Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Overgewicht - 15-20 kilo of meer afvallen, wie doet er mee?

<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 09 Sep 2015 10:33

Re: Overgewicht - 15-20 kilo of meer afvallen, wie doet er m

Jadore schreef:Daar ben ik ook weer een keertje. Ik was ook druk het afgelopen weekend. Het gezond eten gaat over het algemeen nog steeds goed bij mij. Ik heb van het weekend alleen wel friet gegeten. Dan doe ik ook maar gewoon mee. Ik ben nog steeds van mening dat het goed is af en toe van al het gezonde af te stappen. ;) Wel eet ik de frietjes dan met ketchup ipv frietsaus. Schijnt iets gezonder te zijn. Haha!

Hoe gaat het met jullie? Zien of merken jullie al resultaat?


Ja, ik denk ook dat het goed is om dat soms te doen. Anders krijg je denk ik alleen maar het idee dat je niks meer mag eten.
Bij mij gaat het nu goed ineens. Zatedagochtend woog ik 93.2 maandagochtend 92.7 gisterochtend 92.5 en vanmorgen 92.0! :cheering: Dat motiveert lekker!
Hoe gaat het bij jou? En natuurlijk hoe gaat het met de anderen hier? ?
<<

Puckini29

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 167

Geregistreerd: 30 Aug 2015 09:36

Bericht 11 Sep 2015 09:00

Re: Overgewicht - 15-20 kilo of meer afvallen, wie doet er m

Hoi allemaal!

Hier geen beste week gehad..merk dat ik toch echt een emotie eter ben,erg druk gehad op het werk,gisteren naar een uitvaart geweest.
Gisteren was opzich wel een nette dag. Heb er weer zin in dus ga er vanaf vandaag weer voor. Ben overigens niet aangekomen maar stabiel gebleven :laughcry:

Beide kinderen zijn nu even onder de pannen (school en peuterspeelzaal ) dus ga even flink aan de poets in huis.
Fijne dag allemaal!
Afbeelding
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 11 Sep 2015 14:36

Re: Overgewicht - 15-20 kilo of meer afvallen, wie doet er m

Puckini29 schreef:Hoi allemaal!

Hier geen beste week gehad..merk dat ik toch echt een emotie eter ben,erg druk gehad op het werk,gisteren naar een uitvaart geweest.
Gisteren was opzich wel een nette dag. Heb er weer zin in dus ga er vanaf vandaag weer voor. Ben overigens niet aangekomen maar stabiel gebleven :laughcry:

Beide kinderen zijn nu even onder de pannen (school en peuterspeelzaal ) dus ga even flink aan de poets in huis.
Fijne dag allemaal!


Hm.. toevallig, ik ben gisteren ook naar een uitvaart geweest. Ik was er de hele dag naar van en vond daarom 's middags dat ik een muffin mocht eten en 's avonds patat met snack en mayo. Hier dus ook een emotie eter.
Vandaag ook niet zo'n hele goede dag. Ik heb ontbijmuffins gebakken maar vond ze zo lekker dat ik er meerdere heb gegeten.
Morgen! Morgen ga ik weer alles oppakken. Ik was vanmorgen ook weer zwaarder :-(
Snel weer in de goede flow komen.
<<

Puckini29

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 167

Geregistreerd: 30 Aug 2015 09:36

Bericht 11 Sep 2015 14:52

Re: Overgewicht - 15-20 kilo of meer afvallen, wie doet er m

Zenna schreef:
Puckini29 schreef:Hoi allemaal!

Hier geen beste week gehad..merk dat ik toch echt een emotie eter ben,erg druk gehad op het werk,gisteren naar een uitvaart geweest.
Gisteren was opzich wel een nette dag. Heb er weer zin in dus ga er vanaf vandaag weer voor. Ben overigens niet aangekomen maar stabiel gebleven :laughcry:

Beide kinderen zijn nu even onder de pannen (school en peuterspeelzaal ) dus ga even flink aan de poets in huis.
Fijne dag allemaal!


Hm.. toevallig, ik ben gisteren ook naar een uitvaart geweest. Ik was er de hele dag naar van en vond daarom 's middags dat ik een muffin mocht eten en 's avonds patat met snack en mayo. Hier dus ook een emotie eter.
Vandaag ook niet zo'n hele goede dag. Ik heb ontbijmuffins gebakken maar vond ze zo lekker dat ik er meerdere heb gegeten.
Morgen! Morgen ga ik weer alles oppakken. Ik was vanmorgen ook weer zwaarder :-(
Snel weer in de goede flow komen.


Inderdaad toevallig. Ik heb dinsdagavond als troost een bak ben en jerry's leeggegeten :omg: ... woensdagavond patst gegeten..Een wonder dat ik niet ben aangekomen...Misschien wel omdat ik het verder overdag wel redelijk netjes heb gedaan.
Over 3 weken hebben we een bruiloft en doe dan een jurk aan,moet uldus echt nog even goed aan de gang.

Wat is het recept voor de ontbijtmuffins?
Afbeelding
<<

Anoniem137

Bericht 11 Sep 2015 15:08

Re: Overgewicht - 15-20 kilo of meer afvallen, wie doet er m

Hier gaat het redelijk. Ik zit niet helemaal op het patroon wat de diëtiste me aangeraden heeft, maat ik voel me er prima bij. Ik merk aan mn kleding dat ik wel centimeters kwijt raak, het gekke en jammer ia dat de weegschaal daar nog niet in mee gaat.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 12 Sep 2015 09:36

Re: Overgewicht - 15-20 kilo of meer afvallen, wie doet er m

Puckini29 schreef:
Inderdaad toevallig. Ik heb dinsdagavond als troost een bak ben en jerry's leeggegeten :omg: ... woensdagavond patst gegeten..Een wonder dat ik niet ben aangekomen...Misschien wel omdat ik het verder overdag wel redelijk netjes heb gedaan.
Over 3 weken hebben we een bruiloft en doe dan een jurk aan,moet uldus echt nog even goed aan de gang.

Wat is het recept voor de ontbijtmuffins?


Pfff ik woog vanmorgen gewoon 900 gram meer dan dinsdag! Alleen maar door heel iets minder op te letten :wtf:

Vandaag weer streng. Ik had ook skyr gekocht en was voorbereid op een vieze smaak maar ik vind het juist heel lekker! Een wat zuurdere variant van Griekse yoghurt.

Puckini29: Ik kan het recept ineens niet meer vinden maar wat ik heb gedaan is:
* 2 bananen (gepureerd)
* 2 eieren
* 6 eetelepels speltmeel
* 1 eetlepel cacao (zou ik nu wel 4 doen of zo.. chocoladesmaak was helemaal niet aanwezig)
* Grote snuf kaneel (potje opendraaien en gooien maar)
Dat was het. allemaal met elkaar mengen en bakken maar (180 graden, ongeveer 25 minuten).
Hier kun je 8 a 9 muffins uithalen.

Ik moet wel zeggen dat ze bij mij altijd genadeloos instorten dus ik ben een heel slecht voorbeeld om te volgen. Je moet denk ik in de recept nog wat baking soda toevoegen maar dat had ik niet.
<<

Puckini29

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 167

Geregistreerd: 30 Aug 2015 09:36

Bericht 13 Sep 2015 14:04

Re: Overgewicht - 15-20 kilo of meer afvallen, wie doet er m

Zenna schreef:
Puckini29 schreef:
Inderdaad toevallig. Ik heb dinsdagavond als troost een bak ben en jerry's leeggegeten :omg: ... woensdagavond patst gegeten..Een wonder dat ik niet ben aangekomen...Misschien wel omdat ik het verder overdag wel redelijk netjes heb gedaan.
Over 3 weken hebben we een bruiloft en doe dan een jurk aan,moet uldus echt nog even goed aan de gang.

Wat is het recept voor de ontbijtmuffins?


Pfff ik woog vanmorgen gewoon 900 gram meer dan dinsdag! Alleen maar door heel iets minder op te letten :wtf:

Vandaag weer streng. Ik had ook skyr gekocht en was voorbereid op een vieze smaak maar ik vind het juist heel lekker! Een wat zuurdere variant van Griekse yoghurt.

Puckini29: Ik kan het recept ineens niet meer vinden maar wat ik heb gedaan is:
* 2 bananen (gepureerd)
* 2 eieren
* 6 eetelepels speltmeel
* 1 eetlepel cacao (zou ik nu wel 4 doen of zo.. chocoladesmaak was helemaal niet aanwezig)
* Grote snuf kaneel (potje opendraaien en gooien maar)
Dat was het. allemaal met elkaar mengen en bakken maar (180 graden, ongeveer 25 minuten).
Hier kun je 8 a 9 muffins uithalen.

Ik moet wel zeggen dat ze bij mij altijd genadeloos instorten dus ik ben een heel slecht voorbeeld om te volgen. Je moet denk ik in de recept nog wat baking soda toevoegen maar dat had ik niet.


Bedankt,ik had je reactie nog helemaal niet gezien.
Ik ben ook aangekomen.. kon ook niet anders na het eetgedrag van deze week. Weet in ieder geval wel waar het van komt. Morgen ga ik er weer voor! Moet even de spirit weer terugvinden.
Ben vandaag al de mist in gegaan met pepernoten :(

Fijn dat je skyr wel lekker vind,ik kan er niet zo goed aan wennen. Eet nu volle yoghurt als ontbijt..misschien toch verstandig weer terug te gaan naar kwark oid want dat vult een stuk beter.
Fijne dag allemaal!
Afbeelding
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 13 Sep 2015 14:35

Re: Overgewicht - 15-20 kilo of meer afvallen, wie doet er m

Puckini29 schreef:
Zenna schreef:
Puckini29 schreef:
Inderdaad toevallig. Ik heb dinsdagavond als troost een bak ben en jerry's leeggegeten :omg: ... woensdagavond patst gegeten..Een wonder dat ik niet ben aangekomen...Misschien wel omdat ik het verder overdag wel redelijk netjes heb gedaan.
Over 3 weken hebben we een bruiloft en doe dan een jurk aan,moet uldus echt nog even goed aan de gang.

Wat is het recept voor de ontbijtmuffins?


Pfff ik woog vanmorgen gewoon 900 gram meer dan dinsdag! Alleen maar door heel iets minder op te letten :wtf:

Vandaag weer streng. Ik had ook skyr gekocht en was voorbereid op een vieze smaak maar ik vind het juist heel lekker! Een wat zuurdere variant van Griekse yoghurt.

Puckini29: Ik kan het recept ineens niet meer vinden maar wat ik heb gedaan is:
* 2 bananen (gepureerd)
* 2 eieren
* 6 eetelepels speltmeel
* 1 eetlepel cacao (zou ik nu wel 4 doen of zo.. chocoladesmaak was helemaal niet aanwezig)
* Grote snuf kaneel (potje opendraaien en gooien maar)
Dat was het. allemaal met elkaar mengen en bakken maar (180 graden, ongeveer 25 minuten).
Hier kun je 8 a 9 muffins uithalen.

Ik moet wel zeggen dat ze bij mij altijd genadeloos instorten dus ik ben een heel slecht voorbeeld om te volgen. Je moet denk ik in de recept nog wat baking soda toevoegen maar dat had ik niet.


Bedankt,ik had je reactie nog helemaal niet gezien.
Ik ben ook aangekomen.. kon ook niet anders na het eetgedrag van deze week. Weet in ieder geval wel waar het van komt. Morgen ga ik er weer voor! Moet even de spirit weer terugvinden.
Ben vandaag al de mist in gegaan met pepernoten :(

Fijn dat je skyr wel lekker vind,ik kan er niet zo goed aan wennen. Eet nu volle yoghurt als ontbijt..misschien toch verstandig weer terug te gaan naar kwark oid want dat vult een stuk beter.
Fijne dag allemaal!


Vind je kwark wel lekker? Anders zou je nog magere kwark kunnen nemen.
Ja de skyr vond ik lekker maar hij is niet biologisch dus dan wil ik hem niet meer
<<

Puckini29

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 167

Geregistreerd: 30 Aug 2015 09:36

Bericht 16 Sep 2015 10:32

Re: Overgewicht - 15-20 kilo of meer afvallen, wie doet er m

Wat is het hier rustig zeg!
Toch maar weer skyr gekocht. Heb er dit keer wat stukjes warme appel,kaneel en wat rozijnen door gedaan,was lekker!
Afbeelding
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 17 Sep 2015 13:25

Re: Overgewicht - 15-20 kilo of meer afvallen, wie doet er m

Puckini29 schreef:Wat is het hier rustig zeg!
Toch maar weer skyr gekocht. Heb er dit keer wat stukjes warme appel,kaneel en wat rozijnen door gedaan,was lekker!


Ja het is hier inderdaad rustig. Ik merk dat ik het gewoon niet meer zo interessant vind. Wel om jullie verhalen te lezen hoor, maar niet om elke minuut erover na te denken. Daarom heb ik ook minder inspiratie om te schrijven. Ik ben mijn 900gr. nu wel weer kwijt.
<<

Engeltje31

Noob

Berichten: 146

Geregistreerd: 10 Sep 2014 12:11

Bericht 28 Sep 2015 17:46

Re: Overgewicht - 15-20 kilo of meer afvallen, wie doet er m

Lang geleden.. Ik heb het ook erg druk gehad met mijn werk en de psycholoog. Ik ben ook een emotie-eter en ik vind het heel lastig zeker als ik stress heb waar ik nogal gevoelig voor ben.

De behandeling bij psycholoog gaat goed en ik heb nog wel eetbuien maar minder als voorheen.
Ik denk ook dat mijn woonsituatie wel de afgelopen jaren een rol heeft gespeeld. Ik woon nu nog midden in een drukke stad en ik ga binnenkort verhuizen naar een dorp. Samenwonen met mijn vriend wat ik al 3 jaar wil.

Daar wil ik dan weer naar de sportschool gaan 1 keer per week. Ik wilde eerst weer naar de harmonie gaan, mijn klarinetspelen weer oppakken, maar dat is ook weer veel zitten en veel verplichtingen
In plaats daarvan ben ik van plan om aan jazzdance te gaan doen. Is maar 1 keer in de week en ik doe dan toch lekker dansen om muziek. Dit heb ik vroeger en dan 20 jaar geleden of zo ook gedaan. Daarnaast wil ik dan het skeeleren gaan oppakken, ik heb nog bijna nieuw skeelers, die maar 2 keer zij gebruikt. Dan ga ik skeeleren als mijn vriend gaat hardlopen.

Verder ga ik dan wellicht bij de nieuwe sportschool met een gewichtsonsulente aan de slag. Ze zit daar 1 avond in de week voor adviezen en gezond leefpatroon verder te ontwikkelen.
<<

Neva

Noob

Berichten: 129

Geregistreerd: 27 Jul 2015 10:34

Bericht 06 Okt 2015 10:29

Re: Overgewicht - 15-20 kilo of meer afvallen, wie doet er m

Mag ik met jullie meeschrijven.
Ik ben al een tijdje bezig, een jaar ongeveer.
De eerste kilo's gingen er makkelijk af. Daarna wou het niet meer.
Hierdoor ben ik nu begonnen met cambridge om even die extra boost te krijgen.
Dan kan ik hopenlijk daarna zelf weer gezond verder.
Never let go of your dreams
<<

Puckini29

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 167

Geregistreerd: 30 Aug 2015 09:36

Bericht 09 Okt 2015 11:42

Re: Overgewicht - 15-20 kilo of meer afvallen, wie doet er m

Hoi Neva,
Dit topic is niet heel erg actief maar natuurlijk mag je mee schrijven.
Ik doe sinds vorige week mee met het programma juice+. Deze week heb ik eerst een detoxweek en zondag begin ik met het programma dmv de 1e drie weken 2 keer per dag een shake te nemen als maaltijdvervanger. Na die drie weken 1 keer per dag.Voor het eerst dat ik aan zoiets mee doen maar er moet echt iets gebeuren aan mn gewicht.

Wat is Cambridge precies?
Afbeelding
<<

Neva

Noob

Berichten: 129

Geregistreerd: 27 Jul 2015 10:34

Bericht 10 Okt 2015 10:08

Re: Overgewicht - 15-20 kilo of meer afvallen, wie doet er m

Hallo puckini.
Cambridge is ook shaken, en in mijn geval complete overname van mijn maaltijden.
Tot nu toe bevalt het mij prima, ik heb totaal geen hongergevoel.

Juice+ ken ik niet, maar jij neemt dus 2 vervangers en 1 normale maaltijd ?
Het is hier inderdaad erg stil. En dat terwijl er zoveel op dat lijstje staan.
Never let go of your dreams
<<

Puckini29

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 167

Geregistreerd: 30 Aug 2015 09:36

Bericht 10 Okt 2015 10:19

Re: Overgewicht - 15-20 kilo of meer afvallen, wie doet er m

Ja dat klopt. Het ontbijt en avondeten wordt de 1e drie weken een shake. Daarna nog 1 keer per dag.
Ik ben deze week al 2,1 kg afgevallen. Ga er vanuit dat dat komt omdat het een ontgiftings week is en het volgende week wat langzamer zal gaan. Ik ga morgen beginnen met de shakes. Het lijkt mij erg lastig,met name het avondeten. . Het ook 2 kinderen dus ja als zij dan ook niet willen eten zal ik het denk ik aanpassen naar de lunch maar eerst maar eens afwachten hoe dat gaat.

Fijn dat je geen hongergevoel hebt!
Afbeelding
<<

Neva

Noob

Berichten: 129

Geregistreerd: 27 Jul 2015 10:34

Bericht 10 Okt 2015 19:53

Re: Overgewicht - 15-20 kilo of meer afvallen, wie doet er m

Mijn man en zoontje (6) eten normaal eten.
Ik heb mijn zoontje uitgelegd waarom mamma niet mee eet.
Hij snapt het eigenlijk heel goed.
Ik zit op een programma van 500calorien, en geen koolhydraten.
In mijn eerste 10 dagen was ik 5,5 kilo kwijt.
Nu was ik ook erg zwaar, dus dan gaat het ook harder in het begin.

Mijn start gewicht was 104kg
Never let go of your dreams
<<

Puckini29

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 167

Geregistreerd: 30 Aug 2015 09:36

Bericht 11 Okt 2015 08:10

Re: Overgewicht - 15-20 kilo of meer afvallen, wie doet er m

Wauw wat veel in de eerste week!
Bij dit programma is het gemiddelde 1 kg per week en duurt 4 maand.
Ik kies ervoor om mijn kinderen niet te vertellen dat ik dat drink of anders eet om af te vallen.
Wil niet dat zij opgroeien met een moeder die daarmee bezig is omdat ik niet wil dat zij dit meenemen als normaalstandaard.
Probeer ze gezond te leren eten.
Mijn start gewicht was 95,8. Voor de zomervakantie woog ik 98,9, ook al wat op eigen kracht gedaan.
Vanochtend begonnen met de shakes. Ben erg benieuwd hoe het gaat bevallen om alleen iets te drinken als maaltijd.
Ik heb vanmiddag (helaas) wel een high tea waar ik wrs niet onderuit kom wat ongezonds te eten maar goed moet een keer kunnen denk ik.
Afbeelding
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 11 Okt 2015 08:31

Re: Overgewicht - 15-20 kilo of meer afvallen, wie doet er m

Ik vind het echt superknap dat jullie het volhouden met die shakes, dat had echt niet voor mij weggelegd geweest. Succes met jullie afvalplannen!
L2014 & H2017
<<

Neva

Noob

Berichten: 129

Geregistreerd: 27 Jul 2015 10:34

Bericht 11 Okt 2015 10:37

Re: Overgewicht - 15-20 kilo of meer afvallen, wie doet er m

Dank je wel mzcharlotte, ik had zelf ook noig nooit eerder geshaked. Was ook erg benieuwd hoe het zou zijn.
Zolang ik het volhoud ga ik door, wil het niet meer ga ik weer opbouwen.

Puckini : ik heb het mijn zoontje juist uitgelegd door te vertellen dat mamma nu niet meer zo gezond is en dat mamma straks veel makkelijker kan spelen met hem. Mijn zoontje is een hele goede en gezonde eter.
Hij eet liever fruit, kaas of plakje worst dan snoepjes en koekjes.

Ik wist ook niet wat ik moest verwachten qua gewichtsverlies, het is nu ook nog heel veel hoor, maar dat zal ook wel steeds minder worden.
Vorig jaar september woog ik 112kg, ik was op eigen kracht dus al afgevallen naar 104kg. Maar die 100 kilogrens is zo immens hoog voor mij dat ik het nu over een hele andere boeg moest gooien.

Hoe groot ben jij als ik vragen mag, ik ben zelf 1,81m. Goed van je dat je zelf ook al was afgevallen.
Never let go of your dreams
<<

Puckini29

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 167

Geregistreerd: 30 Aug 2015 09:36

Bericht 16 Okt 2015 13:04

Re: Overgewicht - 15-20 kilo of meer afvallen, wie doet er m

sorry voor de late reactie.
Knap dat je al zoveel was afgevallen!
Ik ben 1.73 m. Het gaat goed!
Ik kan het prima volhouden,merk wel dat ik mij op vrije dagen wat minder goed voel maar kan dat verklaren doordat ik een voor een groot deel zittend beroep heb en op een vrije dag lichamelijk een stuk meer actiever ben. Heb dit opgelost door wat meer tussendoortjes in te lassen op een vrije dag. Ik ben nu 3,2 kg kwijt vanaf de start (4 okt) maar vanaf de zomer al -6,3.
Vind het avondeten het lastigste..Zit ik met m'n shake en de rest lekker te eten haha.
Hoe gaat het met jou?
Afbeelding
<<

Neva

Noob

Berichten: 129

Geregistreerd: 27 Jul 2015 10:34

Bericht 17 Nov 2015 12:28

Re: Overgewicht - 15-20 kilo of meer afvallen, wie doet er m

Zo was ik ook weer een keer.
Ik was afgelopen donderdag weer bij mijn consulente. Ik was toen 88kg. Ik ben dus al 16,3kg kwijt.
Op naar de laatste 8kg.
Stiekem weeg ik thuis soms ook nog, en ik weet dat mijn weegschaal altijd wat minder aangeeft als bij haar.
En thuis weeg ik smorgens en bij haar savonds. Maar vanmorgen gaf mijn weegschaal 85,8 kg aan !!

Hoe gaat het nu met jou, lukt het je allemaal nog steeds ??
Never let go of your dreams
Vorige

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers