Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Oorbellen en L.

<<

Anoniem315

Bericht 16 Aug 2014 19:05

Re: Oorbellen en L.

Nou sorry hoor, mijn opmerking was een grapje. Ik vond het nu niet bepaald aanvallend tegenover Slakje, deze discussie. Interessant juist. Maar goed, dan niet meer.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 16 Aug 2014 19:16

Re: Oorbellen en L.

Exogenesis schreef:Nou sorry hoor, mijn opmerking was een grapje. Ik vond het nu niet bepaald aanvallend tegenover Slakje, deze discussie. Interessant juist. Maar goed, dan niet meer.

Dat bedoel ik ook niet, maar weer dat belachelijk uitlokkend gedrag van Nougat ben ik strontbeu. Ik heb er geen zin en wil dus gewoon antwoord op mijn vraag en dat gaf zij verre van.
AfbeeldingAfbeelding
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 16 Aug 2014 19:19

Re: Oorbellen en L.

Dan moet je vooral zo reageren Slakje ;)
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 16 Aug 2014 19:22

Re: Oorbellen en L.

Waarschijnlijk.

En dus nu weer verder met welke dochter er wel oorbellen heeft en hoe en wat.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem148

Bericht 16 Aug 2014 19:36

Re: Oorbellen en L.

Slakje, je moet doen wat jij en de vader willen. Als het goed voelt moet je het doen. Ze is 3 en ik ben van mening dat ze op die leeftijd al heel goed weten of ze het willen of niet. Als ze zo graag wil is het toch goed als jullie het goed vinden. Ze neemt het jullie echt niet kwalijk later. Zelf weet ik niet wanneer ik gaatjes kreeg dus al vergeten. Ben het er wel samen over eens.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 16 Aug 2014 19:39

Re: Oorbellen en L.

Dandelion schreef:Slakje, je moet doen wat jij en de vader willen. Als het goed voelt moet je het doen. Ze is 3 en ik ben van mening dat ze op die leeftijd al heel goed weten of ze het willen of niet. Als ze zo graag wil is het toch goed als jullie het goed vinden. Ze neemt het jullie echt niet kwalijk later. Zelf weet ik niet wanneer ik gaatjes kreeg dus al vergeten. Ben het er wel samen over eens.


Oh ik vind echt nog niet dat mijn dochters van bijna drie al kunnen kiezen hoor. Als ze met de step naar buiten gaan staan we buiten wil ze toch de fiets... en dat zijn kleine dingetjes. Als je eenmaal de gaatjes hebt dan is het al gedaan. Met zo iets groots zou ik nu niet van mijn kinderen af laten hangen of ze goed weten dat ze het willen of niet. Dat weten ze hier thuis namelijk dan echt niet.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem136

Bericht 16 Aug 2014 19:43

Re: Oorbellen en L.

Onze dochter heeft er een tijdje om gevraagd toen ze drie was, toen hebben we gezegd dat ze ze voor haar vierde verjaardag mocht maar toen was ze het allang weer vergeten. Nu hebben we afgesproken dat ze ze krijgt als ze haar zwemdiploma heeft gehaald. Ik verwacht dat ze dan wel zes is misschien nog wel ouder. Maar vanaf ongeveer vier had het van mij wel gemogen.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 16 Aug 2014 19:45

Re: Oorbellen en L.

De reactie van mij ging inderdaad niet over Louise, maar was een reactie op die kleine baby's die met een paar weken oorbellen krijgen.
Afbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 16 Aug 2014 19:47

Re: Oorbellen en L.

Waarom is het nou weer 'geneuzel' dat het ordinair is, dat is toch gewoon een mening die mensen mogen hebben? Ik vind het bij heel kleine kindjes ook ordinair, bij grotere kinderen niet, althans, als het meisjes zijn, bij jongens vind ik het sowieso ordinair.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 16 Aug 2014 20:02

Re: Oorbellen en L.

Hoe zit dat eigenlijk, mag je de eerste week dat je net oorbellen hebt wel gewoon zwemmen?
<<

Swampy

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 361

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 17 Aug 2014 04:15

Re: Oorbellen en L.

Volgens mij wegens infectiegevaar mag je even niet zwemmen toch? Dat hoorde ik laatst, toen een meiske oorbellen wilde. In een zwembad zitten heel veel bacteriën. Dat kan gaan ontsteken.
Dat meisje is toen weggegaan omdat ze op zwemles zat en moeder vond dat ze daar mee door moest gaan.
Begrijpelijk... maar awh... wat een teleurstelling bij dat meisje!
Grote man 31-08-2010
Klein prulleke 12-05-2014

Holagirl
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 17 Aug 2014 09:11

Re: Oorbellen en L.

Ja dat is wel goed om te weten, dan krijgt mijn dochter ze dus sowieso pas als ze klaar is met zwemles.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 17 Aug 2014 11:17

Re: Oorbellen en L.

Studiebol schreef:
Dandelion schreef:Slakje, je moet doen wat jij en de vader willen. Als het goed voelt moet je het doen. Ze is 3 en ik ben van mening dat ze op die leeftijd al heel goed weten of ze het willen of niet. Als ze zo graag wil is het toch goed als jullie het goed vinden. Ze neemt het jullie echt niet kwalijk later. Zelf weet ik niet wanneer ik gaatjes kreeg dus al vergeten. Ben het er wel samen over eens.


Oh ik vind echt nog niet dat mijn dochters van bijna drie al kunnen kiezen hoor. Als ze met de step naar buiten gaan staan we buiten wil ze toch de fiets... en dat zijn kleine dingetjes. Als je eenmaal de gaatjes hebt dan is het al gedaan. Met zo iets groots zou ik nu niet van mijn kinderen af laten hangen of ze goed weten dat ze het willen of niet. Dat weten ze hier thuis namelijk dan echt niet.


Dat geldt hier ook. Dochter wordt over 2 weken 3 jaar en denkt heel goed te weten wat ze wil, maar dit verandert wel per 5 minuten. Kiest ze voor een broek, wil ze uiteindelijk een rok aan. Dan wil ze een staart in haar haren en eindigt ze met een vlecht. Ze wil mee op de fiets met de hond uitlaten en gaat mee met de step etc. Ik vind haar nog veel te jong voor oorbellen. Sowieso heeft ze het er helemaal niet over (terwijl ik wel oorbellen heb dus ze weet wat het is). Pas als ze een flinke tijd erover zeurt en oud genoeg is (ik denk nu zelf aan een jaartje of 6 maar dit kan maar zo veranderen) mag ze oorbellen.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 17 Aug 2014 11:19

Re: Oorbellen en L.

Maar het gaat er niet om wat ik zou doen. Als jij en haar vader het erover eens zijn, dan is het toch goed?
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 17 Aug 2014 13:20

Re: Oorbellen en L.

Maar dat vraag ik toch ook helemaal niet. Ik vraag wie er wél oorbellen heeft en hoe dat ging.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 17 Aug 2014 13:56

Re: Oorbellen en L.

offtopic, gefeliciteerd met de verjaardag van Julie! Volgens je 'teller' is ze in ieder geval jarig ;)

Vind oorbellen bij kleine kindjes vaak wel schattig. Maar dan vanaf een jaar of 3-4. Zie in de winkels vaak wel veel leuke kinderoorbellen! Bij babies vind ik het niet mooi.
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Anoniem125

Bericht 18 Aug 2014 14:51

Re: Oorbellen en L.

Ik vind dus niet dat je deze keuze kan maken voor een kind van 3 en een kind van 3 kan nog geen weloverwogen keuze maken. Daarom zou ik het nooit goedkeuren en begrijp ik het ook niet van andere ouders.
<<

Anoniem286

Bericht 18 Aug 2014 15:03

Re: Oorbellen en L.

Ik kreeg ze zelf toen ik 3 was (want grote zus kreeg ze en ik wilde ook) echter had ik toen niet helemaal door wat het precies was en ben ik na 1 geschoten oorbel gillend de juwelier uit gerend. Ik heb tot mijn 12e met 1 oorbel gelopen, ik wilde ook de andere destijds niet laten schieten.
Overigens heeft het me niet volledig tegen gehouden of erg angstig gemaakt want toen ik 18 was had ik er 25 ;)
<<

Anoniem130

Bericht 18 Aug 2014 15:05

Re: Oorbellen

Exogenesis schreef:
Nougat schreef:Ik vind dat het lichaam van een kind van dat kind zelf is. Als ouder mag je tot op zekere hoogte beslissen voor je kind. Bijvoorbeeld bij medische noodzakelijkheid. Voor de rest vind ik dat je als ouder terughoudend moet zijn. Dat JIJ gaatjes mooi vindt, betekent niet dat je kind hier hetzelfde over denkt en het is nog altijd zijn/haar lichaam.


