Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Naar het strand met een baby

<<

Anoniem113

Bericht 11 Aug 2014 15:38

Naar het strand met een baby

Over een paar weken gaan wij een lang weekend naar de Belgische kust. Als het mooi weer is willen wij ook een dagje naar het strand gaan. Voor de oudste is dat natuurlijk heerlijk ravotten op het strand en in de branding. Maar hoe doe ik dan met onze kleine man?

Wij gaan nooit een dagje naar het strand dus geen idee hoe we dat doen :palm: hoe doen jullie dat? Ligbedden huren of gewoon op het strand met een tentje? Of...?
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 11 Aug 2014 16:07

Re: Naar het strand met een baby

Belangrijkste is denk ik dat je goed schaduw kan creeeren als het erg warm is, dus een grote pararsol of zo. En als dat als het erg waait je uit de wind kan, dus een windscherm of zo (of de parasol als deze stevig genoeg is). Op een deken of dikke handdoek ligt hij natuurlijk ook prima, tenzij er teveel opstuivend zand.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 11 Aug 2014 20:49

Re: Naar het strand met een baby

Wij gaan vaak naar het strand. En laatst hebben we een strandtentje gekocht bij de Action voor 6 euro. Echt ideaal! We doen er dan een groot, dik picknickkleed in.
Daar kun je dan de spullen inzetten en kunnen de kinderen slapen. Die van mij doen dat helaas niet, haha, leuk geprobeerd :p. En zo ligt je zoontje ook in de schaduw.

Deze hebben wij:

Afbeelding

En verder nemen we een koeltas mee ( ook van de Action ):

Afbeelding

Als je in de buurt van een strandpaviljoen gaat zitten, kun je daar ook je flesje even opwarmen.

Nou ja meer heb je niet nodig toch? ;)
Afbeelding
<<

Anoniem113

Bericht 11 Aug 2014 20:53

Re: Naar het strand met een baby

:palm: flesje opwarmen had ik nog niet eens over nagedacht haha

Thanks voor de tips, even langs de action dus!
<<

Anoniem180

Bericht 11 Aug 2014 21:27

Re: Naar het strand met een baby

Wij zijn laatst ook naar het strand geweest met een baby en peuter. Mijn jongste sliep gewoon in de wandelwagen. We gingen bij de parkeerplaats het strand af op een verhard weggetje en zijn daar ook blijven zitten, zodat we niet ver met de wagen over het strand over hoefden te slepen. Ik had voor haar een mutsje (als het hard zou waaien) en een zonnehoedje mee. En een hydrofieldoek over de wagen, tegen het waaien van zand. Verder zou ik een vettige creme meenemen, want de huid van mijn dochter werd heel droog door de (zoute) wind. Ook je jongste zoontje insmeren met zonnebrand. Mijn dochter was ook verkleurd, ondanks het feit dat ze niet in de directe zon kwam. Wij hadden wel ligbedden gehuurd, want ik haat in het zand liggen en wou een beetje comfort hebben tijdens het voeden (bv). Verder hadden wij ook een picknickkleed en zo'n half tentje. Voor m'n oudste dochter had ik een grote emmer mee, waar al haar zandspeelgoed in zat. Daar deden we water in, zodat ze ook bij onze plek nog kon spelen met zand en water. Bij de plek waar wij zaten, lag nog een poeltje met water (best groot), hier heeft ze heerlijk (alleen) bij zitten spelen. Ik zou haar nooit alleen bij de zee laten spelen, maar dit kon juist goed. De zee vond ze ook best nog wel eng.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 15 Aug 2014 15:57

Re: Naar het strand met een baby

Wij hebben zo'n slaaptentje van Deryan en daar sliep R in toen we op vakantie waren vorig jaar. Wel met de 'deur' open anders is het veel te warm natuurlijk. Ook lag daar wat speelgoed in maar hij vond gewoon kijken al hartstikke leuk.

Zo makkelijk! Ik denk dat het komende vakantie een stuk minder makkelijk is.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem186

Bericht 15 Aug 2014 18:11

Re: Naar het strand met een baby

Carool schreef:Zo makkelijk! Ik denk dat het komende vakantie een stuk minder makkelijk is.


