Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe vaak ga jij op vakantie?

<<

Anoniem304

Bericht 18 Aug 2014 10:34

Re: Hoe vaak ga jij op vakantie?

Ja dat snap ik wel. Maar dat soort vakantievilla of camping vakanties waar je je huishouden gewoon mee neemt in principe trekken me dus totaal niet. Dan kan je (in mijn ogen dus) net zo goed thuis blijven.

Ergens anders, waar je je huishouden niet meeneemt, dat is uiteraard beter. Maar op vakantie gaan kost geld en al helemaal als je veel leuke dingen wilt doen en dat heb ik er gewoon niet voor over. Helemaal niet om dan op zo`n vakantie helemaal niks te doen. Want daar ben ik het type niet voor en daar komtie weer, dat kan ik thuis ook, haha. :P

En ik weet niet, maar als ik een week in een appartement zou zitten, ga ik echt wel iets schoonmaken als dat tussendoor niet gebeurd door die mensen daar. Iehl! Thuis doe je dat toch ook? En daar ga ik dus niet voor betalen, dan blijf ik liever thuis.

Maar ook al zou ik een gratis vakantie krijgen, dan ga ik niet. Ik blijf sowieso gewoon liever thuis. Ik heb ook wel eens hotelbonnen enzo gekregen en die geef ik dan weer weg. Ik word er gewoon niet blij van.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 18 Aug 2014 10:40

Re: Hoe vaak ga jij op vakantie?

Huh het is toch niet vies om een weekje niet te poetsen? Haha!

♥♥
<<

Anoniem119

Bericht 18 Aug 2014 10:48

Re: Hoe vaak ga jij op vakantie?

Als je er niet blij van wordt moet je het niet doen, punt. Daar hoef je ook niemand van te overtuigen. Alleen snap ik dat hele huishouden mee nemen als reden niet zo goed. Het is op vakantie sowieso toch heel anders? Je hebt al een hele change of scenery. Nou poets ik thuis inderdaad ook al weinig, dus op vakantie denk ik daar ook nooit aan. En dat je in zo'n krakkemikkig Italiaans of Frans huisje zit met de gaten in de grote stenen waar de salamandertjes door kruipen, en de wc pot een beetje scheef zit en van die oude bloemenschilderijtjes op de muur hangen, vind ik juist geweldig. Dat hoort er juist een beetje bij.
<<

Anoniem304

Bericht 18 Aug 2014 10:57

Re: Hoe vaak ga jij op vakantie?

Het meenemen van het huishouden is een reden waarom ik niet zo`n soort vakantie zou kiezen. Een vakantiehuisje waarin alles hetzelfde is als thuis, alleen zit je op de Veluwe of ergens in Frankrijk, nee daar is geen haar aan m`n hoofd die er aan denkt om daar veel geld aan uit te geven. En natuurlijk kan je daar ook gewoon ontbijt, lunch en diner allemaal afhalen of uit eten gaan, maar dat vind ik echt doodzonde van het geld.
Dus ik zou gewoon koken en logisch gevolg daarvan is ook alweer de vaat doen en de keuken schoonmaken. Dus dan is het cirkeltje weer rond, haha. En dat kan ik allemaal thuis ook wel.

Maar ik word er inderdaad niet blij van inderdaad. Ik word thuis trouwens gewoon wel blij van huishouden doen en lekker relaxen enzo. Alles bij de hand hebben, mijn eigen bekende dingen. Ik hoef gewoon niet ergens bij te komen of op te knappen zoals veel mensen het noemen. Ik hoef/moet er voor m`n gevoel niet tussenuit. Ik ben ook nooit aan vakantie toe of aan vrij zijn toe.
<<

Anoniem304

Bericht 18 Aug 2014 10:58

Re: Hoe vaak ga jij op vakantie?

Elliot schreef:Huh het is toch niet vies om een weekje niet te poetsen? Haha!

Misschien heb ik teveel 'Red mijn vakantie' gekeken. Maar ik zou volgens mij eerst alles poetsen. :redface:
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 18 Aug 2014 11:02

Re: Hoe vaak ga jij op vakantie?

Best wel vaak. We gaan regelmatig een weekendje weg en zijn dit jaar op wintersport, naar Terschelling en naar Italië geweest. Vorig jaar zijn er naar Curaçao en Terschelling geweest. Zolang het financieel kan, nemen we het er van.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem119

Bericht 18 Aug 2014 11:06

Re: Hoe vaak ga jij op vakantie?

Cotton schreef:
Elliot schreef:Huh het is toch niet vies om een weekje niet te poetsen? Haha!

Misschien heb ik teveel 'Red mijn vakantie' gekeken. Maar ik zou volgens mij eerst alles poetsen. :redface:


Haha! Ach, dat is ook gewoon kwestie van los laten.

Je hebt ook veel huizen waar gewoon aan het einde van de week een schoonmaakster komt, daar betaal je dan ook voor. Ik vertrouw er wel op dat dat redelijk goed gebeurd. Dan hoef ik t echt niet zelf nog een keer te doen.
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 18 Aug 2014 12:07

Re: Hoe vaak ga jij op vakantie?

Het liefste ga ik minimaal twee keer per jaar, 1x een citytrip en 1x een langere vakantie. Vorig jaar ben ik 4x weggeweest (3x stedentrip, 1x zonvakantie), maar daarvan waren 2 stedentrips met de bus dus dat is dan qua kosten ook gewoon goed te doen.

Dit jaar ben ik op citytrip naar Boedapest geweest en ga ik nog naar Thailand voor een rondreis. Verder kan ik dit jaar niet weg, in verband met een nieuwe baan en gebrek aan vakantiedagen.
<<

Anoniem125

Bericht 18 Aug 2014 13:05

Re: Hoe vaak ga jij op vakantie?

Green_Pepper schreef:
Nougat schreef:@Ayla: Toen ik nog een arme student was ging ik ook op reis en ook wel 5x per jaar weg. Het is ook maar net op welke manier je reist en welke verwachtingen je daarvan hebt. Ik gaf op reis vaak niet meer uit dan ik thuis had gedaan, aan eten + overnachtingen enzo.


Dat lijkt me vrijwel onmogelijk, tenzij je naar een heel goedkoop land toe gaat. Echter zijn tickets naar die goedkope landen weer heel duur, dan is het onder de streep niet goedkoper of even duur als thuis blijven. Thuis heb je je overnachting sowieso 'gratis', dus om goedkoper dan dat te gaan reizen is bijna niet te doen. Ik geef gemiddeld 60 euro per week aan boodschappen uit voor mij en mijn vriend, op vakantie zou dat natuurlijk makkelijk ook kunnen. Alleen moeten we ook nog ergens naar toe en nog ergens overnachten. Dit zou eventueel in het huis van vrienden kunnen, huizenruil o.i.d?

Tijdens mijn goedkope weekendjes weg (waarbij ik dus niet in mijn eigen bed of in het bed van vrienden oid slaap), geef ik toch al snel meer dan 120 euro uit. Duurder dan thuis blijven dus. Ik vind het zelf dubbel en dwars waard, maar het is logisch dat niet iedereen die keuze kan en wil maken.


Ik verhuurde mijn kamer onder voor een maand voor 400 euro, vliegtickets waren in die tijd erg goedkoop. Ik kan me herinneren dat ik naar Praag vloog voor 50 euro, retour. Ik sliep in hostels, in een stapelbed, dat kostte in Oost-Europa zo ongeveer 10 euro per nacht. De helft van de nachten ging ik coachsurfen, dat was gratis. Verder kookte ik gewoon samen met andere reizigers, of bij de mensen waarbij ik sliep. Dit was niet duurder dan het eten dat ik normaal thuis zou koken.