Eens.


Ook eens.. En ik vind zelfs dat je daar nog best een beetje in mag sturen qua terughoudendheid, omdat een kind zelf nog niet helemaal in staat is om daar een weloverwogen keuze in te maken. Nu kunnen sommigen hier van mening zijn dat gaatjes in je oren niet zoveel voorstellen en dat ze daar later heus geen spijt van gaat krijgen en dat standpunt snap ik wel, maar ik vind het ethisch gewoon écht heel erg verkeerd om invasief in te grijpen in het lichaam van je kind om cosmetische redenen, terwijl je kind daar zelf nog helemaal geen weloverwogen mening over heeft. Eigenlijk vind ik het eerlijk gezegd van de zotte dat het uberhaupt mág wettelijk gezien. Waarom? We hebben een tijdje terug een hele interessante ethische discussie gevoerd bij Global Health die begon over vrouwenbesnijdenis (daarvan heb je ook een hele milde vorm waarbij alleen de voorhuid van de clitoris wordt verwijderd), die we doortrokken naar jongensbesnijdenis en eigenlijk vind ik dat ook wel in deze (want dit is helemaaaaaaal zinloos) interessant.. Waarom blijven we niet gewoon met onze tengels van onze kinderen af als het niet nodig is?

Ik geloof dat ik het pas op mijn 18e mocht (uiteindelijk na jarenlang zeuren en magneet/clip oorbellen dragen tot mijn oren ervan bloedden op mijn 17e gaatjes mogen laten schieten), dat gaat wel heel ver en heeft heel wat ruzie gekost vroeger. Was vanuit mijn ouders een combinatie van 1) ethische gronden en 2) dat ze gewoon niet van oorbellen hielden. En hoewel ik als puber echt jarenlang overtuigd was dat mijn kind later gaatjes zou mogen wanneer ze dat zou willen, zou ik nu eerder aan een jaar of 12 denken (dat is ook de leeftijd waarop kinderen zelf medische beslissingen kunnen gaan maken). Maar goed, dat zie ik tezijnertijd ook wel. Bij hele kleine kinderen gaatjes laten schieten vind ik gewoon echt écht heel fout. En sorry, maar ja, ik vind het vaak ook ordinair staan trouwens, maar dat boeit me verder voor deze discussie niet.. Ik vind zoveel dingen ordinair staan en dat moeten mensen lekker zelf weten.

Oh en Slakje: het kan me geen bal schelen dat dit niet de insteek is die je oorspronkelijk met je topic bedoeld had. Weet je waardoor het forum zo oersaai is tegenwoordig? Omdat er NOOIT meer ergens over gediscussieerd mag worden, alleen de hoofdvraag uit de openingspost mag beantwoord worden en verder graag meningen voor je houden. Dat heeft in deze helemaal niets met Nougat te maken, die reageert doodnormaal. Vraag dan lekker telefonisch advies aan je vriendinnen en niet op een forum.
<<

Anoniem125

Bericht 18 Aug 2014 15:20

Re: Oorbellen

Whatever schreef:
Exogenesis schreef:
Nougat schreef:Ik vind dat het lichaam van een kind van dat kind zelf is. Als ouder mag je tot op zekere hoogte beslissen voor je kind. Bijvoorbeeld bij medische noodzakelijkheid. Voor de rest vind ik dat je als ouder terughoudend moet zijn. Dat JIJ gaatjes mooi vindt, betekent niet dat je kind hier hetzelfde over denkt en het is nog altijd zijn/haar lichaam.


Eens.


Ook eens.. En ik vind zelfs dat je daar nog best een beetje in mag sturen qua terughoudendheid, omdat een kind zelf nog niet helemaal in staat is om daar een weloverwogen keuze in te maken. Nu kunnen sommigen hier van mening zijn dat gaatjes in je oren niet zoveel voorstellen en dat ze daar later heus geen spijt van gaat krijgen en dat standpunt snap ik wel, maar ik vind het ethisch gewoon écht heel erg verkeerd om invasief in te grijpen in het lichaam van je kind om cosmetische redenen, terwijl je kind daar zelf nog helemaal geen weloverwogen mening over heeft. Eigenlijk vind ik het eerlijk gezegd van de zotte dat het uberhaupt mág wettelijk gezien. Waarom? We hebben een tijdje terug een hele interessante ethische discussie gevoerd bij Global Health die begon over vrouwenbesnijdenis (daarvan heb je ook een hele milde vorm waarbij alleen de voorhuid van de clitoris wordt verwijderd), die we doortrokken naar jongensbesnijdenis en eigenlijk vind ik dat ook wel in deze (want dit is helemaaaaaaal zinloos) interessant.. Waarom blijven we niet gewoon met onze tengels van onze kinderen af als het niet nodig is?

Ik geloof dat ik het pas op mijn 18e mocht (uiteindelijk na jarenlang zeuren en magneet/clip oorbellen dragen tot mijn oren ervan bloedden op mijn 17e gaatjes mogen laten schieten), dat gaat wel heel ver en heeft heel wat ruzie gekost vroeger. Was vanuit mijn ouders een combinatie van 1) ethische gronden en 2) dat ze gewoon niet van oorbellen hielden. En hoewel ik als puber echt jarenlang overtuigd was dat mijn kind later gaatjes zou mogen wanneer ze dat zou willen, zou ik nu eerder aan een jaar of 12 denken (dat is ook de leeftijd waarop kinderen zelf medische beslissingen kunnen gaan maken). Maar goed, dat zie ik tezijnertijd ook wel. Bij hele kleine kinderen gaatjes laten schieten vind ik gewoon echt écht heel fout. En sorry, maar ja, ik vind het vaak ook ordinair staan trouwens, maar dat boeit me verder voor deze discussie niet.. Ik vind zoveel dingen ordinair staan en dat moeten mensen lekker zelf weten.

Oh en Slakje: het kan me geen bal schelen dat dit niet de insteek is die je oorspronkelijk met je topic bedoeld had. Weet je waardoor het forum zo oersaai is tegenwoordig? Omdat er NOOIT meer ergens over gediscussieerd mag worden, alleen de hoofdvraag uit de openingspost mag beantwoord worden en verder graag meningen voor je houden. Dat heeft in deze helemaal niets met Nougat te maken, die reageert doodnormaal. Vraag dan lekker telefonisch advies aan je vriendinnen en niet op een forum.


Zo mee eens! :hulde:
<<

Anoniem125

Bericht 18 Aug 2014 15:23

Re: Oorbellen en L.

En met de rest van je post trouwens ook. Ik vind het een schending van de lichamelijke integriteit van je kind en dat mag je overdreven vinden, maar ik ben bloedserieus.
<<

Fiene

Bericht 18 Aug 2014 17:51

Re: Oorbellen en L.

Eigenlijk ben ik het aan de ene kant helemaal eens met Nougat etc. Een jong kind kan nog helemaal niet overzien wat een consequentie van iets is. Misschien is van die nepdingen ook een idee, of van die speciale stickers die je tegenwoordig hebt.

Aan de andere kant vind ik het ook wel dottig staan die knopjes. Ik weet dus niet precies wat mijn echte mening hierin is want nu denk ik zeker 6-7+ voordat er hier oorbellen komen aan de andere kant denk ik wat maakt het uit als ze 4 is en zoiets mooi vind. Wanneer je ze eruit haalt is zo'n gaatje toch zo weer dicht en is het 'probleem' weg.
<<

Anoniem193

Bericht 19 Aug 2014 16:02

Re: Oorbellen en L.

Helemaal eens met Whatever en Nougat.
<<

Anoniem272

Bericht 19 Aug 2014 22:00

Re: Oorbellen en L.

Ik voel het hetzelfde als Nougat, maar aan de andere kant vind ik gaatjes in de oren geen ingrijpend iets. Ik heb nog nooit iemand gesproken die er spijt van heeft.

Totaal offtopic trouwens, maar T. is gek op sieraden en helpt mij 's ochtends altijd uitkiezen welke oorbellen het beste bij mijn outfit passen :angel:
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:27

Bericht 20 Aug 2014 09:17

Re: Oorbellen en L.

Mijn dochtertje heeft gisteren oorbellen gekregen, Ze wordt over drie weken zes.

Ik heb gewacht tot het moment dat ze erom vroeg en ze het echt graag wilde. Het leek me ook leuk voor haar om bewust te zijn van het uitzoeken, de voorpret en het uiteindelijke moment dat ze erin zitten. Als we het eerder hadden laten doen, was ze er (denk ik) ik minder bewust van geweest.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers