Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Herkenbaar?

<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 09 Aug 2014 10:17

Herkenbaar?

Gisteren zijn wij van 11 uur tot 2 uur bezig gom onze dochter in slaap te krijgen. Maar het enige wat ze deed was drinken
en huilen...

Herkenbaar voor anderen? Jullie misschien nog tips zodat zij en wij een goede nachtrust hebben?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem88

Bericht 09 Aug 2014 10:20

Re: Herkenbaar?

Ze is net geboren... Logisch dat ze nog geen ritme heeft, toch? Hoe cru het ook klinkt, volgens mij hoort dat er nou eenmaal bij en groeit dat ritme vanzelf. Maar niet met een week al. Laat haar even wennen, ze is net een ruime week op de wereld.
<<

Anoniem97

Bericht 09 Aug 2014 10:23

Re: Herkenbaar?

Accepteren dat he de komende maanden zulke nachten hebt.
Ze is net geboren, je kan niet verwachten dat ze van 21/22 uur tot 7 slaapt.
Het hoort erbij.
Troost haar, voed haar, en accepteer.
<<

Nathalie

Noob

Berichten: 233

Geregistreerd: 03 Sep 2013 08:50

Bericht 09 Aug 2014 10:25

Re: Herkenbaar?

Zeker herkenbaar. Helaas geen tips.

Zoon is 8 maanden en slaapt sinds woensdag pas door.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11153

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 09 Aug 2014 10:29

Re: Herkenbaar?

Accepteren dat je voorlopig niet lekker slaapt en lekker laten drinken. Lekker bij je in bed nemen en ondertussen wat tv kijken of spelen op je telefoon. Ooit gaat ze goed slapen :)
R. 2013
D. 2016
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 09 Aug 2014 10:33

Re: Herkenbaar?

Ok, thnx. De ene nacht slaapt ze 3 uur door tot de volgende voeding en de andere nacht slaapt ze voor geen meter.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem92

Bericht 09 Aug 2014 10:42

Re: Herkenbaar?

Het is een baby he, geen machine.
Gewoon go with the flow, dan maak je het voor jezelf het aangenaamst.
<<

Anoniem124

Bericht 09 Aug 2014 10:47

Re: Herkenbaar?

Jup :ja: . Dat is vaak me baby's.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 09 Aug 2014 10:49

Re: Herkenbaar?

Carool schreef:Accepteren dat je voorlopig niet lekker slaapt en lekker laten drinken. Lekker bij je in bed nemen en ondertussen wat tv kijken of spelen op je telefoon. Ooit gaat ze goed slapen :)


Precies dit. We hebben wel heel snel een avondritueel gecreëerd, maar ik zou niet durven zeggen of dat erin heeft bijgedragen dat onze zoon best snel lekker sliep. Het ritueel bestond uit borst 1, schone luier, borst 2, naar zijn slaapkamer, voorlezen en dan 'weltrusten van papa, weltrusten van mama, weltrusten van kat' met kusjes tussendoor en dan ging ik weg. We gingen gewoon terug als hij begon te mopperen, huilen of zijn speen had weggespuugd. Eerst probeerden we knuffelen, maar als hij probeerde aan te happen (in het begin probeerde hij dat ook wel bij papa), kreeg hij gewoon meteen de borst.

J. Is nog hartstikke klein, ik zou vermoeden dat ze gewoon aan het clusteren is. Ze wilt jouw/jullie aanwezigheid gewoon voelen. Het is een beetje vervelend tijdstip, maar vertrouwen in je dochter en het toelaten/accepteren is het enige dat je kunt doen.

Succes! En probeer er van te genieten.
L2014 & H2017
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 09 Aug 2014 10:54

Re: Herkenbaar?

Overigens is zoon tot ongeveer 5,5 maand voor meerdere voedingen per nacht gekomen. Nu wisselt het heel erg tussen geen tot 2. It's ok.
L2014 & H2017
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:38

Bericht 09 Aug 2014 11:23

Re: Herkenbaar?

Herkenbaar en zoals mijn voorgangers al zeggen, accepteren dat het zo is en er in mee gaan. Al eens gehoord van regel dagen? En clusteren? Google daar anders eens op, dan krijg je misschien wat meer zich in het gedrag van je kindje.
<<

Anoniem86

Bericht 09 Aug 2014 11:25

Re: Herkenbaar?

Nachtrust & een baby? Lekker knuffelen en laten drinken, ze is nog zoo klein!
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2836

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 09 Aug 2014 11:29

Re: Herkenbaar?

Ja hoor heel herkenbaar, hoort erbij. Nora sliep gister ook pas om 01.30 nadat ze om 23.00 had gedronken, 04.00 weer een voeding en om 06.30 was Luuk weer wakker. Gaap!
Maar zo heeft ze ook nachten dat ze meteen slaapt en pas 5a6 later voor een voeding komt.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 09 Aug 2014 12:01

Re: Herkenbaar?

Romie schreef:Herkenbaar en zoals mijn voorgangers al zeggen, accepteren dat het zo is en er in mee gaan. Al eens gehoord van regel dagen? En clusteren? Google daar anders eens op, dan krijg je misschien wat meer zich in het gedrag van je kindje.


Heb er idd van gehoord. Vertelde de lactatiekundige die gisteren geweest is. Ook ivm tepelkloven en sinds gisteren gaat voeden zonder tepelhoedje af en toe ook goed, niet altijd, maar gaat natuurlijk met de tijd beter.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem136

Bericht 09 Aug 2014 12:03

Re: Herkenbaar?

Accepteren. Ze is een baby. Wij hebben pas sinds vier maanden een aardige nachtrust (zoon is 2 en dochter sliep met 3.5 door).
<<

Anoniem180

Bericht 09 Aug 2014 12:42

Re: Herkenbaar?

Ja hoor, heel herkenbaar. De eerste paar weken duurde dat inderdaad tot aan midden nacht. Langzaam aan werd dat steeds wat korter. Ze is nu 3 maand en ik kan nu zo'n beetje zeggen dat ze tegen 20.00/20.30 slaapt. Vaak nog steeds wel met wat huilen en veel drinken vooraf. Hoort er echt bij en waarschijnlijk is er verder niks aan de hand. Gewoon aan toegeven en accepteren dat dit zo is. Rustig en lief tegen haar blijven en regelmatig je borst aanbieden en dan wordt het op den duur vanzelf beter. Ik snap dat je opzoek gaat naar oplossingen, maar die zijn er in dit geval niet standaard. Een goede nachtrust kun je op het moment wel even vergeten, maar over een paar weken zul je zien dat het echt al een stuk beter gaat!
<<

Anoniem111

Bericht 09 Aug 2014 12:51

Re: Herkenbaar?

Hier ook herkenbaar en dan niet alleen s avonds. Vooral dat ze heel onregelmatig komt voor een voeding maakte me best wel onzeker, omdat ze in het ziekenhuis en bij het consultatiebureau er zo op hameren dat ze ongeveer om de drie uur voor een voeding zou moeten komen. L. komt soms al na anderhalf uur weer, dan laat ze er ineens vier uur tussen, dan drie uur en dan wil ze na een uur alweer. Geen peil op te trekken. Maar het helpt inderdaad om het los te laten en er gewoon in mee te gaan, geen weerstand tegen te voelen.

Ik vind het alleen vooral heel onhandig omdat ik hierdoor niet goed weet wanneer ik even weg kan gaan om boodschappen te doen ofzo, omdat ik voeden in t openbaar nog niet prettig vind.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 09 Aug 2014 13:03

Re: Herkenbaar?

Gewoon aanleggen!
04-2014
10-2015
<<

Anoniem127

Bericht 09 Aug 2014 14:19

Re: Herkenbaar?

Ja, ontzettend vermoeiend he? Bij de eerste was ik er ook onzeker over, maar bij de derde was ik er aangewend dat baby's 's avonds aan een stuk door borstvoeding willen. Dat tijdstip verschoof vervolgens naar steeds vroeger, dus op een gegeven ogenblik wordt dat wel tussen 20.00 en 23.00 en da's dan alweer stukken beter te doen.
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 09 Aug 2014 15:15

Re: Herkenbaar?

Thnx voor de reacties. Heb vanmiddag een paar uurtjes kunnen bbijtanken. Mijn man heeft zomervakantie en die let dan op haar. Nu ligt ze gewoon al bijna 4 uur te slapen aan aan een stuk door!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 09 Aug 2014 15:24

Re: Herkenbaar?

Dat soort momenten kun je nu het beste pakken als je het slecht trekt, wij deden dat in het begin ook. Dan sliepen we even mee. Dikke kans dat het gisteren een regeldag was of clusteren. Ik zou me vooral gaan verdiepen in de borstvoeding, zodat je goed kunt inspelen op haar behoeften.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 09 Aug 2014 15:58

Re: Herkenbaar?

Herkenbaar, ben blij dat we die tijd weer achter de rug hebben. Komt goed!
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem186

Bericht 09 Aug 2014 16:01

Re: Herkenbaar?

<<

Anoniem74

Bericht 09 Aug 2014 17:01

Re: Herkenbaar?

Heel herkenbaar. Frustrerend, vermoeiend maar ook heel logisch....de baby is nog zo jong.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 09 Aug 2014 21:27

Re: Herkenbaar?

Je schreef in het zomertopic laatst dat ze overdag ruim 6 uur had geslapen, op advies van de kraamverzorgster, toch? Het klinkt voor mij wel een beetje alsof ze een omgedraaid ritme heeft. Dat is niet erg, ze is nog klein, dat veranderd vanzelf. Veel pasgeboren baby's hebben het zelfs.
Ik zou persoonlijk wel oppassen dat ze overdag niet te lang tussen de voedingen laat, want dan moet ze inderdaad 's nachts wel inhalen. Daar is waarschijnlijk niet iedereen het mee eens, maar ik zou overdag wel een max van 3 a 4 aanhouden (nu ze nog zo klein is, over een paar weekjes kan ze het beter zelf regelen). En anders overdag er idd ook nog even lekker induiken, als ze dan wel een lange ruk maakt!
Die huiluurtjes 's avonds zijn vreselijk frustrerend en vermoeiend, wel drinken/niet drinken en niet te troosten. Gelukkig gaat dat over! Hier was het de eeerste 2 maanden huilen van 21.00-23.30, nu is hij alleen tussen 19.00 en 20.00 nog een beetje pieperig.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers