Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Overgewicht

<<

Anoniem186

Bericht 11 Aug 2014 21:44

Re: Overgewicht

Susan schreef:Ik bedoel dat dat visualiseren daardoor op mij niet echt effect zou hebben.


Oké, bij mij wel. Ik visualiseer sowieso altijd veel. Net als wanneer ik veel water heb gedronken en ik zo'n klotsbuik heb. Dan ben ik zo benieuwd hoe dat er aan de binnenkant uit ziet. Haha, ik ben soms gewoon een beetje raar.
<<

Anoniem193

Bericht 11 Aug 2014 22:23

Re: Overgewicht

Marin, ook jou wil ik als tip geven om eens een week of twee myfitnesspal in te vullen/bij te houden.
Misschien eet je gewoon veel te weinig, of te wering van bepaalde voedingsmiddelen, waardoor je dat honger gevoel krijgt. Je fiets ook veel, dat moet je ook daarbij invullen.
Op een dag dat ik sport, moet ik er echt rekening mee houden dat ik extra eet, anders kom ik net aan 1000 kcal en dat is echt niet genoeg om normaal op te kunnen leven.
<<

Anoniem186

Bericht 11 Aug 2014 22:25

Re: Overgewicht

1000 kcal? Wow wat weinig!
<<

Anoniem193

Bericht 11 Aug 2014 22:29

Re: Overgewicht

Jans schreef:1000 kcal? Wow wat weinig!


Dat is dan netto hè. Wat ik eet, minus wat ik verbrand heb, kwam ik regelmatig op 1000. Dat is inderdaad veel te weinig, dat wist ik nooit, maar kwam ik dus laatst achter.
<<

Anoniem186

Bericht 12 Aug 2014 06:50

Re: Overgewicht

Oké, dat scheelt in ieder geval al.
Ik zou het van mezelf echt niet weten. Kcal zeggen me zo weinig, heb er geen verstand van. Het enige wat ik weet is wat het voedingscentrum adviseert. En dat is dubbel zoveel als die 1000 wat jij noemde. Daarom reageerde ik zo. Ik heb geen idee hoeveel kcal een gemiddeld mens verbrandt.
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 12 Aug 2014 12:35

Re: Overgewicht

Dundas, wat betreft beweging zou ik trouwens me meer op fietsen concentreren dan op wandelen. Fietsen zet meer zoden aan de dijk! Je zou met jezelf bijvoorbeeld kunnen afspreken om 2 keer per week een bepaalde afstand of tijd te gaan fietsen, en dan op een flink tempo zodat je gaat zweten. Houd het bij met Runkeeper en stel jezelf doelen (x kilometer per maand, een bepaalde tijd, een x aantal calorieën per training, etc). Lekker met muziek op bewegen! Bijvoorbeeld op de avonden dat je vriend weg is vanwege zijn sport?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 12 Aug 2014 12:40

Re: Overgewicht

Ik vind dat wel een goede optie die Jules oppert! Dan kan je aan je cardio werken (maar dan dus idd wel op een flink tempo fietsen), en welicht in combo met op de andere dagen zo'n 7 minute work out. Die richt zich voornamelijk op spieropbouw. Hoe meer spierweefsel je hebt, hoe meer je verbrand in rust namelijk.
<<

Anoniem222

Bericht 12 Aug 2014 14:52

Re: Overgewicht

Zeker een goede optie die Jules oppert! Ik zou dan alleen er wel voor kiezen om 1x je in het zweet te werken op de fiets en één keer op een wat lagere intensiviteit te fietsen, dat je hartslag wel omhoog gaat maar je niet onwijs buiten adem bent zeg maar. Op dat niveau verbrand je namelijk meer vet. Dus eigenlijk zo het ideaal zijn om 1x per week krachttraining, 1x per week low intensity cardio en 1x per week high intensity cardio te doen in Dundas haar geval denk ik. Dingen die je dan makkelijk en gratis kunt doen:
- minimaal 20 minuten fietsen op een hoog tempo
- minimaal 20 minuten fietsen op lager tempo (als mogelijk met iets meer weerstand)
- 1x per week oefeningen met eigen lichaamsgewicht/flesjes water of zand. Zoals bijvoorbeeld blogilates.com.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 12 Aug 2014 15:27

Re: Overgewicht

Ik heb ook overgewicht (86 kg bij een lengte van 1,65m). Bij mij zitten de valkuilen voornamelijk in het weekend. Doordeweeks eet ik 3x per dag een gezonde maaltijd en 2 stuks fruit als tussendoortjes. In het weekend ontbijten we vaak laat waardoor ik de rest van de dag niets meer eet en dan juist 's avonds ongezond ga eten en teveel. Ook op feestjes kan ik moeilijk maat houden. Dus taart en chips in plaats van alleen het een en niet het ander. Ik loop wel sinds een aantal weken drie keer per week hard. Ik vind dit erg leuk. Op de dagen dat ik niet hardloop doe ik oefeningen van blogilates maar dit schiet er soms nog wel eens bij in helaas. Ik heb een tijdje weightwatchers gedaan maar doe dit nu niet meer. Ik ga het nu bijhouden via myfitnesspall.

Dundas: vindt je het misschien leuk om een afvaltopic te openen voor meiden die 25+ kilo willen afvallen? Misschien dat we elkaar dan kunnen motiveren? Dit is meer een algemeen topic voor tips toch?
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 14 Aug 2014 17:12

Re: Overgewicht

Hoe gaat het deze week Dundas? Heb je al enkele tips kunnen toepassen?
Smile, it's free!
<<

Anoniem304

Bericht 14 Aug 2014 17:46

Re: Overgewicht

Isabel, waarom niet meeschrijven in het huidige afvaltopic? Samen staan we sterk toch? ;)
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 14 Aug 2014 18:03

Re: Overgewicht

Cotton schreef:Isabel, waarom niet meeschrijven in het huidige afvaltopic? Samen staan we sterk toch? ;)


Kan ook hoor! Ik vroeg me het meer af of Dundas een specifiek 25+ kilo afvaltopic fijner zou vinden omdat ze in de openingspost aangaf dat ze echt doelde op ervaring met flink overgewicht en geen 5 kilo ofzo. Mij persoonlijk maakt het niets uit. Maar goed, ik denk dat Dundas er geen behoefte aan heeft gezien dat zij nog niet gereageerd heeft. Dus ik voeg me wel bij het afvaltopic.
<<

Anoniem88

Bericht 14 Aug 2014 19:22

Re: Overgewicht

Ik zou het opzich wel erg fijn vinden als er zo'n afvaltopic kwam. Die was er vijf jaar terug ook, en daar heb ik zoveel steun uit gehaald. Ik heb hem destijds ook hier geopend, maar toen kwamen er ineens toch allemaal meiden bij die een paar kilo wilden afvallen voor het mooie en werd er op een gegeven moment vooral over superfoods, overnight oats en alles gepraat, en toen voelde ik me er niet meer thuis. Ik wil namelijk niet afvallen voor het mooie, ja, natuurlijk ook wel... Maar ik wil afvallen omdat het moet voor m'n gezondheid. En die superfoods, daar heb ik het geld allemaal niet voor. Als dat van toen nu niet gebeurt, dan sta ik er wel voor open, zo'n topic. Heel graag zelfs, want ik haalde er zo veel steun uit. En dan vanaf een kilo of 20 of meer afvallen ofzo, niet minder.
<<

Anoniem156

Bericht 14 Aug 2014 19:26

Re: Overgewicht

Dundas ik lees wel vaker van jou dat je niet in afvaltopics wilt meeschrijven waar het dan over die superfoods gaat, maar weet je dan wel wat superfoods zijn?
Broccoli is ook een superfood, net zoals blauwe bessen.
Dat sommige mensen ook lijnzaad of chiazaad eten, tsjah, dat zijn inmiddels toch wel redelijk normale voedingsmiddelen geworden? Overnight oats is niets anders dan havermout met een fancypancy naam (havermout koop ik voor 40 cent per pak..).
<<

Anoniem88

Bericht 14 Aug 2014 19:34

Re: Overgewicht

Nouja Poubelle, ik weet dat bepaalde dingen die ik ookal af onder de superfoods vallen, maar dat was trouwens ook niet het grootste struikelblok hoor. Een topic kan natuurlijk ook niet 100% zijn van hoe ík het graag zou zien, het hoeft niet zo te zijn dat mijn wil maar wet is in een topic. Maar wat ik wel écht vervelend vond is dat ik tot een paar keer toe een topic opende voor mensen die minimaal 15 kilo willen afvallen, maar er dan reacties komen van mensen die 5-7 kilo kwijt willen omdat ze van de zomer in bikini willen. Dan val je toch af met een ander beeld, een ander doel in je achterhoofd en dat vond ik wel erg jammer. Dat is eigenlijk de voornaamste reden waarom ik binnen een week al stopte met meeschrijven.

Het lijkt mij vooral fijn om een topic te hebben voor en door meiden die echt overgewicht hebben die daarin steun aan elkaar hebben. En misschien zelfs een meeting hier of daar ofzo, of desnoods bij iemand thuis. Met verantwoorde hapjes.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 14 Aug 2014 19:36

Re: Overgewicht

Dat kan ik me ook wel voorstellen, dat je graag een topic wil waarin alleen meiden meeschrijven die ook echt overgewicht hebben.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 14 Aug 2014 19:44

Re: Overgewicht

Nou Dundas als je een topic opent schrijf ik mee!
<<

Anoniem88

Bericht 14 Aug 2014 19:49

Re: Overgewicht

Is goed, ik open er vandaag of morgen eentje :D
<<

Anoniem156

Bericht 14 Aug 2014 19:49

Re: Overgewicht

Dundas schreef:Nouja Poubelle, ik weet dat bepaalde dingen die ik ookal af onder de superfoods vallen, maar dat was trouwens ook niet het grootste struikelblok hoor. Een topic kan natuurlijk ook niet 100% zijn van hoe ík het graag zou zien, het hoeft niet zo te zijn dat mijn wil maar wet is in een topic. Maar wat ik wel écht vervelend vond is dat ik tot een paar keer toe een topic opende voor mensen die minimaal 15 kilo willen afvallen, maar er dan reacties komen van mensen die 5-7 kilo kwijt willen omdat ze van de zomer in bikini willen. Dan val je toch af met een ander beeld, een ander doel in je achterhoofd en dat vond ik wel erg jammer. Dat is eigenlijk de voornaamste reden waarom ik binnen een week al stopte met meeschrijven.

Het lijkt mij vooral fijn om een topic te hebben voor en door meiden die echt overgewicht hebben die daarin steun aan elkaar hebben. En misschien zelfs een meeting hier of daar ofzo, of desnoods bij iemand thuis. Met verantwoorde hapjes.


Ok ja dat snap ik. Ik vroeg het me alleen af omdat ik het een paar keer voorbij zag komen :)
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 14 Aug 2014 19:51

Re: Overgewicht

:cheering:
Dundas schreef:Is goed, ik open er vandaag of morgen eentje :D
<<

Anoniem193

Bericht 14 Aug 2014 22:06

Re: Overgewicht

Dundas, ik ben in januari begonnen. Ik wilde toen wel rond de 20 kwijt. Maar ik doe het in kleine stapjes. Ik zet mijn doel per 5 kilo, dat is te overzien, grijpbaar en vol te houden. 20 kilo op een gezonde manier kwijt raken is een hele lange weg.
Wat ik dus eigenlijk wel zeggen, stel niet te hoge eisen aan jezelf, dan kan het ook sneller misgaan, waar je dan weer van baalt.
<<

yes1984

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 537

Geregistreerd: 14 Nov 2013 09:56

Bericht 15 Aug 2014 15:42

Re: Overgewicht

Ik heb niet echt tips voor. Maar zelf heb ik ook (enorm :nopompom: ) overgewicht gehad. Ik vond dit erg vervelend maar kon me er niet echt toe zetten iets aan te doen.
Tot ik zwanger raakte van J. Toen dacht ik. Ik wil niet dat zijn vriendjes straks op het schoolplein vragen wie is je moeder. Dat hij dan zou zeggen: die dikke daar. Bij J. heb ik borstvoeding gegeven en ben ik lekker met hem gaan wandelen e.d. Toen viel ik enorm af. En dit is er af gebleven. Tijdens de zwangerschap van L. ben ik 5,6 kg aangekomen dus dat valt mee. Maar ook na de bevalling ben ik weer flink afgevallen (ik geef ook weer borstvoeding). Nu staat mijn gewicht stil. Maar ben in totaal wel ruim dertig kilo kwijt. Ben hier heel blij mee.
Ik weet niet of het kan. Maar heb soms het idee dat de kids mij qua hormonen hebben gereset. Ik eet nu misschien iets bewuster, maar nog steeds lust ik wel iets lekker. En sport niet intensief, maar beweeg wel meer. Maar volgens mij nooit genoeg om zo veel af te vallen. Ik ben fitter en voel me beter. En dat straal ik ook uit. Ik ga er alles aan doen om zo te blijven.

Heel veel succes meid. En ik hoop dat je steun hebt aan het topic dat je opent. Weest bewust van je eet. Maar niet te streng. Je mag heus wel iets lekkers, alleen niet te veel. Het leven is ook om te genieten. Of probeer iets te zoeken wat lekker is en gezond. Lekker een bakje aarbeien en druiven ofzo. Lekker snoepen van het gezonde.
Afbeelding
Afbeelding
* 3-1-2009* en * 26-11-2012*
<<

Liz

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 436

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:52

Bericht 15 Aug 2014 16:27

Re: Overgewicht

Ik vind het ook wel leuk om mee te schrijven in een topic voor meiden die meer dan een paar kilo moeten afvallen. Heb ik een tijd geleden ook gedaan en daar heb ik veel aan gehad :)
Afbeelding
<<

Anoniem219

Bericht 16 Aug 2014 05:56

Re: Overgewicht

Ik wil dan ook mee schrijven dundas!
<<

Anoniem304

Bericht 16 Aug 2014 08:23

Re: Overgewicht

Ik zou het wel jammer vinden dat alle actieve afvallers dan uit het gewone afvaltopic vertrekken.
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers