Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kruiden enzo

<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 15 Aug 2014 15:35

Re: Kruiden enzo

Wij gaan meestal 1 x per jaar naar de beverwijkse bazaar en koop daar allerlei kruiden, ook hete paprika poeder Marin.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Anoniem119

Bericht 15 Aug 2014 15:51

Re: Kruiden enzo

Pandora schreef:Wij gaan meestal 1 x per jaar naar de beverwijkse bazaar en koop daar allerlei kruiden, ook hete paprika poeder Marin.



Leuk! Het deed me daar ook aan de Turkse bazaar denken met al die prachtige kruiden.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 15 Aug 2014 16:29

Re: Kruiden enzo

Pandora schreef:Wij gaan meestal 1 x per jaar naar de beverwijkse bazaar en koop daar allerlei kruiden, ook hete paprika poeder Marin.


doen wij ook vaak. De zaak waar wij kopen heeft ook een online shop. Wel ideaal als je daar in de buurt woont de oosterse markt is gratis entree
Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 15 Aug 2014 16:38

Re: Kruiden enzo

Ik ben sinds kort fan van kurkuma (geelwortel). Dat geeft echt een heerlijke smaak aan rijstgerechten en quinoa.

Verder ben ik niet zo thuis in de wereld van kruiden. Wij hebben hier in de kast gedroogde venkel en peterselie en verder de 'standaard' kruiden als: paprika, kerrie, zeezout, zwarte peper en een aantal vlees-, kip- en viskruiden.
<<

Anoniem186

Bericht 15 Aug 2014 17:03

Re: Kruiden enzo

Wij gebruiken tegenwoordig ook veel kurkuma. Dat is echt super gezond!
<<

Anoniem186

Bericht 15 Aug 2014 20:07

Re: Kruiden enzo

Ik heb m'n bestelling gedaan. Het liefst mik ik er zoveel mogelijk in, haha, het wordt alleen zo duur dan.

Dit keer heb ik:
- keltisch zeezout grof en fijn
- Ceylon kaneel
- vanille poeder
- gerookte paprikapoeder
- koftakruiden
- kurkuma
- kardemom
- komijnzaad
- kerriepoeder
- mosterdpoeder
- zwarte peper

Veel kruiden daarvan gebruik ik regelmatig en was inmiddels bijna op. De volgende keer wil ik voor wat meer apartere dingen gaan. Dus spam gerust.

En ik heb ook gelijk een hoop losse thee, kokosmeel, boekweitmeel, gewone boekweit, heidehoning en wakame besteld.

100 euro! Oeps...
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 15 Aug 2014 21:31

Re: Kruiden enzo

Maar nu kan je wel een tijd vooruit. Als je elke keer kant en klare pakjes koopt ben je duurder uit
Afbeelding
<<

Fayebella

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 774

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:57

Bericht 16 Aug 2014 11:11

Re: Kruiden enzo

Wow wat een geweldige website! Daar ga ik zeker wat bestellen.
<<

Anoniem186

Bericht 19 Aug 2014 14:05

Re: Kruiden enzo

Hier word ik altijd zo blij van.

Afbeelding
<<

Fayebella

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 774

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:57

Bericht 19 Aug 2014 14:12

Re: Kruiden enzo

Dat snap ik! :smile:
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 19 Aug 2014 14:29

Re: Kruiden enzo

Dat ziet er goed uit, Jans! Jij kunt weer vooruit!
<<

Anoniem119

Bericht 19 Aug 2014 14:36

Re: Kruiden enzo

N
Oh heerlijk dat je t al binnen hebt!

Ik ga straks weer naar de Aziatische supermarkt. Dat vind ik ook altijd een feestje. Ik wil graag Ponzu kopen, een Japanse dressing/saus van sojasaus en citroen.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 21 Aug 2014 11:19

Re: Kruiden enzo

Jans (of iemand anders die spul van Pit&Pit heeft), zou jij nog even voor mij willen kijken welke plastic recyclingcode er op de onderkant van de potjes staat? Als dat ok is, wil ik vandaag ook gaan bestellen. :)
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 21 Aug 2014 11:28

Re: Kruiden enzo

Lonely Goatherd schreef:Jans (of iemand anders die spul van Pit&Pit heeft), zou jij nog even voor mij willen kijken welke plastic recyclingcode er op de onderkant van de potjes staat? Als dat ok is, wil ik vandaag ook gaan bestellen. :)


Eehm op de onderkant van een plastic potje staat: PETE 1. Bedoel je dat? Er staat ook nog een 'losse' 6 op de onderkant en een 'losse' G (met los bedoel ik op een hele andere plaats, dus los van de rest).

Edit: op een ander (groter) potje staat ook PETE1. De 6 en de G zijn daar andere letters/cijfers op, dus dat zal het wel niet zijn.
<<

Anoniem186

Bericht 21 Aug 2014 14:13

Re: Kruiden enzo

GP, ik denk idd dat LG dat bedoelde. Hier vind je wat uitleg er over:
http://www.greenjump.nl/blog/post/2010/ ... ps-pc.aspx

Dat vind ik overigens wel een nadeel van pit&pit, dat ze geen navullingen verkopen. Best zonde om iedere keer opnieuw zo'n potje te krijgen.
<<

Anoniem151

Bericht 21 Aug 2014 14:36

Re: Kruiden enzo

Jans schreef:GP, ik denk idd dat LG dat bedoelde. Hier vind je wat uitleg er over:
http://www.greenjump.nl/blog/post/2010/ ... ps-pc.aspx

Dat vind ik overigens wel een nadeel van pit&pit, dat ze geen navullingen verkopen. Best zonde om iedere keer opnieuw zo'n potje te krijgen.



Soms wel grotere verpakkingen in zak toch? Ik heb een zak van 2,5 kg amandelmeel liggen. Scheelt toch weer wat plastic :)
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 21 Aug 2014 15:13

Re: Kruiden enzo

Dankjewel GP:) Dat linkje van Jans is inderdaad waar ik dan even naar kijk.

Nog een vraagje, heeft iemand de groene curry mix van Pit&Pit wel 's gehad? Ik zie namelijk dat er ook dille in zit en als iets vies vind is dat het wel... Is die duidelijk te proeven?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 21 Aug 2014 15:17

Re: Kruiden enzo

Lijkt me lekker, maar duur. Ik moet juist een beetje gaan bezuinigen op de boodschappen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 21 Aug 2014 17:09

Re: Kruiden enzo

Susan schreef:Lijkt me lekker, maar duur. Ik moet juist een beetje gaan bezuinigen op de boodschappen.
Is per product verschillend, ben nu een beetje aan het vergelijken. 4-seizoenenpeper is bv. goedkoper bij de AH, maar oregano dan weer beduidend duurder en havervlokken zijn ook een stuk goedkoper dan bij de Ekoplaza. Maar goed, dan moet je wel genoeg nodig hebben om de verzendkosten te laten vervallen.
<<

Anoniem186

Bericht 22 Aug 2014 07:04

Re: Kruiden enzo

Nee, die mix heb ik niet. Ik heb ooit wel eens de rode besteld, maar die vond ik niet zo.
Nu bestel ik liever losse kruiden en maak ik zelf een mixje.

Oh die gerookte paprikapoeder is echt zo heerlijk!! Echt een super lekkere smaak.
Het was de bedoeling om nachtschades te beperken, maar die missie mislukt op deze manier, haha.
<<

Anoniem147

Bericht 23 Aug 2014 21:50

Re: Kruiden enzo

Ohh super leuk die foto!

Had jij nou ook vanillepoeder besteld? Al geproeft?

Ik snij mezelf een ongeluk aan vanillestokjes en vind ze zo ontzettend duur. Nu zag ik dat dat poeder (natuurlijk) ook prijzig was, maar het lijkt mij wel handig.

Is het vergelijkbaar met het merg uit stokjes? (qua smaak?).
<<

Anoniem186

Bericht 23 Aug 2014 22:19

Re: Kruiden enzo

Ja, die vanillepoeder is echt heerlijk! En zo makkelijk! Dat is dan ook gelijk een nadeel, want dan gebruik je het een stuk sneller. Alleen is het best prijzig.
Ik had ook groene thee met vanille besteld, die is ook echt lekker.
<<

Anoniem147

Bericht 24 Aug 2014 09:24

Re: Kruiden enzo

Jans schreef:Ja, die vanillepoeder is echt heerlijk! En zo makkelijk! Dat is dan ook gelijk een nadeel, want dan gebruik je het een stuk sneller. Alleen is het best prijzig.
Ik had ook groene thee met vanille besteld, die is ook echt lekker.


Oeh die lijkt mij ook heel lekker!

We moeten hier in september nog even rustig aan doen met het geld haha, maar in oktober ga ik ook een bestelling doen en dan bestel ik die thee ook mee. Klinkt heerlijk!
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 24 Aug 2014 12:04

Re: Kruiden enzo

Ik heb ook vanillepoeder en vind het ook lekker :D
<<

Anoniem75

Bericht 24 Aug 2014 12:44

Re: Kruiden enzo

Die gerookte paprikapoeder kan je die gewoon ipv gewone paprika poeder gebruiken? Ik gebruik gewone altijd een beetje in de pastasaus. Kan ik daar dan ook die gerookte voor gebruiken of is dat niet lekker in de pastasaus? En voor welke gerechten gebruik je die nog meer?
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers