Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Naast een vreemde zitten in het vliegtuig?

<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:38

Bericht 07 Aug 2014 20:51

Re: Naast een vreemde zitten in het vliegtuig?

Marni, wel grappig dat het je dus geen klap interesseert in het echte leven wat een vreemde te vertellen heeft, maar je hier op het forum wel heel actief bent. Is eigenlijk hetzelfde idee! Maar ik begrijp dat als je angstig bent het niet fijn is.
<<

Anoniem147

Bericht 07 Aug 2014 21:42

Re: Naast een vreemde zitten in het vliegtuig?

Haha klopt. Maar hier kan ik selectief lezen/kiezen. Bij iemand naast me niet.
<<

Jip

Bericht 08 Aug 2014 07:05

Re: Naast een vreemde zitten in het vliegtuig?

Nougat schreef:Marni: ik heb ook echt geen zin om 10 uur lang met iemand te praten, vaak praten we even in het begin en aan het einde van de reis. Nu zijn de verhalen in de business class naar Tokyo ook wat interessanter, dan in de intercity naar Almere buiten om 8 uur s ochtends.

Verder maak ik ook met man naast me, graag even een praatje, niet omdat ik daar verlegen om zit, maar omdat ik hou van interessante mensen met interessante verhalen. Wanneer krijg je nou de kans om eens te praten, met iemand die goud verhandeld, of iemand die op bezoek gaat naar haar kleinzoon die is geboren in het buitenland?

Het leven wordt pas leuk als je een beetje open gaat staan voor andere inzichten, verhalen, perspectieven!


Want mensen in de trein hebben geen interessante verhalen... Wat kortzichtig.

Ik heb zowel leuke gesprekken in een vliegtuig die al dan niet internationaal zijn als op het treinstation als in mijn eigen praktijk. Wanneer krijg ik nou de kans het levensverhaal te horen van een 92jarige die in haar tienerjaren moest trouwen, een kroeg ging runnen en uiteindelijk ging scheiden...?
<<

Anoniem125

Bericht 08 Aug 2014 08:06

Re: Naast een vreemde zitten in het vliegtuig?

Ik vind de verhalen van mensen die internationaal werkzaam zijn, interessanter dan van Nederlanders die ik al de hele dag door spreek. Niet dat het an zich interessanter IS, maar omdat ik minder vaak in contact kom met mensen uit andere culturen.
<<

Anoniem119

Bericht 08 Aug 2014 09:23

Re: Naast een vreemde zitten in het vliegtuig?

Ik ging vroeger altijd met Amerikanen praten in de trein. Ik sprak ze gewoon aan en vroeg wat ze hier deden en gaf ze dan nog wat leuke tips als ze dat wilden. Ik vond dat zo leuk! Wel een beetje gênant haha want ik kickte gewoon op kletsen met die mensen, maar ik vond t ook leuk om open te staan voor hun verhalen. Ik ben sowieso wel open voor dat soort gesprekken, spreek best makkelijk mensen aan, want dat heb ik ook geleerd in Amerika, vind zo'n open gesprekssfeer altijd fijn.
<<

Anoniem147

Bericht 08 Aug 2014 09:50

Re: Naast een vreemde zitten in het vliegtuig?

Dat heb ik dan weer niet.

Als ik kies om ergens naar toe te gaan waar het gewenst is om sociaal te zijn dan heb ik daar echt geen problemen mee. Dan praat ik ook met iedereen en stap ik op mensen af. Geen probleem.

Maar als ik op reis ga heb ik gewoon geen behoefte aan een gezellig praatje over het leven van een ander. Dan wil ik lekker filmpjes kijken, tijdschriften en boekjes lezen, met mijn vriend kletsen, muziekje luisteren, beetje snacken etc.

Op vakantie zelf vind ik het trouwens wel leuk om met de lokale bevolking te kletsen, leuke tips en trics te ontvangen, mezelf aan te passen aan hun gewoontes.
<<

caribbeanlover

Bericht 08 Aug 2014 12:50

Re: Naast een vreemde zitten in het vliegtuig?

Hoe bedoel je waar het gewenst is om sociaal te zijn, bestaan die plekken/plaatsen echt? Dan nog, dan bepaal je nog altijd zelf of je het doet of niet toch?!

Overigens ga ik nu een beetje twijfelen omdat mijn man zei het niet er te vinden om bij een vreemde te zitten dat ik het opzich wel wil proberen. Het scheelt nl een hoop geld. Zo ook de vakanties die ik op het oog heb en waarvan er een bij een belgische organisatie een stuk voordelige is dan hier. Bij Arkefly betaal je best veel voor Comfort Class waarbij je 84 cm beenruimte hebt. Ook willen wij altijd naast elkaar en daar betaal je ook voor bij hun. Bij Jetair (die belgische dus) is Economy + € 15,00 per enkele reis per persoon en mochten we dan nog bij betalen om naast elkaar te zitten dan maakt dat niet veel uit. Bovendien heb je daar 1 cm meer beenruimte, dan bij CC bij Arkefly. Het gaat niet om die 1 cm, maar eigenlijk is het bijna gelijk en dat goedkoper alleen tja waarschijnlijk een vreemde bij ons. Hopelijk blijft die stoel leeg. :P
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 08 Aug 2014 12:55

Re: Naast een vreemde zitten in het vliegtuig?

Ik snap dat van te voren stoelen reserveren sowieso niet zo. Als je toch graag bij elkaar wil zitten en je checkt ook bagage in, dan ga je toch gewoon op tijd naar de luchthaven om in te checken? Ik heb slechts 1 keer vooraf stoelen gereserveerd en dat was toen we met alleen handbagage vlogen en ik dacht dat dat dus moest bij Ryanair.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem122

Bericht 08 Aug 2014 13:02

Re: Naast een vreemde zitten in het vliegtuig?

Poppy schreef:Ik snap dat van te voren stoelen reserveren sowieso niet zo. Als je toch graag bij elkaar wil zitten en je checkt ook bagage in, dan ga je toch gewoon op tijd naar de luchthaven om in te checken? Ik heb slechts 1 keer vooraf stoelen gereserveerd en dat was toen we met alleen handbagage vlogen en ik dacht dat dat dus moest bij Ryanair.


In mijn geval kreeg ik tijdens het boekingsproces bij Etihad al het scherm te zien met het kiezen van de stoelen. Tja dan ga ik niet wachten tot het inchecken en dan nog afwachten of ik wel een stoel bij het raam heb.
Ik kon daar dus stoelen kiezen zonder al in te checken.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 08 Aug 2014 13:18

Re: Naast een vreemde zitten in het vliegtuig?

Ik check altijd online van te voren in als het kan, bagage doe ik dan bij de drop-off, maar vind het fijner dat je zelf je plaatsen heb kunnen uitkiezen (bijv. niet te dicht bij een pantry, niet direct boven de vleugel als je een mooi uitzicht wilt etc.)
<<

Anoniem147

Bericht 08 Aug 2014 13:25

Re: Naast een vreemde zitten in het vliegtuig?

Ik check ook altijd online in en dan kun je inderdaad stoelen kiezen. Soms gratis en soms voor iets van €5,- per persoon.

Ik vind inchecken op de luchthaven zo vreselijk. Met zijn alle in een rijtje staan en wachten haha. Ben altijd blij als ik bij een leeg droppunt sta.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 08 Aug 2014 13:37

Re: Naast een vreemde zitten in het vliegtuig?

Ik slaap toch meestal het grootste gedeelte van de reis en als ik niet slaap lees ik of kijk ik een film/serie. Grote kans dat ik niet eens weet hoe de persoon naast me eruit ziet. Maar heb wel een vriendinnetje gemaakt in het vliegtuig toen ik hierheen ging emigreren, zo ongelofelijk leuk. We kwamen pas aan de praat toen we stonden te wachten tot we het vliegtuig konden verlaten en we paar uur op Abu Dhabi moesten wachten. Leukleukleuk! Overigens heb ik alleen tickets van Bangkok - Oslo met stoelreservering gedaan, 12 uur wil ik niet ergens anders zitten dan mijn vriend. Maar alle andere vluchten, incl die naar New York, zitten we ws op aparte stoelen, veel goedkoper.
Afbeelding
Afbeelding
<<

caribbeanlover

Bericht 08 Aug 2014 14:27

Re: Naast een vreemde zitten in het vliegtuig?

Poppy,

Wij gaan altijd zeer ruim van te voren naar Schiphol en er wordt bij onze vakantie aangeraden om er 3 uur van te voren aanwezig te zijn wij zijn er zeker al 3,5. Dan nog denken wij steeds ''we zullen wel een van de 1e zijn'' niet dus en dus staat er altijd al een behoorlijke rij. Op zich gaat het altijd wel redelijk snel en wachten moet je toch wel. Door CC te vliegen valt het sowieso wel mee. Ik begrijp je wel, maar mijn man wil het altijd en ik denk hetzelfde als jij. Ben je er ruim op tijd, dan is de kans groot dat je toch wel naast elkaar zit ook nog eens keuze waar je wilt zitten dus niet bij de wc zoals de meesten niet willen. Dit jaar wil ik dat eens proberen en hem zeggen dat ervoor betalen onzin en onnodig geld uitgeven is.

Iloverockandroll1984,

Wij hebben dat een aantal keren geprobeerd om online in te checken, maar dat lukte nooit. Volgens mij kwam dat omdat je een creditcard ervoor moest hebben iig iets wat wij niet hebben zal het mijn man eens vragen. Kan me wel herinneren dat je je paspoort in een apparaat moest doen en dat systeem werkte niet wellicht was dat het probleem. Het is wel erg handig, wellicht kan het dit jaar wel. Sinds de bagage drop off bestaat was dat niet mogelijk waar wij heen gingen en toen het er wel was was die stuk.

Marsy,

Ik ben een slechte slaapster en al helemaal in het vliegtuig. Ik slaap dan wel eens dus ben ik blij dat het lukt en heb wel eens vluchten meegemaakt dat ik helemaal niet sliep...........balen! Wat leuk zeg. Heb je nog steeds contact met haar?
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 08 Aug 2014 14:33

Re: Naast een vreemde zitten in het vliegtuig?

Nee hoor je hebt creditcard nooit nodig voor online inchecken, dat heb je alleen voor boeken nodig. Als je eenmaal je e-ticket hebt ontvangen na het boeken, dan voer je je boekingsnummer in of ticketnummer en dan wijst het zich vanzelf. Het kan inmiddels bij de meeste maatschappijen wel, maar als je via een reisorganisatie boekt weer niet altijd geloof ik. Het kan inderdaad een hop tijd schelen als je alleen maar naar de baggage drop off moet, die rijen zijn toch vaak korter dan bij de incheckbalies.
<<

Anoniem88

Bericht 08 Aug 2014 14:36

Re: Naast een vreemde zitten in het vliegtuig?

Online inchecken is inderdaad heel simpel! Ik ben altijd huiverig voor dat soort dingen, maar het was zo eenvoudig. Ik had zelfs m'n boardingpass pass op de terugweg niet uitgeprint, geen printer paraat, maar ik kreeg m'n boardingpass ook in een QR-code, hoefde ik alleen maar m'n telefoon te laten zien bij de gate. Het enige wat je voor online inchecken nodig hebt, is je e-ticket en je paspoort.
<<

Anoniem147

Bericht 08 Aug 2014 14:50

Re: Naast een vreemde zitten in het vliegtuig?

Bij arke heb je wel een credit card nodig als je online incheckt en stoelreservering wil, omdat je voor dat laatste betaald. Als je gewoon incheckt zit je trouwens volgens het seatingplan ook vaak naast elkaar maar bijv niet bij het raam.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 08 Aug 2014 14:56

Re: Naast een vreemde zitten in het vliegtuig?

Ah ok dat wist ik niet Marni. Kan je dan ook al bij het boeken die stoelen reserveren of pas bij het online inchecken?
<<

Anoniem122

Bericht 08 Aug 2014 15:03

Re: Naast een vreemde zitten in het vliegtuig?

Oh ik vind online inchecken als ik bagage heb echt niet prettig! Heb het alleen toen bij 2 binnenlandse vluchten gedaan in Thailand, maar daar moest je je bagage ook gewoon nog bij de incheckbalie afdroppen dus maakte het niet veel uit.
Ik heb expres op mijn vluchten van/naar Thailand niet ingecheckt online, maar gewoon op de luchthaven.

In Amsterdam stond er geen enkele rij, en omdat ik toch al mijn stoel had, heb ik ook iets later ingecheckt. In Bangkok voor de terugreis was ik toch al vroeg op de luchthaven, vloog om 3 uur snachts en was rond 10 uur ofzo op de luchthaven. Dus genoeg tijd om in te checken. Ben gewoon in de rij gaan staan.
<<

Anoniem147

Bericht 08 Aug 2014 15:05

Re: Naast een vreemde zitten in het vliegtuig?

Nee pas bij het inchecken. Bij klm kan het volgens mij gelijk bij boeking. Ben sowieso geneigd klm te kiezen deze keer. Volgens mij is daar bagage tot een bepaalde boekingsdatum gratis, het entertainmentding en volgens de website krijg je 2x iets van eten/snacks en meerdere keren drinken. Bij Arke moet je tegenwoordig voor alles betalen muv 1x eten met water haha.
<<

Anoniem147

Bericht 08 Aug 2014 15:06

Re: Naast een vreemde zitten in het vliegtuig?

Nee pas bij het inchecken. Bij klm kan het volgens mij gelijk bij boeking. Ben sowieso geneigd klm te kiezen deze keer. Volgens mij is daar bagage tot een bepaalde boekingsdatum gratis, het entertainmentding en volgens de website krijg je 2x iets van eten/snacks en meerdere keren drinken. Bij Arke moet je tegenwoordig voor alles betalen muv 1x eten met water haha.
<<

caribbeanlover

Bericht 08 Aug 2014 15:28

Re: Naast een vreemde zitten in het vliegtuig?

http://www.arke.nl/vliegtickets/services/zitcomfort/

Zie hier wat wel en niet is inbegrepen bij Arkefly en met welke klasse.

Marni, Het klopt dus niet helemaal wat je zegt. Als wij gewoon inchecken, dan is de kans idd groot dat we alsnog naast elkaar zitten, maar bij op een rij met 3 of 4 stoelen dus bij vreemden wat niet mijn voorkeur geeft. Helaas kunnen wij niet kiezen met wie we vliegen, maar Arkefly is prima.

iloverocknroll1984, Waarom zeg je dat als je niet weet hoe het zit? Ja, je kan stoelen reserveren mits je ervoor betaald bij Arkefly iig.

Overigens hoef ik niet perse online in te kunnen checken als dat voor ons mogelijk zou zijn, maar zolang we maar naast elkaar zitten is dat het belangrijkste. Mocht dat dan met een vreemde erbij zijn, da's minder maar ach dat overleven we wel.
<<

Anoniem125

Bericht 08 Aug 2014 15:39

Re: Naast een vreemde zitten in het vliegtuig?

Wij checken altijd online in en zoeken dan goede stoelen uit (en naast elkaar als we samen vliegen). Ik vind dit altijd wel handig en omdat we ook geen spullen meer hoeven af te leveren kunnen we dan zo doorlopen. Omdat we ook nog door de priority lane mogen ben je echt binnen mum van tijd door alles heen en kun je lekker in de business lounge gaan zitten, ideaal, gratis eten/drank etc. Dat geeft vliegen/reizen weer een geheel andere dimensie, haha!
<<

caribbeanlover

Bericht 08 Aug 2014 15:45

Re: Naast een vreemde zitten in het vliegtuig?

Moet je voor die lounge betalen? Arkelfy heeft ook zoiets, het heet anders, maar is dacht ik € 20,00 pp volgens mij hebben ze ook douches.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 08 Aug 2014 16:03

Re: Naast een vreemde zitten in het vliegtuig?

caribbeanlover schreef:iloverocknroll1984, Waarom zeg je dat als je niet weet hoe het zit? Ja, je kan stoelen reserveren mits je ervoor betaald bij Arkefly iig.

Ja mijn fout, ik had er alleen nog nooit van gehoord, weer wat geleerd :smile:
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 08 Aug 2014 16:32

Re: Naast een vreemde zitten in het vliegtuig?

Ik begin hem nu wel te knijpen! Wij hebben geen creditcard dus kunnen geen stoel reserveren maar volgens die site moet je als je met baby reist je een stoel bij het raam hebben. Straks zitten vriend en R op rij 2 bij het raam en ik ergens aan de andere kant van het vliegtuig in het midden. Dan kunnen we dus de hele reis niet bij elkaar in de buurt komen.
R. 2013
D. 2016
VorigeVolgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers