Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Australisch stel weigert Down baby!

<<

Anoniem123

Bericht 06 Aug 2014 08:00

Re: Australisch stel weigert Down baby!

Persoonlijk vind ik het raar om het 'gezonde'' kindje wel mee te nemen en de ander niet. Ik had nooit een tweeling van elkaar verwijderd als dat niet hoeft/moet. Maar een downkindje zou hier wel welkom zijn. Is dan toch een kind van ons en daarom wouden wij ook geen combinatietest. (ja we weten dat ze dan ook andere syndromen gaan testen)

Er zijn in nederland ook mensen die dan denken: nee een down kind hoeven we niet en plegen dan abortus. Vind dat net zo erg, al is het ieders eigen keuze.
<<

Anoniem125

Bericht 06 Aug 2014 08:11

Re: Australisch stel weigert Down baby!

Ik wil ook geen combinatietest, een kind met het syndroom van down, of een andere aandoening is hier net zo welkom als een gezond kind. Ik heb in mijn leven al eens een abortus ondergaan en wil dat sowieso niet een tweede keer meemaken. Daarnaast heb ik ervaring met een gehandicapt kind in mijn eigen gezin en ik had het niet willen missen.
<<

Anoniem88

Bericht 06 Aug 2014 08:21

Re: Australisch stel weigert Down baby!

Haha ZM, je moet nu echt ophouden met dingen verzinnen die je ook hebt meegemaakt en waar je ook ervaring mee hebt hoor, het wordt nu een beetje pathetic, zeg maar :D

Maar, ik ben het wel met je eens, een gehandicapt kindje zou ik ook laten komen. Hoewel ik me inmiddels afvraag of het kindje met down op dit moment niet beter af is dan het gezonde kindje, gezien de reactie van Marsy...
<<

Anoniem125

Bericht 06 Aug 2014 09:40

Re: Australisch stel weigert Down baby!

Nou ja, het is nu eenmaal waar. Ik zou ook liever hebben dat het niet zo was. :eyes:
<<

Anoniem122

Bericht 06 Aug 2014 09:43

Re: Australisch stel weigert Down baby!

Hoeveel uur per dag ben je eigenlijk bezig met al je dingen hier te verzinnen, en ook nog eens te zorgen dat dingen elkaar niet teveel tegen spreken? Dat kan nooit met een fulltime baan te combineren zijn! Je hebt er vast een dagtaak aan!
<<

Anoniem125

Bericht 06 Aug 2014 09:48

Re: Australisch stel weigert Down baby!

Ik ben vrij vandaag.

Over zoiets als een abortus zou ik niet liegen, ik lieg hier sowieso niet. Hoogstens verdraai ik wat dingen, zoals leeftijd/geslacht/details, om herkenbaarheid te voorkomen. Ik vind het wel schokkend dat jullie denken dat ik serieus zoiets ernstigs als een abortus zou verzinnen.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 06 Aug 2014 10:05

Re: Australisch stel weigert Down baby!

Je zal de eerste niet zijn die schokkende dingen verzint... Hoe veel fakers met een zielig leven we hier al niet hebben gehad!
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem125

Bericht 06 Aug 2014 10:17

Re: Australisch stel weigert Down baby!

Ok, heftig... Nee, over een abortus zou ik niet liegen, ik weet hoe f*kking kut dat is en het is nu ook niet bepaald iets om trots op te zijn, ofzo.
<<

caribbeanlover

Bericht 06 Aug 2014 10:52

Re: Australisch stel weigert Down baby!

Dundas schreef:Haha ZM, je moet nu echt ophouden met dingen verzinnen die je ook hebt meegemaakt en waar je ook ervaring mee hebt hoor, het wordt nu een beetje pathetic, zeg maar :D

Maar, ik ben het wel met je eens, een gehandicapt kindje zou ik ook laten komen. Hoewel ik me inmiddels afvraag of het kindje met down op dit moment niet beter af is dan het gezonde kindje, gezien de reactie van Marsy...


ZM als in Zure Mat? Ik zie nergens een reactie van haar hoor of is zij nu Nougat?
<<

Anoniem304

Bericht 06 Aug 2014 10:53

Re: Australisch stel weigert Down baby!

Je gaat door voor de

Afbeelding
<<

caribbeanlover

Bericht 06 Aug 2014 11:21

Re: Australisch stel weigert Down baby!

Da's fijn om te horen ;). Ik heb er natuurlijk al een. Mag ik wat anders kiezen?

Die kennissen waar ik het over had die hun downkind vrij snel na de geboorte naar zo'n tehuis hebben gebracht dat is er net als in dit geval ook een van een tweeling.
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 06 Aug 2014 11:30

Re: Australisch stel weigert Down baby!

Nougat schreef:Hoogstens verdraai ik wat dingen, zoals leeftijd/geslacht/details, om herkenbaarheid te voorkomen

Je bent een man van 50?

Ik durf best te zeggen dat ik wel abortus zou plegen als het kindje Down zou hebben. Het lijkt me enorm heftig om de zorg voor een kindje te hebben, laat staan een kindje met Down. Ik denk dat ik dat zelf gewoon niet aan kan. Ik bedenk me nu ineens dat ik hier in Noorwegen nooit kinderen met Down zie. Heb t even opgezocht en in 2012 werden er 46 kinderen met Down geboren, 3 dood geboren en 69 keer abortus gepleegd ivm Down. Best heftig dus dat er vaker voor wordt gekozen om abortus te plegen dan om het kindje geboren te laten worden, maar ik begrijp het wel heel goed.

Overigens komt morgen het programma Down for dummies, een documentaire gemaakt door Barry Atsma over 3 meiden met Down. Ga ik zeker kijken, lijkt me interessant en leuk om te zien.
<<

caribbeanlover

Bericht 06 Aug 2014 11:54

Re: Australisch stel weigert Down baby!

Even wat anders. Ik heb een keer een docu gezien van een gezin uit Amerika die hun down kind lieten opereren zodat hij niet meer zo op een down kind zou lijken. Wat ben je dan ziek in je hoofd zeg en echt weer iets voor Amerikanen in een ander kan kand zul je dat niet gauw zien.

Nougat, een man van 50? Huh!
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6681

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 06 Aug 2014 12:02

Re: Australisch stel weigert Down baby!

Ben het met je eens dat het beetje ziek is wel CL, maar aan de andere kant worden down syndromers ook vaak anders behandeld omdat ze er nou eenmaal gehandicapt uitziet. Als jij iemand met het down syndroom hebt die eruit ziet als jij of ik, dan denk ik dat hij/zij wel andere mogelijkheden krijgt. Zou het nooit doen, maar de gedachte ergens kan ik heel klein beetje wel begrijpen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

caribbeanlover

Bericht 06 Aug 2014 12:08

Re: Australisch stel weigert Down baby!

Beetje? Ik vind het heel erg hoor.
<<

Anoniem125

Bericht 06 Aug 2014 12:20

Re: Australisch stel weigert Down baby!

Ik vind het ook heel erg. Dus iedereen die er anders uitziet door een handicap en daardoor anders wordt behandeld, moet zich maar laten ombouwen? Ik vind trouwens sowieso niet dat je dit als ouders voor je kind mag beslissen. Als het kind volwassen is en het dan zelf graag zou willen is het weer een ander verhaal. Maar je laat je kind toch niet ombouwen op jonge leeftijd om maar aan de standaard van normaal te voldoen. Echt heel ziek.
<<

Anoniem58

Bericht 06 Aug 2014 12:26

Re: Australisch stel weigert Down baby!

Nougat, je wilt waarschijnlijk heel intelligent overkomen enzo maar ik vind dat je erg domme opmerkingen maakt. NIemand zegt dat je je maar moet laten ombouwen als je er anders uitziet. Ik kan mij wel voorstellen dat je je kind dezelfde kansen gunt en daarom zo'n operatie misschien zou overwegen. Ik denk niet dat die ouders dat gedaan hebben omdat hun kind er dan leuker uitziet.
<<

Anoniem88

Bericht 06 Aug 2014 12:32

Re: Australisch stel weigert Down baby!

Oh, Nougat, ik doelde niet op je abortus hoor. Dat heb je volgens mij al eerder verteld. Of dat waar is weet ik ook niet. Ik doelde op iemand met een handicap binnen je gezin.
<<

Anoniem287

Bericht 06 Aug 2014 12:34

Re: Australisch stel weigert Down baby!

Nougat schreef:Nou ja, het is nu eenmaal waar. Ik zou ook liever hebben dat het niet zo was. :eyes:


En net zeg je dat je het niet had willen missen…. :confused: Of doelde je op de abortus? Dan wil ik even zeggen dat Nougat dit al eens eerder verteld heeft op het forum, en dat dus niet nu ineens verzint zodat ze mee kan praten in dit topic met haar eigen ervaring.
Laatst gewijzigd door Anoniem287 op 06 Aug 2014 12:36, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 06 Aug 2014 12:35

Re: Australisch stel weigert Down baby!

Dat heeft ze ook al eens verteld, alleen is het de ene keer een broer en de andere keer een zus.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 06 Aug 2014 12:35

Re: Australisch stel weigert Down baby!

Eens met Marsy en Bolletje. Even heel cru gezegd; mensen die lichamelijk gehandicapt zijn worden daar toch ook vaak aan geopereerd. Dat is ook niet altijd medisch noodzakelijk, maar zorgt ervoor dat die mensen minder reacties krijgen en een 'normaler' leven kunnen hebben. Denk aan bijvoorbeeld brandwonden. Ik zeg ook niet dat je dat moet doen of dat het beter is, maar ik begrijp het wel een beetje.
<<

Anoniem125

Bericht 06 Aug 2014 13:46

Re: Australisch stel weigert Down baby!

Siamsa schreef:
Nougat schreef:Nou ja, het is nu eenmaal waar. Ik zou ook liever hebben dat het niet zo was. :eyes:


En net zeg je dat je het niet had willen missen…. :confused: Of doelde je op de abortus? Dan wil ik even zeggen dat Nougat dit al eens eerder verteld heeft op het forum, en dat dus niet nu ineens verzint zodat ze mee kan praten in dit topic met haar eigen ervaring.

Ik had mijn broer niet willen missen, hij heeft een handicap. Ik heb hem ook wel eens veranderd in een zus, omdat ik niet te herkenbaar wil zijn, maar daar kreeg ik zoveel commentaar op dat ik het nu maar eens vertel: het is dus een broer met een handicap en nee, ik had hem niet willen missen. Mijn abortus had ik uiteraard wel willen missen, het is niet echt de leukste dag uit mijn leven geweest, nee. Al heb ik er geen spijt van hoor, maar ik had liever gewild dat ik niet zwanger was geworden en dat ik die keuze niet had hoeven maken.
<<

caribbeanlover

Bericht 06 Aug 2014 13:54

Re: Australisch stel weigert Down baby!

Bolletje schreef:Nougat, je wilt waarschijnlijk heel intelligent overkomen enzo maar ik vind dat je erg domme opmerkingen maakt. NIemand zegt dat je je maar moet laten ombouwen als je er anders uitziet. Ik kan mij wel voorstellen dat je je kind dezelfde kansen gunt en daarom zo'n operatie misschien zou overwegen. Ik denk niet dat die ouders dat gedaan hebben omdat hun kind er dan leuker uitziet.


In dit geval was dat wel zo, ze schaamde zich ook best wel om een down kind te hebben. Het was dus in hun belang, het arme joch had niks te zeggen, was nog geen 12 en had geen idee wat het inhield.
<<

Anoniem125

Bericht 06 Aug 2014 14:02

Re: Australisch stel weigert Down baby!

Als ik eens intelligent overkom is dit totaal niet de bedoeling :P
<<

caribbeanlover

Bericht 06 Aug 2014 14:09

Re: Australisch stel weigert Down baby!

Jente schreef:Eens met Marsy en Bolletje. Even heel cru gezegd; mensen die lichamelijk gehandicapt zijn worden daar toch ook vaak aan geopereerd. Dat is ook niet altijd medisch noodzakelijk, maar zorgt ervoor dat die mensen minder reacties krijgen en een 'normaler' leven kunnen hebben. Denk aan bijvoorbeeld brandwonden. Ik zeg ook niet dat je dat moet doen of dat het beter is, maar ik begrijp het wel een beetje.


Wat vind jij niet onder medisch noodzakelijk vallen? Soms kan het idd niet zo zijn, maar het vergemakkelijkt iemands leven bijv. die een hazenlip of flaporen heeft er wel mee dus dat het iets gecorrigeerd wordt.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers