Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Niet helemaal zindelijk met 5 jaar

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 13 Aug 2014 21:07

Niet helemaal zindelijk met 5 jaar

Ik ken een meisje van net 5 jaar wat nog niet helemaal zindelijk is.
Overdag heeft ze geen luier om, maar regelmatig een ongelukje. Ze zegt dan dat ze t ook niet voelt. Terwijl t op andere momenten wel goed gaat, en ze wel aangeeft dat ze naar t toilet moet. Er lijkt weinig regelmaat in te zitten in wanneer ze een ongelukje heeft. Als ze naar school moet heeft ze wel een luier om, omdat ze op school geen tijd hebben om te verschonen. 'Snachts draagt ze ook nog een luier.
Wat kan dit zijn?
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem88

Bericht 13 Aug 2014 21:14

Re: Niet helemaal zindelijk met 5 jaar

Misschien is ze te druk bezig waardoor ze de aandrang te laat opmerkt? Spanningen, angst, en/of onzekerheid kunnen ook een oorzaak zijn, speelt er misschien iets thuis of op school? En hoe vaak heeft ze gemiddeld een ongelukje?

Mijn broertje plaste op zijn achtste na onze verhuizing regelmatig weer in z'n broek toen hij op een nieuwe school zat. Waren waarschijnlijk de spanningen.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 13 Aug 2014 21:23

Re: Niet helemaal zindelijk met 5 jaar

Mijn neefje heeft dit ook. Hij voelt het wel, maar is vaak gewoon te druk om naar de WC te gaan. In de nacht wordt hij gewoon niet wakker, omdat hij zo vast slaap. Meneertje is nu 6 en komt dit weekend logeren. Ik haal hem uit bed op het moment dat ik naar bed ga. Eens kijken of ik hem de nacht droog kan doorkrijgen. Het zou voor hem wel een 'prestatie' zijn.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 13 Aug 2014 21:28

Re: Niet helemaal zindelijk met 5 jaar

Hoe vaak ze t precies heeft weet ik eigenlijk niet.
Druk bezig zijn kan soms een reden zijn. Kan t zijn dat ze t in drukte de ene x wel voelen, en de andere x niet?
Als ze een ongelukje heeft gehad lijkt ze dit ook niet erg te vinden, want ze speelt gewoon verder.
'Snachts is t idd een vaste slaapster.. Geen idee of wakker maken als de ouder naar bed gaat een optie is, zal t wel eens proberen.

School zegt ook dat ze overdag geen luier aan 'mag', omdat ze t dan niet 'leert'. Maar ze hebben daar geen tijd om te verschonen, dus is de luier uit laten ook niet echt een optie
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem286

Bericht 13 Aug 2014 21:31

Re: Niet helemaal zindelijk met 5 jaar

Je zou even kunnen laten testen op blaasontsteking, maar ik verwacht dat dit al gedaan is als dit al zo lang speelt. Maar kleine kinderen kunnen daarvan gaan broekplassen.
<<

Balloon

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 416

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:46

Bericht 13 Aug 2014 22:17

Re: Niet helemaal zindelijk met 5 jaar

Kan het zijn dat ze problemen heeft met poepen? Mijn oudste heeft namelijk al van jongs af aan last van obstipatie. Als zijn buik vol zit, voelt hij de aandrang tot plassen ook niet en heeft dan ook wat vaker ongelukjes.
Zeker ' s nachts.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 13 Aug 2014 22:24

Re: Niet helemaal zindelijk met 5 jaar

Hoe vaak is regelmatig? Eens per week, meerdere keren per week? Dat kleuters af en toe nog een ongelukje hebben is op zich wel normaal, dat ze 's nachts nog niet droog zijn ook wel.

Ik zou haar toch overdag geen luier aandoen, maar makkelijke kleren, zoals een wijde katoenen broek, joggingbroek, rokje met legging, zodat ze zelf een schone onderbroek en schone broek kan aantrekken als het weer mis is gegaan. Verder zou ik, als ik de ouders was, de huisarts vragen om een verwijzing naar een poep- en plaspoli.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 14 Aug 2014 08:30

Re: Niet helemaal zindelijk met 5 jaar

Bedankt voor de tips, ik zal ze eens voorleggen
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers