Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Oppervlakte koophuis

<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 12 Aug 2014 13:02

Re: Oppervlakte koophuis

Het zelfde als Oh la la.
Wij hebben twee ruime slaapkamers, op de kinderkamer kunnen als het moet makkelijk twee bedjes staan. In onze slaapkamer hebben we veel kastruimte en het wiegje pas gemakkelijk naast ons bed bijvoorbeeld, als we echt zouden willen zouden we er ook nog een bureautje neer kunnen zetten met de computer.
Ook hebben we een bijkeuken met schappen tot aan het plafond, daar kunnen we een hoop spullen kwijt en bergen we onze hobby spullen ook op bijvoorbeeld ( mijn naaimachine bijvoorbeeld), die pakken we gewoon als er mee aan de slag gaan.
Onze woonkamer is ook gewoon ruim, de box past er makkelijk in bijvoorbeeld en straks een tafeltje en wat stoeltjes en dan blijft er nog genoeg speelruimte over, daar maak ik me echt allemaal geen zorgen over.
Een tuintje had ik wel leuk gevonden met een kleintje, maar ik denk dat wij echt niet mogen klagen met dit aantal vierkante meters in Amsterdam.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 12 Aug 2014 13:11

Re: Oppervlakte koophuis

Lavendel schreef:Haha ja doe goed mijn best om het te verbergen ;) Nee ik heb gelukkig nooit echt een Twents accent gehad en ik ben het daarna in Nijmegen helemaal kwijtgeraakt.

Er zijn idd echt veel huizen met een onhandige indeling wat ik zo zie op Funda, 75 m2 over drie woonlagen oid. Gaan we inderdaad even goed op letten. Nu hebben we 0,0 bergruimte (2 bij een halve meter op onze kledingkast haha) dus dat zou toch wel fijn zijn. Werkkamer of hobbykamer hoeft niet dus 1 extra kamertje lijkt me al prima! Ik ga voor oktober maar gewoon 80+ aanhouden met zoeken en dan maar gewoon even kijken. Oh en maar een orienterend aanvragen bij de rabobank of hypotheker. Waar zijn jullie heengeweest?

Mm nieuw Engeland ken ik trouwens helemaal niet, eens even opzoeken. Zit nu te kijken net buiten ledig erg, is ook wel een leuk stukje om te wonen volgens mij. Waar woon jij Sterre? Wij nu in Hoograven maar dat is naar mijn zin te ver uit het centrum.


Ik woon in Lombok, echt een super leuk wijkje! Nieuw Engeland zit aan de andere kant van de Vleutense weg, daar heb je ook echt leuke straatjes. De wijk achter Ledig Erf is inderdaad ook mooi en gezellig volgens mij. Ik zou ook door wat buurten gaan fietsen, een keertje 's avonds en overdag. Dan zie je goed de sfeer op straat. Vond ik in elk geval heel leuk om te doen toen!

We hebben onze hypotheek uiteindelijk bij ABN afgesloten, maar eerst ook een orienterend gesprek gehad bij de hypotheker en de Rabo. Was toen nog (vrijwel) gratis, ik weet niet of dat nu nog zo is.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem222

Bericht 12 Aug 2014 16:04

Re: Oppervlakte koophuis

Hmm dat vraag ik me dus ook altijd af. Ik ben super blij met ons huurhuis en we betalen voor Amsterdamse begrippen echt heel weinig voor heel veel ruimte, dus er moet wel iets heel tofs langskomen wil ik opeens gaan kopen :P. We wonen nu op 75 m2 en dit is echt helemaal prima en heel ruim voor met zn tweeen. Het enige nadeel is dat we maar 1 slaapkamer hebben. De woonkamer is heel groot dus daar zou prima nog een kamer in gemaakt kunnen worden maar dat zou ik dan weer zonde vinden van het licht in de woonkamer haha! Stel er komt in de toekomst hier een kindje kan het dus heel goed, maar mocht ik ooit gaan kopen zou ik zoiets als dit met nog een extra slaapkamer echt ideaal vinden. Oh een een tuintje er bij zou helemaal mooi zijn. Dus dan zou je uitkomen op 90 m2?