Dus ja, al met al was ik echt niet meer kwijt dan anders.
<<

Anoniem119

Bericht 18 Aug 2014 13:08

Re: Hoe vaak ga jij op vakantie?

Ik had in de zomer sowieso vaak geen kamer. Omdat ik in de herfst weer naar Engeland ging verhuizen, woonde ik in de zomer dan vaak tijdelijk bij m'n moeder. Wat in de praktijk betekende dat ik daar een paar weken sliep, en de rest in het buitenland zat.

Ik vond het als student écht niet zo duur om te reizen. Inderdaad ook veel couchsurfen en hostels. En er zijn zoveel low cost mogelijkheden ook binnen Europa dat vliegtickets ook echt niet duur hoeven te zijn. Of bijvoorbeeld met de trein.
<<

Anoniem125

Bericht 18 Aug 2014 13:10

Re: Hoe vaak ga jij op vakantie?

En persé moeten poetsen in een vakantiehuis? Heb jij smetvrees, Cotton?
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 18 Aug 2014 13:41

Re: Hoe vaak ga jij op vakantie?

Ik vertrek vrijdag voor 2 weken Ameland, en dat is voor mij ook prima als vakantie. Zit in een appartement, betaal schoonmaakkosten dus denk maar niet dat ik in die 2 weken schoonmaak hoor. Ja moet wel zelf koken en afwassen maar dat vind ik niet erg ook al is het vakantie, we zijn maar met 2 dus is zo gebeurd samen. Gewoon het gevoel van ff thuis weg zijn.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem304

Bericht 18 Aug 2014 14:24

Re: Hoe vaak ga jij op vakantie?

Nougat schreef:En persé moeten poetsen in een vakantiehuis? Heb jij smetvrees, Cotton?

Nee. Maar ik ga thuis ook niet een week naar de WC zonder 'm schoon te maken, dus in een vakantiehuis ook echt niet. En ik weet niet, maar afwassen en de keuken schoonmaken vind ik ook normaal als je ergens kookt en eet. Of laten jullie de kruimels van iedere dag gewoon liggen op het aanrecht?
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 18 Aug 2014 14:30

Re: Hoe vaak ga jij op vakantie?

Ik maak ook de wc schoon in een vakantiehuisje. Misschien niet zo grondig en uitgebreid als thuis maar toen we afgelopen zomer met acht mensen twee dagen in een huis zitten, dan vind ik 't wel zo fris om een doekjes over de plee te halen. En in dit geval was het ook echt nodig. Laat staan dat je twee weken in een huisje zit.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 18 Aug 2014 14:31

Re: Hoe vaak ga jij op vakantie?

De laatste jaren gingen we alleen in de zomer twee weken naar het buitenland en heel af en toe een weekend weg. Deze zomer zijn we (natuurlijk) nog niet weggeweest maar willen we er in september misschien nog even tussenuit. Hebben we toch het idee dat we even weg zijn geweest.
<<

Anoniem125

Bericht 18 Aug 2014 14:41

Re: Hoe vaak ga jij op vakantie?

In een hotel kan je gewoon elke dag je kamer laten verschonen, dus dat lijkt me niet echt een reden om niet op vakantie te gaan. Je komt nogal angstig over, Cotton. Jammer, want er zijn echt prachtige plekken op de wereld! Ik had dat allemaal echt niet willen missen.
<<

Anoniem304

Bericht 18 Aug 2014 14:48

Re: Hoe vaak ga jij op vakantie?

Nougat schreef:In een hotel kan je gewoon elke dag je kamer laten verschonen, dus dat lijkt me niet echt een reden om niet op vakantie te gaan. Je komt nogal angstig over, Cotton. Jammer, want er zijn echt prachtige plekken op de wereld! Ik had dat allemaal echt niet willen missen.

Kijk Nougat, als je mijn reacties niet wilt lezen, moet je gewoon niet reageren.

Want het gaat 1. niet om een hotel en 2. dat is dus ook helemaal niet de reden om niet op vakantie te gaan en 3. ik ben niet angstig.

Dus, speciaal voor jou.

IK HEB ER GEWOON GEEN GELD VOOR OVER en ik ben gewoon liever thuis.

Duidelijk? :laughcry:
Laatst gewijzigd door Anoniem304 op 18 Aug 2014 15:15, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 18 Aug 2014 14:55

Re: Hoe vaak ga jij op vakantie?

Om even op de topictitel in te gaan. Wij zijn dit jaar 2 nachten weggeweest met z'n tweetjes, dat was onze vakantie. Als we later groot zijn wil ik wel weer wat verder maar op dit moment liggen onze prioriteiten financieel gezien ergens anders. Persoonlijk mis ik het echt totaal niet. Als kind ben ik nooit op vakantie geweest dus ik heb eigenlijk geen idee wat het is.
<<

Anoniem185

Bericht 18 Aug 2014 14:59

Re: Hoe vaak ga jij op vakantie?

Te vaak...

Ik ben dit jaar weg geweest naar Centerparcs twee keer en Portugal en ga nog naar Zuid-oost Azie, nog een keer Londen en naar Parijs.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 18 Aug 2014 15:03

Re: Hoe vaak ga jij op vakantie?

Zo, Cotton, you go girl!

Grappig om te lezen dat de interpretatie van vakantie anders is, verder niks mis mee natuurlijk.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem125

Bericht 18 Aug 2014 15:25

Re: Hoe vaak ga jij op vakantie?

Cotton, ja prima hoor! Alleen je post over dat je geen zin hebt om schoon te maken op vakantie vond ik wat vreemd, maar voor de rest kan ik me er best iets bij voorstellen.
<<

Anoniem304

Bericht 18 Aug 2014 15:34

Re: Hoe vaak ga jij op vakantie?

Nougat schreef:Cotton, ja prima hoor! Alleen je post over dat je geen zin hebt om schoon te maken op vakantie vond ik wat vreemd, maar voor de rest kan ik me er best iets bij voorstellen.

Snap ik hoor dat je dat vreemd vind, want dat heb ik namelijk helemaal nergens gezegd.

Ik heb geen zin om geld uit te geven aan zo`n vakantie waarbij je je complete huishouden verplaatst. Ik heb niet gezegd dat ik geen zin heb om schoon te maken op vakantie. Ik zeg namelijk juist dat ik op vakantie WEL iets zou schoonmaken, zoals de WC etc.
<<

Anoniem125

Bericht 18 Aug 2014 15:59

Re: Hoe vaak ga jij op vakantie?

Je zegt het hier letterlijk:

Cotton schreef:Het meenemen van het huishouden is een reden waarom ik niet zo`n soort vakantie zou kiezen.
<<

Anoniem304

Bericht 18 Aug 2014 16:02

Re: Hoe vaak ga jij op vakantie?

Nougat schreef:Je zegt het hier letterlijk:

Cotton schreef:Het meenemen van het huishouden is een reden waarom ik niet zo`n soort vakantie zou kiezen.

Fijn dat je de rest ook even quote

Cotton schreef:Het meenemen van het huishouden is een reden waarom ik niet zo`n soort vakantie zou kiezen. Een vakantiehuisje waarin alles hetzelfde is als thuis, alleen zit je op de Veluwe of ergens in Frankrijk, nee daar is geen haar aan m`n hoofd die er aan denkt om daar veel geld aan uit te geven.
<<

Anoniem125

Bericht 18 Aug 2014 16:05

Re: Hoe vaak ga jij op vakantie?

Nee precies, dus je hebt geen zin om op vakantie te gaan, omdat je ook daar gewoon moet schoonmaken van jezelf.
VorigeVolgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers