Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

<<

Anoniem125

Bericht 13 Aug 2014 16:48

Re: Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

Ik ben nu zwanger en kan het me dus ook niet voorstellen. Was vandaag al panisch op mijn werk omdat ik een stapel enveloppen moest dicht likken. Ineens was ik bang dat dit misschien schadelijk kon zijn. Slaat waarschijnlijk nergens op, maar even ter illustratie hoe panisch ik met alles ben.
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 13 Aug 2014 18:08

Re: Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

Ik kan daar ook niet met de kop bij, 2 vriendinnen van me (en hun zus) zijn bij beide zwangerschappen door blijven roken. En een zei ook dat het kindje maar wat kleiner werd, dat zou niet zo erg zijn. Ik sta dan echt met mn bek vol tanden, ze weten hoe anderen en ik er over denken maar doen er toch niets mee.

Vind t trouwens ook asociaal ogen een rokende/drinkende zwangere.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 13 Aug 2014 18:13

Re: Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

Nougat schreef:Ik ben nu zwanger en kan het me dus ook niet voorstellen. Was vandaag al panisch op mijn werk omdat ik een stapel enveloppen moest dicht likken. Ineens was ik bang dat dit misschien schadelijk kon zijn. Slaat waarschijnlijk nergens op, maar even ter illustratie hoe panisch ik met alles ben.


Gefeliciteerd. Dat doe je snel.
04-2014
10-2015
<<

Sophie

Kwebbel

Berichten: 332

Geregistreerd: 14 Mei 2014 14:52

Bericht 13 Aug 2014 18:15

Re: Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

Zo not done!

Een kennis van mij heeft tijdens haar zwangerschap ook doorgerookt, wel gematigd, omdat "het niet lukt om te stoppen". Van mij mogen ze gelijk een AMK melding doen bij roken, drugs en of alcoholgebruik tijdens de zwangerschap. Blijkbaar kun je dan al geen verantwoordelijkheid dragen voor je kind.

Wel toevallig dat ik hier vannacht serieus over gedroomd heb, haha.
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 13 Aug 2014 19:08

Re: Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

Ik vind het ook verschrikkelijk om te zien!
Mijn broertje heeft tegen zijn vrouw gezegd dat ze eerst maar eens een jaar gestopt moet zijn met roken voor ze überhaupt aan kinderen beginnen. Ik vind dat een heel goed uitgangspunt van hem en ben er trots op dat hij hier zo bewust over nadenkt
Mother of 3 adorable children
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 13 Aug 2014 19:09

Re: Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

Dubbel
Laatst gewijzigd door maia op 13 Aug 2014 19:10, in totaal 1 keer gewijzigd.
Mother of 3 adorable children
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 13 Aug 2014 19:10

Re: Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

Ik heb gerookt tijdens de zwangerschap van de oudste, maar wist niet dat ik zwanger was. Bij de jongste wel gestopt.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 13 Aug 2014 20:07

Re: Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

Ik vind het echt heel erg dat zwangere vrouwen dat doen. Ik kan het ook niet begrijpen, zeker het roken niet maar dat komt ook omdat ik dat zelf niet doe of gedaan heb. En ik snap dan ook niet als er gezegd wordt dat stoppen met roken stress oplevert en stress is ook niet goed voor de baby dan maar roken...

En drinken.. daarvan zie ik zoveel ellende op mijn werk, dat vind ik ook niet kunnen.
:heart: :heart: 2011
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 13 Aug 2014 20:31

Re: Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

Gijs. schreef:Ik rook en drink zelf sowieso niet, dus weet niet hoe moeilijk het is om te stoppen. Ik kan dus wel heel makkelijk zeggen dat het zwak is om door te roken, maar het blijft toch een verslaving... Natuurlijk vind ik dat je ermee moet stoppen zodra je weet dat je zwanger bent, maar ik weet dus niet hoe het voelt om ergens aan verslaafd te zijn en weet ook niet hoe moeilijk/makkelijk stoppen is.


Ik ben er ook heel stellig in dat je moet stoppen, maar net als Gijs vind ik het moeilijk om echt te oordelen, omdat ik niet in die situatie zit of zal zitten.
L2014 & H2017
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 13 Aug 2014 20:34

Re: Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

ik zie het ook wel veel. Vreselijk en dan ook nog met peukje in de mond boven de kinderwagen hangen om het speentje goed te doen :palm:

een vriendin van ons had ook altijd commentaar op mensen die rookten tijdens zwangerschap zij zou meteen stoppen met roken zodra ze zwanger was en nooit meer roken bij het kindje. Ze raakte zwanger en heeft gewoon doorgerookt. Nu roken ze wel buien ipv binnen
Afbeelding
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 13 Aug 2014 20:36

Re: Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

Milou schreef:Ik vind het not done.
Een pasgeboren baby stop je ook geen sigaret in het mondje, of doe je ook geen alcohol door de voeding heen.

Zelf ken ik wel mensen die nu zwanger zijn en nog steeds roken... :palm:

Ik ben zelf gestopt met alles op het moment dat ik een positieve test in handen had. Toen ging de knop om.

Nou idd zolang de baby in de buik van de moeder zit mag het gewoon, zodra het kindje eruit is, mag het niet meer.
Niet roken, niet drinken onder de 18. Behalve als je kindje zich ontwikkelt en alle organen aan het aanleggen is....
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 13 Aug 2014 21:03

Re: Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

Ik doe dat zelf niet en kan dat ook niet begrijpen, maar wat een ander doet moet hij/ zij zelf weten.
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2364

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:13

Bericht 13 Aug 2014 21:05

Re: Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

Gefeliciteerd Nougat!
En in dit geval ben ik het met je eens! Het is echt not done!
Ik zie inderdaad wel eens een zwangere vrouw roken en kan daar echt boos om worden. Ik houd me altijd in om er niet naar toe te lopen, want uiteindelijk is het eigen leven, maar toch...
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Anoniem186

Bericht 13 Aug 2014 21:11

Re: Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

Wat leuk, Nougat, gefeliciteerd!

Ik vind het ook niet kunnen. Toch zijn er genoeg die het doen.
Ik denk trouwens niet dat er nu nog iemand gaat zeggen dat zij dat wel gedaan heeft, als je weet dat je zwanger bent tenminste (niet zoals bij thunder).
<<

Anoniem193

Bericht 13 Aug 2014 21:12

Re: Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

Ik rook en ik drink, maar zodra ik wist dat ik zwanger was heb ik niks meer aangeraakt. Ik weet dus hoe moeilijk het is. Of nee, eigenlijk niet. Het is enorm makkelijk en het heeft mij geen enkel moment moeite gekost. Na de bevalling ivm met borstvoeding ook geruime tijd niks aangeraakt.
Ik snap echt niet dat sommigen het op wat voor manier dan ook goed durven te praten.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 13 Aug 2014 21:13

Re: Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

Ik snap het niet, ik werd wel gepusht om met kerst en oud&nieuw een klein glaasje mee te drinken maar heb dit absoluut niet gedaan.

Dat het lastig is snap ik wel, ik had het al heel erg zwaar met de beperkte hoeveelheid koffie die je maar mag.
R. 2013
D. 2016
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 13 Aug 2014 21:14

Re: Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

Goh, ik herinner me toch nog een heel nare opmerking van jou over panische zwangeren.

Maar goed, gefeliciteerd.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 13 Aug 2014 21:42

Re: Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

Ik vind het ook not done. Wel merk ik bij de mensen om me heen dat 'een wijntje' sneller getolereerd word dan 'een sigaretje'. Alsof roken slechter is dan alcohol. Terwijl in mijn ogen het net zo direct bij de baby komt, zowel alcohol als nicotine. Beiden slecht.
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 13 Aug 2014 22:24

Re: Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

Natuurlijk is dat stom en ik rook gelukkig niet, dus dan hoef ik daar nooit mee te stoppen. Maar wisten jullie dat zwanger zijn als je overgewicht/obesitas hebt net zo gevaarlijk is als roken tijdens de zwangerschap? Zelfs een BMI dat iets te hoog is geeft al flink grotere risico's. En daar hoor je eigenlijk niemand over... Ik ben daar in ieder geval wel van geschrokken en zal er zeker voor zorgen dat ik in goede conditie ben als ik ooit zwanger wil worden (en dat ben ik nu gelukkig al, dus gelijk houden is genoeg).
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 13 Aug 2014 22:30

Re: Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

Nee, dat wist ik niet, maar goed, het is wel moeilijker om te stoppen met obesitas hebben dan om te stoppen met roken en drinken, denk ik. Natuurlijk kun je afvallen en is met name stoppen met roken ook heel moeilijk, maar van obesitas naar een gezond gewicht is wel een lange weg te gaan. Ik zou ook nooit een vrouw erop aankijken dat ze obesitas heeft tijdens de zwangerschap, ik vind dat toch anders dan roken of drinken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem88

Bericht 13 Aug 2014 22:33

Re: Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

Ik geloof direct dat obesitas gevaarlijk is, maar ik word toch ergens heel verdrietig als ik dat lees. Niet dat jij zomaar iets zegt wat kwetst hoor Jente, het zijn feiten, maar toch.
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 13 Aug 2014 22:37

Re: Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

Ik heb tijdens mijn tweede zwangerschap een Engelse documentairereeks gezien over zwangere vrouwen die tijdens de zwangerschap doorrookten. Elke haal aan een sigaret heeft het effect dat de navelstreng enkele seconden afgekneld wordt. Je baby krijgt dan geen zuurstof, geen voeding en geen bloed. Daarnaast heb je met roken een (zeer) verhoogde kans op infarcten in of het loslaten van de placenta. Dus inderdaad lekker doorroken omdat stoppen je teveel stress bezorgt of zodat je een klein kindje krijgt :palm:
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5492

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 13 Aug 2014 22:37

Re: Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

Ik heb soms kinderen op het kdv die naar rook stinken, hun tas, de kleren, haartjes. De geur hangt gewoon om het kind heen, dat vind ik altijd heel erg.
<<

Nosa

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 885

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:47

Bericht 13 Aug 2014 22:39

Re: Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

Ik vind roken en alcohol ook echt niet kunnen tijdens de zwangerschap, maar zou er niet snel iemand op aanspreken. Mijn schoonzus heeft ook de hele zwangerschap doorgerookt, bah, vreselijk om te zien. Haar excuus was ook dat dit beter was dan de stress voor de baby.
2010 2012 2015 2017
<<

Anoniem280

Bericht 13 Aug 2014 22:43

Re: Roken/Alcohol tijdens de zwangerschap

Ik vind het best schokkend dat nadat wat ik getypt heb meteen een heel topic over geopend moet worden!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers