Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kiezen voor jezelf of voor een ander in dit geval?

<<

Anoniem108

Bericht 05 Aug 2014 22:35

Re: Kiezen voor jezelf of voor een ander in dit geval?

Als jullie je er beiden goed bij voelen, zou ik dus voor het feestje kiezen. :)
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 05 Aug 2014 23:33

Re: Kiezen voor jezelf of voor een ander in dit geval?

Beetje vreemde reactie van je vriend. Ik zou verwachten dat hij dit had gezegd: "Als je niet mee gaat moet ik steeds aan iedereen op de bruiloft uitleggen waarom jij niet mee bent gegaan. Daarnaast is de kans groot als ik eerlijk zeg dat je een ander feestje leuker/belangrijker vond dan de bruiloft je de komende tijd wel vreemd door mijn familieleden wordt aangekeken." Met andere woorden je brengt hem in een ongemakkelijke situatie op de bruiloft.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 05 Aug 2014 23:41

Re: Kiezen voor jezelf of voor een ander in dit geval?

Misschien ben ik één van de weinigen maar als mijn vriend het niet zo heel veel uit maakt (zoals ik een beetje begrijp uit je post) dan zou ik voor het feestje kiezen, ik ken die mensen tenslotte niet eens. Als het nou zijn broer, zus, vader of moeder was vind ik het anders (maar ik neem aan dat je die wel kent :wink:) maar familie die ik eigenlijk niet eens ken? Nee daar voel ik mij niet verplicht toe... Dan zou ik zeggen: kies voor jezelf (je vriend neemt het je niet kwalijk zo te lezen).

Wat mij wel aan het denken zou zetten (voor mijzelf) aan wie heb je het beloofd? aan je vriend? of aan die familie die je niet kent? In dat laatste geval zou ik er nog over nadenken maar dan heb je ze dus al eens ontmoet? (niet dat je ze dan kent maar toch... dan zou ik er misschien iets meer schuldgevoel bij hebben om niet te gaan) Als ik het alleen aan mijn vriend beloofd zou hebben, dan zou ik gezien zijn reactie, mij daar geen zorgen over maken en lekker gaan feesten!
Afbeelding
<<

Anoniem130

Bericht 06 Aug 2014 00:07

Re: Kiezen voor jezelf of voor een ander in dit geval?

Ik snap het dilemma niet helemaal.. Als het je vriend niet uitmaakt en je het bruidspaar niet kent, wie stel je dan teleur door niet te gaan? Familie van het bruidspaar/je vriend ofzo? En hoe erg vinden die het als jij niet komt (oftewel, hoe belangrijk is jouw aanwezigheid nou echt?)?

Ik snap het echt niet helemaal.. Neig nu dus naar feestje, maar dat is dus omdat de verplichting me niet echt duidelijk is omdat ik niet snap aan wie je toegezegd hebt te komen.
<<

Anoniem119

Bericht 06 Aug 2014 04:46

Re: Kiezen voor jezelf of voor een ander in dit geval?

Ik zou naar de bruiloft gaan, omdat ik dat fijn zou vinden voor je vriend als ie dat graag wilt. En wie zegt dat die bruiloft niet ook een heel leuk feestje kan worden? Wie weet valt de stijfheid wel mee en heb je gewoon een leuke dag/avond mét vriend!
<<

Anoniem125

Bericht 06 Aug 2014 06:33

Re: Kiezen voor jezelf of voor een ander in dit geval?

Wat Whatever zegt.
<<

Anoniem122

Bericht 06 Aug 2014 06:36

Re: Kiezen voor jezelf of voor een ander in dit geval?

Ik zou ook voor het feestje gaan. Die familie ontmoet je wel op een ander moment, denk ik dan.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 06 Aug 2014 07:11

Re: Kiezen voor jezelf of voor een ander in dit geval?

Marin schreef:Ik zou naar de bruiloft gaan, omdat ik dat fijn zou vinden voor je vriend als ie dat graag wilt. En wie zegt dat die bruiloft niet ook een heel leuk feestje kan worden? Wie weet valt de stijfheid wel mee en heb je gewoon een leuke dag/avond mét vriend!


Sorry SoGood haha maar hier mee eens. Wel inclusief mijn laatste post op de vorige pagina :D
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem123

Bericht 06 Aug 2014 07:14

Re: Kiezen voor jezelf of voor een ander in dit geval?

Ik zou ook voor het feestje gaan. Als je het bruidspaar al niet eens kent. Ze missen jou dan echt niet en als andere mensen jou missen is dat hun probleem.
<<

Anoniem125

Bericht 06 Aug 2014 07:16

Re: Kiezen voor jezelf of voor een ander in dit geval?

Sorry, maar ik vind mijn eigen vrienden toch net even belangrijker dan een bruiloft van mensen die ik niet eens ken! Mijn man zie ik elke dag, hij kan elke dag met mij 'pronken', dus die reden zou voor mij niet zwaar meewegen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 06 Aug 2014 07:28

Re: Kiezen voor jezelf of voor een ander in dit geval?

Oh en ik vind de pronk-opmerking cute hoor! We begrijpen (bijna) allemaal wel hoe hij die bedoelt :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem119

Bericht 06 Aug 2014 07:31

Re: Kiezen voor jezelf of voor een ander in dit geval?

Haha ja en ik vind dat als mijn vriend iets graag wil en belangrijk vindt, dat zelf automatisch ook belangrijker dan vrienden die ik vaker zie.
Ik vind die pronk opmerking ook lief.
<<

Anoniem280

Bericht 06 Aug 2014 08:02

Re: Kiezen voor jezelf of voor een ander in dit geval?

Ik zou voor de bruiloft kiezen. Ook al ken je die mensen niet, de kans zit er wel in dat je ze ooit op een ander feest(je) tegen komt.
Verder ben ik het eens met wat Fred zei. Het lijkt me voor je vriend ook niet makkelijk.
<<

Anoniem125

Bericht 06 Aug 2014 08:30

Re: Kiezen voor jezelf of voor een ander in dit geval?

Tsja, maar dat is dus de vraag, als het voor mijn vriend echt heel belangrijk zou zijn dat ik meeging, dan zou ik uiteraard meegaan, maar die indruk krijg ik hier niet.
<<

Anoniem119

Bericht 06 Aug 2014 08:35

Re: Kiezen voor jezelf of voor een ander in dit geval?

Dan heb jij een andere indruk dan ik want ik had het gevoel dat ie t juist wel jammer zou vinden.
<<

Anoniem147

Bericht 06 Aug 2014 08:45

Re: Kiezen voor jezelf of voor een ander in dit geval?

Ik zou naar het feestje gaan.

Om het voor mijn vriend makkelijk te maken zou hij gewoon op de bruiloft zeggen 'ze voelde ze niet zo lekker, vandaar dat ik alleen ben'.

(En ondertussen een awesome tijd hebben op het feestje :smile: )

Leugentje om bestwil om het voor beide net wat makkelijker te maken en het bruidspaar niet in verlegenheid te hoeven brengen vind ik best wel mogen.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 06 Aug 2014 09:01

Re: Kiezen voor jezelf of voor een ander in dit geval?

Bedankt voor alle reacties! Hij hoeft niet alleen hoor, dat is het probleem niet. Hij vermaakt zich verder ook wel. Sowiesogkomt het werk technisch qua tijd ook kut uit dus als hij een excuus wil dan heeft hij die. Het is trouwens een event van mijn werk dus niet zomaar een feestje.
<<

Happinaz

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 583

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 06 Aug 2014 09:03

Re: Kiezen voor jezelf of voor een ander in dit geval?

Ik zou voor de bruiloft kiezen. Omdat je nou eenmaal een beetje bij je vriend hoort. Ik zou mij niet relaxt voelen op het feestje, en constant in de split-modus zitten.

Wel een dilemma, en dan zal je ook net zien dat er een paar 100 km tussen zit.
Kun je die hele bruiloft niet opleuken door er een hotelnachtje in de buurt aan vast te plakken ofzo?
<<

Anoniem130

Bericht 06 Aug 2014 09:03

Re: Kiezen voor jezelf of voor een ander in dit geval?

Dan snap ik het dus nog steeds niet. Wat was het hele probleem dan wie je teleur zou stellen?
Laatst gewijzigd door Anoniem130 op 06 Aug 2014 09:29, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem125

Bericht 06 Aug 2014 09:22

Re: Kiezen voor jezelf of voor een ander in dit geval?

In dat geval zou ik niet gaan, nee. Als hij zich verder ook wel vermaakt en samen met familie/vrienden kan gaan, dan zou ik het belangrijker vinden om op het feestje van mijn werk aanwezig te zijn. Ja, je hoort een beetje bij je vriend, maar je hoort ook een beetje bij je collega's. En als je vriend het zonder jou prima redt, dan zou ik afgaan op waar ik zelf het meeste zin in heb.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 06 Aug 2014 17:22

Re: Kiezen voor jezelf of voor een ander in dit geval?

Zeker feestje! Hij vind het ok en hij gaat het alleen, prima!
Smile, it's free!
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 17:24

Bericht 06 Aug 2014 18:33

Re: Kiezen voor jezelf of voor een ander in dit geval?

Nougat schreef:Pfff, een leuk feestje waar je zelf superveel zin in hebt missen, omdat je vriend met je wil pronken. Zelf zou ik liever een leuke avond hebben met mijn vrienden, dan als een trophy wife te moeten opdraven naast je vriend met als enige functie zijn status wat op te krikken. Nee, bedankt.


Je kreeg op je eerste reactie nog niet de gewenste reacties?

Ik zou denk ik ook met enige tegenzin toch naar de bruiloft gaan.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 06 Aug 2014 19:22

Re: Kiezen voor jezelf of voor een ander in dit geval?

Ik snap ook niet helemaal voor wie je dan per se naar die bruiloft zou moeten. Maar als het zo is dat je je schuldig voelt dat je niet naar de bruiloft gaat, dan zou ik daarheen gaan. Maakt het je verder niet uit, dan zou ik naar het feestje gaan, zeker als je vriend dat ook prima vindt.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 06 Aug 2014 19:30

Re: Kiezen voor jezelf of voor een ander in dit geval?

Feestje feestje feestje!!! Al ben ik wel graag trophy wife, maar dan moet hij ook goed pronken. Het blijft een wisselwerking dat 'trophy wife' gebeuren, is nog niet zo makkelijk als het klinkt hoor..
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem185

Bericht 06 Aug 2014 21:06

Re: Kiezen voor jezelf of voor een ander in dit geval?

Ik zou naar het feestje gaan. Zoals ik het nu begrijp.

Bij mij hangt het voornamelijk af van wat mijn vriend zou willen.
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers