Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Overgewicht - 15-20 kilo of meer afvallen, wie doet er mee?

<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 30 Aug 2015 09:03

Re: Overgewicht - 15-20 kilo of meer afvallen, wie doet er m

Hoi allemaal!

Hebben jullie nog zin om mee te schrijven? Ik ben maandag begonnen met gezonder eten en meer bewegen en hoop enorm daarmee af te gaan vallen! Ik woog 94.9. Dat werd al gauw 93.9 (vocht dus). Gisteren 93.1 en nu net 93.6 :thumbdown:

Anyway. . Om er nog meer in te komen heb ik dit hele topic doorgelezen en dat inspireert wel om ervoor te gaan!!

ik hoop dat jullie nog zin hebben om te schrijven!
<<

Puckini29

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 167

Geregistreerd: 30 Aug 2015 09:36

Bericht 30 Aug 2015 09:44

Re: Overgewicht - 15-20 kilo of meer afvallen, wie doet er m

Hoi,

Ik ben al een hele tijd een meelezer en heb mij net toch maar eens aangemeld, ik heb al jaren een strijd met de kilo's.
Het lijkt mij leuk om mee te schrijven in dit topic,vinden jullie dat goed?
Afbeelding
<<

Anoniem137

Bericht 30 Aug 2015 09:53

Re: Overgewicht - 15-20 kilo of meer afvallen, wie doet er m

Ik denk dat ik hier nog wel mee ga schrijven, ik doe alleen niet meer mee met lijstjes invullen hier enzo, dat gepuzzel daar heb ik geen zin meer in :)
Ik ging opzich wel weer even lekker, afgelopen twee weken een kilo afgevallen, hopelijk zet dit door. Ik heb namelijk vreselijk lang stil gestaan. Gisteren en eergisteren wel twee mindere dagen gehad qua eten, dus vandaag en de komende week maar even compenseren. Morgen naar de diëtiste, laatste keer was een week of 8 terug, maar ik denk dat er vergeleken met toen niet zo heel veel af is.iktwijfel ook om de diëtiste maar gewoon af kappen na morgen, want ik heb er echt geen reet aan.

Puckini en Zenna, zet 'm op! Gezellig dat jullie meeschrijven!
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 30 Aug 2015 10:47

Re: Overgewicht - 15-20 kilo of meer afvallen, wie doet er m

Ik doe ook weer mee!! Ook met het ww topic, maar die is ook niet zo heel druk.
Deze week zal ik hier niet zoveel zijn, maar daarna kom ik meeschrijven!

Ik ben juist gek op eetlijstjes, haha, maar niet om kritiek op te geven ( tenzij iemand vraagt om tips ), maar voor een beetje inspiratie.
Afbeelding
<<

Puckini29

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 167

Geregistreerd: 30 Aug 2015 09:36

Bericht 30 Aug 2015 11:54

Re: Overgewicht - 15-20 kilo of meer afvallen, wie doet er m

Keet: Goed dat je het weer hebt opgepakt. Een mindere dag hebben is niet zo erg,als je het daarna maar weer goed verder gaat. Dat vind ik altijd lastig.

Zenna: 1,3 kg in een week,goed bezig! Ik weeg mij ook elke ochtend en het verschilt bij mij ook wel eens. Het ligt er dan ook vaak aan in welke periode van de cyclus ik zit. Ik wil eigenlijk wel terug naar 1 of 2 keer per week wegen maar het is elke ochtend toch weer te verleidelijk om er op te gaan staan haha.

Lana:Leuk dat je ook mee komt schrijven,veel succes!

Ik ben morgen 3 weken gezonder aan het eten en meer aan het bewegen en ben van 98,9 kg :omg: (zo zwaar ben ik nog niet eerder geweest,behalve in de zwangerschap) naar 96,1kg gegaan.
Ben ik erg blij mee aangezien we in oktober een bruiloft hebben.
Afbeelding
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 30 Aug 2015 12:00

Re: Overgewicht - 15-20 kilo of meer afvallen, wie doet er m

Ik lees nog wel mee maar hoef er niet perse meer wat af (er blijft nu 20kg af). Dames die er nog wel voor gaan :succes!
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 30 Aug 2015 13:07

Re: Overgewicht - 15-20 kilo of meer afvallen, wie doet er m

Oke leuk! Ik doe alles op mijn telefoon dus ik reageer niet steeds met persoonlijke reacties op iedereen hoor! Wel heel leuk dat jullie mee willen gaan schrijven!

Lana ik ben ook juist echt fan van eetlijstjes dus ik zal ze wel plaatsen:
Vandaag:
O: 2 roggebrood plakjes met jonge kaas en kokosrijstmelk
L: brinta
T: komkommer en paprika met humus
D: weet ik nog niet, eet bij schoonouders.
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 30 Aug 2015 15:25

Re: Overgewicht - 15-20 kilo of meer afvallen, wie doet er m

Leuk dat dit topic weer actief wordt :) Welkom nieuwelingen!

Ik meld me ook weer. Afgelopen maandag begonnen met 92 kg. Deze keer wil ik stap voor stap mijn leefpatroon aanpakken. Mijn oudste dochter gaat sinds deze week naar school wat betekent dat ik elke keer op en neer mag fietsen om haar te brengen en halen dus ik krijg nu in elk geval al een stuk meer beweging vergeleken met eerst. Verder let ik er nu op dat ik voldoende drink en slaap. Qua eten ben ik nu nog niet heel streng maar probeer ik al wel iets betere keuzes te maken. Zo heb ik gistermiddag niet de chocolaatjes genomen die m'n vriend aanbood maar een kopje bouillon. 's Avonds ben ik met een vriendin uit eten geweest en daar kies ik dan wel weer voor een ongezond toetje (warme chocoladecakeje met caramelsaus :P ). Mijn doel is nu een halve kilo in de week er af.

Ik vind het ook altijd leuk om eetlijstjes te lezen dus bij deze de mijne van vandaag:
O: wit bolletje met 30+kaas en twee beschuiten met pure hagelslag
L: magere kwark met een nectarine en wat cacaonibs
T: ik denk wat worteltjes of misschien iets van fruit
D: volkoren pasta met kipfilet, champignons, ui en witte saus. Vriend had boodschappen gedaan en geen andere groente meegenomen. Gelukkig liggen er nog sperziebonen in de diepvries dus die neem ik er wat bij.
<<

Anoniem137

Bericht 30 Aug 2015 15:33

Re: Overgewicht - 15-20 kilo of meer afvallen, wie doet er m

Ik bedoelde eigenlijk dat ik er geen zin in had om elke keer weer m'n gewicht in het schema aan te moeten passen, dat lijstje dus :lol:
<<

Puckini29

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 167

Geregistreerd: 30 Aug 2015 09:36

Bericht 30 Aug 2015 19:30

Re: Overgewicht - 15-20 kilo of meer afvallen, wie doet er m

Mijn eetlijstje van vandaag:

o: 150 gr Skyr met lijnzaad,stukjes mango en een lepeltje honing.
t: Cracotte met humus
l: 4 mini afbakbroodjes met o.a humus,groene pesto, kaas en hagelslag
t: paar toastjes met heerlijke feta vd markt
d: gewokte spitskool met een kipspies (gehakt was de bedoeling,dacht dat er nog wat in de diepvries maar helaas)
Afbeelding
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 30 Aug 2015 20:38

Re: Overgewicht - 15-20 kilo of meer afvallen, wie doet er m

Keet. schreef:Ik bedoelde eigenlijk dat ik er geen zin in had om elke keer weer m'n gewicht in het schema aan te moeten passen, dat lijstje dus :lol:


Oh, haha, bedoel je dat lijstje :), daar deed ik al niet aan mee. Ik heb wel een ticker, dat vind ik we leuk, dan kan ik snel het verschil zien.

De komende week ben ik hier niet, maar daarna schrijf ik mee hoor!
Afbeelding
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 30 Aug 2015 21:35

Re: Overgewicht - 15-20 kilo of meer afvallen, wie doet er m

Nou hier niet zo'n goede dag... wij hebben gisteravond patat gegeten onder het mom van het kan wel eem keertje. Vandaag gingen we bij de ouders van mijn vriend eten en wat aten we? Patat dus! Jammer! Ik heb wel alleen patat gegeten en geen snack erbij. Ook maar heel weinig mayo en geen ijs als toetje wat de rest allemaal wel deed. Al met al 270 calorieën teveel gegeten. Ik heb vandaag wel een uur hard gesport in de sportschool en 20 heen en terug gefietst dus uiteindelijk niet in de min maar voelt toch zonde van mijn sportmoeite.
Even wat anders: in mfp krijg ik geen calorieën voor krachtsport. Hoe komt dat? Weet iemand dat? 
Dat was even mijn egoïstische relaas.
<<

Puckini29

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 167

Geregistreerd: 30 Aug 2015 09:36

Bericht 30 Aug 2015 21:44

Re: Overgewicht - 15-20 kilo of meer afvallen, wie doet er m

Zenna, dat is bij mij ook zo bij kracht training, begrijp ook niet goed waarom dat zo is.
Afbeelding
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 30 Aug 2015 21:47

Re: Overgewicht - 15-20 kilo of meer afvallen, wie doet er m

Puckini29 schreef:Zenna, dat is bij mij ook zo bij kracht training, begrijp ook niet goed waarom dat zo is.


Ja het maakt natuurlijk niks uit aangezien het gaat om de echte calorieën die ik heb verbrand en niet die die ik in de app zie staan, maar het voelt veel leuker om daar een getalletje te zien staan! :cry:
<<

Puckini29

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 167

Geregistreerd: 30 Aug 2015 09:36

Bericht 31 Aug 2015 12:26

Re: Overgewicht - 15-20 kilo of meer afvallen, wie doet er m

Hoi,

Mijn eetlijstje van vandaag:
O: 150 gr Skyr met lijnzaad en banaan
T: plakje ontbijtkoek
L: 2 volkoren boterhammen met humus en wat snoeptomaatjes
T: stuk fruit
D: hamburger,sperziebonen en 1 aardappel

Fijne dag allemaal!
Afbeelding
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 31 Aug 2015 14:57

Re: Overgewicht - 15-20 kilo of meer afvallen, wie doet er m

Puckini29 schreef:Hoi,

Mijn eetlijstje van vandaag:
O: 150 gr Skyr met lijnzaad en banaan
T: plakje ontbijtkoek
L: 2 volkoren boterhammen met humus en wat snoeptomaatjes
T: stuk fruit
D: hamburger,sperziebonen en 1 aardappel

Fijne dag allemaal!


Ziet er goed uit!
Mijn eet lijstje

O: 1 roggebrood plak met kaas en 1 plakje ontbijtkoek van leev
T: niks
L: Appeltaart met een latte machiato (wáárom??? Het was wel lekker!)
T: een paar olijven misschien
D: groentelasange van Rens Kroes.
Daarna niks meer!!
<<

Puckini29

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 167

Geregistreerd: 30 Aug 2015 09:36

Bericht 31 Aug 2015 21:25

Re: Overgewicht - 15-20 kilo of meer afvallen, wie doet er m

Het tussendoortje van vanmiddag is een handje noten geworden en heb vanavond nog wat Griekse yoghurt gehad.

Zenna,haha appeltaart als lunch lekker! Wel goed dat je het dan als lunch rekent ipv iets extra's.
Afbeelding
<<

Jadore

Noob

Berichten: 11

Geregistreerd: 23 Aug 2015 21:45

Bericht 31 Aug 2015 22:06

Re: Overgewicht - 15-20 kilo of meer afvallen, wie doet er m

Hoi!

Ik ben nieuw hier en zou hier graag mee willen schrijven. Ik hoop dat dit mij gaat helpen in mijn afvalpoging. En om ideeën op te doen.

Ik weeg 95kg. :palm: Ik heb geen digitale weegschaal, dus wat achter de komma staat weet ik niet. Vind het heel erg, dus zou er graag zeker 15 kilo af willen hebben.
Mijn strategie is: gezond eten, niet snoepen, meer bewegen.
Zolang ik mij kan herinneren voer ik al een strijd tegen de kilo's en word er heel verdietig van. Dus hopelijk gaat dit werken.

Mijn lijstje van vandaag:
O: schaaltje Skyr (de honing variant) met een handje blauwe bessen
L: een 12uurtje reep van weight care
T: wat stukken komkommer
D: een grote groenten omelet (3 eieren, champignons, courgette, spinazie en feta)
T: een handje gemengde noten

Veel drinken vind ik ook moeilijk. Drinken jullie veel water? Ik heb 1 flesje van 75cc op en redelijk veel thee.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 01 Sep 2015 10:47

Re: Overgewicht - 15-20 kilo of meer afvallen, wie doet er m

Welkom Jadore, Leuk dat je ook mee komt schrijven!

Qua drinken lijkt het me dat je het goed doet toch? Tenminste... ik weet niet wat redelijk veel thee is, maar als dat ook 75 cc is zit je al op 1.5l.

Ik hoop er vandaag weer een goede dag van te maken. Mijn lijstje van vandaag:

O: Volkoren boterham met klein beetje roomboter en klein beetje hagelslag, 2 vezelrijk crackers met tartex. Rijstmelk
T: Appel
L: Magere kwark met banaan
T: eventueel een Nked bar chocolade
D: Omelet met gele paprika, komkommer, tomaatjes.
Totaal: 1.048 calorien

Vanavond nog sporten en dan heb ik er toch een goede dag opzitten!
<<

Anoniem193

Bericht 01 Sep 2015 11:09

Re: Overgewicht - 15-20 kilo of meer afvallen, wie doet er m

Jadore schreef:
Veel drinken vind ik ook moeilijk. Drinken jullie veel water? Ik heb 1 flesje van 75cc op en redelijk veel thee.


Ik heb de afspraak met mijzelf dat ik tussen elk eetmoment 0,5 liter water/thee op moet hebben.
Bij mij ziet het er dan als volgt uit

Glas water + 0,4 liter thee
Ontbijt
0,5 liter water
Tussendoortje
0,5 liter water
Lunch
0,5 liter water
Tussendoortje
0,5 liter water
Diner

Na het diner drink ik nog wel een kop of 2 thee, maar dat wisselt.
<<

Puckini29

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 167

Geregistreerd: 30 Aug 2015 09:36

Bericht 01 Sep 2015 20:39

Re: Overgewicht - 15-20 kilo of meer afvallen, wie doet er m

Jadore: Gezellig dat je mee komt schrijven! Ik heb zn doppen flessen die ik regelmatig vul en drink ook thee

Zenna: net eetlijstje!

Een aantal collega's trakteerden op patat als lunch voor hun verjaardag. Smaakte goed haha heb als avondeten maar een salade genomen ter compensatie.
Weten jullie hoe ik een ticker als onderschrift maak? De ticker is al klaar zoals je ziet maar komt niet in beeld.
Afbeelding
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 02 Sep 2015 08:03

Re: Overgewicht - 15-20 kilo of meer afvallen, wie doet er m

Puckini29 schreef:Jadore: Gezellig dat je mee komt schrijven! Ik heb zn doppen flessen die ik regelmatig vul en drink ook thee

Zenna: net eetlijstje!

Een aantal collega's trakteerden op patat als lunch voor hun verjaardag. Smaakte goed haha heb als avondeten maar een salade genomen ter compensatie.
Weten jullie hoe ik een ticker als onderschrift maak? De ticker is al klaar zoals je ziet maar komt niet in beeld.


Ik zie dat het is gelukt. :)
Je bent al goed afgevallen! Hier was er vanmorgen ook weer 400gr. Af. Yeahh!!!
Ik heb nog geen eetlijstje dus die volgt nog!
<<

Puckini29

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 167

Geregistreerd: 30 Aug 2015 09:36

Bericht 02 Sep 2015 09:04

Re: Overgewicht - 15-20 kilo of meer afvallen, wie doet er m

Goed Zenna dat je 400 gr af bent gevallen!
Ik heb ook nog geen eetlijstje,ga zo boodschappen doen.
Vanavond in ieder geval weer naar de sportschool.
Afbeelding
<<

Puckini29

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 167

Geregistreerd: 30 Aug 2015 09:36

Bericht 02 Sep 2015 10:57

Re: Overgewicht - 15-20 kilo of meer afvallen, wie doet er m

Ik heb ondertussen boodschappen gedaan:

O: 159 gr Skyr met banaan en lijnzaad
T: rijstewafel met humus
L: 2 boterhammen met geitenkaas en humus
T:weet ik nog niet
D: Katenvlinder,aardappel en spruitjes
T: na het sporten nog een rijstewafel oid.

Ik ben sinds gisteren elke ochtend en avond een keer planking aan het doen.. hou het met veel moeite 20 sec vol maar heb al best spierpijn in mn buikspieren,dus het werkt wel!
Afbeelding
<<

Jadore

Noob

Berichten: 11

Geregistreerd: 23 Aug 2015 21:45

Bericht 02 Sep 2015 11:14

Re: Overgewicht - 15-20 kilo of meer afvallen, wie doet er m

Wat goed Zenna, 400 gram eraf. Ik denk dat ik ook maar een digitale weegschaal aanschaf. Werkt denk ik iets gemotiveerder als je ook ziet dat er wat af is, ook al is het geen hele kilo!

Puckini, dat planning heb ik ooit een keer geprobeerd. Jee, wat is dat zwaar. Vind 20sec al knap van je!

Gisteren moest ik de hele dag werken. Ik heb toen 's ochtends ook weer wat Skyr gehad, met bessen en lijnzaad. Dat vulde zo goed, dat ik pas om 13.30u bedacht dat ik moest lunchen. Dus heb voor de makkelijke weg gekozen en weer een reep genomen, die had ik snel in m'n tas gegooid de avond ervoor. En als avondeten eimuffins met groente. Alleen toen had ik best trek, dus zijn er 5 ingegaan! Waren niet groot, maar toch. Oh, en wat komkommersalade. Verder geen tussendoortjes.

Ik zal vanavond m'n eetlijstje van vandaag plaatsen...

Wat vraagjes:
- drinken jullie wel eens light dranken? Ik neem zo nu en dan nog steeds een cola-light oid. De verhalen zijn zo wisselend over of dit wel/ niet slecht is.
- hoevaak wegen jullie je?
- wat vind jij dat je 'probleemgebied' is? Ik heb het vet echt rondom mijn buik zitten, een echte zwemband.. :laughcry: Zelf ben ik ook niet tevreden over mijn bovenbenen, maar iedereen vind dat ik juist dunne benen heb.
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers