Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voor de mama's die uitgesteld vaccineren...

<<

Anoniem171

Bericht 05 Aug 2014 09:28

Voor de mama's die uitgesteld vaccineren...

Hoe zag jullie schema van vaccinatie eruit? Bij welke maanden en welke prikken?
En wat zijn jullie ervaringen (bijwerkingen etc.)?
<<

Anoniem180

Bericht 05 Aug 2014 15:15

Re: Voor de mama's die uitgesteld vaccineren...

Ik ben ook heel benieuwd. Wij vaccineren ook nog niet en ben nog opzoek naar hoe we het zullen doen. Is jouw jongste ook nog niet gevaccineerd Nana?
<<

Anoniem186

Bericht 05 Aug 2014 15:16

Re: Voor de mama's die uitgesteld vaccineren...

Ik zal m'n lijstje vanavond even voor je opzoeken.
<<

Anoniem171

Bericht 05 Aug 2014 16:32

Re: Voor de mama's die uitgesteld vaccineren...

@ Jans' - dank je wel.

@ Robin - nee nog niet. Ben jij een oude bekende met nieuwe naam?
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 05 Aug 2014 23:57

Re: Voor de mama's die uitgesteld vaccineren...

Ik lees ook mee. T is ook nog niet gevaccineerd. Ik neig nu naar wachten tot 2 jaar ondat er dan weer een aantal vervallen. En dan alleen DTP.
Mother of 3 adorable children
<<

Anoniem186

Bericht 06 Aug 2014 07:57

Re: Voor de mama's die uitgesteld vaccineren...

Sorry, ik was het vergeten! Zal het vandaag even opzoeken op de laptop.

Ben je al lid van de vaccin vrij Facebook? Staan ook echt interessante dingen op.

Ik neigde naar helemaal niet vaccineren, maar toch vind ik het eng. Terwijl ik vaccineren ook eng vind. Zo'n lastig dilemma.
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 06 Aug 2014 08:23

Re: Voor de mama's die uitgesteld vaccineren...

Dat heb ik ook Jans, plus dat mijn man ook niet achter helemaal niet vaccineren staat. Ik ben benieuwd naar jou schema.
Mother of 3 adorable children
<<

Anoniem171

Bericht 06 Aug 2014 19:56

Re: Voor de mama's die uitgesteld vaccineren...

Nee daar ben ik nog geen lid, ga het straks even opzoeken.
<<

Anoniem186

Bericht 06 Aug 2014 21:00

Re: Voor de mama's die uitgesteld vaccineren...

****
Laatst gewijzigd door Anoniem186 op 27 Aug 2014 23:08, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem171

Bericht 06 Aug 2014 21:38

Re: Voor de mama's die uitgesteld vaccineren...

Dank je wel voor jouw schema. Wie heeft het opgesteld?

Ik vind het moeilijk om een knoop door te hakken. Wie zet bij jullie prik? Cb of huisarts? En kom je bij cb dan alleen voor de prik?

Ik wil de BMR er denk uit laten en dan Bof later laten geven als zoontje het nog niet zelf heeft doorgemaakt.
<<

Anoniem186

Bericht 06 Aug 2014 21:45

Re: Voor de mama's die uitgesteld vaccineren...

Ik heb het samen met het cb opgesteld. We zetten de prikken ook daar. Ik kom daar inderdaad alleen voor de prikken.

Ik ken het.. Ik vind het ook echt zo moeilijk. Ik was een lange tijd overtuigd om helemaal niet meer verder te vaccineren en de eerste vaccinatie te laten ontstoren. Maar ik doe het toch niet.
Het is stom hoor, ik laat me leiden door angst. En angst is een slechte raadgever, maar ik ben zo'n piekeraar en dat kan ik niet los laten.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 06 Aug 2014 22:29

Re: Voor de mama's die uitgesteld vaccineren...

Zijn jullie oudere kindje(s) wel gevaccineerd?
M:21072011
J :08012014
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 06 Aug 2014 22:41

Re: Voor de mama's die uitgesteld vaccineren...

Ja bij mij wel, uit onwetendheid heb ik me hier destijds niet in verdiept. Ik weet wel dat ik met de oudste onderweg was naar het cb voor zijn eerste prikken en ik me er zo vervelend onder voelde, het feit dat ik geen flauw benul had wat ik ging doen en wat ik voor spul in hem ging laten spuiten. Het voelde toen al niet goed dus.
Mother of 3 adorable children
<<

Anoniem180

Bericht 06 Aug 2014 22:43

Re: Voor de mama's die uitgesteld vaccineren...

Mijn oudste is wel gevaccineerd volgens het RVP. Toen wist ik helaas nog niet beter.

Nana, ik ben geen oude bekende. Ben gewoon een onbekende ;)

Jans, waar zouden jullie hem eventueel willen laten ontstoren? En betaal je dat dan zelf?

Welke Nederlandstalige boeken m.b.t. kritisch vaccineren kunnen jullie aanraden?
<<

Anoniem148

Bericht 06 Aug 2014 23:06

Re: Voor de mama's die uitgesteld vaccineren...

Nou ja ik heb nog even tot ik de beslissing moet maken maar vraag mij oprecht af waarom jullie niet of later willen vaccineren. Ik zie dan dat scenario van de bible belt?? Voor me. Snap je wat ik bedoel? Weet niet meer precies om welke ziekte het ging maar dat was toen toch heel erg? Mijn schoonzus vaccineert helemaal niet maar zij geeft alleen aan dat ze dat niet wil hebben maar de reden krijg ik niet vandaar mijn vraag aan jullie.
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 06 Aug 2014 23:16

Re: Voor de mama's die uitgesteld vaccineren...

Mijn reden is dat ik ern kindje van 2 maanden oud te klein en kwetsbaar vind om in 1x met 7 vaccins ingeënt te worden. Hun immuunsysteem is nog niet rijp en kan dat mi nog helemaal niet aan. Sowieso denk ik dat het voor niemand gezond is om zoveel vaccins in 1x te krijgen. Plus het feit dat er vervelende hulpstoffen in de vaccins zitten.

Ik heb me ook verdiept in de ziektes waartegen gevaccineerd wordt. Het verloop en de risico's. De bible belt had te maken met de mazelen. Ik ben van mening dat een gezond kind de mazelen prima kan doormaken. Tuurlijk is ziek zijn nooit leuk, maar het draagt wel bij aan een gezond en sterk immuunsysteem.

Hep-B geven we tegen de tijd dat we besluiten op vakantie naar Marokko te gaan bijvoorbeeld. Als je je bedenkt dat hep-B hetzelfde overgedragen wordt als HIV dan besef je dat die kans praktisch nihil is op dit moment.

en zo heb ik ze stuk voor stuk afgewogen. Welke wel, welke niet en wanneer.
Mother of 3 adorable children
<<

Anoniem122

Bericht 07 Aug 2014 07:04

Re: Voor de mama's die uitgesteld vaccineren...

Wat ik me altijd afvraag he.. De moeders die niet vaccineren hebben allemaal als motivatie bijvoorbeeld dat heel veel ziektes bijna niet meer voorkomen hier, of dat een gezond kind de ziekte prima kan doormaken (Wat ik me echt afvraag..). Maar JUIST door de goede vaccinaties hier, zijn die ziektes hier nihil.... Door dit soort kuddegedrag hebben we over 50 jaar misschien juist wel weer al die ziektes.. Ik heb echt het gevoel dat we terug gaan in de tijd.. En ik vind het ook echt kwalijk dat je je kind dan wel naar een KDV of school stuurt terwijl ze niet gevaccineerd zijn.
Als we zo door gaan brengt dat echt een hoop risico met zich mee. Ben echt blij dat ik geen kinderen wil, want het idee dat mijn kind straks in de klas zit waarvan misschien het grotendeel niet gevaccineerd is, zou ik echt heel vervelend vinden.
Kijken jullie nooit naar het geheel en het landelijk risico? Of kijk je alleen maar naar je eigen kind en denk je "de rest zoekt het maar lekker uit".

Overigens Maia, wordt Hep-B standaard gegeven volgens het vaccinatieprogramma? Want ik en al mijn medestudenten hebben ons er moeten tegen laten inenten voordat we op stage gingen.
<<

Anoniem122

Bericht 07 Aug 2014 07:08

Re: Voor de mama's die uitgesteld vaccineren...

Heb even iets opgezocht over de mazelen:

Mazelen kan gepaard gaan met ernstige complicaties

Bij mazelen kunnen zich ernstige complicaties voordoen, zoals oorontsteking met soms blijvende doofheid of een levensbedreigende longontsteking. Deze laatste wordt dan veroorzaakt door het mazelenvirus zelf, al dan niet met daarbovenop een bacteriële infectie. Zo’n combinatie komt in circa 10% van de gevallen voor. Een andere gevreesde complicatie is de acute hersenontsteking met vaak blijvende hersenschade. Dit gebeurt bij circa 1 op de 1.000 ziektegevallen. Bij 1-2 per gemelde 1.000 gevallen van mazelen is sprake van een dodelijke afloop. Het zeldzame SSPE (subacute scleroserende panencefalitis) wordt veroorzaakt door een langzaam voortschrijdende mazelenvirusinfectie van de hersenen. Jaren na een ogenschijnlijk normaal verlopen mazelenvirusinfectie ontstaan toenemende gedragsafwijkingen. De patiënt raakt in een vegetatieve toestand en overlijdt na maanden tot jaren.

http://www.nationaalkompas.nl/gezondhei ... -en-trends


Dit vind ik serieus een hoog risico.. En dan makkelijk zeggen "Een gezond kind kan de mazelen makkelijk doormaken".. Euhm als ze de mazelen hebben, ZIJN ze al ziek.. En dus al verzwakt.. 1 of de 1000 kinderen overlijd er aan.. Vinden jullie dat dan echt geen risico? (Voor de moeders die vinden dat een gezond kind de mazelen makkelijk door kan maken)
<<

Anoniem186

Bericht 07 Aug 2014 07:10

Re: Voor de mama's die uitgesteld vaccineren...

Tuktuk, waar haal je al die informatie vandaan? Want het gros wat je zegt slaat kant nog wal. (Ik doel op je eerste reactie, ik zie nu dat je nog een reactie geplaatst hebt)

Ik wil er, op een rustiger moment, best verder op reageren. Ik zit nu met een kind tegen me aangeplakt op m'n telefoon te internetten.
<<

Anoniem186

Bericht 07 Aug 2014 07:11

Re: Voor de mama's die uitgesteld vaccineren...

Google nu even op de bijwerkingen van de bmr vaccinatie. Die zijn ook niet gering. En leg ze er eens naast.

En nog een edit;
Een vaccinatie garandeerd niet dat je geen mazelen krijgt.
<<

Anoniem122

Bericht 07 Aug 2014 07:24

Re: Voor de mama's die uitgesteld vaccineren...

Jans schreef:Tuktuk, waar haal je al die informatie vandaan? Want het gros wat je zegt slaat kant nog wal. (Ik doel op je eerste reactie, ik zie nu dat je nog een reactie geplaatst hebt)

Ik wil er, op een rustiger moment, best verder op reageren. Ik zit nu met een kind tegen me aangeplakt op m'n telefoon te internetten.


Wat klopt er niet aan wat ik zeg? Ik geef volgens mij gewoon mijn mening dat ik het echt onverantwoord vind. En ik ben serieus bang dat we terug de tijd in gaan en het risico met het jaar groter wordt omdat zoveel mensen de vaccinaties weigeren.

Ik heb overigens de bijwerkingen opgezocht, maar die vind ik persoonlijk niet opwegen tegen het risico wat je loopt. Als je het niet erg vind dat een kind ziek wordt van een ziekte, waarom zou je het wel erg vinden dat het zich even niet lekker voelt na een vaccinatie ?
En nee vaccinatie geeft geen 100% zekerheid, maar het feit blijft wel dat het grotendeel van de ziektegevallen voorkomt bij mensen die niet of te weinig gevaccineerd zijn.
Geloof dat ik las dat het om 93% ging van de ziektegevallen. De overige 7% waren wel gevaccineerd.
Laatst gewijzigd door Anoniem122 op 07 Aug 2014 07:28, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 07 Aug 2014 07:26

Re: Voor de mama's die uitgesteld vaccineren...

Tuktuk hep-b zit sinds 2010 standaard in het RVP.

wat ik mij afvraag is waarom mensen zo bang zijn voor ongevaccineerde kinderen. De meeste vaccins doen ongeveer een jaar of 15 hun werk (ook dan kan je kind overigens evengoed die ziekte oplopen), maar dat betekent dat wij als volwassenen waar de vaccins al lang zijn uitgewerkt, toch net zo eng en gevaarlijk zijn?
Mother of 3 adorable children
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 07 Aug 2014 13:28

Re: Voor de mama's die uitgesteld vaccineren...

Wat is een goede pagina om te lezen over uitgesteld vaccineren? Heb me er bij D niet in verdiept maar wil dat nu wel doen.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Anoniem186

Bericht 07 Aug 2014 13:32

Re: Voor de mama's die uitgesteld vaccineren...

Fearie schreef:Wat is een goede pagina om te lezen over uitgesteld vaccineren? Heb me er bij D niet in verdiept maar wil dat nu wel doen.


Die fb pagina die ik eerder noemde. Daar kan je veel vragen stellen. En er zitten een hoop homeopaten.

Hier staat ook veel info op:
http://nvkp.nl/veelgestelde-vragen/
<<

Tweeling

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 292

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:27

Bericht 07 Aug 2014 13:38

Re: Voor de mama's die uitgesteld vaccineren...

TukTuk schreef:
Jans schreef:Tuktuk, waar haal je al die informatie vandaan? Want het gros wat je zegt slaat kant nog wal. (Ik doel op je eerste reactie, ik zie nu dat je nog een reactie geplaatst hebt)

Ik wil er, op een rustiger moment, best verder op reageren. Ik zit nu met een kind tegen me aangeplakt op m'n telefoon te internetten.


Wat klopt er niet aan wat ik zeg? Ik geef volgens mij gewoon mijn mening dat ik het echt onverantwoord vind. En ik ben serieus bang dat we terug de tijd in gaan en het risico met het jaar groter wordt omdat zoveel mensen de vaccinaties weigeren.

ik heb overigens de bijwerkingen opgezocht, maar die vind ik persoonlijk niet opwegen tegen het risico wat je loopt. Als je het niet erg vind dat een kind ziek wordt van een ziekte, waarom zou je het wel erg vinden dat het zich even niet lekker voelt na een vaccinatie ?
En nee vaccinatie geeft geen 100% zekerheid, maar het feit blijft wel dat het grotendeel van de ziektegevallen voorkomt bij mensen die niet of te weinig gevaccineerd zijn.
Geloof dat ik las dat het om 93% ging van de ziektegevallen. De overige 7% waren wel gevaccineerd.


Omdat je kind zich dan niet lekker voelt door een natuurlijk proces, het doormaken van een ziekte. En bij het niet lekker voelen na een enting doordat ze van allerlei in mijn ogen schadelijke stoffen ingespoten hebben gekregen.
Afbeelding


Afbeelding
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers