Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe ervaren jullie het om 2 ( of meer) kinderen te hebben?

<<

Anoniem113

Bericht 19 Aug 2014 16:33

Re: Hoe ervaren jullie het om 2 ( of meer) kinderen te hebbe

Parel schreef:Zeg mensen, dit geeft echt hoop, hoor :laughcry:


:yes:
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 19 Aug 2014 18:07

Re: Hoe ervaren jullie het om 2 ( of meer) kinderen te hebbe

Susan schreef:Wat ik wel echt mis is een brusjesgroep voor zulke jonge kinderen. Zij zou er echt wel behoefte aan hebben om leeftijdsgenootjes te kennen die ook eevoc of zus hebben die merkbaar anders is, hoeft niet per se autisme te zijn natuurlijk. Bij vriendjes en vriendinnetjes thuis ziet ze over het algemeen toch iets anders.


Worden er niet toevallig activiteiten aangeboden voor jonge mantelzorgers in jullie gemeente? ( ik weet niet waar je woont). Ik heb stage gelopen bij een sreunpunt voor jonge mantelzorgers. Dat was Enschede. Zij organiseren idd ook de brussencursus alleen is dat vanaf 9 jaar. Maar je woont volgens mik ook niet hier on de buurt dus je hebt er niet zoveel aan. :laughcry:
Wat je wel zou kunnen doen is even op mezzo.nl kijken. Zij zijn het overkoepelend orgaan van mantelzorgondersteuning en daar kun je precies zien welke stichtingen er in jouw gemeente zijn rn of zij ook iets bieden voor jonge kinderen.
<<

Anoniem75

Bericht 19 Aug 2014 20:17

Re: Hoe ervaren jullie het om 2 ( of meer) kinderen te hebbe

Ik vond de overgang van 0 naar 1 kind echt heel heftig. Maar dat kwam ook grotendeels door mijn pnd en mijn onzekerheid. De overgang van 1 naar 2 valt me tot nu toe wel mee. Ik kan opzich wel een goede balans vinden tussen die twee alleen schiet de tijd voor mezelf er dus in en daar snak ik op dit moment wel even naar. Uitstapjes leek mij in het begin eng maar ook dat gaat me goed af. S. is natuurlijk al 4 en dan gaat het misschien ook wel makkelijker dan als je naast een baby nog een 2,5 jarige hebt rondlopen. S. kan dan toch veel dingen zelf en helpt mij ook met bijv. een schone luier pakken, spuugdoekje aangeven etc. Wel is hij heel druk en heeft veel energie. En met zulke dagen als deze week merk ik dat het dan wel wat minder gaat. Ik kom dan niet buiten met hun en hij trekt dan echt mijn batterij leeg. Ik denk dat de basisschool volgende week echt voor ons beide erg goed is.
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 08:49

Bericht 21 Aug 2014 13:07

Re: Hoe ervaren jullie het om 2 ( of meer) kinderen te hebbe

Ik vond de overgang van 0 naar 1 kind een eitje en dacht dat nr 2 ook wel mee zou doen in het ritme, maar dat is dus verkeerd gedacht. Waar T zich altijd heerlijk kan vermaken wil M echt de hele dag aandacht van mama. Het is ook een echt mama's kindje en hij kan zich heel slecht alleen vermaken. Wil echt vermaakt worden. Goe daar heb ik me bij neergelegd en op de momenten dat hij uit bed is speel ik ook veel met ze. maar T slaapt nu nooit meer tussen de middag en heeft ook energie voor 10 waardoor ik de hele dag druk ben met de kids en soms er niet eens aan toe kom om even de de toilet te kunnen, dan ben ik wel blij dat het 20.00 uur is en alles slaapt. helaas werk ik ook veel avonden en dan ben ik echt van 's Ochtends druk tot dat ik ga werken en dan ben ik op het werk megadruk en kom ik rond 22.30 uur kapot thuis en gaat het de volgende dag vrolijk verder.
Ik ben echt blij met de kids, maar vind twee kids best pittig. De wens was altijd drie kids, maar moet er nu nog niet aandenken.
Vanaf oktober gaat T naar school en ben heel benieuwd hoe het dan gaat, maar ga onze kletsmajoor ook wel heel erg missen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 21 Aug 2014 13:33

Re: Hoe ervaren jullie het om 2 ( of meer) kinderen te hebbe

Het valt me nu nog 100% mee, maar dat kan natuurlijk nog veranderen... Het scheelt wel dat wij begonnen met een 'lastige' baby, die alleen maar op schoot wilde, niet sliep en constant huilde. Mats is de rust en vrolijkheid zelve, dus dat is wel echt een verademing. Hij draait ook vanaf dag 1 mee in ons gezin alsof het nooit anders geweest is. Ik hoop dat het zo blijft!
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google Adsense [Bot]