Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stagebegeleider inlichten?

<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 13 Aug 2014 12:06

Stagebegeleider inlichten?

Ik vroeg me af wat jullie zouden doen in mijn situatie. Ik ga binnenkort stagelopen bij een leuk bedrijf. De mensen met wie ik kennis heb gemaakt zijn erg aardig allemaal. Nu ik het zo dat ik een angststoornis heb en in nieuwe situatie erg nerveus kan zijn en soms zelf kleine paniekaanvallen kan hebben. Op school heb ik dit destijds wel aan mijn coach verteld maar nu twijfel ik een beetje of ik dit ook aan mijn stagebegeleider wil vertellen. Naar mijn idee is het op stage toch net allemaal iets vrijer (ik hoef me niet te houden aan verplichte colleges, kan naar het toilet wanneer ik dat wil etc) dus op zich zou ik het prima kunnen verbergen, op school hebben ze namelijk ook nooit iets gemerkt. Afspraken bij de psycholoog zou ik om de stage tijden heen kunnen plannen. Aan de andere kant, het geeft me zelf altijd een gevoel van opluchting als mensen op de hoogte zijn van mijn angst, maar daarnaast schaam ik me ook wel weer een beetje en wil ik niet gezien worden als een vreemd persoon.. Ik weet dat dat erg kortzichtig klinkt maar niet iedereen heeft begrip voor zulke dingen.

Wat zouden jullie doen? Als jij mijn stagebegeleider zou zijn zou je het dan willen weten?
Niet quoten.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 13 Aug 2014 12:24

Re: Stagebegeleider inlichten?

Als ik een stagiaire zou willen/moeten begeleiden dan zou ik het willen weten. Al is het puur om te weten dat jij in bepaalde situaties 'raar' kan reageren. Maar ook voor mij als het gaat om feedback geven. Stel er gebeurd iets en ik geef daar feedback op, terwijl jij er eigen niks aan kan doen. Dan wordt jij alleen maar onzeker en is de kans dat het nog een keer gebeurd alleen maar groter.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 13 Aug 2014 12:25

Re: Stagebegeleider inlichten?

Ik zou het als stagebeleider wel willen weten, omdat je daar rekening mee kan houden in je begeleiding. En omdat je vaak wel door hebt dat er 'iets' is, maar niet weet wat en je er dus weet hoe je er mee om moet gaan.
Belangrijk ook is de vraag of jij er tijdens je stage aan wilt werken en er dus een leerdoel van wilt maken? Juist dan is het belangrijk dat je begeleider het weet. Natuurlijk kom je er niet zomaar van af, maar je kan jezelf wel als doel stellen dat je jezelf handvaten aanleert om er in een werksituatie zo goed mogelijk mee om te gaan (waardoor het in de toekomst wellicht bij een baan geen issue meer hoeft te zijn).
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 13 Aug 2014 12:29

Re: Stagebegeleider inlichten?

Ik denk dat je je moet afvragen of het niet vertellen zal leiden tot meer spanning en daardoor meer paniekaanvallen. Ik heb zelf ook een tijdlang veel paniekaanvallen gehad inmiddels zijn die grotendeels verdwenen en heb ik er zelden nog last van.
Maar als het niet vertellen juist leidt tot meer spanning dan zou ik juist zeker vertellen anders is het niet noodzakelijk maar kun je het gerust vertellen het is immers niet iets waarvoor je je moet schamen. En natuurlijk zijn er altijd mensen die er geen begrip voor hebben of die het vooral eigenlijk niet begrijpen/zich er geen voorstelling bij kunnen maken maar ik denk zeker dat iemand die stagebegeleider is het wel gewend is dat mensen op voorhand of tijdens een stage naar haar/hem toekomen met zulke 'problemen' en dat deze daar zeker begrip voor zal hebben!

niet quoten ik haal dit straks weer weg
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 13 Aug 2014 13:20

Re: Stagebegeleider inlichten?

Helemaal eens mer mijn voorgangers, wanneer ze het weet kan ze je ermee ondersteunen, kan je het erover hebben als ene er last van hebt en weet ze waardoor bepaalde dingen komen bij je.
Daarnaast vind ik de tip van Jorja als eventueel leerdoel ook een hele goede!
<<

Anoniem222

Bericht 13 Aug 2014 13:47

Re: Stagebegeleider inlichten?

Ik ben het ook eens met mijn voorgangers. Ik vind dat je het zeker kunt vertellen. Wie weet heb je een soort introductiegesprek ofzo met zijn tweetjes op je eerste dag en dan zou ik het gewoon aangeven. Zeggen dat je er goed mee om kunt gaan maar dat je het prettig vindt om het vast van te voren aan te geven zodat ze helemaal op de hoogte is.
<<

Anoniem215

Bericht 13 Aug 2014 18:15

Re: Stagebegeleider inlichten?

Ik ben het ook eens met mijn voorgangers.

Ik heb zelf de fout gemaakt om het niet te vertellen tijdens stages om de zelfde reden die jij ook aan geeft. Daar heb ik achteraf spijt van. Het heeft voor onnodige stress en spanning gezorgd naast de paniekaanvallen. Je geeft aan dat het je oplucht als mensen op de hoogte zijn, dan zou ik er voor kiezen om het aan je stage begeleider te vertellen.
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 14 Aug 2014 12:28

Re: Stagebegeleider inlichten?

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga de moed verzamelen en het haar direct de eerste dag vertellen. Ik vind het wel erg lastig om me zo kwetsbaar op te stellen maar zoals jij ook aangeeft Madam, heb ik denk alleen mezelf ermee wanneer ik het niet doe.
<<

Anoniem222

Bericht 01 Sep 2014 16:15

Re: Stagebegeleider inlichten?

Ik ben benieuwd of je al begonnen bent met je stage en hoe het gaat :)?
<<

Anoniem215

Bericht 21 Nov 2014 17:05

Re: Stagebegeleider inlichten?

Net als Harrison vroeg ik mij af hoe het gaat op je stage.
En hoe het gesprek is gegaan.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers