Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 13 Aug 2014 22:46

Re: Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

O, is het weer zo ver? :palm:
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem280

Bericht 13 Aug 2014 22:55

Re: Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

Ja en ik vind dat ik dat best mag zeggen.

Nu vind ik ook dat het beter is om het niet te doen, en snap ik ook niet dat iemand kan zeggen: het lukt me niet!
Maar als je je er niet voor inzet en je niet het beste voor je kind wilt, tsja, dat is gewoon laf!
Zelf heb ik de eerste paar weken nog gerookt, maar daarna aan de kant gelegd en eerlijk, het is niet moeilijk! Ik weet waar ik het voor doe en wat ik belangrijker vind op dit moment.

Maar om dan vervolgens een topic te gaan openen door wat ik in een vorig topic heb gezegd, ja dat vind ik een beetje vreemd.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 13 Aug 2014 23:01

Re: Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

Ik vind dat ook vreemd, vandaar mijn opmerking. Ik vind het ook achterlijk dat ze in dat andere topic tegen je zei dat je niet weet of die sigaretten die je hebt gerookt schade hebben aangebracht. Wat heeft het in (#*$@(@ voor zin om zoiets tegen iemand te zeggen, waarom zou je een ander, terwijl je nota bene zelf al panisch wordt van het likken van een envelop, op die manier nog even bang willen maken? En er dan ook nog even een extra topic over openen om het weer even tot volksvermaak te bombarderen. Tsss.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 13 Aug 2014 23:40

Re: Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

Ik zie eigenlijk nooit een zwangere vrouw roken of drinken - gelukkig. Als ik erachter zou komen dat ik zwanger ben, zou ik direct stoppen met beide.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem313

Bericht 14 Aug 2014 06:42

Re: Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

Jente schreef:Natuurlijk is dat stom en ik rook gelukkig niet, dus dan hoef ik daar nooit mee te stoppen. Maar wisten jullie dat zwanger zijn als je overgewicht/obesitas hebt net zo gevaarlijk is als roken tijdens de zwangerschap? Zelfs een BMI dat iets te hoog is geeft al flink grotere risico's. En daar hoor je eigenlijk niemand over... Ik ben daar in ieder geval wel van geschrokken en zal er zeker voor zorgen dat ik in goede conditie ben als ik ooit zwanger wil worden (en dat ben ik nu gelukkig al, dus gelijk houden is genoeg).


Heb je daar wat meer informatie over, hoe is dat aangetoond?
<<

Anoniem280

Bericht 14 Aug 2014 06:49

Re: Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

Dit heb ik ook wel eens gehoord, maar heb daar verder ook geen informatie van.
<<

Anoniem122

Bericht 14 Aug 2014 07:01

Re: Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

Wat ik trouwens ook nooit snap, vrouwen die proberen zwanger te worden en dan pas gaan (proberen te) stoppen als ze daadwerkelijk zwanger worden.. Stop dan als je al gaat proberen, dan rook je tenminste ook niet onnodig tijdens de eerste weken dat je zwanger bent.

Familie van mij ook, willen enorm graag zwanger worden, lukt allemaal niet, enorm verdrietig over, lopen in het ziekenhuis, moesten ivm de behandelingen stoppen met roken.. En beide gewoon stug door blijven roken :eyes: Was er bij op de dag dat ze zouden gaan stoppen, nou, het is ze 3 uur gelukt om te stoppen. Ik snap dat écht gewoon niet.
<<

Anoniem123

Bericht 14 Aug 2014 07:44

Re: Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

Ik vind het ook not done om te roken en te drinken tijdens zwangerschappen. En dan zeggen de rokers ook nog: ja maar stress hebben is erger! Dat lijkt mij persoonlijk niet maar goed, altijd handig een smoes hebben. Ik zou er echt geen trek van kunnen nemen als je dan weet dat je kindje even geen zuurstof krijgt.

Mijn man is gestopt met roken en drinken toen we zwanger aan het worden waren. (behalve bij dit kindje, met kerst liet hij niets staan en voila zwanger) Zelf rook en drink ik niet maar heb wel overgewicht. Maar dat is niet altijd erg voor een zwangerschap en bevalling. Je hebt meer kans op, maar er zijn ook gewoon vrouwen met normaal gewicht die een helse bevalling en zwangerschap hebben. Iemand kan wel te zwaar zijn maar wel een goede conditie hebben.
<<

Anoniem125

Bericht 14 Aug 2014 08:18

Re: Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

Caramba, ik zei dat tegen je, omdat jij beweerde dat het absoluut geen kwaad kan, die sigaretten die jij in de eerste weken van je zwangerschap hebt gerookt. Ik spreek dit tegen, dat zijn gewoon de feiten. Juist het begin van je zwangerschap wanneer alle organen worden aangelegd is een kwetsbare periode. Er is veel onderzoek naar gedaan en daaruit blijkt dat - ook dan al, roken echt schadelijk is. Dit zeg ik niet om iemand bang te maken, of onderuit te halen, maar gewoon simpelweg omdat dit de feiten zijn. Ontkennen heeft denk ik niet zoveel zin.
<<

Anoniem122

Bericht 14 Aug 2014 08:21

Re: Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

Nougat schreef:Caramba, ik zei dat tegen je, omdat jij beweerde dat het absoluut geen kwaad kan, die sigaretten die jij in de eerste weken van je zwangerschap hebt gerookt. Ik spreek dit tegen, dat zijn gewoon de feiten. Juist het begin van je zwangerschap wanneer alle organen worden aangelegd is een kwetsbare periode. Er is veel onderzoek naar gedaan en daaruit blijkt dat - ook dan al, roken echt schadelijk is. Dit zeg ik niet om iemand bang te maken, of onderuit te halen, maar gewoon simpelweg omdat dit de feiten zijn. Ontkennen heeft denk ik niet zoveel zin.


Ik heb dat topic ook gelezen, maar volgens mij heeft ze dat nergens beweerd?
<<

Anoniem88

Bericht 14 Aug 2014 08:23

Re: Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

De eerste weken is er toch nog geen navelstreng? Ik begreep uit een eerdere reactie hier, en dat is eigenlijk wat ik altijd begrepen heb, dat het pas kwaad kan als de baby via de navelstreng en placenta alles van de moeder binnen krijgt om groot te worden. Het zal vast niet goed zijn hoor, roken in die eerste weken. Maargoed, roken is nergens goed voor.
<<

Anoniem125

Bericht 14 Aug 2014 08:27

Re: Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

SarahKey, ja maar dat is hetzelfde als beweren dat roken niet schadelijk is, omdat je een opa hebt die 95 is geworden in uitstekende gezondheid die al vanaf zijn 13e rookte. Onderzoek wijst uit dat vrouwen met overgewicht meer kans hebben op allerlei complicaties, net als dit geldt voor rokende zwangeren en drinkende zwangeren. Natuurlijk zal niet iedere vrouw die rookt/drinkt of overgewicht heeft daadwerkelijk complicaties krijgen, net zoals dat een vrouw die alles keurig doet (niet roken, niet drinken, gezond gewicht) ook kans heeft op complicaties,

MAAR en daar gaat het nu juist om: je maakt de kansen op allerlei complicaties (vroeggeboorte, hazenlip/klompvoetje, kans op latere groei en ontwikkelingsproblemen, astma etc. etc.) groter door te roken, te drinken of overgewicht te hebben tijdens je zwangerschap.

Persoonlijk doe ik er liever alles aan om dit te voorkomen. Als er dan iets mis gaat, kan ik mezelf in ieder geval niks verwijten.
<<

Anoniem125

Bericht 14 Aug 2014 08:29

Re: Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

Het lijkt echt wel alsof veel mensen liever hun kop in het zand steken. Kijk dit bijvoorbeeld maar eens: http://nos.nl/audio/135604-roken-en-dri ... schap.html
<<

Anoniem88

Bericht 14 Aug 2014 08:36

Re: Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

De enige die haar kop in het zand steekt ben jij, Nougat. Neem nog even een kopje thee en kees dit topic nog eens rustig door. Ik geloof namelijk dat we het er wel unaniem over eens zijn dat roken en drinken tijdens de zwangerschap slecht is. Maar wat ik zei: het is sowieso nergens goed voor.
<<

Anoniem122

Bericht 14 Aug 2014 08:55

Re: Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

Nougat, kan je nog even aanwijzen waar Caramba zei dat de eerste weken roken niet schadelijk is?
<<

Anoniem193

Bericht 14 Aug 2014 09:03

Re: Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

Nougat schreef:
Persoonlijk doe ik er liever alles aan om dit te voorkomen. Als er dan iets mis gaat, kan ik mezelf in ieder geval niks verwijten.


Dan zou ik inderdaad ook maar niet meer likken aan de gomrand van een envelop. Ik zou met die plakstrips kopen.
En daarbij, ook niet meer drinken uit plastic, daar zitten weekmakers in, heel erg slecht.
En rijden in je cabrio zou ik dan ook maar even laten, dan krijg je enorm veel uitlaatgassen binnen.
Misschien gewoon verstandig om tijdens de zwangerschap je af te zonderen van de buitenwereld en in een hutje op de hei te gaan zitten afwachten?
Laatst gewijzigd door Anoniem193 op 14 Aug 2014 09:09, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem186

Bericht 14 Aug 2014 09:06

Re: Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

Alibi schreef:
Nougat schreef:
Persoonlijk doe ik er liever alles aan om dit te voorkomen. Als er dan iets mis gaat, kan ik mezelf in ieder geval niks verwijten.


Dan zou ik inderdaad ook maar niet meer likken aan de gomrand van een envelop. Ik zou met die plakstrips kopen.
En daarbij, ook niet meer drinken uit plastic, daar zitten weekmakers in, heel erg slecht.
En rijden in je cabrio zou ik dan ook maar even laten, dan krijg je enorm veel uitlaatgassen binnen.
Misschien gewoon verstandig om de zwangerschap je af te zonderen van de buitenwereld en in een hutje op de hei te gaan zitten afwachten?


:good:
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 14 Aug 2014 09:14

Re: Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

Alibi schreef:
Nougat schreef:
Persoonlijk doe ik er liever alles aan om dit te voorkomen. Als er dan iets mis gaat, kan ik mezelf in ieder geval niks verwijten.


Dan zou ik inderdaad ook maar niet meer likken aan de gomrand van een envelop. Ik zou met die plakstrips kopen.
En daarbij, ook niet meer drinken uit plastic, daar zitten weekmakers in, heel erg slecht.
En rijden in je cabrio zou ik dan ook maar even laten, dan krijg je enorm veel uitlaatgassen binnen.
Misschien gewoon verstandig om tijdens de zwangerschap je af te zonderen van de buitenwereld en in een hutje op de hei te gaan zitten afwachten?


:thumbup:
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Anoniem304

Bericht 14 Aug 2014 09:22

Re: Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

LOL.
<<

Anoniem186

Bericht 14 Aug 2014 09:26

Re: Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

En zelfs al doe je het zelf allemaal zo goed, dan zijn er nog anderen die het al voor je verpest hebben. :palm:
http://www.joop.nl/opinies/detail/artik ... an_je_oma/
<<

Anoniem193

Bericht 14 Aug 2014 11:04

Re: Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

Jans schreef:En zelfs al doe je het zelf allemaal zo goed, dan zijn er nog anderen die het al voor je verpest hebben. :palm:
http://www.joop.nl/opinies/detail/artik ... an_je_oma/


Dat verklaard een heleboel.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 14 Aug 2014 11:33

Re: Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

Wow dankzij dit topic heb ik de hele nacht levendig gedroomd dat ik zwanger was (van m'n ex :shock:) en er wel moeite mee had om helemaal niet meer te drinken en roken :laughcry:
❤ 7 juni 2018
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 14 Aug 2014 11:50

Re: Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

ไม่เป็นไร schreef:Nougat, kan je nog even aanwijzen waar Caramba zei dat de eerste weken roken niet schadelijk is?


Ik denk dat het een reactie is op mijn opmerking, dat ik het raar vind om haar angst aan te jagen. Nou, dat vind ik ook. Die sigaretten in de eerste weken, dat is nou eenmaal gebeurd, dat kan ze nooit meer terugdraaien. Vervolgens is ze gestopt en dat vind ik top. Wat heeft het voor zin om iemand dan nog bang te maken en in te wrijven dat die sigaretten in het begin een schadelijk effect kunnen hebben gehad? Daar kan ze nu niks meer mee. Waar ze nog wel wat mee kan, namelijk de rest van haar zwangerschap, daarvoor heeft ze maatregelen genomen.

Als iemand stug door blijft roken, dan snap ik dat je diegene wakker wil schudden. Maar ze is gestopt, dan snap ik niet waar je mee bezig bent als je zulke dingen zegt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 14 Aug 2014 11:55

Re: Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

ไม่เป็นไร schreef:Nougat, kan je nog even aanwijzen waar Caramba zei dat de eerste weken roken niet schadelijk is?


Kan ze niet want het staat er ook niet.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 14 Aug 2014 12:53

Re: Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

Ik vind het ook not done om om te roken, drinken of drugs te gebruiken tijdens de zwangerschap.

Maar ik heb zelf nooit gerookt en geen verslaving gehad dus ik kan me ook niet voorstellen hoe moeilijk het is om te stoppen. Wel geven hier zowel de verloskundige als op de ouderschapscursus de professionals aan dat blijven roken wel schadelijker is voor de baby dan de eventuele stress die het stoppen met zich mee kan brengen. Ik vind dat persoonlijk dus geen excuus om niet te stoppen.
Als een kleine baby krijgen het enige probleem zou zijn, dan zou ik het nog tot daar aan toe vinden, maar het levert nog veel meer risico's op. Ik heb zelf astma en dat wens ik echt niemand toe bijvoorbeeld.

Ik hou wel van een biertje/ wijntje op zijn tijd en soms mis ik dat nu echt wel, ik koppel een drankje aangezelligheid en op een zonnige dag op het terras, of tijdens een feestje mis ik best weleens dat wijntje. Maar ik vind het echt zo'n kleine moeite om dat wijntje niet te nemen, geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om wel een wijntje te drinken. De verloskundige gaf overigens aan dat je nooit weet op welk moment van de ontwikkeling de hersenen van je baby zijn en dat dus 1 glaasje al te veel kan zijn.

In mijn omgeving zie ik eigenlijk ook nooit drinkende of rokende zwangeren.
25-11-2014 & 09-06-2017
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers