Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


8 dagen vakantie met alleen handbagage, zou jij het kunnen?

<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 04 Mrt 2015 19:53

Re: 8 dagen vakantie met alleen handbagage, zou jij het kunn

8 DAGEN? Ik reis al 8 maanden met alleen handbagage.. Tuurlijk kan dat
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem107

Bericht 04 Mrt 2015 20:05

Re: 8 dagen vakantie met alleen handbagage, zou jij het kunn

Als er een wasmachine op mijn verblijfadres aanwezig is, dan wel. Afhankelijk van het weer en de bestemming heb ik aan drie setjes (die ook met elkaar te combineren zijn) dan echt wel meer dan voldoende.
<<

Anoniem107

Bericht 04 Mrt 2015 20:10

Re: 8 dagen vakantie met alleen handbagage, zou jij het kunn

Marin schreef:Ik vond het in de hotels waarin wij zaten nog behoorlijk duur om te laten wassen. Wij hebben één keer gewassen en waren samen honderd euro kwijt. Maar denk dat dat in een hostel wel goedkoper is.

Echt? In Canada 'lieten' we geregeld kleding wassen, voor vijf tot hooguit zeven dollar hadden we beiden weer een koffer vol frisse kleding. Moesten we het wle zelf doen, maargoed, je gooit het in de wasmachine, gaat wat doen, komt terug, gooit het in de droger, gaat weer wat doen en het is klaar. Geen enkel probleem. Vaak hadden we een laundry room op de camping of in een hotel en kon je fijn buiten een boek gaan lezen of even lekker in de lobby hangen met een drankje ofzo. Dat wassen was vaak echt ook even chill-time.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25128

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 04 Mrt 2015 20:18

Re: 8 dagen vakantie met alleen handbagage, zou jij het kunn

Marsy31 schreef:8 DAGEN? Ik reis al 8 maanden met alleen handbagage.. Tuurlijk kan dat


Hahaha ik snap dus ECHT NIET hoe je dit voor elkaar krijgt! Een dag of 3-4, oké, maar als ik langer wegga, neem ik echt een grotere koffer mee hoor. Dus vertel, wat is je geheim?!
❤ 7 juni 2018
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 04 Mrt 2015 20:42

Re: 8 dagen vakantie met alleen handbagage, zou jij het kunn

Qua kleding en schoenen lijkt het me niet zo'n probleem als je naar een warme locatie gaat.
Wat ik me eerder afvraag is waar ik dan die badhanddoek moet laten! Zo'n ding is zo groot, dat je handbagage dan al bijna vol zit, haha.

Wij gaan altijd kamperen, dus ik weet niet beter dan dat je je eigen handdoeken ed mee moet nemen, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem173

Bericht 04 Mrt 2015 20:44

Re: 8 dagen vakantie met alleen handbagage, zou jij het kunn

Een badhanddoek heb je ook in licht sneldrogende uitvoering, of gewoon een niet hele dikke!
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 04 Mrt 2015 21:49

Re: 8 dagen vakantie met alleen handbagage, zou jij het kunn

Haha Bliss. M'n geheim? Heb veel gereisd en kwam erachter dat je toch telkens hetzelfde draagt maar anders combineert. Veel shirtjes en vest bijv. Rokjes en jurkjes kun je klein oprollen en ziet er met vestje en panty weer leuk uit. 1 paar slippers, 1 paar schoenen die overal bijpassen. 2 verschillende broeken. Maar 1 bikini en 2 bh's, mini ondergoed. Overal zijn tegenwoordig wel handdoeken en anders hebben wij 1 reserve kleine met z'n 2en. Ik heb zelfs nog ruimte over. Doe geen make up en heb m'n haar zo laten knippen dat ik alleen 2 in 1 shampoo nodig heb, dus 1 klein plastic tasje met nodige spullen. Heb iPad mee. Ook altijd grote pashima sjaal die kan fugeren als deken in hete landen, als sjaal in koude landen, als hoofddoek of schouder bedekking in religieuze landen. Ook gebruik ik hem ipv handdoek op strand. Heb heel praktisch ingepakt en toch elke dag zie ik er anders uit. We doen 1 keer per week de was (laten we doen) en tot nu toe gaat het prima. Hebben zelfs nog onze winterjas in de koffer en ik nog een 2persoons hangmat. Ga aan het einde m'n koffer volproppen met nieuw gekochte kleding op markjes en heb dan 10 kilo, vlieg via Ned, pak daar een koffer en neem vervolgens 20 kilo checked in luggage mee met 100% Ned etenswaren naar Sydney. :-)
Afbeelding
Afbeelding
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25128

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 05 Mrt 2015 00:37

Re: 8 dagen vakantie met alleen handbagage, zou jij het kunn

Jemig ik vind t een prestatie. Maar goed, ik presteer t al om voor ruim een week vakantie over de 20 kilo te zitten :palm:
❤ 7 juni 2018
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 05 Mrt 2015 01:19

Re: 8 dagen vakantie met alleen handbagage, zou jij het kunn

Maar heb je dan ook echt alles aan? Kleed je je paar keer per dag om ofzo?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25128

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 05 Mrt 2015 07:43

Re: 8 dagen vakantie met alleen handbagage, zou jij het kunn

Het grootste deel wel, maar niet alles. Ik heb graag wat te kiezen ;) Had volgens mij ook 7 paar schoenen/slippers/sandaaltjes mee whaha, die ik overigens wel allemaal gedragen heb. Dit jaar hou ik me een beetje in en neem ik een iets kleinere koffer mee denk ik.
❤ 7 juni 2018
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 05 Mrt 2015 11:51

Re: 8 dagen vakantie met alleen handbagage, zou jij het kunn

Laurira schreef:Beetje oude topic,maar de vakantie komt eraan.

Ik heb shampoobar en cremespoelingbar in een. (ik moet wel ivm allergie voor sles/sls) niet overal te koop
google even op de merken Chagarin Valley of Lush (deze laatste heeft wel sles/sls)
Ze hebben zelfs bodybutters in zeepvorm. Na douchen insmeren.Deo gaat ook in blokvorm.
Dus geen vloeistof. Je shampoo bar kun je een stukje afsnijden en gebruiken voor je kleding. Gewoon een nachtje laten staan.
Azijn is trouwens superspul voor je haar als cremespoeling. En ook als wasverzachter. En het ruikt niet,dat dacht ik altijd. Maar dat doet het echt niet. Dus ook dat kun je gebruiken.

Rol je kleren op in je koffer en gebruik eventueel een vaccuumzak die je zonder stofzuiger of wat dan ook hoeft te gebruiken. Je rolt de lucht eruit. Het enigste dat het kreukt. Maar hang je kleren in de badkamer en ga douchen. Je kleren worden dan gestoomt.

Ik heb zelf een minikokertje met kopjes 08 liter. Koffie/thee kopen we onderweg. Vind het fijn om voor het slapen gaan even een kopje thee te drinken. Bestek kopen we ter plekke.

Ik heb dit jaar een eigen jaktogo gemaakt. Maar die jassen zijn ook fijn, je kunt ze gewoon kopen tussen de 60 a 70 euro.Zoek op jaktogo als je skyscanner erbij doet krijg je meer merken te zien.
Of maak van je oude jas met voering een jaktogo zonder tas.
Je staat vanaf de gate tot het vliegtuig voor schut. Je lijkt wel ontploft maar so what. :smile:
Je kunt ze als jas en als tas dragen. Als medewerker gaat zeuren doe je hem aan. Kun je nog eens 15 kilo in je jas meenemen en in je koffer kleding.
Ik heb lichtgewicht handdoeken bij de decathlon die zijn mega groot. Drogen lekker snel. Hotels meenemen lukt niet altijd omdat we niet altijd op 1 plek blijven en dus een handdoeken moeten stelen. Niet zo fijn vind ik dat.

Boek via de ereader. Daar zet ik ook pdf reisgidsjes op. Je kunt ook op je telefoon zetten.

Neem lichtgewichte spullen mee. En doe de zware dingen aan.


\wat is een jaktogo? :confused:
<<

Anoniem114

Bericht 05 Mrt 2015 11:52

Re: 8 dagen vakantie met alleen handbagage, zou jij het kunn

Een jas-tas, bag-jacket... Maak je soort vakken in, zodat je alles bij je draagt en zo meeneemt.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 05 Mrt 2015 11:57

Re: 8 dagen vakantie met alleen handbagage, zou jij het kunn

Oh op die manier! Serieus, weer wat geleerd vandaag!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 05 Mrt 2015 12:00

Re: 8 dagen vakantie met alleen handbagage, zou jij het kunn

Whoooza! Nu snap ik ook waarom ze zei dat je een ontplofte vuilniszak leek :smile:

Afbeelding
<<

MylaRose

Noob

Berichten: 21

Geregistreerd: 20 Okt 2013 09:14

Bericht 22 Mrt 2015 15:28

Re: 8 dagen vakantie met alleen handbagage, zou jij het kunn

Ik zou het wel kunnen als ik minimaal meeneem. Maar ik vind het wel lekker op wat keuze te hebben in sandaaltjes en jurkjes, dus neem ik liever wel een grotere koffer als ik 8 dagen wegga.
Alleen handbagage vind ik wel echt ideaal, je hoeft niet te wachten op je koffer en kan zo gaan. Voor een midweekje weg doe ik dat dan ook wel, maar voor 8 dagen dus liever een koffer.
<<

Anoniem185

Bericht 22 Mrt 2015 18:54

Re: 8 dagen vakantie met alleen handbagage, zou jij het kunn

Ik ga altijd alleen maar met handbagage, behalve toen ik ging rondtrekken in Azië, toen had ik een backpack bij die wat groter was.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 22 Mrt 2015 19:01

Re: 8 dagen vakantie met alleen handbagage, zou jij het kunn

Ik ben net terug van vijf dagen Sevilla in mijn eentje. Ik had ook alleen handbagage. Ik merkte dat ik het best wel lastig vond, vooral omdat ik alleen was. Normaal gesproken gaan mijn vriend en ik samen wel vaker een paar dagen weg met alleen handbagage, maar je verzorgingsspullen kun je voor een groot gedeelte toch samen delen. Dat scheelt wel weer ruimte. Ik heb het qua kilo's niet gered, gelukkig wogen ze niet. En qua formaat paste het net haha. heb wel summier moeten pakken helaas.

Ligt er ook aan of je dikkere kleding mee moet nemen of dat je lekker je zomerspul in kunt pakken. Ik had dit keer best wat dikke kleding nodig. Dat kost ook extra ruimte in je koffer.
<<

Lara

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 29 Dec 2013 13:45

Bericht 22 Mrt 2015 19:23

Re: 8 dagen vakantie met alleen handbagage, zou jij het kunn

Knap van je Marsy! Maar heb je nooit de behoefte om je op te maken als je een avond uit eten gaat ofzo? Ik gebruik elke dag make-up en daarbij nog van allerlei verzorgingsproducten dus ik zou dat echt missen. Het 'minimale' weegt ook al sowieso 5 kilo denk ik...
Ik ben weleens 8 dagen met handbagage op vakantie geweest, maar toen was het wel warm en jurkjes en slippers nemen niet zoveel ruimte in beslag natuurlijk.
<<

Anoniem321

Bericht 31 Mrt 2015 11:08

Re: 8 dagen vakantie met alleen handbagage, zou jij het kunn

Ik ga a.s. donderdag een weekendje naar Madrid. Ik had me voorgenomen om alleen met handbagage te reizen. Een paar daagjes, how hard can it be? Maar nu kom ik er achter dat ik ook gewoon zonder kosten een koffer in mag checken (ik vlieg met Air Europa), tja dat wordt nu wel heel verleidelijk..

Voordeel van alleen handbagage is dat je lekker snel de luchthaven kunt verlaten, dus ik denk dat ik wel probeer voor alleen handbagage te gaan.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 31 Mrt 2015 11:12

Re: 8 dagen vakantie met alleen handbagage, zou jij het kunn

Haha ik zou niet eens overwegen om een koffer in te checken voor een stedentripje, vind het inderdaad veels te makkelijk dat ik gewoon snel van de luchthaven af ben en niet eindeloos bij die bagageband hoef te wachten.
<<

Anoniem321

Bericht 31 Mrt 2015 11:16

Re: 8 dagen vakantie met alleen handbagage, zou jij het kunn

Bailando, het is eigenlijk ook te gek voor woorden om een koffer in te checken voor een stedentripje! :ja:
Probleem is dat ik altijd veel te veel zooi meesleep.
Deze keer moet dat toch anders kunnen.
Ik zal mijn best doen :P
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 31 Mrt 2015 11:28

Re: 8 dagen vakantie met alleen handbagage, zou jij het kunn

Mooie uitdaging dan. Veel plezier in Madrid alvast!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25128

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 31 Mrt 2015 17:27

Re: 8 dagen vakantie met alleen handbagage, zou jij het kunn

Haha voor mijn trip Madrid neem ik ook alleen handbagage mee hoor, ruimbagage duurt me veel te lang voor een stedentripje!
❤ 7 juni 2018
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 02 Apr 2015 08:49

Re: 8 dagen vakantie met alleen handbagage, zou jij het kunn

Hahaha, die afbeelding! Nou zo'n jacktogo zal ik dus echt niet dragen, dan betaal ik liever voor een koffer. Ik zou ook wel raar staan te kijken als ik iemand met zo'n ding zie.
Wel ben ik altijd van de laagjes, en gewoon de dikste kleren dragen. Ik ga in mei een week naar toscane met alleen handbagage. Ik ga van mooi weer uit, dus dan moet het wel te doen zijn.
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:08

Bericht 02 Apr 2015 09:48

Re: 8 dagen vakantie met alleen handbagage, zou jij het kunn

Ik zou het ook wel kunnen hoor alleen met handbagage. Vraag mij alleen af hoe je dat dan doet met scheermesjes? Mag je die wel gewoon in je handbagage meenemen? Of kopen jullie die altijd in het land van bestemming?
VorigeVolgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron