Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tweedehands vs nieuw en je kind

<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 15 Aug 2014 22:36

Re: Tweedehands vs nieuw en je kind

Ik koop/krijg meer tweedehands dan nieuw. Zowel kleding als speelgoed e.d. Verzorgingsproducten en ondergoed koop ik wel altijd nieuw.

Verder eens met M-G.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 15 Aug 2014 22:37

Re: Tweedehands vs nieuw en je kind

Annie24 schreef:Wat ik vroeger wel zielig vond (en nu nog vind) is als een jonger kindje álles krijgt wat van het oudere kindje is geweest. Mijn buurjongetje had een broer die 2 jaar ouder was. Oudere broer kreeg dus álles nieuw: kleding, fietsen, scooter en noem maar op. Jongere broertje kreeg dus álles wat van zijn broer was geweest en dan durfde zijn ouders het ook nog in te pakken voor zijn verjaardag.
Ik vond dat zo zielig altijd. Ik snap best dat je dingen doorschuift als je meerdere kindjes hebt van hetzelfde geslacht, maar voor het jongere kind is het toch ook wel eens leuk om iets (nieuws) te krijgen wat niet van zijn broer geweest is?
Het was dus niet 1 ding bij hun, maar serieus alles. Ik kan me zelfs nog voorstellen dat het ondergoed ook door schoof.


Dat is inderdaad niet leuk nee. Dat zijn dan van die overdreven praktische ouders die bij alles denken: waarom zou ik geld uitgeven? Maar af en toe iets nieuw krijgen is ook wel leuk.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:28

Bericht 15 Aug 2014 22:41

Re: Tweedehands vs nieuw en je kind

Op zich heb ik niks tegen tweedehands, ik koop regelmatig dingen bij de Kringloop. Voor de meiden vind ik het toch anders, al weet ik eigenlijk niet waarom. Kamertje, kinderwagen, box, etc. wilde ik graag nieuw, ook wel omdat we wisten dat we meerdere kindjes willen en het dus nog lang mee moest gaan. Kleding koop ik nooit tweedehands, voor mezelf ook niet. Ik weet dat het gewoon schoon is maar toch voelt het anders. Speelgoed koop ik wel tweedehands en bij een fiets zou ik dat ook wel doen.

Zelf ben ik opgegroeid met drie oudere zussen en ouders met een zeer beperkt budget. Ik kreeg dus ook vrijwel nooit iets nieuws en dat vond ik soms best jammer. Ik ben nooit iets tekort gekomen maar ik ben toch wel blij dat ik nu zelf wel meer in de gelegenheid ben dingen nieuw te kopen.
<<

Anoniem97

Bericht 16 Aug 2014 07:04

Re: Tweedehands vs nieuw en je kind

Ik heb geen moeite met 2dehands, maar met kleding heb ik op een 1 of andere manier altijd pech, toch verwassen of vlekjes in of stinken naar rook, dus ben daar maar mee gestopt.
Speelgoed koop ik wel veel 2dehands voor ze, maar dat haal ik dan bij de kringloop, dat vinden ze zelf ook heel leuk.
<<

Patsy

Bericht 16 Aug 2014 07:19

Re: Tweedehands vs nieuw en je kind

Wij hebbennook vrij veel tweedehands spullen gekocht voor M. Kleding neem ik alleen over van bekenden. Een groot gedeelte van de babyuitzet hebben we van de zus van mijn man overgenomen zoals de box, badset, maxicosi met isofix en dekens. Van een vriendin de Bloom fresco, zij had hem ook tweedehands gekocht. Verder houdt ik zelf van oude meubels, dus M heeft een oude, opgeknapte commode en ouderwetse kinderwagen.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat we op nieuwe dingen voor hem nauwelijks bezuinigen, doordat hij veel dingen krijgt die tweedehands zijn en dus relatief goedkoop blijft er meer geld over voor datgene wat hij wel nieuw krijgt.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 16 Aug 2014 07:20

Re: Tweedehands vs nieuw en je kind

Wij hebben veel tweedehands voor B
Heb veel gescoord op marktplaats, van schoenen tot aan kleding.
Ook de box kwam van MP, en de kinderwagen heb ik overgekocht van iemand hier.
Speelgoed hebben we trouwens ook veel tweedehands.
Soms van familie en vrienden, soms via marktplaats enz.

Vind daar echt helemaal niets mis mee. Waarom zou ik de hoofdprijs voor alles betalen, als het zo ook kan.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 16 Aug 2014 08:01

Re: Tweedehands vs nieuw en je kind

Wij kopen zowel nieuw als tweedehands voor L. Vooral kleding is ze zo weer uit gegroeid. Ik krijg ook van kleding van mijn oude buurmeisjes. Niks mis mee m zo lang het er nog goed en schoon uit ziet!
2012
2016
2020

Instagram
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 16 Aug 2014 08:03

Re: Tweedehands vs nieuw en je kind

Ik heb eigenlijk niks tweede hands op een hobbelpaard na. Maar het is niet zo dat ik er tegen ben. Toen ik zwanger was wilde ik gewon graag het kamertje nieuw. Kinderwagen gekregen we van mijn ouders. Achteraf denk ik wel dat de kruiken en het badje best tweedehands haden kunnen zijn ook ivm de prijs en hoe lang we het gebruikt hebben.
Toen ze heel klein waren kleedde ik ze ook sowieso altijd hetzelfde wat in tweedehands vond vond ik echt niet leuk en er was ook weinig.

Soms denk ik wel dat het ook aan mijn zoek kwaliteiten ligt hoor als ik zie wat andere tweedehands vinden wat ook echt leuk is.... Ik vind dat niet. Ga trouwens ook nooit naar de kringloop en geen idee waarom niet

Wat ik wel wat apart vind is dat ik iemand ken en die heeft het verjaardagskado voor haar zoon voor 1 euro op de rommelmarkt. Dat zit dan natuurlijk ook gewoon tussen mijn oren want dat kind ziet het niet heeft het niet door en merkt het niet. Maar zeker met een verjaardag pak ik wel graag uit:-)
:heart: :heart: 2011
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 16 Aug 2014 08:06

Re: Tweedehands vs nieuw en je kind

Twellie schreef:@Soleil: waarom doe je dat dan, cadeautjes achterhouden en bewaren? Het komt zo op het eerste gezicht wat knijperig over op me. Omdat andere mensen gewoon wat geven aan je kindje op dit moment, ze vragen niet om het een jaar achter te houden en dan uit je eigen naam te geven.


Ja is ook knijperig hoor. Ik kan het ook niet goed praten. De cadeau's die ik bewaard heb zijn bijvoorbeeld een vormenstoof en een mooie speelhijskraan. Daar kan hij het eerste jaar toch niks mee, daarbij hebben we die gekregen van mensen die niet bij ons op verjaardag komen. Dan heb ik er geen problemen mee als hij die straks met Sinterklaas nog eens krijgt.
Nogmaals, als hij ouder is zal dat heus wel anders zijn.
Is trouwens om ruimte gebrek en het niet super veel te besteden te hebben.
<<

Anoniem198

Bericht 16 Aug 2014 08:09

Re: Tweedehands vs nieuw en je kind

Maar wat nou als je kleding bij de Kringloop hebt gekocht of kinderspeelgoed en je komt erachter dat het geweest is van een kindje dat is overleden,misbruikt of mishandeld.
Trek je de kleren dan met even veel plezier aan?

Misschien denk ik teveel door maar naast dat ik het een vies idee vind denk ik daar wel aan en wil ik graag weten van wie het geweest is.
<<

Anoniem85

Bericht 16 Aug 2014 08:19

Re: Tweedehands vs nieuw en je kind

Hier alles nieuw of van ons neefje. Zoals badje, kruiken, autogarage en er komt een lading duplo aan. Ook de vervolg autostoel die we over paar jaar nodig hebben, hebben we van hun gekregen.

Ik zal zelf niet snel kleding 2e hands kopen, gewoon omdat ik al moeite heb met kleding uit een vorig seizoen.
Speelgoed zal me niets uitmaken maken, oh ja de watertafel komt ook van marktplaats. ( daar baalde ik later wel van, 40 euro voor betaald terwijl de kleuren verschoten waren, Week later staat hij bij Bart Smit voor 55 euro)
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 16 Aug 2014 08:21

Re: Tweedehands vs nieuw en je kind

Ik dacht vroeger dat wij arm waren (waren we echt niet) onder andere omdat ik tweedehands kleding had en tweedehands spullen. Op zich zat ik nooit met het feit dat ze tweedehands waren maar het was meer dat ik gepest werd met mijn kleding omdat ik slobberige en merkloze kleding droeg vaak. Ik denk dat als mijn ouders wat meer zorg hadden besteed aan het uitzoeken van de tweedehands spullen en mij aankleden (ik mocht al heel jong zelf kiezen en ging dan dus rustig in joggingbroek naar school omdat dat zo lekker zat) dat het dan lang zo'n probleem niet was geweest.

Ik merk het nu ook, mijn moeder koopt regelmatig kleding voor L. bij de tweedehands winkel en er zitten écht afschuwelijke dingen bij. Ze koopt ze gewoon omdat het goedkoop is. Terwijl ik zelf echt heel kieskeurig ben wat tweedehands kleding betreft. Ik vind het niet erg als je ziet dat het gedragen is een beetje maar ik wil wel dat het leuke kleding is en dat L. er een beetje leuk bij loopt.

Als het niets uit maakt koop ik het tweedehands, zeker als het als nieuw is en anders ook. Ook voor zijn verjaardag heb ik tweedehands dingen gekocht, gewoon omdat het écht geen barst uitmaakte en hij dat toch niet zou merken.
Ik koop ook dingen nieuw, omdat ik ze tweedehands niet kan vinden of gewoon omdat ik het erg leuk vind.

Ik denk dat het er zoals UN al zegt ook vanaf hangt wat voor waarde je er aan geeft en dus ook wát voor tweedehands spullen je koopt.
Mijn ouders hebben een keer een fietsje voor mij gekocht, was echt een totaal roestig ding, maar mijn moeder heeft de fiets rood geschilderd en er witte stippen op geschilderd en ik was dolblij met dat fietsje!
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 16 Aug 2014 08:40

Re: Tweedehands vs nieuw en je kind

Victoria schreef:Maar wat nou als je kleding bij de Kringloop hebt gekocht of kinderspeelgoed en je komt erachter dat het geweest is van een kindje dat is overleden,misbruikt of mishandeld.
Trek je de kleren dan met even veel plezier aan?

Misschien denk ik teveel door maar naast dat ik het een vies idee vind denk ik daar wel aan en wil ik graag weten van wie het geweest is.


Ik denk dat je dan veel te ver doordenkt inderdaad, ik heb nog geen seconde stilgestaan bij die mogelijkheid. Het zou het draagplezier zeker wegnemen, maar ik zou niet weten hoe ik daar ooit achter zou moeten komen dus weiger ik zo te denken.

Kijk, ik heb totaal geen moeite met tweedehands en sta er een beetje in als Pompoen. Ik koop ook wel gewoon nieuwe dingen. Maar op een gegeven moment gaat je kind er denk ik, wel iets van vinden. Zeker onder invloed van vriendjes, omgeving, media, enz. Ik zou het echt zonde vinden om alles of het leeuwendeel nieuw te kopen, maar uiteindelijk heb ik dat liever hebben dan dat zoon zich er niet prettig bij voelt om tweedehands kleding of spullen te hebben. Ik denk dat er tegen die tijd goed over te praten valt.
L2014 & H2017
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 16 Aug 2014 08:42

Re: Tweedehands vs nieuw en je kind

Trouwens, ik heb bij toeval allemaal kleding van bekenden. Ik heb inmiddels 3 winterjassen en een herfstjas hangen omdat die zoons rond dezelfde tijd dezelfde maat hadden. Maar ik vind marktplaats of de kringloop net zo goed hoor.
L2014 & H2017
<<

Anoniem123

Bericht 16 Aug 2014 08:42

Re: Tweedehands vs nieuw en je kind

Wij kopen ook veel tweedehands, waarom meteen alles nieuw kopen als je ook nog iets kunt hergebruiken? Het scheelt een hoop geld en is ook nog beter voor het milieu.

Enige wat we nieuw hebben gekocht toen we een baby kregen was het bedje, matras, commode en kast (en beddengoed, lakentjes voor de wieg, hydrofiele luiers etc) De rest is allemaal tweedehands. Ook de kinderwagen, box, wieg, mamafiets incl zitjes etc. Het heeft ons een hoop geld bespaard en je gebruikt het allemaal toch maar kort.

Kleertjes haal ik ook gewoon bij de kringloop, zowel voor mezelf als voor Siem/baby. Het ziet er gewoon nog knap uit (anders laat ik het hangen) en vaak nog merk ook. Heb je een longsleeves van Mexx voor 50 cent, ja daar houd ik van. Zelf breng ik ook vaak kleding waar Siem is uitgegroeid naar de kringloopwinkel en Siem is niet mishandeld ofzo. Maar meeste tweedehandse kleding komen van bekenden of marktplaats.
Ook haal ik geregeld speelgoed bij de kringloop vandaan. Pas 40 plastice diertjes gekocht voor 1 euro. Alles goed afgesopt en de helft aan mijn moeder gegeven en meneer is uren zoet. Waar hij niet meer mee speelt en wat ik van de kringloop vandaan heb breng ik weer terug. (als het niet stuk is gegaan). Zo kan een ander kindje er ook weer mee spelen.

Als ik iets echt niet tweedehands kan vinden dan kopen we het nieuw. Zoals zijn loopfiets. Heb weken gespeurd maar kon niet vinden wat ik zocht. Dan kopen we het dus nieuw maar wel een goedkoper versie. Wij willen Siem meegeven dat je niet altijd meteen naar de winkel rent om iets te kopen. Dat hij ook om het milieu kan denken. Ten eerste hebben wij het geld niet om alles nieuw te kopen, maar we zijn ook niet meteen arm ofzo. Ik doe graag meer dingen met mijn geld :ja:

Kraamkado's bewaren om later zelf als cadeau te geven aan je kind vind ik iets te ver gaan, dat is meer knieperigheid. Wat ik wel eens heb gedaan is een cadeau doorgeven. Bv Siem kreeg een paars jasje als kraamkado, dat stond hem zo lelijk! Dus heb ik dat jasje aan ons nichtje doorgegeven.
<<

Anoniem125

Bericht 16 Aug 2014 08:49

Re: Tweedehands vs nieuw en je kind

Ik was zo'n kind dat nooit iets nieuws kreeg. Ik droeg de kleren van mijn twee jaar oudere zus. Tot een jaar of 11 nooit een probleem geweest, het was gewoon normaal voor me, ik heb er geen moment bij stilgestaan. Op mijn 11e veranderde dat. Toen wilde ik ook wel eens zelf iets uitzoeken en ben ik voor het eerst samen met mijn moeder kleding gaan kopen, haha!

Wij kopen nog altijd veel tweedehands, niet vanwege het geld, maar uit idealistische overwegingen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 16 Aug 2014 10:49

Re: Tweedehands vs nieuw en je kind

Victoria schreef:Maar wat nou als je kleding bij de Kringloop hebt gekocht of kinderspeelgoed en je komt erachter dat het geweest is van een kindje dat is overleden,misbruikt of mishandeld.
Trek je de kleren dan met even veel plezier aan?

Misschien denk ik teveel door maar naast dat ik het een vies idee vind denk ik daar wel aan en wil ik graag weten van wie het geweest is.


Wat nou als de eigenaar van de winkel waar je je spullen nieuw koopt zijn of haar kinderen mishandelt of misbruikt? Dat weet je toch ook niet? Of ontworpen door iemand met pedofiele neigingen? Of voordat jij het kocht in de winkel aangepast door iemand die vijf minuten later onder de bus is gelopen?
Ik vind het inderdaad veel te ver doorgedacht.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 16 Aug 2014 12:04

Re: Tweedehands vs nieuw en je kind

Susan schreef:
Victoria schreef:Maar wat nou als je kleding bij de Kringloop hebt gekocht of kinderspeelgoed en je komt erachter dat het geweest is van een kindje dat is overleden,misbruikt of mishandeld.
Trek je de kleren dan met even veel plezier aan?

Misschien denk ik teveel door maar naast dat ik het een vies idee vind denk ik daar wel aan en wil ik graag weten van wie het geweest is.


Wat nou als de eigenaar van de winkel waar je je spullen nieuw koopt zijn of haar kinderen mishandelt of misbruikt? Dat weet je toch ook niet? Of ontworpen door iemand met pedofiele neigingen? Of voordat jij het kocht in de winkel aangepast door iemand die vijf minuten later onder de bus is gelopen?
Ik vind het inderdaad veel te ver doorgedacht.


Ja, wat een gekke gedachtengang zeg! Echt bizar... Dat is toch hetzelfde met een woning of een auto of wat dan ook wat je tweedehands koopt?

WIj kopen/krijgen veel nieuw. Vooral gemakzucht. Toch kijken wij ook regelmatig op MP en koop ik hier op het forum wel eens wat kleertjes. Op de rommelmarkt kopen we speelgoed en toevallig heeft mijn moeder deze week iets voor mij meegenomen van de kringloop.

Ik kom niet graag in de kringloopwinkel omdat ik het allemaal wat vies en muffig vind ruiken. Maar via MP is eigenlijk hetzelfde en daar heb ik minder problemen mee.

Wij verkopen wel weer veel dingen via MP,dus uiteindelijk zijn we vaak gewoon het begin van de kringloop. :razz:

Wij hebben trouwens wel een 2de hands babykamer gekocht, opgeknapt. Vooral omdat ik een oude babykamer mooi vind. We hebben wel een nieuw matrasje, kinderwagen etc. gekocht.
<<

Anoniem97

Bericht 16 Aug 2014 12:12

Re: Tweedehands vs nieuw en je kind

Victoria schreef:Maar wat nou als je kleding bij de Kringloop hebt gekocht of kinderspeelgoed en je komt erachter dat het geweest is van een kindje dat is overleden,misbruikt of mishandeld.
Trek je de kleren dan met even veel plezier aan?

Misschien denk ik teveel door maar naast dat ik het een vies idee vind denk ik daar wel aan en wil ik graag weten van wie het geweest is.



Ik neem aan dat je dan alleen maar biogische fairtrade spullen/kleding koopt?
<<

Anoniem74

Bericht 16 Aug 2014 12:15

Re: Tweedehands vs nieuw en je kind

Wij kopen geregeld speelgoed tweedehands. Ik koop enkel spul dat af te wassen is of in bijna nieuwstaat. Laatst nog een nieuwe hamertje tik gekocht bij de kringloop voor 2,50....en een nieuwe korte broek van h&m voor 1,00 (voor jongste).
Kleding niet meer zo vaak, omdat er weinig keuze is voor jongens tweedehands, en hetgeen aangeboden wordt vaak vaal is of afgedragen. En hier dragen iig 2 jongens de kleding, dus het moet er nog wel zgan uitzien.

Deels omdat ik het zonde vind om veel geld uit te geven aan kleding en speelgoed wat na een tijdje niet meer gedragen cq gebruikt, deels ook omdat ik het zonde vind dat goede spullen zomaar weg worden gedaan, idealistisch oogpunt dus.
<<

Anoniem74

Bericht 16 Aug 2014 12:17

Re: Tweedehands vs nieuw en je kind

Gaia schreef:
Victoria schreef:Maar wat nou als je kleding bij de Kringloop hebt gekocht of kinderspeelgoed en je komt erachter dat het geweest is van een kindje dat is overleden,misbruikt of mishandeld.
Trek je de kleren dan met even veel plezier aan?

Misschien denk ik teveel door maar naast dat ik het een vies idee vind denk ik daar wel aan en wil ik graag weten van wie het geweest is.



Ik neem aan dat je dan alleen maar biogische fairtrade spullen/kleding koopt?



Mijn gedachte.

Ik sta echt niet stil bij het idee dat het van een overleden kindje is geweest. En zo ja...dan is het toch een mooi idee dat een ander kindje er nog plezier aan beleeft?
<<

Anoniem66

Bericht 16 Aug 2014 12:17

Re: Tweedehands vs nieuw en je kind

Ik zie geen verschil qua 'goedheid' tussen nieuw en 2ehands dus zou ook niet weten wat voor problemen dat op zou leveren. Het ene koop je in de winkel, het andere koop je van iemand over. Is toch evenveel waard?
<<

Anoniem66

Bericht 16 Aug 2014 12:22

Re: Tweedehands vs nieuw en je kind

Soleil schreef:
Twellie schreef:@Soleil: waarom doe je dat dan, cadeautjes achterhouden en bewaren? Het komt zo op het eerste gezicht wat knijperig over op me. Omdat andere mensen gewoon wat geven aan je kindje op dit moment, ze vragen niet om het een jaar achter te houden en dan uit je eigen naam te geven.


Ja is ook knijperig hoor. Ik kan het ook niet goed praten. De cadeau's die ik bewaard heb zijn bijvoorbeeld een vormenstoof en een mooie speelhijskraan. Daar kan hij het eerste jaar toch niks mee, daarbij hebben we die gekregen van mensen die niet bij ons op verjaardag komen. Dan heb ik er geen problemen mee als hij die straks met Sinterklaas nog eens krijgt.
Nogmaals, als hij ouder is zal dat heus wel anders zijn.
Is trouwens om ruimte gebrek en het niet super veel te besteden te hebben.


Nou prima toch?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 16 Aug 2014 12:24

Re: Tweedehands vs nieuw en je kind

Dat vind ik een rare gedachtengang Victoria.. Dan kun je niets meer kopen.

Ik kies ook alleen maar dingen tweedehands uit die ik er goed uit vindt zien. En B heeft er nu toch nog geen besef van, of het nou nieuw uit de winkel komt, of dat het al een keer gedragen is.. Het is ook maar weer net hoe je daar mee om gaat denk ik.
Als je als jonger kind de kleding van je broer of zus krijgt, heb je gezien dat het al eens door een ander gedragen is. Koop je het via MP heeft het kind het zelf ook nog nooit gezien.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 16 Aug 2014 12:43

Re: Tweedehands vs nieuw en je kind

Nou ik denk idd ook dat het ook uit maakt hoe je het naar je kind brengt zeker nu ze klein zijn. Ik zeg vaak hier dat ze even iets moeten passen omdat ik iets voor ze gekocht heb. Zij zouden echt niet door hebben of ik dat via marktplaats of kringloop heb gehaald of dat het uit de winkel komt.
:heart: :heart: 2011
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers