Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Naast een vreemde zitten in het vliegtuig?

<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 08 Aug 2014 16:41

Re: Naast een vreemde zitten in het vliegtuig?

Reizen jullie met Arkefly dan? Er staat op de website dat je vanaf 3 weken voor vertrek tot 48 uur van te voren extra services (waaronder stoelreservering) kan boeken en dat het via de website alleen met creditcard kan, maar ook dit:
- U kunt terecht bij de reisbureaus in Nederland voor een betaling met pin.
- U kunt terecht bij de Arke kantoren in Aruba en Curaçao voor een contante betaling of een betaling via pin.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 08 Aug 2014 16:43

Re: Naast een vreemde zitten in het vliegtuig?

Het dichtstbijzijnde reisbureau is niet bepaald om de hoek dus voordat we tijd hebben om daar heen te gaan zijn we alweer een week verder. En er zijn nu nog maar 2 rijen met stoelen naast elkaar boekbaar. Er zijn maar een beperkt aantal stoelen waar we uit kunnen kiezen omdat we met kind vliegen op comfort stoelen.
R. 2013
D. 2016
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 08 Aug 2014 16:48

Re: Naast een vreemde zitten in het vliegtuig?

Ai, dat is jammer. En kan je niet iemand vragen (ouders of zo) om daarvan de creditcard te mogen gebruiken?
<<

Anoniem122

Bericht 08 Aug 2014 16:52

Re: Naast een vreemde zitten in het vliegtuig?

Kan je niet van iemand een CC lenen? En je kan ook "prepaid" creditcards kopen. Misschien is dat anders een optie?
http://www.cashpassport.com/1/nl/nl/Uw-kaart-kopen/ Via de site van Mastercard word je doorgelinkt naar deze website. Dus is gewoon betrouwbaar.

En neem toch aan dat bij het inchecken ze ook wel rekening houden met het feit dat jullie met een kind reizen. Kan je ze anders niet bellen of je op een andere manier een betaling kan doen?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 08 Aug 2014 17:17

Re: Naast een vreemde zitten in het vliegtuig?

Bedankt kadfjakdnfkewakane (haha je naam is nog moeilijker dan die van Pompoen destijds!). We hebben 2 stoelen naast elkaar, geboekt met een prepaid creditcard. Paniekvogelmodus kan weer uit.

Gelijk alles uitgeprint en klaargelegd in een mapje. Nog maar 20 dagen :D
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem125

Bericht 08 Aug 2014 17:25

Re: Naast een vreemde zitten in het vliegtuig?

caribbeanlover schreef:Moet je voor die lounge betalen? Arkelfy heeft ook zoiets, het heet anders, maar is dacht ik € 20,00 pp volgens mij hebben ze ook douches.

Niet als je veel vliegt, dan mag je gewoon naar binnen.
<<

Anoniem122

Bericht 08 Aug 2014 17:29

Re: Naast een vreemde zitten in het vliegtuig?

Carool schreef:Bedankt kadfjakdnfkewakane (haha je naam is nog moeilijker dan die van Pompoen destijds!). We hebben 2 stoelen naast elkaar, geboekt met een prepaid creditcard. Paniekvogelmodus kan weer uit.

Gelijk alles uitgeprint en klaargelegd in een mapje. Nog maar 20 dagen :D


Haha, de uitspraak staat in mijn onderschrift :P

Maarre dat hebben jullie snel gedaan! Je kan die kaart toch alleen bij een GWK kantoor halen? Maar fijn dat het geregeld is :D Had je nog mijn stukje in je andere topic gelezen over die Duoseat? Dat dat mijn ouders heel goed bevallen was, kostte ze 50 euro extra maar hadden op de heen en terug vlucht een stoel vrij naast hun.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 08 Aug 2014 17:42

Re: Naast een vreemde zitten in het vliegtuig?

Ik ging Googlen op prepaid creditcard en kwam zo op een direct-gebruiken creditcard-voucher :)

Ik wilde graag een duoseat, vriend niet. Vind ik prima, op de voorwaarde dat hij de entertainment op zich neemt.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem122

Bericht 08 Aug 2014 17:45

Re: Naast een vreemde zitten in het vliegtuig?

Carool schreef:Ik ging Googlen op prepaid creditcard en kwam zo op een direct-gebruiken creditcard-voucher :)

Ik wilde graag een duoseat, vriend niet. Vind ik prima, op de voorwaarde dat hij de entertainment op zich neemt.


Ohh das handig! Fijn dat het zo snel geregeld kon worden, scheelt toch een hoop stress!
Goede deal trouwens :P
<<

caribbeanlover

Bericht 08 Aug 2014 21:36

Re: Naast een vreemde zitten in het vliegtuig?

Iloverocknroll1984,

Kan gebeuren geeft niet! Had je het tegen mij? Zo ja, ja wij reizen altijd met Arkefly zeker sinds Martinair niet meer bestaat. Klopt, je dient idd de stoelreservering per cc te betalen en wij lenen altijd het nr van die van mijn ouders.............prima oplossing. Het klopt ook dat het bij Arke zelf kan, maar voor ons maakt beide niet uit.Dit jaar wil ik het eens gokken, altijd op zekerheid gaan in het leven is ook niet altijd leuk denk ik. Bovendien is de kans groot dat wij dit jaar bij een belgische reisorganisatie gaan boeken en die hebben in de goedkoopste klasse stoelindeling 3-3-3 (zie mijn eerdere uitleg). Dus dat gokken mbt waar we zitten kan er dan ook wel bij.

Carool,

Tja dat is helaas niet anders vrees ik. Zijn er geen klassen waarbij je sowieso 3 stoelen hebt? Dus 3-4-3 bijv? Anders kunnen jij en vriend altijd regelmatig even ruilen toch?! Waar ga je heen?

Mw lastige naam aka Mai per rai (hoe kom je daaroo?) :razz: ,

Een 1 malige CC lijkt mij niks en niet zo handig en tot nu toe hebben wij het gelukkig prima kunnen oplossen met die van mijn ouders.

Nougat,

Dat wist ik niet. Da's zeker als je losse tickets boekt? Hoe vaak moet je er per jaar reizen? Met pakketreizen zoals wij is dat wellicht lastig bij te houden.
<<

Anoniem125

Bericht 09 Aug 2014 12:58

Re: Naast een vreemde zitten in het vliegtuig?

Het gaat via de maatschappij waarmee je reist, veel maatschappijen hebben een soort miles systeem waarmee je steeds meer privileges krijgt. Voor KLM bijvoorbeeld kun je Level Miles sparen, daarmee krijg je dan extra service. Hier lees je er meer over: http://www.klm.com/travel/nl_nl/flying_ ... /index.htm
<<

caribbeanlover

Bericht 10 Aug 2014 01:38

Re: Naast een vreemde zitten in het vliegtuig?

Ik had het er vandaag met mijn man over en hij ziet het niet zo zitten om vanaf Belgie te vertrekken. Hij betaald liever € 200,00 zodat vanaf hier kunnen vertrekken.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 31 Aug 2014 09:55

Re: Naast een vreemde zitten in het vliegtuig?

Feline schreef:Toen ik naar Curacao vloog zat ik naast een stelletje. De jongen leek qua innerlijk echt sprekend op een goede vriend van me dus wij hebben de hele vlucht gekletst, z'n vriendin was er geloof ik iets minder blij mee.

Op de vlucht naar Cuba zat ik naast een hele knappe jonge piloot :) Hij was op weg naar Mexico met z'n hele familie om z'n verloofde te ontmoeten maar z'n zwager was maar toespelingen aan het maken dat ie maar bofte omdat ie naast mij zat. Hij had echt superlieve ouders trouwens en ze waren heel erg trots op me dat ik gewoon in 1 dag een ticket had geboekt en alleen aan het reizen was. Was echt een leuke vlucht!


Krijg nou wat haha.. Zit ik 'Liefs Uit' te kijken.. Is het m'n buurman uit het vliegtuig! Heb 'm wel ietwat geromantiseerd in m'n herinnering maar het is echt zo grappig om hen op tv terug te zien!
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 18:24

Bericht 31 Aug 2014 10:26

Re: Naast een vreemde zitten in het vliegtuig?

Leuk, feline! Kwam op tv ook over als een leuke kerel. En vond m superschattig met z'n vrouw, leuk stel.
<<

Anoniem152

Bericht 31 Aug 2014 11:13

Re: Naast een vreemde zitten in het vliegtuig?

Wat een toeval, Feline!
Vond het inderdaad een leuk stel.
<<

Anoniem222

Bericht 31 Aug 2014 11:59

Re: Naast een vreemde zitten in het vliegtuig?

Haha ik ben heel benieuwd nu! Wat is liefs uit..? Een tv programma? Kun je dat terugkijken?

Ik zat op de terugweg vanuit Jordanie heel relax met mijn vriend in een 2 zit aan het raam in comfortclass, komt de stewardess naar ons toe of we willen ruilen met een ander stel omdat die man heel erg Vliegangst had en hij graag aan het raam wilde zitten (zij zaten in een 3zit in het midden). Ik vond het prima want het maakt me niks uit maar als je dat weet dan betaal je toch die paar euro en kies je je eigen stoelen uit? Achteraf gezien vond ik het best bijdehand haha!
<<

Anoniem147

Bericht 31 Aug 2014 12:01

Re: Naast een vreemde zitten in het vliegtuig?

Ja dat snap ik ook niet hoor. Ik heb ook vliegangst maar zou zoiets dan weer nooit vragen. Ik had trouwens ook niet geruild hahahahaha. Ik had gezegt.. Oh heel vervelend, maar ik heb ook vliegangst en zit hier heel rustig :12:

Maar jullie zijn heel lief haha.
<<

Anoniem222

Bericht 31 Aug 2014 12:04

Re: Naast een vreemde zitten in het vliegtuig?

Haha nou achteraf baalde ik toch een beetje want ik heb die gast goed in de gaten gehouden en volgens mij zat ie gewoon te liegen :p.
<<

caribbeanlover

Bericht 31 Aug 2014 12:57

Re: Naast een vreemde zitten in het vliegtuig?

Harrison schreef:Haha ik ben heel benieuwd nu! Wat is liefs uit..? Een tv programma? Kun je dat terugkijken?

Ik zat op de terugweg vanuit Jordanie heel relax met mijn vriend in een 2 zit aan het raam in comfortclass, komt de stewardess naar ons toe of we willen ruilen met een ander stel omdat die man heel erg Vliegangst had en hij graag aan het raam wilde zitten (zij zaten in een 3zit in het midden). Ik vond het prima want het maakt me niks uit maar als je dat weet dan betaal je toch die paar euro en kies je je eigen stoelen uit? Achteraf gezien vond ik het best bijdehand haha!


Wat apart dat het juist aan jullie werd gevraagd zeg. Als je vliegangst hebt, dan lijkt me dat je juist niet bij het raam wilt zitten omdat je alles mee krijgt/ziet. Had jij dmv stoelreserveringen voor je stoelen betaald? Zo ja, dan had ik het niet eens gedaan anders trouwens ook niet. Jammer dan, maar dat is niet mijn probleem als iemand angst heeft.
Overigens zitten wij waarschijnlijk dit jaar ook bij/naast vreemden.
<<

Anoniem152

Bericht 31 Aug 2014 13:17

Re: Naast een vreemde zitten in het vliegtuig?

Harrison schreef:Haha ik ben heel benieuwd nu! Wat is liefs uit..? Een tv programma? Kun je dat terugkijken?

Ik zat op de terugweg vanuit Jordanie heel relax met mijn vriend in een 2 zit aan het raam in comfortclass, komt de stewardess naar ons toe of we willen ruilen met een ander stel omdat die man heel erg Vliegangst had en hij graag aan het raam wilde zitten (zij zaten in een 3zit in het midden). Ik vond het prima want het maakt me niks uit maar als je dat weet dan betaal je toch die paar euro en kies je je eigen stoelen uit? Achteraf gezien vond ik het best bijdehand haha!

Liefs uit... lijkt een beetje op Grenzeloos verliefd, maar in plaats van dat het meisje naar het buitenland vertrekt, komt de geliefde naar Nederland. Het is van de KRO, je kunt het terugkijken via uitzending gemist. Aanrader!
<<

Anoniem222

Bericht 10 Sep 2014 09:58

Re: Naast een vreemde zitten in het vliegtuig?

Nee ik had niet extra betaald voor mijn stoelkeuze, anders had ik het ook zeker niet gedaan inderdaad.

Thanks Chava!
<<

Anoniem287

Bericht 10 Sep 2014 11:30

Re: Naast een vreemde zitten in het vliegtuig?

Ik heb al zo vaak naast vreemden gezeten in het vliegtuig, aangezien ik veel in mijn eentje heb gereisd. Ik hoop altijd op een slank persoon, omdat ik 1 keer naar de VS naast een heel erg dikke man zat die ook nog eens enorm naar zweet stonk. Dat was echt geen pretje 8 uur lang.
<<

Anoniem125

Bericht 10 Sep 2014 13:04

Re: Naast een vreemde zitten in het vliegtuig?

Sowieso vind ik dat mensen die echt zo dik zijn dat ze degene naast hen storen, twee stoelen zouden moeten betalen. Ik heb het ook eens gehad. Een heel dikke man, die dan ook nog heel breed ging zitten met zijn benen. Ik moest mijn benen haast wel over elkaar doen, om niet tegen zijn benen aan te komen. Dat vond ik zo asociaal. Een stuk van mijn stoel werd ook bezet door zijn vetkwab. Vond ik eigenlijk niet kunnen. Ik betaal gewoon voor 1 stoel en dan wil ik daar ook gebruik van kunnen maken.
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 18:24

Bericht 10 Sep 2014 13:16

Re: Naast een vreemde zitten in het vliegtuig?

Kleine ielige vrouwtjes kunnen ook knap irritant zijn trouwens. Op een vlucht van 11 uur lamng had mevrouw eerst al haar bagage onder de stoel van mij gezet. Want dan haf ze meer beenruimte.... Zij was met moeite 1.60 ik ben 1.80. Mijn bagage kon wel in dat rek erboven. Vervolgens zat ze het grootste deel van de vlucht met haar ellebogen mijn volume/zenders te veranderen. O en ik kon wel al haar flesjes open maken, ze had zere handen (heb zelf reuma in mn handen, kon ze niet weten maar toch)
Toen ze ging slapen lag er ook steeds van alles bij mij op schoot.
<<

Anoniem125

Bericht 10 Sep 2014 13:57

Re: Naast een vreemde zitten in het vliegtuig?

Maar dan gaat het om een vervelend persoon, die heb je in alle soorten en maten. Dikke mensen waarvan echt ledematen over je stoel hangen, die kunnen daar niks aan doen. Behalve meer ruimte kopen, zodat andere mensen er geen last van hebben. Ik heb een gemiddelde lengte (1.70) en ben slank, maar ik vind het wel eens vervelend dat grotere/dikkere mensen zoveel ruimte opeisen. Ik heb gewoon dezelfde prijs betaald voor dezelfde hoeveelheid ruimte, dus die ruimte wil ik ook graag zelf gebruiken en niet het gevoel hebben mijn benen niet te kunnen strekken, omdat die ruimte al is opgeeist door iemand die zo nodig ruim wil zitten, teveel vet heeft, of (vaak bij mannen) wil laten zien hoe groot/breed/stoer hij wel niet is, of hoe groot zijn l*l is, want je moet natuurlijk wel wijdbeens zitten, anders past het niet. Uuuuuuuuuuurgh!
VorigeVolgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers