Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

<<

Anoniem125

Bericht 13 Aug 2014 14:59

Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

Ik vind roken/alcohol absoluut not done tijdens de zwangerschap en kan het ook echt niet aanzien om andere zwangeren te zien roken of alcohol te zien drinken. Ben dan geneigd om er naartoe te stappen en er iets over te zeggen. Van anderen hoor ik dat een paar sigaretten per dag, of een wijntje per week geen kwaad kunnen. Persoonlijk zou ik dat risico nooit willen nemen, maar toch schijnt 20% van de zwangeren door te gaan met roken/drinken.

Wat vinden jullie ervan?
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 13 Aug 2014 15:01

Re: Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

Ik vind het zelf ook not done, zou het - mocht ik ook zwanger raken - zelf ook absoluut niet doen. Maar anderen -met name vreemden dan- erop aanspreken, neuh, dat zou ik niet zo snel doen. Moet een ieder toch lekker voor zich weten?

Overigens vind ik het wel zielig voor het kind, mocht het er iets aan overhouden.
Laatst gewijzigd door Tom op 13 Aug 2014 15:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem304

Bericht 13 Aug 2014 15:01

Re: Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

Ik zie eigenlijk nooit een zwangere vrouw roken of alcohol drinken.

Ik heb het 1x gezien toen ik 17 was. Ging ik buiten het bushok staan roken om rekening met haar te houden, stak ze er doodleuk zelf 1 op. :palm:
<<

Anoniem122

Bericht 13 Aug 2014 15:05

Re: Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

Vind het ook not done. Wat je met je eigen lichaam doet moet je zelf weten, maar je hebt tijdens de zwangerschap (en er na uiteraard ook) de verantwoording over een kindje wat zelf nog niet kan kiezen. Kan dan ook echt niet begrijpen dat vrouwen dan gewoon door blijven roken of drinken..
<<

Anoniem157

Bericht 13 Aug 2014 15:10

Re: Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

Ik zou dit echt never nooit doen als ik zwanger ben. Vind het ook een grote 'not done'.
Mijn schoonzus is nu 7 maanden zanger en die zag ik vorige week een half glaasje wijn drinken. Dan zegt ze dat ze een half glaasje wijn per dag mag.
<<

Anoniem 146

Bericht 13 Aug 2014 15:11

Re: Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

Ik kan dat ook niet begrijpen.

Een vriendin had de redenatie: "Dan krijg ik een kleine baby". :face:

Verder denk ik dat iedereen hier wel hetzelfde over denkt, zelfs de zwangere rokers. Alleen proberen ze het nog enigszins goed te praten.
"Ik kan niet stoppen"
"stress is ook niet goed voor de baby"
"De VK zegt dat 3 sigaretten écht geen kwaad kan"
"Ik ben echt geminderd, ik rook alleen nog na het eten"
<<

Anoniem168

Bericht 13 Aug 2014 15:12

Re: Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

Drinkende zwangeren heb ik nog niet echt gezien, maar rokende zwangeren wel, zie dat toch vrij regelmatig op het station bijvoorbeeld. Ik vind het ook niet kunnen, maar ja ieder z'n lichaam, dus ga er echt niks van zeggen. Vind het ook niet echt kunnen, je bent verantwoordelijk voor het kindje in je buik. Vind het soms wel zielig voor het kindje eigenlijk als de moeder stug door rookt of drinkt.
<<

Anoniem148

Bericht 13 Aug 2014 15:14

Re: Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

Ik zou het zelf nooit doen maar dat gebruik ik anders ook niet veel. Ik heb er dus geen moeite mee. Toch is het voor sommige gezonder om iedere dag 1 sigaret of glas wijn te gebruiken dan de stress die ze anders hebben.
Ik zie ook nooit zwangere vrouwen roken of drinken.
<<

Anoniem122

Bericht 13 Aug 2014 15:18

Re: Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

Mrs. Jansen schreef:Ik kan dat ook niet begrijpen.

Een vriendin had de redenatie: "Dan krijg ik een kleine baby". :face:

Verder denk ik dat iedereen hier wel hetzelfde over denkt, zelfs de zwangere rokers. Alleen proberen ze het nog enigszins goed te praten.
"Ik kan niet stoppen"
"stress is ook niet goed voor de baby"
"De VK zegt dat 3 sigaretten écht geen kwaad kan"
"Ik ben echt geminderd, ik rook alleen nog na het eten"



:palm: Misschien heel hard, maar bij zulke mensen denk ik echt "Het is niet eerlijk dat mensen die willen adopteren eerst allerlei onderzoeken krijgen en goedgekeurd moeten worden, terwijl verder iedere simpele ziel zich voort mag planten.."
<<

Anoniem304

Bericht 13 Aug 2014 15:19

Re: Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

ไม่เป็นไร schreef: :palm: Misschien heel hard, maar bij zulke mensen denk ik echt "Het is niet eerlijk dat mensen die willen adopteren eerst allerlei onderzoeken krijgen en goedgekeurd moeten worden, terwijl verder iedere simpele ziel zich voort mag planten.."

Om eerlijk te zijn denk ik dat best vaak.
<<

Anoniem125

Bericht 13 Aug 2014 15:22

Re: Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

Wauw, wat erg als je zo redeneert...
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 13 Aug 2014 15:22

Re: Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

Nougat schreef:Wauw, wat erg als je zo redeneert...


Op wie doel je nou?
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 13 Aug 2014 15:23

Re: Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

Ik vind het ook echt not done. Zeker roken niet. Excuses om het goed te praten maakt het in mijn ogen nog erger.
Zeker als blijkt dat de vrouw in kwestie al een tijd zwanger probeerde te worden. Dan denk ik; dan had je toen ook moeite kunnen doen om te stoppen met roken. (In m'n omgeving aan de orde geweest).
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem125

Bericht 13 Aug 2014 15:30

Re: Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

Helix schreef:
Nougat schreef:Wauw, wat erg als je zo redeneert...


Op wie doel je nou?

Over die vriendin die het fijn vond om een kleine baby te krijgen.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 13 Aug 2014 15:32

Re: Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

Nougat schreef:
Helix schreef:
Nougat schreef:Wauw, wat erg als je zo redeneert...


Op wie doel je nou?

Over die vriendin die het fijn vond om een kleine baby te krijgen.


Ok, dan snap ik 'm.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 13 Aug 2014 15:47

Re: Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

Ik vind het ook echt niet kunnen, gelukkig heb ik het in mijn omgeving nooit meegemaakt. Een wildvreemde zal ik er niet op aanspreken, ik denk niet dat mijn mening verschil zou maken.
<<

Anoniem199

Bericht 13 Aug 2014 15:56

Re: Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

Ik vind het echt niet kunnen. Voel me al schuldig dat ik tijdens mijn vakantie wat cocktails en biertjes heb gehad, terwijl ik toen dus al zwanger was (wist ik toen nog niet en had het niet echt verwacht). Maar ik rook niet en kan ook prima zonder alcohol, dus heb er geen moeite mee. Zie het ook niet vaak om me heen moet ik zeggen. Kan me een keer nog goed herinneren toen ik in een rokersruimte een zwangere vrouw zag staan met een biertje en een sigaret in haar handen. Dat beeld blijft me altijd bij.
<<

Anoniem87

Bericht 13 Aug 2014 16:06

Re: Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

Ik vind het ontzettend not done. Echt nul procent doorzettingsvermogen heb je dan, wat een zwakte. Dat soort mensen zouden eigenlijk geen kinderen moeten krijgen. Ik heb het gelukkig nog nooit in mijn omgeving meegemaakt (wel op m'n werk, maarja, daar moet je ''professioneel'' blijven hè).
Laatst gewijzigd door Anoniem87 op 13 Aug 2014 16:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem104

Bericht 13 Aug 2014 16:07

Re: Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

Vind het ook echt niet kunnen en zou het zelf ook absoluut niet doen. Moet zeggen dat ik het in mijn omgeving ook niet zie, zwangeren die roken of drinken.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 13 Aug 2014 16:13

Re: Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

Ik rook en drink zelf sowieso niet, dus weet niet hoe moeilijk het is om te stoppen. Ik kan dus wel heel makkelijk zeggen dat het zwak is om door te roken, maar het blijft toch een verslaving... Natuurlijk vind ik dat je ermee moet stoppen zodra je weet dat je zwanger bent, maar ik weet dus niet hoe het voelt om ergens aan verslaafd te zijn en weet ook niet hoe moeilijk/makkelijk stoppen is.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 13 Aug 2014 16:14

Re: Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

Ik vind het not done.
Een pasgeboren baby stop je ook geen sigaret in het mondje, of doe je ook geen alcohol door de voeding heen.

Zelf ken ik wel mensen die nu zwanger zijn en nog steeds roken... :palm:

Ik ben zelf gestopt met alles op het moment dat ik een positieve test in handen had. Toen ging de knop om.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem125

Bericht 13 Aug 2014 16:21

Re: Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

Ik weet wel hoe het is om ergens verslaafd aan te zijn, maar toch kan ik me er geen enkele voorstelling van maken dat je dit je kind aandoet.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 13 Aug 2014 16:27

Re: Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

Ik ben ook gelijk gestopt toen ik wist dat ik zwanger was. Ik kan me ook moeilijk verplaatsten in de rokende zwangeren.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 13 Aug 2014 16:31

Re: Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

Ik vind het ook not done.
<<

Anoniem97

Bericht 13 Aug 2014 16:34

Re: Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

Ik kan dat echt niet begrijpen..
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Jefi