Nee joh! Wij zijn in juni naar Turkije geweest. E. vond het strand echt fantastisch! Je had er geen kind aan. Er moest natuurlijk wel altijd iemand dichtbij hem blijven.
Ik had verwacht dat hij steeds weg zou lopen, maar hij bleef heel de tijd gewoon netjes in de buurt. Hij vond het zo heerlijk om lekker in de branding te spelen. Echt genieten! Komt bij jullie ook echt wel goed.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 15 Aug 2014 21:56

Re: Naar het strand met een baby

Waar we heen gaan is wel een ideaal strand, heel lang erg ondiep en heel ruim opgezet dus hij kan er wel lekker los spelen. Maar ik weet natuurlijk niet of hij het wel durft, of hij het niet te warm heeft, of hij niet wegloopt.. Haha ik zie nogal wat beren op de weg :eyes:
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem113

Bericht 19 Aug 2014 10:18

Re: Naar het strand met een baby

T. Was begin dit jaar ook super lief op het strand. Ik had ook verwacht dat hij steeds weg zou rennen maar hij bleef bij onze bedjes spelen en soms liep hij naar de branding om water in zijn emmer te doen. Vaak liep ik dan wel mee maar zo aan het einde van de dag was het heerlijk rustig dus ging dat prima.

Het weer is helaas regen regen regen de komende periode dus ik denk dat we niet echt lekker op het strand gaan zitten maar lekker gaan uitblazen. Voor onze kleine is het in ieder geval niet te warm.
<<

Anoniem166

Bericht 19 Aug 2014 10:22

Re: Naar het strand met een baby

Wij zijn in onze vakantie ook naar het strand geweest met onze dochter, maar zij liep wel steeds weg. Ze kon niet even rustig spelen bij ons, zonder dat we mee moesten helpen zandkastelen te bouwen en voeten te begraven. Als je haar even niet bezighield, dan trok ze erop uit met haar gieter of schep en wilde ze gewoon een heeeeeeeeel eind sjouwen langs de branding. Ook alleen maar één richting op (weg en niet meer terug...). We hebben het eerlijk gezegd niet heel lang uitgehouden.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 19 Aug 2014 10:45

Re: Naar het strand met een baby

Ik moet heel eerlijk zeggen dat die 2 van ons, ons ook wel heel erg bezighouden hoor op het strand. Ze blijven echt nog geen 5 minuten zitten ;). Alleen als ze iets te eten of drinken krijgen.
Wat wij wel vaak doen is vlak bij het water een groot gat graven en daar wat water in. Daar kunnen ze wel goed in spelen. Met een emmertje en een schepje.

Op vakantie hebben we het strand 1x geprobeerd, maar dat was van korte duur, verder alleen maar bij het zwembad geweest. En alleen maar bezig geweest, glijden glijden glijden, haha.
Het was wel helemaal geweldig.
In Nederland vinden we het strand wel echt heerlijk en houden we het ook wel lang uit.

Maar als ik kindjes zo netjes stil zie zitten op een handdoek of bedje, denk ik altijd WAUW, hoe doen ze dat??!! Haha.
Die van ons zijn gewoon heel ondernemend.
Al worden ze nu wel steeds rustiger trouwens.

Jammer dat het steeds zo regent Clapperdie, ik hoop dat jullie het wel een beetje droog houden. Wanneer gaan jullie precies? En in een huisje ofzo?
Afbeelding
<<

Anoniem113

Bericht 19 Aug 2014 11:22

Re: Naar het strand met een baby

We gaan binnen nu en twee weken naar Belgie. We hebben een sta caravan gehuurd :smile: heerlijk burgerlijk.

We zitten in Westende.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 19 Aug 2014 13:52

Re: Naar het strand met een baby

Ik hou van burgerlijk, haha. Alvast heel veel plezier!
Afbeelding
<<

Anoniem113

Bericht 19 Aug 2014 15:35

Re: Naar het strand met een baby

Thanks! Leuke afsluiting van mijn verlof!
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 29 Aug 2014 11:16

Re: Naar het strand met een baby

Wij hadden het campingbedje meegenomen naar het strand (het park waar wij zaten had een eigen strandje). Wel even sjouwen, maar ik vond het ideaal!
Ze wilde alleen nog maar kruipen, dus op een deken of handdoek zou ze 3 sec blijven zitten ;).
Nu kon ze mooi zelf spelen in het bedje en als ze moe werd slapen.

Veel plezier op vakantie, wij zaten ook in België (in mol)
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers