Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


aanhankelijk kind

<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 18 Aug 2014 16:19

Re: aanhankelijk kind

En waar baseer jij jouw uitspraken op Nougat? Dat het in veel situaties niet goed is een kind keuzes te geven. En dat teveel keuzes echt niet goed is voor een kind. Voor sommigen werkt het blijkbaar wél.
<<

Anoniem125

Bericht 18 Aug 2014 16:22

Re: aanhankelijk kind

Dat zeg ik toch ook niet? Het lijkt me alleen voor de mannen in kwestie niet fijn om met een totaal overstuur kind thuis te zitten als mama er een keer niet is. Lijkt me voor het kind zelf ook niet prettig trouwens, om zo eenkennig te worden opgevoed.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 18 Aug 2014 16:27

Re: aanhankelijk kind

O ja, want moeders denken: "Laten we dit kindje eens even lekker eenkennig maken. Want dat vind ik leuk." :palm:
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 18 Aug 2014 16:38

Re: aanhankelijk kind

Nougat schreef:Wij houden dat niet bij hoor, is hier gewoon vanzelfsprekend dat we beide verantwoordelijk zijn voor het huishouden/zorg voor dochter/geld/administratie en dergelijke. En in veel situaties is het juist goed als je een kind geen keuze geeft. Soms brengt mama je naar bed en soms papa. En daarmee uit. Teveel keuzes is voor een kind echt niet goed.



Wij wel..
Er hangt hier een turf systeem op de koelkast en er wordt exact bij gehouden wie wat doet. Zowel voor onze dochter, als in het huishouden.
Ik laat het me natuurlijk niet gebeuren dat ik ook maar 1 x een boterham meer moet smeren voor onze dochter dan mijn man!!!





Dus..
<<

Anoniem125

Bericht 18 Aug 2014 16:43

Re: aanhankelijk kind

Lejow, dat lijkt me geen fijne manier van omgang met elkaar.

Hier gaat het gewoon in overleg. Ik heb er weken bij zitten dat ik het enorm druk heb op mijn werk, dan vangt mijn man het grootste deel van de taken thuis voor me op. Andersom werkt het hetzelfde.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 18 Aug 2014 16:46

Re: aanhankelijk kind

Parisienne schreef:O ja, want moeders denken: "Laten we dit kindje eens even lekker eenkennig maken. Want dat vind ik leuk." :palm:


Je wilt toch niets liever dan een kind dat je huilend moet achterlaten als je weg gaat, dat al maanden nachtmerries heeft omdat ze binnenkort naar school mag/moet en al ziek wordt bij het idee dat mama moet gaan werken...

Ja ik ben heel blij dat we onze dochter zo eenkennig gemaakt hebben :omg:

En Nougat, voordat je weer gaat zeiken dat dit abnormaal is... Ik weet dat dit extreem is maar ik was als kind precies hetzelfde dus ik weet heel goed wat er in dat koppie omgaat, en dat is ook de reden dat wij er juist voor kiezen om er voor haar te zijn op de manier die zij prettig vind en blijkbaar heel hard nodig heeft.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 18 Aug 2014 16:49

Re: aanhankelijk kind

Nougat schreef:Lejow, dat lijkt me geen fijne manier van omgang met elkaar.

Hier gaat het gewoon in overleg. Ik heb er weken bij zitten dat ik het enorm druk heb op mijn werk, dan vangt mijn man het grootste deel van de taken thuis voor me op. Andersom werkt het hetzelfde.



Joh :popcorn: :thumbup: :^^:
<<

Anoniem125

Bericht 18 Aug 2014 16:51

Re: aanhankelijk kind

Ik ben ervan overtuigd dat het een wisselwerking is. Maar goed, zal vast niet worden aangenomen. Wens je oprecht veel succes met je eenkennige kind. Hoop dat je haar wat los durft te laten, zodat zij zelf ook in kan gaan zien dat het veilig is buiten moeders zicht.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 18 Aug 2014 17:03

Re: aanhankelijk kind

Nougat schreef:Ik ben ervan overtuigd dat het een wisselwerking is. Maar goed, zal vast niet worden aangenomen. Wens je oprecht veel succes met je eenkennige kind. Hoop dat je haar wat los durft te laten, zodat zij zelf ook in kan gaan zien dat het veilig is buiten moeders zicht.


En ik heb medelijden dat jouw ongeboren kind zo'n moeder krijgt, als het allemaal waar is. (Geloof geen barst van jouw leven).
04-2014
10-2015
<<

Anoniem125

Bericht 18 Aug 2014 17:05

Re: aanhankelijk kind

Milou schreef:
Nougat schreef:Ik ben ervan overtuigd dat het een wisselwerking is. Maar goed, zal vast niet worden aangenomen. Wens je oprecht veel succes met je eenkennige kind. Hoop dat je haar wat los durft te laten, zodat zij zelf ook in kan gaan zien dat het veilig is buiten moeders zicht.


En ik heb medelijden dat jouw ongeboren kind zo'n moeder krijgt, als het allemaal waar is. (Geloof geen barst van jouw leven).

Milou, ik vind jouw reactie echt, echt véél te ver gaan. Wie ben jij om medelijden te hebben met mijn ongeboren kind? Heb je enig idee wat je zegt? Ik vind dit echt een vreselijk lage opmerking, ga dit ook aangeven bij de Burgemeesters.

Aj, wat een kl*te opmerking zeg... :eyes:
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 18 Aug 2014 17:11

Re: aanhankelijk kind

Nougat schreef:Ik ben ervan overtuigd dat het een wisselwerking is. Maar goed, zal vast niet worden aangenomen. Wens je oprecht veel succes met je eenkennige kind. Hoop dat je haar wat los durft te laten, zodat zij zelf ook in kan gaan zien dat het veilig is buiten moeders zicht.


Ik heb zelf geen kind dus geen ervaring maar ben het hierin wel met Nougat eens. Bij een 'normaal' gezin heeft een kind 2 ouders en ik vind dat die allebei voor het kind zouden moeten kunnen zorgen. En dat een kind ook moet leren dat ze niet alleen bij mama (of papa) terecht kan maar dat de andere ouder hem bijvoorbeeld ook prima naar bed kan brengen. Als je alleen maar toegeeft aan de eenkennigheid wordt het er niet beter op lijkt me..

Nu begrijp ik wel dat het in de praktijk misschien niet zo makkelijk is maar het lijkt mij wel goed om vanaf het begin niet te veel mee te gaan in de eenkennigheid.
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 18 Aug 2014 17:16

Re: aanhankelijk kind

Echt, waarom reageren jullie nog op haar? Echt zo'n verspilde moeite en daar komen uitspraken van die echt niet door de beugel kunnen.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem125

Bericht 18 Aug 2014 17:18

Re: aanhankelijk kind

Fjell schreef:
Nougat schreef:Ik ben ervan overtuigd dat het een wisselwerking is. Maar goed, zal vast niet worden aangenomen. Wens je oprecht veel succes met je eenkennige kind. Hoop dat je haar wat los durft te laten, zodat zij zelf ook in kan gaan zien dat het veilig is buiten moeders zicht.


Ik heb zelf geen kind dus geen ervaring maar ben het hierin wel met Nougat eens. Bij een 'normaal' gezin heeft een kind 2 ouders en ik vind dat die allebei voor het kind zouden moeten kunnen zorgen. En dat een kind ook moet leren dat ze niet alleen bij mama (of papa) terecht kan maar dat de andere ouder hem bijvoorbeeld ook prima naar bed kan brengen. Als je alleen maar toegeeft aan de eenkennigheid wordt het er niet beter op lijkt me..

Nu begrijp ik wel dat het in de praktijk misschien niet zo makkelijk is maar het lijkt mij wel goed om vanaf het begin niet te veel mee te gaan in de eenkennigheid.

Precies, dit is exact wat ik bedoel. :hulde:
<<

Anoniem123

Bericht 18 Aug 2014 17:48

Re: aanhankelijk kind

Steep schreef:Echt, waarom reageren jullie nog op haar? Echt zo'n verspilde moeite en daar komen uitspraken van die echt niet door de beugel kunnen.


Dit dus, lekker negeren die hap... Jammer ook dat echt elk topic de pineut is door dit geval. :thumbdown:

Bedankt meiden, voor de serieuze reacties! Toch wel 'fijn' dat het herkenbaar is, ook rond deze leeftijd.
Ik wil hem ook een veilig gevoel geven, mijn hart breekt als ik beneden zit en hij vreselijk zielig mama blijft roepen boven.
Juist omdat er idd straks al zoveel verandert wil ik hem niet het gevoel geven dat hij (nu al) op de tweede plaatst komt. Wat niet het geval is maar goed ben bang dat hij dat wel zo gaat zien.
Maar vermoeiend is het nu wel, maar goed gaat nog om een paar weken.
Mijn man haalt zijn tijd met hem wel in, ze gaan elk weekend wel een keer samen op pad dus mijn man komt op dat gebied niets tekort ofzo. Als ik dan maar thuis blijf :P
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 18 Aug 2014 17:50

Re: aanhankelijk kind

Hier ook middenin de eenkennigheidsfase, maar 'gelukkig' alleen naar anderen toe. Als we ergens heen gaan of mensen komen hier binnen, dan is het huilen. Gelukkig geen voorkeur naar mij of mijn vriend.
Alhoewel... Nu sinds 2 dagen wil ie alleen van mij eten aannemen :palm:

Misschien ben ik (m'n vriend ook trouwens) daar een harde in, maar we gaan daar niet aan toegeven...
Dus dan eet ie maar niet. Hij krijgt vanzelf (binnen dezelfde maaltijd) echt trek en dan neemt ie het wel aan. Echt een eigen willetje aan het ontwikkelen/uitproberen hebben we het idee.
<<

Anoniem125

Bericht 18 Aug 2014 17:58

Re: aanhankelijk kind

MissBitchy schreef:Hier ook middenin de eenkennigheidsfase, maar 'gelukkig' alleen naar anderen toe. Als we ergens heen gaan of mensen komen hier binnen, dan is het huilen. Gelukkig geen voorkeur naar mij of mijn vriend.
Alhoewel... Nu sinds 2 dagen wil ie alleen van mij eten aannemen :palm:

Misschien ben ik (m'n vriend ook trouwens) daar een harde in, maar we gaan daar niet aan toegeven...
Dus dan eet ie maar niet. Hij krijgt vanzelf (binnen dezelfde maaltijd) echt trek en dan neemt ie het wel aan. Echt een eigen willetje aan het ontwikkelen/uitproberen hebben we het idee.

Precies. Niet aan toegeven, want ze zijn echt je grenzen aan het verkennen. Als ze eenmaal doorhebben dat het gegil/gehuil/gestamp werkt, dan zullen ze dat gedrag blijven herhalen. Kijk, dat een kind eenkennig is en verlegen naar vreemden, dat komt veel voor, maar naar de eigen vader? Daar zouden wij ook niet aan toegeven. Natuurlijk kan een kind een periode wat meer op de moeder hangen, of wat meer op de vader, maar als papa naar bed brengt, dan is het gewoon papa en gaan we niet toegeven aan huil/krijs-gedrag. Papa kan dat net zo goed!
<<

Anoniem287

Bericht 18 Aug 2014 18:00

Re: aanhankelijk kind

SarahKey schreef:
Steep schreef:Echt, waarom reageren jullie nog op haar? Echt zo'n verspilde moeite en daar komen uitspraken van die echt niet door de beugel kunnen.


Dit dus, lekker negeren die hap... Jammer ook dat echt elk topic de pineut is door dit geval. :thumbdown:

Bedankt meiden, voor de serieuze reacties! Toch wel 'fijn' dat het herkenbaar is, ook rond deze leeftijd.
Ik wil hem ook een veilig gevoel geven, mijn hart breekt als ik beneden zit en hij vreselijk zielig mama blijft roepen boven.
Juist omdat er idd straks al zoveel verandert wil ik hem niet het gevoel geven dat hij (nu al) op de tweede plaatst komt. Wat niet het geval is maar goed ben bang dat hij dat wel zo gaat zien.
Maar vermoeiend is het nu wel, maar goed gaat nog om een paar weken.
Mijn man haalt zijn tijd met hem wel in, ze gaan elk weekend wel een keer samen op pad dus mijn man komt op dat gebied niets tekort ofzo. Als ik dan maar thuis blijf :P


Dus alleen de meiden die hetzelfde als jou ervaren reageren serieus? Volgens mij stelde Nougat gewoon een serieuze vraag aan jou en de andere meiden die hetzelfde ervaren.
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 18 Aug 2014 18:06

Re: aanhankelijk kind

Precies wat ik ook dacht ja.. Vond de vraag van Nougat niet raar en prima in dit topic passen. Niet iedereen hoeft het met elkaar eens te zijn toch? Juist fijn om verschillende meningen te horen lijkt me.
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Anoniem123

Bericht 18 Aug 2014 18:10

Re: aanhankelijk kind

Fijn dat jullie er wel anders overdenken. :) Bij nougat zit er altijd weer wat achter, tja dat neem ik niet meer serieus. Wat een ander er van denkt moet diegene zelf weten.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 18 Aug 2014 18:19

Re: aanhankelijk kind

Je bent niet de enige, Sarahkey ;-)

Hier met momenten een eenkennig meisje. In het begin was het sowieso alleen maar mama, maar sinds enkele weken zilt ze vaak alleen papa. Voor Louise is alles prima, zij had enkel rond haar 8 maanden een eenkennigheidsfase.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 18 Aug 2014 18:35

Re: aanhankelijk kind

Nougat schreef:En in veel situaties is het juist goed als je een kind geen keuze geeft. Soms brengt mama je naar bed en soms papa. En daarmee uit. Teveel keuzes is voor een kind echt niet goed.


Door deze opmerking snap ik wel dat Sarahkey dit niet onder de serieuze reacties vindt vallen.
Jammer ook dat ze dan ook weer niet ingaat op de vraag die Parisienne hierover stelt.

Sarahkey, mijn dochter trok ook heel erg naar mij toe toen ik zwangerschapsverlof had. Dit heeft geduurd tot mijn zoon werd geboren en mijn man haar elke keer naar bed bracht en veel meer met haar deed dan ik kon. Ze accepteerde toen gewoon dat ik niet meer zoveel met haar kon doen als eerst.
<<

Anoniem125

Bericht 18 Aug 2014 18:39

Re: aanhankelijk kind

Er bestaan verschillende theorieën over, of je een kind veel keuzevrijheid moet geven, of niet. Ik denk zeker dat het goed is om je kind over bepaalde dingen wél keuzes te laten maken. Maar een kind moet ook leren dat niet alles om het kind draait. Dat soms dingen niét gaan zoals het kind het liefste zou willen.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 18 Aug 2014 18:54

Re: aanhankelijk kind

Van mij mag Luuk best een voorkeur hebben voor een ouder, dit wisselt toch steeds. Wij leggen vaak de keuze al bij hem, bijvoorbeeld of papa of mama hem naar bed moet brengen. Maar als ik een keer de deur van de auto open trekt en hij begint meteen te gillen/krijzen/huilen dat papa hem uit de stoel moet halen dan geef ik hier niet direct aan tie. Ik zeg hem dat hij als hij wil dat iemand anders het doet er gewoon om kan vragen, naar gepiep en geschreeuw luister ik niet. 9 vd 10 x corrigeert hij dan ' mammm ik jou vragen? Papa mij uithalen?' :heart:
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 18 Aug 2014 18:57

Re: aanhankelijk kind

Maar wie zegt dat altijd alles om het kind draait? Volgens mij niemand. De manier waarop het kind dit 'aangeleerd' wordt doet een ieder anders. Net als opvoeden in het algemeen.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 18 Aug 2014 20:19

Re: aanhankelijk kind

Je kind keuzes geven betekent niet automatisch dat het overal z'n zin in krijgt of dat alles om het kind draait. Als je niet wil dat je kind een jurk aan doet, kan je ook vragen of ze een rok of broek aan wil bijvoorbeeld.
En mijn kinderen krijgen ook de keuze door wie ze in bed gelegd willen worden, ik zou niet weten waarom we ze daar geen keuze in zouden geven.
Mijn kinderen krijgen niet de keuze of ze naar school/psz willen gaan of niet. Maar mijn dochter krijgt wel de keuze of ze zelf naar school wil fietsen of in de bakfiets wil.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers