Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Reflux zonder typische klachten?

<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 08 Aug 2014 21:11

Reflux zonder typische klachten?

Of iets anders?

Mats drinkt al vanaf het begin heel onrustig uit de borst. Niet willen aanhappen, tijdens het drinken ineens loslaten en ontroostbaar huilen. Er zijn dagen dat ik hem alleen al lopend door de kamer aan de borst krijg. Afgekolfde melk uit de fles drinkt hij heel rustig, maar wel het liefst zo rechtop mogelijk.
Het slapen ging vanaf zijn geboorte prima (wel het liefst op zijn buik) en hij spuugde amper. Sinds een paar weken ben ik op zijn rug inslapen aan het oefenen en dat ging prima, tot een paar dagen geleden. Hij huilt, hij krijst, raakt helemaal over zijn toeren. Wanneer ik hem dan oppak hoor ik hem veel slikken, en soms spuugt hij ook (heel zure lucht), maar dit kan natuurlijk ook van het huilen komen. 's Nachts zijn er echter helemaal geen problemen, hij heeft vannacht zelfs bijna 9 uur achter elkaar doorgeslapen.
Ook heeft hij ineens sinds een paar dagen als hij op schoot zit, gewoon vrolijk lachen en kletsen, hij ineens overstrekt en het uitkrijst (van pijn?). Hij is dan echt moeilijk te troosten, maar als het na een paar minuten over is, is hij ook gewoon weer zijn vrolijke zelf.

Luuk heeft reflux gehad, maar die had echt heel duidelijke klachten van veel spugen, niet op zijn rug willen liggen, de hele dag opboeren en slikken, heel ontevreden zijn. Mats is buiten het drinken echt een heel makkelijke, vrolijke en tevreden baby, op deze kleine momentjes na dus... Hij sabbelt al een paar weken ook heel veel op zijn vuistjes, dus ik dacht ook misschien aan tandjes (wel vroeg, maar wie weet?), alleen is er in zijn mondje niets te zien.

Is er hier iemand die dit herkent?
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem180

Bericht 08 Aug 2014 21:42

Re: Reflux zonder typische klachten?

Mijn dochter is even oud en heeft dit ook wel gehad. Volgens mij hoort het ook gewoon bij baby zijn en is er ook lang niet altijd wat (medisch) aan de hand. Bij ons bleek er echter wel sprake te zijn van spruw. Zou dit het niet kunnen zijn? Klachten van spruw lijken ook op de door jouw beschreven klachten. We hebben het behandeld met gentiaan violet en nu is het weg.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 08 Aug 2014 21:50

Re: Reflux zonder typische klachten?

Nee spruw denk ik niet. Ik heb geen pijn bij het voeden en in Mats zijn mondje is ook niets geks te zien.

Maar misschien is het inderdaad ook wel gewoon niets... Omdat hij altijd zo vrolijk is, zoek ik misschien wel sneller iets achter huilen dan dat ik bij Luuk gedaan zou hebben. Maar het is zo zielig omdat hij echt pijn lijkt te hebben :(
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2836

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 08 Aug 2014 22:17

Re: Reflux zonder typische klachten?

Ik dacht ook meteen aan spruw. Nora dronk ook heel onrustig. Ook kan ze van het een op de het andere moment huilen, zich overstrekken en een pijnlijk gezicht trekken maar dan is het ook snel weer goed. Er was bij Nora ook vermoeden van spruw. Twee dagen later kwam het cb hier op huisbezoek maar de verpleegkundige zag eigenlijk niets in haar mond dus maar weer met de medicatie gestopt. Maar helaas een paar dagen later brak de spruw toch door. Haat mondje zit echt compleet onder de witte vlekken. Echt zo sneu.

Maar reflux zou het ook kunnen zijn. Misschien een lichte vorm.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 08 Aug 2014 22:38

Re: Reflux zonder typische klachten?

Ik zou er niks achter zoeken, zoals al eerder gezegd hoort waarschijnlijk bij het het baby zijn. Niet alles is al goed ontwikkeld zoals de maagklep.
<<

Tiramisu

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:06

Bericht 08 Aug 2014 22:48

Re: Reflux zonder typische klachten?

Heeft er al wel eens iemand (met verstand van zaken) naar zijn tongriem en lipbandje gekeken? Je hebt vaker dingen geschreven die mij daaraan doen denken.
Een korte tongriem/lipband kan het goed aanhappen belemmeren/bemoeilijken. Door niet goed aanhappen kan er meer lucht binnenkomen dan wenselijk wat kan zorgen voor refluxachtige klachten maar ook bijvoorbeeld darmkrampjes. Het drinken kan oncomfortabel voelen wat onrustig drinken aan de borst kan veroorzaken.
Ik weet niet in welke regio je woont? Wie weet is het de moeite waard er eens naar te laten kijken. Je mag me pm'en.
februari 2012
november 2015
<<

Anoniem198

Bericht 08 Aug 2014 23:36

Re: Reflux zonder typische klachten?

Ik herken wel iets van je klachten maar het klinkt erger dan het bij ons is.
S. heeft ook steeds z'n handje in z'n mond moest ook meteen denken aan tandjes maar niks te zien.
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:30

Bericht 08 Aug 2014 23:49

Re: Reflux zonder typische klachten?

Je hebt ook verborgen reflux. Ik weet de klachten van mijn dochter niet meer die is nu 7.
<<

Venzje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:39

Bericht 09 Aug 2014 08:03

Re: Reflux zonder typische klachten?

Mijn zoontje krijgt medicatie voor het syndroom van sandifer. De klachten die jouw zoontje heeft klinken nagenoeg hetzelfde als die van mijn zoon. Om te beginnen zou ik het hoofdeinde van zijn bed wat omhoog doen met een kussen, hierdoor stroomt het zuur terug. Slaapt hij toevallig ook met zijn hoofd wat naar achteren gebogen? Ik zou me door laten verwijzen naar een k.a. Sterkte.
A.K.A Slaatje

]
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 09 Aug 2014 21:16

Re: Reflux zonder typische klachten?

Choco* schreef:Heeft er al wel eens iemand (met verstand van zaken) naar zijn tongriem en lipbandje gekeken? Je hebt vaker dingen geschreven die mij daaraan doen denken.
Een korte tongriem/lipband kan het goed aanhappen belemmeren/bemoeilijken. Door niet goed aanhappen kan er meer lucht binnenkomen dan wenselijk wat kan zorgen voor refluxachtige klachten maar ook bijvoorbeeld darmkrampjes. Het drinken kan oncomfortabel voelen wat onrustig drinken aan de borst kan veroorzaken.
Ik weet niet in welke regio je woont? Wie weet is het de moeite waard er eens naar te laten kijken. Je mag me pm'en.


Ja, daar is naar gekeken door een gecertificeerde LK hier uit de buurt :) In zijn mondje is niets geks te zien. Ook het aanhappen (wanneer hij dat dus wel doet...), doet hij netjes.
Ik heb ook al gedacht aan krampjes. Daar heeft hij de eerste 2 maanden geen last van gehad, maar dat overstrekken, trappelen met zijn beetjes en de pijnscheuten die in ene opzetten zouden er wel op kunnen wijzen.

Venzje: ik heb er even op gegoogled, maar dat lijkt me niet hoor! Hij draait zijn hoofd en nek niet scheef. Toch bedankt voor het meedenken :) Wat naar dat jullie zoon het wel heeft!

Bedankt allemaal voor jullie antwoorden! Ik kijk het nog wel even aan en probeer niet te stressen (moeilijk soms!)
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Nilou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:10

Bericht 10 Aug 2014 10:11

Re: Reflux zonder typische klachten?

Wat je omschrijft is heel herkenbaar! Na een week of 3 begon het hier.. Heel veel huilen, ineens uit het niets krijsen, veel slikken en vervolgens hard huilen, ook regelmatif spugen maar geen golven oid. Als ze sliep zag je dat ze een 'pijnscheut' kreeg en vervolgens weer huilen. Overdag sliep ze daardoor ook heel weinig en onregelmatig. Nachten gingen hier ook gewiin goed! Uiteindelijk hebben we medicijnen voor reflux gekregen en we hebben een ander meisje terug!
Zoon van mei 2011
Dochter van juni 2014
<<

Nilou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:10

Bericht 10 Aug 2014 10:13

Re: Reflux zonder typische klachten?

We hebben hier haar bedje wat schuin staan en na een voeding houden we haar een tijdje rechtop trouwens.
Zoon van mei 2011
Dochter van juni 2014

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers