Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


studiedagen etc op school

<<

Anoniem74

Bericht 13 Aug 2014 21:11

studiedagen etc op school

De oudste gaat vanaf 1 september naar school, en in september heeft hij al 3 dagen dat hij of vrij is, of eerder uit is.
Vind het voor een eerste maand al best veel. Kan mij voorstellen dat dit voor sommige ouders best een geregel is (ivm opvang etc).

September heeft hij :
1xStudiedag = hele maandag vrij
1xContinurooster = vanaf 14u vrij op een dinsdag
1xGroep 1-4 vrijdag hele dag vrij

Ik ga de agenda voor het hele jaar meteen maar even uitzoeken, maar vond het voor een eerst maand best veel.

Edit, ik zie in oktober ook al 2 maandagen alle leerlingen vrij ivm studiedag... :nopompom: En in november een vrijdag hele dag vrij voor groep 1-4.

Ik dacht dat het goedkoper werd wanneer ze van KDV naar basisschool gaan.... :P

Is dit bij jullie ook zo?
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6227

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 13 Aug 2014 21:26

Re: studiedagen etc op school

Volgens mij hebben scholen zich te houden aan een bepaalde hoeveelheid uren. Zo mogen kinderen in de onderbouw niet het gelijke aantal uren maken als de bovenbouw, dit is dan of de vrijdagmiddag altijd vrij of zoals bij jullie 1x in de zoveel tijd een hele dag.

Voor studiedagen staat ook een bepaald aantal uur. Meestal proberen scholen dat op een goede manier te combineren maar soms valt het ook dicht op elkaar.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem331

Bericht 13 Aug 2014 21:27

Re: studiedagen etc op school

Dat is hier in anderhalf jaar tijd nog nooit voor gekomen.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 13 Aug 2014 21:34

Re: studiedagen etc op school

Mijn dochter heeft niet zoveel studiedagen in 1 maand gehad. Maar zij heeft bijvoorbeeld wel 2 weken meivakantie, dat hebben niet alle scholen geloof ik. En zij is op vrijdagmiddag altijd vrij.
<<

Anoniem74

Bericht 13 Aug 2014 21:36

Re: studiedagen etc op school

sowieso heeft hij elke woensdagmiddag en vrijdagmiddag al vrij, dat is standaard elke week.

Heb even de kalender doorgebladerd voor komend schooljaar. Voor mijn zoon komt er extra bij:
4x studiedag (hele dag vrij)
8x continurooster (eerder uit)
8x vrijdag hele dag vrij
<<

Mama29

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:36

Bericht 13 Aug 2014 21:41

Re: studiedagen etc op school

Vind het ook best veel..
Mijn dochter had afgelopen schooljaar haar eerste jaar op school, en in dat schooljaar waren 2 studiedagen (deze vielen beide in de maand juni toevallig) Verder geen extra dagen vrij gehad. Wel zoals Liadan zegt, 2 weken meivakantie hier, dat is idd niet overal zo..
Dochter was wel elke woensdagmiddag én de hele vrijdag vrij.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 13 Aug 2014 21:43

Re: studiedagen etc op school

Door het draaien van een continurooster maken kindern meer uren dan wettelijk is toegestaan. Hierdoor hebben die scholen ook meer studiedagen omdat de kinderen anders teveel uren maken.

Ik sta voor de klas en heb ook met een continurooster gewerkt, maar nooit bij stil gestaan totdat een vriendin er ook mee ging werken en deze vraag ook van ouders kreeg. Hierdoor zelf ook weer wat geleerd.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem74

Bericht 13 Aug 2014 21:46

Re: studiedagen etc op school

dan zou je kunnen stellen, dat wanneer een school 4 studiedagen 'wil', dit kan bewerkstelligen door gedurende het schooljaar enkele dagen een continurooster in te voeren....
Anders snap ik het nut van die 8x continurooster (verspreid over het jaar) niet zo goed.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 13 Aug 2014 21:48

Re: studiedagen etc op school

Ze heeft maar 1x dan een continurooster? Bijzonder.

Ik heb het over scholen die een volledig continurooster draaien. Dus 5 dagen tot ± 14.00 les.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem74

Bericht 13 Aug 2014 21:53

Re: studiedagen etc op school

nee 8x, verspreid over het jaar...ook niet om het x aantal weken (dus niet structureel).
Wel bijna iedere keer op een donderdag, dan ben ik thuis..dus vaak niet direct een probleem. Maar zie het nut er niet zo van in. Ga het toch eens navragen tzt, ben toch wel benieuwd wat de achterliggende gedachte is.
<<

RiLiJu

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 121

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Bericht 14 Aug 2014 00:36

Re: studiedagen etc op school

Bij mijn dochter op school hebben ze ook een aantal keren per jaar een continurooster.
Ze doen dit altijd bij de paasviering, kerstviering, meester- en juffendag, spelletjesdag, laatste schooldag en dergelijke.
Ze krijgen dan ook altijd de lunch vanuit school. Misschien dat dat ook de reden is bij jullie?

Hier overigens maar twee studiedagen per jaar (altijd op woensdag) en nooit hele vrijdagen vrij of iets dergelijks.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers