Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Rens Kroes

<<

Anoniem273

Bericht 21 Sep 2014 10:21

Re: Rens Kroes

Ik heb het boek gisteren gekregen van Cinnamon, als bedankje dat mijn Kever hun trouwauto was. :)
Super leuk boek! Heb meteen zin om deze week e.e.a. eruit te gaan maken.
<<

Churrito

Kwebbel

Berichten: 319

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:48

Bericht 21 Sep 2014 13:22

Re: Rens Kroes

De breakfastcake is superlekker en Zooooo simpel om te maken! Iemand hier zei 15 min in de oven is te weinig maar in het boek staat gewoon 25 minuten hoof..ik doe altijd 30 minuten.
<<

shopelle

Noob

Berichten: 65

Geregistreerd: 10 Nov 2013 16:57

Bericht 14 Okt 2014 21:52

Re: Rens Kroes

Ik heb het boek ook. Gekregen voor mijn verjaardag. Ik vind het een super leuk boek. Ligt hier nu 3 weken en heb de quinoa salade gemaakt, good noodles en de ontbijtmuffins. Allemaal heerlijk! :)
<<

anoniem213

Bericht 10 Jan 2015 15:44

Re: Rens Kroes

Ik up deze even. Gebruiken jullie het boek nog steeds veel? En zijn de recepten altijd met dertig ingrediënten of valt dat wel mee?
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 10 Jan 2015 20:11

Re: Rens Kroes

Ik gebruik het boek nog steeds regelmatig. Vanochtend nog de groene smoothie gemaakt als ontbijt en donderdag het bananenbrood gebakken. Ook de chips van boerenkool heb ik laatst gemaakt. Ik vind de hoeveelheid ingrediënten heel erg verschillen per gerecht. Vaak zitten er ook dingen bij die ik sowieso wel in huis heb: bepaalde kruiden, oliën, speltmeel, boekweitmeel, sojasaus, sesamzaad, noten, etc.

Mijn favorieten zijn nog steeds de quinoasalade, good noodles, courgettelasagne en de chocoladeballetjes als snack.
<<

Anoniem147

Bericht 11 Jan 2015 09:12

Re: Rens Kroes

Ik gebruik hem ook nog regelmatig. Ik heb toevallig gisteren weer eens de ontbijtmuffins gemaakt.

Ik vind juist dat ze niet zoveel ingredienten gebruikt. Het blijft lekker overzichtelijk. Soms wel wat moeilijkere ingredienten, maar dan kies ik er gewoon een paar uit, rij even langs de Ekoplaza (daar hebben ze het wel) en dan kan ik weer een paar weken vooruit met die recepten. Maar ze heeft ook genoeg recepten waar niets geks in moet.
<<

anoniem213

Bericht 11 Jan 2015 11:40

Re: Rens Kroes

Bedankt voor de reacties! Van Reva had ik ook nog een reactie, dus nu heb ik het boek toch maar gekozen als kerstpakket. Met als tegenhanger daarnaast het boek Feest van Heel Holland Bakt :smile:. Rens vindt toch dat je moet ontspannen?
<<

Anoniem186

Bericht 11 Jan 2015 16:38

Re: Rens Kroes

Ik krijg ook het kookboek heel Holland bakt feest. Ben benieuwd!
<<

Anoniem237

Bericht 11 Jan 2015 23:41

Re: Rens Kroes

Ik gebruik het boek ook nog steeds. Heb bijna alles gemaakt!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11589

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 11 Jan 2015 23:50

Re: Rens Kroes

:'( heb nog niet de energie gehad om er goed door heen te bladeren. Het boek ligt al sinds de kerst samen met de nieuwste van amber albarda op de kast
2015 💙
<<

Anoniem301

Bericht 19 Jan 2015 16:14

Re: Rens Kroes

Heb al een paar keer op het punt gestaan dit boek via bol.com te bestellen, net ook weer. Maar toen las ik deze recentie en toen begon ik weer te twijfelen. Is 'haar' bananenbrood ook echt zo droog bijvoorbeeld?

22 december 2014

Het idee van een boek met 'powerfoods' is natuurlijk super, maar dit specifieke boek bevat weinig recepten. Bovendien zijn veel recepten van het internet geplukt (met een minimale aanpassing) of blijkt het eindresultaat droog en smakeloos (zoals het bananenbrood).

Er staat niets in wat ik zelf niet had kunnen bedenken, of waarvan ik geen beter recept van internet had kunnen halen. Bovendien lijkt het boek wel te zijn uitgebracht zodat Rens haar lichaam aan ons kan tonen, in plaats van haar recepten.

Mijn vriend heeft liever niet dat ik nog uit dit boek kook, omdat we sinds dit boek zo veel eten moeten weggooien. Ook hij (en meer mensen die ik spreek) vindt het boek maar niks.
<<

Anoniem222

Bericht 19 Jan 2015 16:17

Re: Rens Kroes

Ik heb het bananenbrood dan nog nooit gemaakt, want ik vind banaan vies, maar verder ben ik het wel een beetje eens met de rest van de recensie. Maar ja, welk recept kun je tegenwoordig niet opzoeken op internet.. Al met al zou ik wel eerder een ander kookboek aanraden dan deze.
<<

Anoniem131

Bericht 19 Jan 2015 17:03

Re: Rens Kroes

Carrie schreef:Heb al een paar keer op het punt gestaan dit boek via bol.com te bestellen, net ook weer. Maar toen las ik deze recentie en toen begon ik weer te twijfelen. Is 'haar' bananenbrood ook echt zo droog bijvoorbeeld?

22 december 2014

Het idee van een boek met 'powerfoods' is natuurlijk super, maar dit specifieke boek bevat weinig recepten. Bovendien zijn veel recepten van het internet geplukt (met een minimale aanpassing) of blijkt het eindresultaat droog en smakeloos (zoals het bananenbrood).

Er staat niets in wat ik zelf niet had kunnen bedenken, of waarvan ik geen beter recept van internet had kunnen halen. Bovendien lijkt het boek wel te zijn uitgebracht zodat Rens haar lichaam aan ons kan tonen, in plaats van haar recepten.

Mijn vriend heeft liever niet dat ik nog uit dit boek kook, omdat we sinds dit boek zo veel eten moeten weggooien. Ook hij (en meer mensen die ik spreek) vindt het boek maar niks.

Rens heeft sowieso belachelijk ideeën met dat vasten van haar wat wetenschappelijk bewezen ontzettend slecht is. Haar commentaar daarop was iets in de trant van 'als het maar helpt'. Muts.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 19 Jan 2015 17:19

Re: Rens Kroes

Ik vind het vooral een 'kijk mij eens leuk zijn show'. Eerlijk gezegd nog niks uit het boek gemaakt maar wel dingen voorbij zienkomen die mij lekker lijken.

wel een vraagje. Bij de rwgenboogsalade liggen helemaal rechts op het bord wat stukjes van de lichtste kleur. Wat is dat?
Ik kan dit nergens terugvinden in het recept!
<<

Anoniem273

Bericht 19 Jan 2015 20:13

Re: Rens Kroes

Oh, ik vind het boek van Rens heel leuk. Mooie foto's en lekkere recepten. Deze week eten we haar lasagnette en pasta met zalm. Ik vind het boek 5 or less van Chicks Love Food wel iets toegankelijker en leuker trouwens, maar weer overwegend minder echt hele gezonde recepten/powerfood.
Ik vind de recensie die Carrie plaatste wel erg zuurpruimerig en ik herken het ook niet.
Laatst gewijzigd door Anoniem273 op 19 Jan 2015 21:27, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem154

Bericht 19 Jan 2015 21:02

Re: Rens Kroes

Carrie schreef: Maar toen las ik deze recentie en toen begon ik weer te twijfelen.[/i]

Recensie denk ik :)
<<

ChiQ

Bericht 19 Jan 2015 21:06

Re: Rens Kroes

Wolbol schreef:
Carrie schreef: Maar toen las ik deze recentie en toen begon ik weer te twijfelen.[/i]

Recensie denk ik :)


:lol: Carrietje toch!!
<<

Anoniem301

Bericht 19 Jan 2015 21:25

Re: Rens Kroes

ChiQ schreef:
Wolbol schreef:
Carrie schreef: Maar toen las ik deze recentie en toen begon ik weer te twijfelen.[/i]

Recensie denk ik :)


:lol: Carrietje toch!!


Haha! :nopompom:
Hm, je herkent het niet nee Azi? Chicks love food spreekt me ook heel erg aan. Maar is geloof ik niet al te gezond. Dat moet ik even goed uitzoeken dan, welk kookboek wel bij me past.
<<

Anoniem273

Bericht 19 Jan 2015 21:29

Re: Rens Kroes

CLF is niet zo'n typisch gezond kookboek nee, maar er staan genoeg gezonde recepten in. Voornamelijk genoeg groenten e.d. en ideaal voor na een lange werkdag :)
Ik vind het kookboek van Amber Albarda, het gewone kookboek, ook erg fijn en gebruik ik vaak. Jamie Oliver heeft tegenwoordig ook veel gezonde recepten, gewoon via z'n website :) Oh en het voedselzandloper kookboek vind ik ook leuk.
<<

Anoniem237

Bericht 19 Jan 2015 21:42

Re: Rens Kroes

Helemaal eens met Aziraphale.
"Koken zonder pakjes en zakjes" vind ik trouwens ook leuk.
<<

ChiQ

Bericht 19 Jan 2015 21:43

Re: Rens Kroes

Ah, kan je toch wel hebben? Jij doet het ook altijd bij anderen.


Ik heb Rens Kroes gekregen voor kerst maar ik vind het echt een belachelijk kookboek.
<<

Anoniem156

Bericht 19 Jan 2015 22:02

Re: Rens Kroes

Wat vind je er belachelijk aan dan?
Ik ben het eigenlijk eens met Azi, de andere kookboeken die zij noemt heb ik ook.
Het clean&lean kookboek vind ik ook wel leuk maar die gebruik ik minder vaak.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 19 Jan 2015 22:05

Re: Rens Kroes

Ik dacht altijd dat Rens Kroes een man was, ik had ook nooit een foto van haar gezien of zo, alleen de naam gelezen. Weer wat geleerd.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem198

Bericht 19 Jan 2015 23:30

Re: Rens Kroes

Ik kan mij ook wel vinden in de recensie. Het kookboek van Chicks love food vind ik ook tegen vallen. Bijna alle recepten staan ook op hun site. Dus mocht iemand interesse hebben in het kookboek. Ik ga m verkopen.

Ik zoek liever op internet naar clean en health recepten. Er zijn zoveel site's en blogs te vinden tegenwoordig.
Recepten die mij aanspreken print ik uit en stel zo m'n eigen kookboek wel samen.

Site's die ik vaak bekijk en inspiratie vandaan haal zijn; Uit Pauline's keuken, Foodness, In love with health, I love health en The green happiness.
<<

Anoniem301

Bericht 19 Jan 2015 23:36

Re: Rens Kroes

ChiQ schreef:Ah, kan je toch wel hebben? Jij doet het ook altijd bij anderen.


Ik heb Rens Kroes gekregen voor kerst maar ik vind het echt een belachelijk kookboek.

Oh shit, ik leek weer eens sarcastisch of niet? Ja zeker kan ik het hebben! Was teleurgesteld in mezelf, vandaar die smiley :D
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Jip