Van wijken in Utrecht heb ik geen verstand maar ik weet wel dat het in Amsterdam echt zo een ton scheelt of je echt in de stad woont of wat verder daarbuiten. Sowieso zijn de huizen in Utrecht en Amsterdam natuurlijk heel duur, maar ik woon gewoon echt met heel veel plezier in Amsterdam dus dan zou ik dat er prima voor over hebben.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 12 Aug 2014 16:44

Re: Oppervlakte koophuis

Je kan ook van die standaardberekeningen maken op websites van banken. Dan krijg je iig een ruw idee wat je kwijt kan aan een woning.

Hou er even rekening mee dat je dit jaar nog 104% van de getaxeerde waarde van een woning mag financieren, volgend jaar nog maar 102%. Extra kosten die handig zijn om mee te financieren lopen flink op: advieskosten hypotheek gesprek, notariskosten, taxatiekosten etc etc. Ik heb 104% nog mee kunnen financieren (en mijn woning heb ik hoger laten taxeren.. niet veel, maar wel wat), en alsnog moest ik zelf 2000 euro bijbetalen. Volgend jaar wordt dat dus nog meer.
<<

Anoniem147

Bericht 12 Aug 2014 17:01

Re: Oppervlakte koophuis

Wij wonen nu op 70m2 en dat vind ik qua totale oppervlakte wel te doen. Onze woonkamer is alleen klein (24m2). Dat zou ik in de toekomst sowieso anders willen. Ik wil ook echt 3 slaapkamers hebben maar die hoeven echt niet groot te zijn. 1x8, 2x10 zou ik al voldoende vinden.

Ik vind de woonkamer qua ruimte van Harrison echt ideaal! Ik zou daar ook nooit een muurtje inzetten haha. Dat is echt zo'n tegenvaller qua ruimte daarna. Dan maar kind in bed nemen :P .

Maar goed, ik denk dus ook dat het aan de ruimtes liggen. Ik hoef geen groot huis (zeg tussen de 85 en 95m2), maar hecht meer waarde aan de sfeer van de woning en de locatie. Ik zou hier in Nijmegen graag in Oost wonen (Begin 1900, hoge plafonds, ornamenten). Dat mag van mij dan best een bovenwoning zijn (wel met dakterras!) maar bij voorkeur een beneden woning.

Ik hoef sowieso niet zo nodig een echt huis. De huizen die ik wil kan ik denk ik nooit betalen samen met mijn vriend en ik weet ook niet of ik het geld ervoor over zou hebben. Ik wil gewoon een fijn huis met fijne ruimtes.
<<

Anoniem198

Bericht 12 Aug 2014 17:09

Re: Oppervlakte koophuis

Ik woon nu nog precies tussen jou en Sterre in :thumbup:
Wilde dezelfde wijken opnoemen als die Sterre heeft genoemd. Als je gaat zoeken op Funda tot 275K in en om het centrum heb je best wel wat keuze. Weet niet welke wensen je verder hebt.
Nieuw Engeland vind ik ook een hele leuke wijk. Dit huis vind ik leuk.

http://www.funda.nl/koop/utrecht/appart ... os/#foto-9
<<

yes1984

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 537

Geregistreerd: 14 Nov 2013 09:56

Bericht 13 Aug 2014 14:56

Re: Oppervlakte koophuis

Wij wonen met 2 kinderen op 105m2 en een kleine tuin. De grote van het huis en de kleine tuin is wel de reden dat onze woning nu te koop staat.
Afbeelding
Afbeelding
* 3-1-2009* en * 26-11-2012*
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 13 Aug 2014 15:42

Re: Oppervlakte koophuis

Wij wonen op 115m2 met straks twee kinderen, dit vind ik prima te doen. Wel kan ik me voorstellen dat als ze wat groter worden en/of we een derde krijgen 130-150m2 een stuk fijner zou zijn. Dan zou je vier slaapkamers EN berg-/wasruimte kunnen hebben en een keuken waar je met z'n allen tegelijk kunt rondlopen.

Maar als dat er niet in zit, zie ik ons op zich ook wel nog 20 jaar hier wonen met drie kids. Dan moeten we alleen een boel zooi weggooien, wasdroger aanschaffen en wellicht de kinderen allemaal een hoogslaper om ruimte te besparen.

Met z'n tweetjes vond ik 40-50m2 ook al wel prima. Zolang ik maar een aparte slaapkamer van min. 10m2 heb en zithoek en een eettafel kwijt kan in de woonkamer en keuken. Alleen zit je dan wel met de was, daar is een extra kamer toch wel fijn voor.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 13 Aug 2014 16:36

Re: Oppervlakte koophuis

Wij wonen met 1 kind in een huis met 240 m² oppervlakte en een hele grote tuin. Echt ontzettend ruim, maar daarbij komt wel dat we ook ontzettend veel poetswerk hebben. Maar als we een huis hadden gevonden met bijv. 150 m², had me dat ook groot genoeg geleken.

Wij willen hier sowieso wel graag blijven wonen tot ons kind (of eventuele meerdere kinderen) uit huis is, maar vanaf dan wordt het dan wel echt te groot om hier met ons tweetjes te blijven wonen.
2012 & 2016
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 718

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:37

Bericht 13 Aug 2014 20:04

Re: Oppervlakte koophuis

Wij wonen indezelfde stad, heb net wat gekocht van ong 72m2, met twee slaapkamers. De huidige bewoners wonen er nu met 3 kinderen, wat echt te krap is, maar met zijn 4en lukte pima. Het is alleen niet super dicht bij het centrum, maar bijvoorbeeld de vogelenbuurt, tweede daalse buurt en pijlsweerd is ook wel leuk wonen, en aardig opkomend ( daalse buurt iig). Wij hebben trouwens op praktisch 1 salaris gekocht, dus het is allemaal te doen, je moet alleen je eisen bijstellen als je echt in of dichtbij het centrum wilt wonen.
Wij hebben trouwens gezocht op minimaal 70m2, maar wij komen van 45m2, zonder balkon en bergruimte ;)
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3852

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 14 Aug 2014 11:40

Re: Oppervlakte koophuis

Ons huis is 90m2, ik vind het vrij krap. Wij komen ook uit een appartement en zijn er op voorruit gegaan. Een huis lijkt dan al snel 'groot' omdat je meerdere woonlagen hebt.

Een volgende huis moet echt wel een stukje groter zijn.
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 16 Aug 2014 21:38

Re: Oppervlakte koophuis

Ik werk in Lombok. En dus ook Nieuw Engeland. (Thuiszorg) Een erg leuke buurt. Naar mijn idee is de wijk aan het verjongen en worden oude gebouwen goed aangepakt. Ook worden er in het najaar een aantal supermarkten heropend. Die komen onder nieuwe appartementen complexen. En wat ik kan zien worden ze lekker ruim! Het voordeel van de wijk is inderdaad dat je erg snel in het centrum bent. Minder dan 5 min.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem255

Bericht 17 Aug 2014 08:16

Re: Oppervlakte koophuis

Wij wonen in brabant en ons huis is 115m2.
De tuin is lekker ruim.
De huizen zoals de onze gaan hier weg tussen de 185.000 en de 199.000
Beetje afhankelijk van de straat en wat je er aan gedaan hebt.
<<

Anoniem147

Bericht 17 Aug 2014 09:34

Re: Oppervlakte koophuis

Ik denk trouwens dat als wij beide in omgeving Nijmegen blijven werken we in Arnhem zullen gaan wonen. Als ik zoek op onze 'wensen' komen hier in Nijmegen 5 lelijke huizen boven (waar echt heel, heel erg veel aan gedaan moet worden) en in Arnhem zijn er zeker 15 leuke en betaalbare woningen.

Ergens zou ik hier dan nog wel een opknapper willen kopen, maar dan wil ik wel qua budget uitkomen zoals die huizen in Arnhem. Een mooie benedenwoning met tuintje van +/- 90m2 en gebouwd voor 1930 betaal je daar ongeveer €215.000 voor als je goed zoekt. Hier in Nijmegen zit je dan al tegen de €280.000 aan. Vindt het echt opvallend dat het verschil zo groot is.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers