Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Huis te koop en kijkers

<<

Anoniem113

Bericht 05 Aug 2014 16:19

Huis te koop en kijkers

Als jullie kijkers krijgen hoe schoon/netjes maak je je huis dan?

Bij de eerste kijkers was het huis echt super opgeruimt en schoongemaakt en per keer heb ik er minder zin, en vooral tijd nu, om het helemaal schoon te maken en op te ruimen.

Natuurlijk is alles schoon en opgeruimt maar steeds alle ramenwassen, deuren afnemen etc etc,

Doen jullie dat wel steeds?
<<

Anoniem162

Bericht 05 Aug 2014 18:24

Re: Huis te koop en kijkers

Nee, ik ging geen ramen wassen en alle deuren doen. Wel de wc deur en de deur die we veel gebruikten (zoals de hal) maar niet alle deuren van logeerkamers ofzo.
Verder deed ik wel alles, vloeren, badkamer/wc/keuken. Onkruid uit de tuin, stoep vegen
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 05 Aug 2014 18:29

Re: Huis te koop en kijkers

Wij hebben toen een schoonmaakster aangenomen die 1x per week de grote dingen deed (alles afstoffen, extra stofzuigen, dweilen, badkamer en keuken grondig). De rest hielden we gedurende de week zelf bij.
Als er een bezichtiging gepland stond kwam ze de dag er voor. Anders gewoon iedere dinsdag.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem87

Bericht 05 Aug 2014 18:37

Re: Huis te koop en kijkers

Pfff ja ik maakte álles schoon. Ik werd er helemaal gek van, maar ik ben een perfectionist dus tsja. Stond vaak tot middernacht nog te poetsen :-(
<<

Anoniem113

Bericht 05 Aug 2014 19:07

Re: Huis te koop en kijkers

Mijn gevoel zegt ook alles moet blinken maar ik heb gewoon weinig tijd en energie nu met de kleine man.

Badkamer gelukkig al gedaan net. Alleen de keuken nog de deuren, zijn van glas en hebben snel vieze handjes.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 05 Aug 2014 21:30

Re: Huis te koop en kijkers

Heb ik niet gedaan. Makelaar zei ook dat echt niet iedere x de ramen gepoetst hoefde te zijn.
Tuurlijk was t netjes, opgeruimd, vloeren gedweild, meubels grotendeels stofvrij enz. (Was erg fijn met een klein kind..)
Ik moet ook zeggen dat toen ik naar huizen ging kijken ook niet op elk stofje etc lette, laat staan of de ramen gepoetst waren (ok, als t smerig is is t een ander geval)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 05 Aug 2014 22:21

Re: Huis te koop en kijkers

Het hoeft echt niet helemaal shiny te zijn hoor! Zorg gewoon iig dat alle overbodige troep altijd opgeruimd is, keuken alles in kastjes, idem voor badkamer. Even een doekje eroverheen en ik vind het al snel goed hoor. Ramen veel open houden en anders af en toe wat van die spray om het een beetje op te frissen :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 05 Aug 2014 22:48

Re: Huis te koop en kijkers

Als kijker zou ik er ook meer waarde aan hechten dat de ruimtes opgeruimd zijn en ruim ogen (dus niet te veel zooi in het zicht). Gepoetste ramen zouden mij echt niet uitmaken, mits je er nog iets door heen kunt zien maar dat lijkt me wel ;)
<<

Anoniem198

Bericht 05 Aug 2014 23:22

Re: Huis te koop en kijkers

Zelf ben ik best wel een schoonmaakfreak dus mijn huis is over het algemeen al best schoon en opgeruimd.
Ramenlappen en deuren schoonmaken heb ik nooit gedaan speciaal voor kijkers.

Toen wij zelf huizen gingen kijken viel het mij op dat veel huizen vies waren.
Schimmel in badkamer, spinnenrag aan muren, lampenkappen die minstens een stoflaag van een jaar.
Dit snap ik niet zo goed als je huis te koop staat.
Voor mij viel een huis dan ook al snel af mede om deze reden.

1 huis spande wel echt de kroon daar lag vieze was op de grond.
Onderbroek van de kinderen, overal lag speelgoed en het leek wel of ze nog even een zak chips hadden uitgestrooid over de grond voor wij kwamen.
Doe mij dan maar een huis dat stinkt naar hond. :palm:
<<

Anoniem113

Bericht 06 Aug 2014 07:51

Re: Huis te koop en kijkers

Meen je dat Victoria? Gatverdamme zeg! Een heel vies huis dat zou mij ook tegenvallen. Ze zeggen dat mensen er wek doorheen kijken maar toch kijkt een netjes en schoon huis veel prettiger denk ik.

Laten we hopen dat dit de laatste keer is :smile:
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 06 Aug 2014 08:08

Re: Huis te koop en kijkers

Nou stoffige lampenkappen (bij wijze van) zo ik wel doorheen kunnen kijken ja. Vieze ramen (figuurlijk dan :p) ook. Er moet vooral gewoon geen troep overal liggen. Het is al lastig je eigen inrichting in dat huis te denken, laat staan als de ruimte nog kleiner en minder 'jou' wordt door alle troep. Dat vind ik het belangrijkst. Een lekkere geur werkt bij mij trouwens wel heel goed. Dus die cliche appeltaart of dat brood mag van mij gewoon hoor! Het huis dat we nu hebben gekocht rook ook heel lekker :)

We hebben ook 1x een huis bekeken waarin huurders zaten die er duidelijk niet uitwilden. Overal lagen bordjes met half afgekloven korstjes met pindakaas, tandenborstels met aangekoekte tandpasta in de keuken, handdoeken op de grond.. bah! Daar kon ik dus heel moeilijk doorheen kijken!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem113

Bericht 06 Aug 2014 10:23

Re: Huis te koop en kijkers

Ik heb zo'n lekker ruikende ambipur, elke 20 minuten komt er een ander geurtje.

Hier in de straat staat nog een huis te koop. De eigenaar had het tijdelijk verhuurd maar wel in de verkoop laten staan. Toen kwamen er kijkers en bij het opendoen van de deur heeft de makelaar de deur dichtgetrokken en heeft niet eens het huis laten zien. Was helemaal uitgewoond. Keukenkastjes hingen scheef, vloer zwaar beschadigd, overal troep.

Die huurder is nu ook weg en het huis staat nu leeg en wordt opgeknapt, heel traag, verkoop staat zelfs onhold daardoor.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 06 Aug 2014 10:30

Re: Huis te koop en kijkers

Ik zou het voor het oog redelijk schoonmaken, maar zou geen uren eraan besteden. Hoeveel kijkers heb je nu gehad Clapperdie?

Ik heb ook weleens een huis bezichtigd die zo smerig was, vuil ondergoed op de vloer, kwijl van de hond echt overal en dan heb ik het nog het nog niet over de geur. Ik kon er ook niet meer doorheen kijken, dus was al snel klaar.
<<

Anoniem198

Bericht 06 Aug 2014 11:59

Re: Huis te koop en kijkers

Succes Clapperdie! Hopelijk is dit de laatste keer dat je kijkers krijgt! :yes:
Hebben jullie al wat anders op het oog?
<<

Anoniem113

Bericht 06 Aug 2014 18:07

Re: Huis te koop en kijkers

Dit zijn nu de vierde kijkers. Het was een jong pools stel. De jongen was met een paar collega's komen kijken. Morgen hebben ze nog een bezichtiging en daarna hakt hij de knoop door. Hij was zeer te spreken over het huis. Laten we hopen dat het schoonmaken en het lekkere luchtje geholpen hebben en dat het andere huis heel vies is :razz:

We hebben wel een paar huizen op het oog maar we weten pas als ons huis verkocht is wat voor hypotheek we kunnen krijgen. Omdat we met een flinke restschuld achterblijven. Wat deze is weten we nu nog niet maar dat is wrl belangrijk voor hoogte van de nieuwe hypotheek.
<<

Anoniem198

Bericht 06 Aug 2014 18:36

Re: Huis te koop en kijkers

Spannend Clapperdie, hopelijk kiezen ze voor jullie huis!
<<

Anoniem75

Bericht 07 Aug 2014 12:02

Re: Huis te koop en kijkers

Elin schreef:Pfff ja ik maakte álles schoon. Ik werd er helemaal gek van, maar ik ben een perfectionist dus tsja. Stond vaak tot middernacht nog te poetsen :-(


Hier hetzelfde. Vaak stond mijn man om 22.00 uur de ramen van de balkondeur te lappen. Uiteindelijk hebben we het aan iemand verkocht die binnen kwam lopen tijdens de Open Huizen route. En toen die voor de tweede keer kwamen kijken nou toen hebben we echt alles uit de kast gehaald.
<<

yes1984

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 537

Geregistreerd: 14 Nov 2013 09:56

Bericht 07 Aug 2014 16:39

Re: Huis te koop en kijkers

Ik mag ook aan de poets.... Ons huis staat sinds vorige week dinsdag te koop. En dinsdag a.s. komen de eerste kijkers. Spannend. Ga wel poetsen. Wil een goede eerste indruk geven. Hoeveel kijkers hebben jullie allemaal al gehad?
Ennuh gaan jullie duimen voor ons dinsdag? :thumbup:
Afbeelding
Afbeelding
* 3-1-2009* en * 26-11-2012*
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 07 Aug 2014 22:39

Re: Huis te koop en kijkers

Wat balen van de restschuld :( Hoor zoveel mensen erover. Hoe doen jullie het nu met de twee mannen in huis? Slapen ze samen op 1 kamer.

Hopelijk is de knoop in jullie voordeel doorgehakt!
<<

yes1984

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 537

Geregistreerd: 14 Nov 2013 09:56

Bericht 08 Aug 2014 10:04

Re: Huis te koop en kijkers

Ik ga wel even verse bloemen in huis zetten.
Maar een appeltaart of cake bakken is niet nodig toch?
Of zouden jullie dat wel doen?
Misschien ga ik ook nog wel even een ambipur halen inderdaad.
En de ramen lekker open.

Ik ga voor jullie duimen Clapperdie!
Afbeelding
Afbeelding
* 3-1-2009* en * 26-11-2012*
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 09 Aug 2014 15:52

Re: Huis te koop en kijkers

Appeltaart of cake bakken zou ik niet doen :)
Misschien bij een open huis, maar verder niet.
Je bent zelf ook niet thuis, dus dan moet de makelaar het er bij gaan pakken.

Ik zal voor de grap van de week de voordeur van onze buren op de foto zetten.
Dat huis staat ook te koop.. al benieuwd? :palm:
December 2009
juli 2012
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 09 Aug 2014 20:11

Re: Huis te koop en kijkers

PiP schreef:Appeltaart of cake bakken zou ik niet doen :)
Misschien bij een open huis, maar verder niet.
Je bent zelf ook niet thuis, dus dan moet de makelaar het er bij gaan pakken.

Ik zal voor de grap van de week de voordeur van onze buren op de foto zetten.
Dat huis staat ook te koop.. al benieuwd? :palm:


Gaat om de geur Pip, waardoor mensen blijkbaar sneller thuisvoelen, compleet beeld krijgen, gaan romantiseren enz. ;)
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 09 Aug 2014 23:12

Re: Huis te koop en kijkers

Weer wat geleerd :)
December 2009
juli 2012
<<

Anoniem 63

Bericht 10 Aug 2014 00:59

Re: Huis te koop en kijkers

Bij de eerste bezichtiging van ons huis stonden de asbakken en lege wijnflessen verspreid door de woonkamer, was een slaapkamer amper binnen te komen door bergen kleding op de grond en waren badkamer en wc te goor voor woorden. Toch hebben we nog een tweede keer bezichtigd (toen lag er een matras in de woonkamer en bleken er ineens Roemenen tijdelijk te slapen (huurders dus) die ook gewoon op de bank zaten toen wij binnenkwamen) en het zelfs gekocht! Ik kan dus door een hoop heenkijken en het zou me echt niet kunnen schelen of je de ramen nog gelapt hebt en of de deuren nog een doekje hebben gehad. Als t enigszins opgeruimd is en het plakt en stinkt allemaal niet is t prima.
Maar ik kan me voorstellen dat je t zelf zo schoon mogelijk wil hebben.
<<

Anoniem198

Bericht 12 Aug 2014 17:34

Re: Huis te koop en kijkers

Heb je nog wat gehoord van de kijkers clapperdie?
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers