Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Herkenbaar?

<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 09 Aug 2014 21:35

Re: Herkenbaar?

Mijn zoon clustert trouwens nog steeds. Er gaan vanaf het moment dat we thuis zijn op doordeweekse dagen zo 2 of 3 voedingen door (tussen 17 en 19.30). En soms wilt hij bij het op bed gaan dan nog steeds. Ik vind het allemaal prima; goed voor mijn productie en ik heb hem op de dag ook gemist.

Het advies van onze kraamhulp was trouwens (dat heb jij wss ook gehoord, je zat bij dezelfde groep) om J. op de dag gewoon in daglicht te laten slapen om dag/nachtritme te stimuleren. Na een week of 6 zijn we daarmee gestopt; toen 'had' hij het al.
L2014 & H2017
<<

Anoniem315

Bericht 10 Aug 2014 10:16

Re: Herkenbaar?

Klinkt inderdaad als een omgedraaid ritme. Erg vervelend.
Je kunt nu al beginnen met een avondritueel: in bad, pyjama aan, liedje zingen of voorlezen, etc. Er komt vanzelf een aangenamer ritme in.
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 10 Aug 2014 12:18

Re: Herkenbaar?

Vannacht heeft ze ons (mij) weer heerlijk uit onze slaap gehouden. Om het uur had ze dorst. S'nachts zonder tepelhoedje wordt ze hels, dus vanmorgen de laatste voeding eerst even met tepelhoedje en toen ze even los liet tepelhoedje eraf gehaald, en ze slaapt al sinds 9 uur vanmorgen. Ze is al langzaam wakker aan het worden, dus zal nniet lang meer duren voor ze wakker is!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem127

Bericht 10 Aug 2014 13:31

Re: Herkenbaar?

Oh ja, omgedraaid ritme. Dat hadden ze hier ook alledrie, volgens mij hebben de meeste baby's dat vlak na de geboorte als ik het zo om me heen hoor. Ik liet ze altijd slapen in het licht overdag en dan 's nachts dus donker. Op een gegeven moment gingen ze dan over op een normaal dag-nachtritme.
<<

Anoniem127

Bericht 10 Aug 2014 13:32

Re: Herkenbaar?

En hoe weet je dat ze om het uur dorst heeft? Slaapt ze dan elke keer een uurtje en dan weer wakker?
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 10 Aug 2014 14:05

Re: Herkenbaar?

Ze wordt wakker gaat liggen krijsen en als je dan een vinger in haar mondje doet gaat ze eraan liggen sabbelen en als ik haar aan de borst leg gaat ze liggen drinken.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem97

Bericht 11 Aug 2014 11:56

Re: Herkenbaar?

Ja dat is honger. Een kindje van die leeftijd is het normaal om 12keer per dag te voeden.
En ja dat is pittig maar heel normaal en het wordt beter naar mate ze ouder wordt.
Echt t komt goed!
<<

Anoniem135

Bericht 11 Aug 2014 12:23

Re: Herkenbaar?

Ach, vervelend ja.
Het hoort er inderdaad bij.
Wij zijn zodra de kraamzorg weg was begonnen met een ritme creëren, en dat gaat prima,we hebben er natuurlijk al een rondlopen en M draait nu eigenlijk in ons ritme mee,ook handig als dadelijk de school weer begint. Nu heeft ze in de nacht nog maar 1 voeding en overdag om de 3 uur.
<<

Balloon

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 416

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:46

Bericht 11 Aug 2014 13:36

Re: Herkenbaar?

Dat klinkt inderdaad als een omgedraaid ritme. Komt vanzelf goed. Overdag gewoon lekker in huis bezig gaan en haar kamer niet te donker maken.
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 11 Aug 2014 22:03

Re: Herkenbaar?

Vandaag is ze erg onrustig. Vanmiddag bijna 4 uur geslapen en daarna eigenlijk niet meer. Ze valt bij je in slaap maar zodra je haar in de box of wiegje legt kunnen we 10 minuten later weer naar haar toe omdat ze de hele buurt bij elkaar krijst. En veel drinken doet ze ook. Heb vandaag maar 2x tijd gehad om te kolven en we moeten haar steeds bijvoeden omdat ze honger blijft houden. Vandaag zijn ze van het cb geweest om te wegen en echt aankomen doet ze niet en dat terwijl ze zoveel drinkt...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem115

Bericht 11 Aug 2014 22:16

Re: Herkenbaar?

Misschien heb je niet genoeg voeding
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 11 Aug 2014 22:23

Re: Herkenbaar?

Randall schreef:Misschien heb je niet genoeg voeding


Toch als ik kolf komt er tot nu toe 30cc uit de borst waar ze niet uit gedronken heeft. Ben bezig met stimuleren door na iedere voeding te kolven zodat er steeds meer uit komt.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem180

Bericht 11 Aug 2014 22:23

Re: Herkenbaar?

Wat moeilijk zo Linnie :thumbdown:. Heb je nog contact met een lactatiekundige? Kan die niet nog een keer bij je langskomen en je verder op weg helpen. Waarom kolf je eigenlijk? Dat lijkt me in jouw situatie een beetje te veel van het goede? Of voed je bij met afgekolfde melk (... maar dan lijkt aan de borst drinken me toch beter)? Voor het slapen zou ik licht inbakeren met een hydrofiel kunnen aanraden, maar ik weet niet of dit in jullie situatie wenselijk is, omdat het qua voedingen/groei nog niet helemaal goed lijkt te zitten.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 11 Aug 2014 22:26

Re: Herkenbaar?

Linnie schreef:Vandaag is ze erg onrustig. Vanmiddag bijna 4 uur geslapen en daarna eigenlijk niet meer. Ze valt bij je in slaap maar zodra je haar in de box of wiegje legt kunnen we 10 minuten later weer naar haar toe omdat ze de hele buurt bij elkaar krijst. En veel drinken doet ze ook. Heb vandaag maar 2x tijd gehad om te kolven en we moeten haar steeds bijvoeden omdat ze honger blijft houden. Vandaag zijn ze van het cb geweest om te wegen en echt aankomen doet ze niet en dat terwijl ze zoveel drinkt...


Lekker in bed duiken met je dochter, bij de eerste hongersignalen direct aanleggen. Niet wachten tot ze gaat huilen want dan gaat het aanleggen lastiger. Heeft ze 4 natte luiers per dag? Dan zal ze vast wel genoeg krijgen.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem180

Bericht 11 Aug 2014 22:27

Re: Herkenbaar?

Linnie schreef:
Randall schreef:Misschien heb je niet genoeg voeding


Toch als ik kolf komt er tot nu toe 30cc uit de borst waar ze niet uit gedronken heeft. Ben bezig met stimuleren door na iedere voeding te kolven zodat er steeds meer uit komt.


Doe je dit op eigen initiatief of heeft een lactatiekundige dit aangeraden? Het klinkt mij niet heel logisch in de oren. Het zou mij logischer lijken om je borsten zo vol mogelijk te laten voor haar, zodat ze er volwaardige voedingen uit gaat halen. Als het goed is komt vraag en aanbod dan ook beter in evenwicht, nu beïnvloed je dat kunstmatig. Maar goed... dat is mijn boerenverstand.
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 11 Aug 2014 22:29

Re: Herkenbaar?

Lactatiekundige is geweest en raadde me aan zonder tepelhoedje te voeden. Ene keer lukt het wel andere keer niet. Over een poosje ga ik weer werken en dan vind ik het fijn om melk te kolven. Als ik genoeg afgekolfde melk heb voeden we haar daarmee bij en anders met melkpoeder.

Onze kraamhulp gaf het advies omdat ik soms best wel stuwing heb.

Nu ligt ze ineens te slapen in de box :cheering:.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 11 Aug 2014 22:58

Re: Herkenbaar?

Linnie, ze is nog geen twee weken oud. Iedereen moet wennen, ze wilt bij jullie zijn. Geef het tijd en rust en maak je niet zo druk, daar word een baby ook alleen maar meer gespannen van.
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 12 Aug 2014 09:28

Re: Herkenbaar?

Gisteren overdag was ze best wel onrustig ivm vele drinken, en afgelopen nacht is ze maar 2x wakker geworden voor een voeding. Heb vannacht dus heerlijk kunnen bijtanken!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem112

Bericht 12 Aug 2014 09:31

Re: Herkenbaar?

Goed dat je een lk hebt ingeschakeld!

Heb je een draagdoek?
De tip van happydobby is ook een goeie, kruip lekker in bed met haar, bloot op bloot!
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 12 Aug 2014 09:41

Re: Herkenbaar?

Ik ben het met CCC eens. Het hoort er helemaal bij. Als ze net geboren zijn slapen ze bijna alleen maar, de "ellende" begint vaak vanaf het moment dat de kraamverzorgster weg is. Baby's zijn onrustig, slapen niet op commando en willen het liefste bij je zijn. Geef daar ook aan toe, verwennen kan je ze nu echt nog niet. Houd haar lekker bij je en geef haar de aandacht die ze zo nodig heeft. Met een paar weken wordt het vanzelf minder. N. is nu 11 weken en slaapt echt niet meer bij mij op de arm en dat is geheel natuurlijk gegaan. Het is je eerste, je hebt alle tijd van de wereld voor haar en gebruik die ook. Het huishouden komt later wel weer.

Van borstvoeding heb ik geen verstand, het enige dat ik weet is dat je bij de eerste hongersignalen aan kan leggen en dat het allemaal nog op elkaar afgestemd moet worden. Maar daar kan ik je verder niet mee helpen.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem180

Bericht 12 Aug 2014 11:44

Re: Herkenbaar?

Eens met mijn voorgangers. Ik zou idd ook stoppen met het tepelhoedje. Waarschijnlijk krijgt ze dan veel meer en makkelijker melk binnen. Ook zou ik stoppen met kolven, want daar zie ik in deze situatie niet de meerwaarde van in. Je verstoort m.i. kunstmatig het proces van vraag en aanbod. Door de stuwing moet je gewoon even heen, dat regelt zichzelf. Je hebt kans dat je alleen meer stuwing blijft houden als je blijft kolven. Geef haar zoveel mogelijk de kans om bij je te drinken en kolf dus niet, want dan zit er misschien te weinig/minder in je borst en dan blijf je in een vicieuze cirkel.
Maar als een lactatiekundige zegt dat je het wel moet doen.. doe het dan maar wel, want ik ben geen expert, maar het klinkt mij allemaal niet logisch in de oren zo.. :P .
<<

Anoniem 82

Bericht 12 Aug 2014 12:01

Re: Herkenbaar?

Veel is al gezegd lees ik. Maar begrijp ik dat ze 1 borst per keer drinkt en jij de andere kolft?

Misschien is het dan nog een optie om te proberen twee borsten te geven en te kijken hoe dat gaat, als je dat nog niet geprobeerd hebt natuurlijk. Hier krijgt zoon vanaf het begin twee borsten, anders heeft hij niet genoeg. Hij wordt echt boos als de tweede borst niet vlug genoeg komt, of als hij te moe is en in slaap valt komt hij daarna wel veel sneller omdat hij dus toch te weinig heeft gedronken de laatste voeding. Verder eens met veel van de andere adviezen.
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 12 Aug 2014 13:46

Re: Herkenbaar?

Kolven is idd het advies van kraamhulp, lactatiekundige en het cb. Ook omdat ik straks weer ga werken wil ik dat als er oppas is ze mijn melk krijgt ipv kunstvoeding. Daarom ben ik al bezig met kolven om de melkproductie op gang te krijgen. 1 borst heeft ze vaak wel genoeg aan en als ze klaar is kolf ik beide borsten af.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:38

Bericht 12 Aug 2014 13:59

Re: Herkenbaar?

Linnie, maar de melkproductie komt toch gewoon op gang door haar aan te leggen wanneer ze honger heeft? Of ben je al een voorraad aan aan het leggen voor als je gaat werken? Want nu klinkt het inderdaad of je te weinig melk hebt omdat je het afkolft en ze zich zo snel weer meld. Krijgen je borsten dan wel voldoende tijd om zich goed te vullen? Ik voed ook maar 1 borst per keer een hierdoor zit er ongeveer 4-6 uur tussen iedere borst waardoor deze ook goed vol is. Als ik kolf heb ik niet binnen 2 uur weer dezelfde hoeveelheid melk. Nu zal het bij iedereen anders zijn hoor maar dit klinkt wel een beetje tegenstrijdig.
<<

Anoniem180

Bericht 12 Aug 2014 14:04

Re: Herkenbaar?

Romie, dit is inderdaad ook precies hetzelfde wat ik bedoel. Daarbij is het ook nog echt niet nodig om met 2 weken al te beginnen met het opbouwen van een voorraadje. Het is eerst zaak je productie afgestemd te krijgen op haar en zij moet de kans krijgen om te leren drinken aan de borst. Ik zou dus bijvoeden met fles (ook al is het met je eigen melk) ook zoveel mogelijk beperken. Zeker omdat ze nog niet goed bij je drinkt. Drinken met én zonder tepelhoedje en dan ook nog een fles... lijkt me heel verwarrend voor haar.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron