Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Pff ik word er soms gewoon zo moe van :(

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 10 Aug 2014 12:56

Pff ik word er soms gewoon zo moe van :(

Het gaat niet goed met mijn moeder..
En dat gaat het natuurlijk al heel lang niet, maar het gaat nu gewoon écht niet goed.
Ze heeft zoveel pijn, en geen arts kan/wil meer iets voor haar doen. Ze is gewoon op. Haar maag geeft het nu ook op, haar lever en gal lijken het te gaan begeven. En ze heeft een groeiend knobbeltje in haar borst gevonden, wat ze nu aan het onderzoeken zijn.

Ze belt me weer 3/4x per dag. Om eigenlijk alle 3 / 4 keren het zelfde te vertellen.
Zo heb ik al 10 keer te horen gekregen dat ze een bericht krijgt op haar tablet, over facebook en messenger en dat dat samen gaat en of ze het nou moet downloaden of niet.
En ik heb al 10 keer uitgelegd dat ik het niet precies weet omdat ik dat bericht nog niet gehad heb, en dat messenger en facebook bij elkaar horen, maar dat je het ook los van elkaar kunt gebruiken, omdat je via messenger prive berichten kunt sturen naar elkaar.

Of ze gaat 'vragen'. Wat ik gedaan heb, wat ik gegeten heb, wat ik gekeken heb op tv, hoe ik iets maak wat ik gebakken of gekookt heb, of ik nog iemand anders gesproken heb enz.

Of ze vertelt me hele levensverhalen van de buren, of de meiden die bij haar schoonmaken.

Ze zit ook op facebook, wat naast de telefoon nu nog haar enige lijntje met de buitenwereld is.
Maar soms schaam ik me gewoon een beetje voor haar reacties. Dan maakt ze 'grapjes' of rijmpjes ofzo. Of gaat ze aan vriendinnen van me dingen vragen.

Terwijl ik dit typ word ik eigenlijk weer boos op mezelf, want ik wil me helemaal zo niet voelen. Zij kan er niets aan doen, ze heeft niets anders meer
Maar het kost me zoveel energie, ik word er zo moe van :( En dan ga ik weer chagrijnig tegen der doen aan de telefoon.. en dat wil ik dan natuurlijk ook eigenlijk niet
Maar bah.. ik weet het soms ook gewoon niet meer :(
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 10 Aug 2014 12:59

Re: Pff ik word er soms gewoon zo moe van :(

Ik snap jou gevoel heel goed, ik wil je graag raad geven maar eerlijk gezegd is het gewoon klote en weet ik niet wat ik moet zeggen. Dus dan een knuffel voor jou!
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 10 Aug 2014 13:12

Re: Pff ik word er soms gewoon zo moe van :(

Wat moet dat zwaar zijn Lejow :hug: Ik zit je bericht 3x te lezen om te bedenken wat ik inhoudelijk nog kan zeggen, maar ik weet het even niet...
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 10 Aug 2014 13:23

Re: Pff ik word er soms gewoon zo moe van :(

Er valt ook gewoon niets op te zeggen..
Het is kut.. dat is het enige wat er nog van te maken is eigenlijk :(
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 10 Aug 2014 13:36

Re: Pff ik word er soms gewoon zo moe van :(

Wat moet dit zwaar zijn.. Heel veel sterkte, ook voor je moeder :hug:
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 10 Aug 2014 13:51

Re: Pff ik word er soms gewoon zo moe van :(

:hug: verschrikkelijk om je moeder zo te zien lijden heel veel sterkte!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 10 Aug 2014 14:11

Re: Pff ik word er soms gewoon zo moe van :(

Wat naar, voor jullie allebei natuurlijk. Kun je niet met haar afspreken dat jij haar 1x per dag belt op een moment dat je ook echt even de tijd hebt voor haar? Of zal dat verkeerd vallen bij haar?
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem113

Bericht 10 Aug 2014 14:15

Re: Pff ik word er soms gewoon zo moe van :(

Ik herken het van een collega van mij. Haar moeder had heel veel meegemaakt in haar leven en was enorm depressief. Om elk wisewasje belde ze mijn collega, ook op het werk, en dan niet eventjes maar zo een half uur. Mijn collega kon er niet tegen. Ze had twee jonge kinderen en heel haar gezin draaide om haar moeder. Zij is toen met iemand van maatschappelijk werk gaan praten en heeft heeft tips gekregen hoe zij met de telefoontjes van haar moeder om kan gaan. Grootste leidraad was eerlijk zijn. Aangeven dat het te veel is. En ze hadden afgesproken minimaal 1 telefoontje per dag met een maximale tijd er aan. Het gaf mijn collega veel rust en op den duur konden ze het ook over leuke dingen hebben omdat ze elkaar niet meer zo heel vaak spraken.

Misschien kan je dat ook met je moeder afspreken.

Verder wil ik je een dikke knuffel geven. Lijkt me heel erg om je moeder zo te zien aftakelen terwijl er niets gedaan kan worden.
<<

Anoniem198

Bericht 10 Aug 2014 14:22

Re: Pff ik word er soms gewoon zo moe van :(

Wat vervelend zowel voor jou als je moeder.
Zie haar berichten weleens voorbij komen op FB en heb met haar te doen.
Wat moet het erg zijn om met zoveel pijn te moeten leven en zo weinig te kunnen doen.
Ik kan mij zo voorstellen dat je moeders wereldje erg klein is geworden en jij haar wat afleiding geeft.
Echt advies heb ik niet voor je maar ik misschien wel een idee om aan je moeder te vragen of ze minder wil bellen.
Belt ze nu ook vaker nu je vakantie hebt?
<<

Anoniem216

Bericht 10 Aug 2014 14:25

Re: Pff ik word er soms gewoon zo moe van :(

...
Laatst gewijzigd door Anoniem216 op 11 Okt 2017 16:36, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 10 Aug 2014 14:58

Re: Pff ik word er soms gewoon zo moe van :(

Dikke knuffel voor jou, het is niet niks.

Kan maatschappelijk werk niks voor je moeder en eventueel jou betekenen?
En hebben ze bij je moeder in de buurt geen vrijwilligerscentrale? Dat ze bij haar op de koffie kunnen, een kaartje leggen of wat dan ook. Dat ze weer een ander (klets)praatje heeft?

Ik zie/lees wel eens dingen over jou en over je moeder, maar het fijne weet ik er natuurlijk niet vanaf.

Maar let als je blieft goed op je zelf, een tijdje geleden gaf je hier al een gil dat het niet zo lekker ging met je. Ik weet dat het makkelijker gezegd dat gedaan is, maar probeer je zelf als je blieft niet voorbij te lopen. Je hebt ook nog je man, kind, werk en (heel belangrijk) je eigen sociale leven.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 10 Aug 2014 15:25

Re: Pff ik word er soms gewoon zo moe van :(

Zij is altijd degene die belt, op de momenten dat het voor haar gaat.
Ik probeer juist niet te bellen, omdat ze vaak slaapt, of te veel pijn heeft en dan bel ik 'ongelegen'.

Er komen wel mensen over de vloer, de twee meiden die haar verzorging doen, en vrienden van mijn stiefvader enzo. Aanloop heeft ze dus opzich wel.
Maarja, als je zelf nooit buiten komt, en niets mee maakt, worden hun verhalen natuurlijk jouw verhalen.

Ze belt inderdaad wel vaker nu ik vakantie heb, als ik werk dan belt ze niet, tenzij er echt iets aan de hand is.

Ik moet zeggen dat het met mij zelf al een stuk beter gaat. De vakantie en de rust doen me goed, ik ben klaar met het revalidatie traject én ik word juf van groep 5 volgend jaar.
Ook dat geeft me erg veel rust, ondanks dat ik het heel spannend vind. Even weg uit het bekende, kabbelende kleuterbeekje. Even wat nieuws, en een nieuwe uitdaging!

Ik moet ook zeggen dat ik haar vaak ook maar gewoon laat praten, en soms wat ja en nee zeg. Dan is zij haar ei in ieder geval kwijt...
<<

Anoniem92

Bericht 10 Aug 2014 15:56

Re: Pff ik word er soms gewoon zo moe van :(

Je moeder woont neem ik aan niet alleen, toch? Of wel?
Kan je dan niet met haar ´mentor´ (als ze die heeft), afspraken maken dat ze je 1x per dag kan bellen?
Zo slokt het heel je leven en eigen tijd op, en de laatste tijd die je met je moeder hebt moet je eren en die moet prettig zijn om aan terug te denken.

Verder duurt eerlijkheid het langst, dus ik zou wel eerlijk tegen haar zijn wat je van haar telefoontjes bijvoorbeeld vindt. Het zal even moeilijk zijn, maar uiteindelijk een last van je schouders.

Sterkte.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 10 Aug 2014 21:56

Re: Pff ik word er soms gewoon zo moe van :(

Ze woont inderdaad niet alleen, wel nog gewoon thuis trouwens.
Ze zijn momenteel bezig met uitzoeken of er ergens een juiste woonplaats is voor hen in een verpleeg/verzorgingstehuis.

Het bellen vind ik nog niet eens zo erg, en daarbij is ze mijn moeder en is dat alles wat ze heeft, dus wil daar best tijd voor maken.
Het frustrerende vind ik, dat ze zo vaak hetzelfde vertelt, maar dit zelf gewoon niet weet.
Waardoor ik er dus niets over kan en wil zeggen, omdat haar dat weer verdrietig maakt.
Ze weet namelijk dat ze niet alles meer goed kan onthouden.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 10 Aug 2014 22:10

Re: Pff ik word er soms gewoon zo moe van :(

Even een knuffel voor jou :hug: kan je helaas geen tips o.i.d. geven.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem152

Bericht 11 Aug 2014 06:46

Re: Pff ik word er soms gewoon zo moe van :(

Ik lees dit topic nu pas.
Weet niet zo goed wat ik moet zeggen, maar wil je wel een knuffel geven :hug:
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 11 Aug 2014 08:17

Re: Pff ik word er soms gewoon zo moe van :(

*knuffel voor jou lieve Lejow!!*

Ik kan je helaas ook geen tips geven hoe je hiermee om zou kunnen gaan! Maar weet wel dat als je iets kwijt wil, je mij altijd kan bellen/appen whatever!!
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 11 Aug 2014 11:41

Re: Pff ik word er soms gewoon zo moe van :(

Ik heb geen tips voor je. Maar ik wil je even een dikke knuffel geven :hug:
Het lijkt me heel moeilijk om je moeder zo te zien. Sterkte!
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 12 Aug 2014 12:13

Re: Pff ik word er soms gewoon zo moe van :(

En weer uitgelegd hoe messenger werkt :eyes:
<<

Patsy

Bericht 12 Aug 2014 13:26

Re: Pff ik word er soms gewoon zo moe van :(

Ik herken het wel van toen mijn moeder ziek was en bedlegerig werd. Ik heb alleen geen tips voor je, ik vond het zelf erg moeilijk. Ik was wel heel blij om mijn verhaal bij mijn man kwijt te kunnen. Een dikke knuffel.
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 12 Aug 2014 13:57

Re: Pff ik word er soms gewoon zo moe van :(

:hug: Een dikke knuffel voor je. Ik herken het heel erg goed. Mijn moeder is ook zo. Sinds mijn vader is overleden komt ze ook eigenlijk niet meer buiten. Dat kan ze ook niet. Maar alles wat de buren doen is dan nieuws. Ik heb alleen één geluk, ik heb ook nog een zus. Dat heb jij helaas niet. Ik heb dus verder geen wijze woorden voor je. Wel dat ik het heel naar voor je vindt.
10-08-2017 ♥
<<

Lindsya

Noob

Berichten: 156

Geregistreerd: 05 Sep 2013 13:51

Bericht 12 Aug 2014 15:52

Re: Pff ik word er soms gewoon zo moe van :(

Ik herken het heel erg. Mijn moeder is inmiddels overleden. Soms kon ik er ook niet meer tegen en deed ik regelmatig chagrijnig tegen haar. Waar ik nu soms heel veel spijt van heb. Maar achteraf weet ik dat ze er niks aan kon doen, al haar organen waren aangetast en zich allemaal aan het vergiftige, dus ook haar hersenen. Ze was altijd ziek, ik, mijn gezin, haar moeder en de thuishulp was het enige waar ze contact mee had dus haar wereld was klein dus sommige verhalen of vragen hoorde ik soms tien keer per dag. Ze wist het ook op den duur niet meer dat ze het al had verteld of gevraagd had.

Ik snap dat het soms moeilijk is maar probeer het geduld op te brengen. Mijn moeder was altijd ziek maar haar dood kwam toch onverwachts. Soms denk ik wel eens aan situatie's terug waar ik meer geduld voor had moeten nemen met haar, die ik nu niet meer recht kan zetten. Ook al deed ik alles voor haar, voel ik me soms schuldig, ook al liep ik op mijn laatste reserves. Ik heb ook de zorg voor mijn oma (haar moeder) en voor mijn gezin. Probeer ook aan jezelf te denken, ook al is dat moeilijk. Neem af en toe je rust, dat is niet alleen voor jou goed maar ook de situatie met je moeder. Dikke knuffel.
<<

Anoniem234

Bericht 12 Aug 2014 20:47

Re: Pff ik word er soms gewoon zo moe van :(

Wat ontzettend moeilijk voor je! Ik begrijp je wel hoor, maar ik weet idd ook niet zo goed wat te zeggen. Behalve een :hug:
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 12 Aug 2014 21:58

Re: Pff ik word er soms gewoon zo moe van :(

Moeilijk zeg. Dikke knuffel voor jou
Afbeelding
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 13 Aug 2014 00:01

Re: Pff ik word er soms gewoon zo moe van :(

Oh lindsay... alsof ik exact mijn verhaal lees.

Ik snap zo goed wat je bedoelt. Je wilt gewoon niet lelijk en chagrijnig doen, maar soms...

Gecondoleerd nog met het verlies van je moeder :hug:
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers