Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Oppervlakte koophuis

<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 11 Aug 2014 21:54

Oppervlakte koophuis

Wij willen na onze vakantie eens gaan kijken naar een koophuis. We zitten nu in een klein appartementje van 920 euro dus veel zal het niet schelen. Zou je denken. Haha ik begon optimimistisch te kijken voor huisjes rond de 100m2 maar met een mini tuintje zit je dan al snel op de 3,5 ton. Mm we moeten nog naar de bank hoor maar ik denk dat we daarmee wel aan de top zitten wat we kunnen krijgen en we willen sowieso niet op 2 salarissen iets kopen.

We moeten dus denk ik wel kleiner gaan wonen (of echt ver buiten het centrum en dat wil ik echt nog niet) maar ik kan enorm slecht inschatten hoeveel m2 je nodig hebt een klein beetje relaxed te wonen. We zitten nu op 55/60 geloof ik dus het moet wel een stapje vooruit zijn natuurlijk.. Dus, wat is gangbaar, op hoeveel m2 wonen jullie? We gaan in oktober de open huize route doen dus dan kunnen we ook alles wel bekijken maar ben gewoon even benieuwd alvast.
Smile, it's free!
<<

Anoniem186

Bericht 11 Aug 2014 21:57

Re: Oppervlakte koophuis

Wij hebben 120 m2. Ik zou niet veel kleiner willen wonen, zeker niet met 2 kinderen.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 11 Aug 2014 22:01

Re: Oppervlakte koophuis

Wij gaan een huis laten bouwen (met een groep) en willen zo'n 120-130m2 woonoppervlak. Wij houden niet van verhuizen, dus willen er jaren kunnen wonen met een gezin. Nu liggen de prijzen bij ons wel heel anders. Voor 3 ton heb je 450m2 perceel en 120m2 woonoppervlak.
Wanneer je samen bent (of met 2 kleine kids), lijkt me 80-100m2 een goede richtlijn!

Nu wonen we op 70m2. Voor samen echt prima en we verwachten met een kleintje ook goed te doen (met uitzicht op groter, dat dan weer wel ;-) ).
Laatst gewijzigd door Taeda op 11 Aug 2014 22:07, in totaal 2 keer gewijzigd.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 11 Aug 2014 22:02

Re: Oppervlakte koophuis

Wij wonen nu op 82 m2. Voor Amsterdamse begrippen is dit ruim.
We hebben geen tuin, maar wel een goede buitenruimte (en een park om de hoek).

Voor nu is dit goed. Het is ruim, we hebben 2 slaapkamers en in geval van een 2e kindje past het ook nog prima.
Bij een 3e zouden we wel verhuizen.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem173

Bericht 11 Aug 2014 22:04

Re: Oppervlakte koophuis

Wij hebben 140-150 m². Echt fijn zoveel ruimte, hoewel ik lang niet alles gebruik. Hier betaal je normaal zo rond de 250000 euro voor 110-120 m².
<<

Anoniem88

Bericht 11 Aug 2014 22:04

Re: Oppervlakte koophuis

Ik vraag me af in welke omgeving je zoekt en wat je eísen nog meer zijn, want als ik hier in de omgeving (Randstad) de te koop staande eengezinswoningen van 100m2 of meer sorteer op vraagprijs, zijn de woningen op de eerste anderhalve pagina onder de 2 ton. Met riante tuin. Moest wel het nodige aan gebeuren, dat wel, maar zeker haalbaar. Woon je misschien in een dure omgeving?
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 11 Aug 2014 22:12

Re: Oppervlakte koophuis

Ik vermoed dat het Amsterdamse prijzen zijn ;)

Ik heb nu zo'n 75 m2 in mijn eentje. Met partner en 1 kind zou dit ook nog wel kunnen. Ik ben zelf opgegroeid op zo'n 150m2 met enorme tuin en ik heb dit wel altijd als enorm ruim ervaren. We waren met zijn 4-en thuis in totaal. Alleen de indeling had anders gekund, want mijn ouders en zusje hadden een enorme kamer en de mijne was net de bezemkast van Harry Potter.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 11 Aug 2014 22:21

Re: Oppervlakte koophuis

Ja Utrecht centrum haha dus ik zal wel concessies moeten gaan doen gok ik ;) Zoals ik zelf opgegroeid ben (in een dorp ik Twente, dat zegt al genoeg ;)) zal ik niet gaan redden hier qua standaard.. Daar heb ik me al overheen gezet haha. Dus dat wordt sowieso een stuk kleiner, rond de 80 is dan redelijk te doen dus, ook al is 100+ wel gangbaarder. Kinderen willen we over een aantal jaar denk ik dus de eerste jaren met 1 kleintje zou ook net te doen zijn dan, kleiner niet, check!
Smile, it's free!
<<

Anoniem104

Bericht 12 Aug 2014 07:13

Re: Oppervlakte koophuis

.
Laatst gewijzigd door Anoniem104 op 30 Sep 2014 14:25, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem124

Bericht 12 Aug 2014 08:11

Re: Oppervlakte koophuis

Je zal inderdaad concessies moeten doen. De verchillen tussen hartje stad en erbuiten zijn enorm als oppervlakte een factor is. En dan nog de regio idd. Hier Limburg en we hebben iets minder dan 170m2 woonoppervlakte (3 heel grote slaapkamers) (zolder waar nog twee slaapkamers inkunnen evt nu hobbyzolder), garage, wasruimte etc.
<<

Anoniem166

Bericht 12 Aug 2014 08:13

Re: Oppervlakte koophuis

Wij wonen nu op 65 à 70 m2. Dat is niet erg groot met een kind erbij. We hebben behoorlijk ruimtegebrek, maar het past wel. Met een tweede erbij wordt het wel heel krap. We hebben ook geen extra kamer voor de baby en op mijn dochters slaapkamer is geen ruimte om twee kinderen te laten slapen. Wij zoeken naar woonruimte van minimaal 120 m2. Kleiner wil ik echt niet.
<<

Pancake

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 151

Geregistreerd: 05 Sep 2013 08:17

Bericht 12 Aug 2014 08:29

Re: Oppervlakte koophuis

Ik woon in de randstad en we hebben een huis van 115m2 (voor met zijn 2). We hebben inderdaad wel een kleine tuin, maar ik ben toch blij met de buitenruimte die we hebben.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 12 Aug 2014 08:32

Re: Oppervlakte koophuis

Ik woon in Amersfoort in een hoekhuis van 165 m2 en dat is met z'n tweeën echt gewoon aan de grote kant. Het hangt er wel heel erg vanaf wat je verder nog nodig hebt aan ruimte in huis. Is er een hobbykamer of een werkkamer nodig? Of allebei? Zo ja dan heb je natuurlijk automatisch alweer meer ruimte nodig dan als je dat niet nodig hebt.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 12 Aug 2014 08:52

Re: Oppervlakte koophuis

Ik woonde met man en kind in een appartement van 60m2 in Amsterdam en dat was wat krap, vooral omdat we maar 1 slaapkamer hadden. Vorig jaar hebben we een huis gekocht van 120m2 en dat is wel onwijs ruim. Zoveel ruimte vind ik ook weer niet noodzakelijk maar het is wel lekker.

Ik heb heel erg veel naar huizen gekeken (en nu nog, ik kan die zoekopdracht op funda maar niet uitschakelen - vind het veel te leuk) en ik denk dat ik met 80m2 in Amsterdam ook goed had kunnen wonen.
#teammaple🍁
<<

Anoniem219

Bericht 12 Aug 2014 09:19

Re: Oppervlakte koophuis

Wij wonen met twee volwassenen en een kind op 149m2. En hebben daarbij een tuin van 66m2. Ik vind het heerlijk zoveel ruimte!
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 12 Aug 2014 09:24

Re: Oppervlakte koophuis

Wij wonen op 150m2, met zijn tweeen. Voldoende ruimte voor eventuele kindjes (wat hebben we dat vaak moeten horen van vrienden en familie toen we dit kochten..).
Ik denk dat een oppervlakte van 80+ wel fijn is als je ook kindjes wilt, maar het hangt ook heel erg af van de indeling. Een hele grote slaapkamer is meestal minder handig dan 2 kleine, bijvoorbeeld.
<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:28

Bericht 12 Aug 2014 09:25

Re: Oppervlakte koophuis

Wij hadden een appartement van 65m2 en nu sinds 1,5 maand een hoek/vrijstaand huis van 150m2 en een tuin van 100m2.
Een flink verschil, ik vind het heerlijk! Vind alleen het inrichten lastig en schoonmaken duurt langer hahaha,

150m2 is niet noodzakelijk, had met minder ook blij geweest maar het is verder ons droomhuis op onze droomplek.

Veel plezier in oktober met de open huizen route.
Zelf even jullie wensen op papier zetten. Denkend aan de toekomst (kinderen?zo ja hoeveel? hobbiekamer?werkkamer?) kijken wat je wilt.
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 12 Aug 2014 09:30

Re: Oppervlakte koophuis

Travel schreef:Wij hadden een appartement van 65m2 en nu sinds 1,5 maand een hoek/vrijstaand huis van 150m2 en een tuin van 100m2.
Een flink verschil, ik vind het heerlijk! Vind alleen het inrichten lastig en schoonmaken duurt langer hahaha,


Heel herkenbaar. Wat een werk zeg! Wij hebben nu de taken goed verdeeld en nu loopt het beter dan in het begin.
<<

Anoniem234

Bericht 12 Aug 2014 09:31

Re: Oppervlakte koophuis

Wij wonen met zijn 3en op 135 m2. Vind dit echt ruim voldoende. Wonen in noord-Brabant overigens.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8475

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 12 Aug 2014 09:58

Re: Oppervlakte koophuis

Huh kom jij uit Twente ja? Ik kan me niet herrinneren dat ik dat heb gehoord toen ik je heb ontmoet! Ik heb daar gestudeerd en aan vrijwel iedereen die er was opgegroeid kon je dat goed horen ;-)

Maar on topic: wij wonen in jouw stad op ruim 85m2, met 2 a 3 slaapkamers (één is een grote met een schuifdeur ertussen zodat je 'm kunt opsplitsen if needed), een balkon en redelijk wat groen in de buurt om ook als buitenruimte te kunnen gebruiken. Voor nu en voor de komende jaren prima! Wat wel scheelt is dat we hoge plafonds hebben en op een groot aantal plekken inbouwkasten/luiken onder het plafond waar we veel spullen kwijt kunnen. Bergruimte hebben we voor nu dus ook genoeg zonder dat het te vol staat of rommelig wordt. Daar zou ik wel op letten als je ervoor kiest om op een kleinere oppervlakte te gaan wonen, we hebben toen we gingen kopen een aantal huizen bezichtigd die echt prachtig waren, maar zo onhandig ingedeeld dat je echt je spullen niet goed kwijt zou kunnen.

In Lombok, Rievierenbuurt en Nieuw Engeland heb je huizen en appartementen voor een wat lagere prijs dan in bijv Witte Vrouwen en echt het centrum, en je woont dan toch nog centraal. Wij hebben toen vooral in die wijken gezocht omdat we ook (nog) niet ver buiten het centrum wilden wonen.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 12 Aug 2014 11:42

Re: Oppervlakte koophuis

Haha ja doe goed mijn best om het te verbergen ;) Nee ik heb gelukkig nooit echt een Twents accent gehad en ik ben het daarna in Nijmegen helemaal kwijtgeraakt.

Er zijn idd echt veel huizen met een onhandige indeling wat ik zo zie op Funda, 75 m2 over drie woonlagen oid. Gaan we inderdaad even goed op letten. Nu hebben we 0,0 bergruimte (2 bij een halve meter op onze kledingkast haha) dus dat zou toch wel fijn zijn. Werkkamer of hobbykamer hoeft niet dus 1 extra kamertje lijkt me al prima! Ik ga voor oktober maar gewoon 80+ aanhouden met zoeken en dan maar gewoon even kijken. Oh en maar een orienterend aanvragen bij de rabobank of hypotheker. Waar zijn jullie heengeweest?

Mm nieuw Engeland ken ik trouwens helemaal niet, eens even opzoeken. Zit nu te kijken net buiten ledig erg, is ook wel een leuk stukje om te wonen volgens mij. Waar woon jij Sterre? Wij nu in Hoograven maar dat is naar mijn zin te ver uit het centrum.
Smile, it's free!
<<

Anoniem87

Bericht 12 Aug 2014 11:43

Re: Oppervlakte koophuis

Wij woonden eerst op 60m2 met z'n 2-en, dat vond ik wel wat krap ivm maar één slaapkamer. Nu hebben we een giga appartement van 115m2 met 3 slaapkamers, we gebruiken de kleinste als opslag en in de andere staat alleen een kast en bureau. Ons nieuwe huis is 125m2, dat lijkt me perfect voor een gezin, we hopen hier dan ook altijd te blijven wonen. Persoonlijk zou ik minder dan 100m2 te klein vinden voor een gezin, maar dat is ook maar net wat je gewend bent denk ik.
<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:28

Bericht 12 Aug 2014 12:00

Re: Oppervlakte koophuis

Green_Pepper schreef:
Travel schreef:Wij hadden een appartement van 65m2 en nu sinds 1,5 maand een hoek/vrijstaand huis van 150m2 en een tuin van 100m2.
Een flink verschil, ik vind het heerlijk! Vind alleen het inrichten lastig en schoonmaken duurt langer hahaha,


Heel herkenbaar. Wat een werk zeg! Wij hebben nu de taken goed verdeeld en nu loopt het beter dan in het begin.


Nu he! Voorheen stofzuigen in een piep klaar. En nu doe ik over de woonkamer al zo lang! En met een dreumes in huis stofzuig ik nu vaker ook.
En dan heb je een groot huis (heeeeel blij mee) en dan moet je met je stofzuiger 2 of 3x ergens anders in het stopcontact doen omdat je het anders niet red. hahaha.
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
<<

Anoniem304

Bericht 12 Aug 2014 12:08

Re: Oppervlakte koophuis

Haha, daarom heb ik een extra long reach stofzuiger. Ik kan het hele woongedeelte doen met het stopcontact wat in het midden van de woning zit. Als ik de kroef of het kantoor wil stofzuigen moet ik wel wisselen haha.
<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 12 Aug 2014 12:33

Re: Oppervlakte koophuis

Wij wonen in een rijtjeshuis van 105 m2 ongeveer met 1 kind, straks 2, en een relatief grote tuin (weet de oppervlakte niet zo maar t.o.v. andere vergelijkbare huizen in de buurt is hij wel groot). Hiervoor woonden we met zijn tweeën in een kleiner appartement, maar vooral de extra ruimte is wat ik ons huis echt waardeer. Qua aantal kamers zouden we met 2 kinderen nog in het appartement kunnen wonen, maar qua ruimte... pff ik zou echt gek worden dan denk ik! Wij hebben ons huis voor minder dan 160K gekocht, maar hadden mazzel daarmee omdat het al lang te koop stond en gewoon hard zijn geweest in de onderhandelingen. Edit: We wonen in een redelijk grote stad in de Randstad :)
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers