Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voor de mama's die uitgesteld vaccineren...

<<

Anoniem180

Bericht 13 Dec 2014 19:48

Re: Voor de mama's die uitgesteld vaccineren...

Er is overigens heel veel wetenschappelijke info over vaccineren. Dit is in bestandjes verzameld en staat ook op de facebookgroep van vaccin vrij.
<<

Anoniem122

Bericht 13 Dec 2014 20:29

Re: Voor de mama's die uitgesteld vaccineren...

Robin schreef:Oreo, het cb zal je nooit complete info geven en altijd aanraden om te vaccineren. Ze zijn verplicht om een vaccinatiegraad van minimaal 90% te halen. Wanneer je meer (complete) info wil over vaccineren, kun je beter kijken en advies vragen op http://www.nvkp.nl of de facebookgroep van vaccin vrij.


Die websites zijn ook niet objectief he :)
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 13 Dec 2014 20:54

Re: Voor de mama's die uitgesteld vaccineren...

Naar wat ik begreep was dat hep B er bij zit omdat we steeds vaker naar landen op vakantie gaan waar dit heerst/waar je dat kunt oplopen. Dan hoef je later (of binnen 15 jaar) hier niet speciaal een (dure) spuit voor te halen.


(Maar pin er me aub niet op vast, het kan zijn dat ik het verkeerd begrepen heb)
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem205

Bericht 13 Dec 2014 21:17

Re: Voor de mama's die uitgesteld vaccineren...

Nou ja, als je een goede verzekering hebt krijg je Hep B vaccinaties nog vergoed ook! Maar goed, voordat ik met hem naar een land ga waar die vaccinaties voor nodig zijn, zijn we ook weer een paar jaar verder.. En dan is Hep A ook nodig, dus dan kan je beter de Twinrix geven, minder prikken en A & B ineen...

De nvkp site heb ik al gevonden, maar daar mis ik ook de wetenschappelijk onderbouwde onderzoeken.
Dat het CB altijd stimuleert tot vaccineren snap ik, het is ook niet dat ik niet wil vaccineren. Ik twijfel alleen over het nut en de noodzaak van nú Hep B en Tetanus geven. Dus ik wil graag van het CB horen wat de alternatieven van hun kant zijn.
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 13 Dec 2014 21:25

Re: Voor de mama's die uitgesteld vaccineren...

Mocht je ervoor kiezen alleen dkp te geven dan zal je die wel bij de HA moeten halen, deze vaccinatie komt dan voor eigen rekening. Hey cb heeft alleen de standaard cocktail liggen namelijk. Als ik het goed heb wordt hep-b er wel op het laatste moment pas aan toegevoegd. Dus als je die er alleen uit wilt laten, moet dat wel op het CB mogelijk zijn.

mijn cb denkt overigens heel fijn mee en pushed helemaal niet.
Mother of 3 adorable children
<<

Anoniem205

Bericht 13 Dec 2014 22:28

Re: Voor de mama's die uitgesteld vaccineren...

Gelukkig krijgt hij niet meteen zijn prikjes als we daar heen gaan, dus dat scheelt :-)

Maia, weet jik toevallig ook de kosten voor DKP uit je hoofd?
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 13 Dec 2014 22:32

Re: Voor de mama's die uitgesteld vaccineren...

Ik dacht iets van 30 euro excl de consult kosten. De consult kosten kunnen soms wel weer via de verzekering begreep ik.
Mother of 3 adorable children
<<

Anoniem205

Bericht 20 Jan 2015 18:41

Re: Voor de mama's die uitgesteld vaccineren...

Ik ben even compleet flabbergasted....
Wij willen enigszins afwijken van het rvp, we willen de hep B pas later geven. Dus moeten we via de huisarts de dktp en het hib vaccin hebben. Vanmorgen op consult bij de huisarts geweest, recept meegekregen voor de vaccins. Apotheek blijkt ze niet te kunnen krijgen, of ja het kan wel maar dan zitten ze met 10 vaccins in huis. Dat willen ze niet.
Dus mijn voicemail werd ingesproken dat ze de vaccins niet kunnen krijgen. Maar dktp zit toch in het rvp dus ....

En nu? Iemand tips?
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 20 Jan 2015 19:24

Re: Voor de mama's die uitgesteld vaccineren...

Op het cb bij mij vertelden ze dat ze zelf het poedertje van hep-b er op het laatste moment bij doen. Dus ze die er ook eventueel gewoon uit kunnen laten. Misschien nogmaals op je cb informeren?
Mother of 3 adorable children
<<

Anoniem205

Bericht 20 Jan 2015 19:41

Re: Voor de mama's die uitgesteld vaccineren...

Nee, hier is het de Hib die er op het laaste moment bij wordt gedaan...
<<

Anoniem180

Bericht 20 Jan 2015 20:21

Re: Voor de mama's die uitgesteld vaccineren...

Je kunt homeopatische profylaxe overwegen. Die is wel per ziekte apart te krijgen.
<<

Anoniem205

Bericht 20 Jan 2015 20:25

Re: Voor de mama's die uitgesteld vaccineren...

Homeopatisxh willen we niet. Het is ook niet dat we niet willen enten, want dat denkt iedereen, we willen iets aanpassen. En dat lijkt super moeilijk blijkbaar....
<<

Anoniem180

Bericht 20 Jan 2015 20:51

Re: Voor de mama's die uitgesteld vaccineren...

Je zou misschien bij een antroposofisch cb kunnen navragen of zij hier iets in kunnen betekenen of weten hoe jullie dit kunnen regelen? Je zou deze vraag ook op de FB van Vaccinvrij kunnen zetten. Daar krijg je vaak veel reactie op je vragen.
<<

Anoniem205

Bericht 20 Jan 2015 21:04

Re: Voor de mama's die uitgesteld vaccineren...

Thx voor de tips Robin!
<<

RiLiJu

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 121

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Bericht 20 Jan 2015 21:51

Re: Voor de mama's die uitgesteld vaccineren...

Oreo; de DTP hebben wij een tijd terug nog via de GGD kunnen krijgen.
Ik weet niet of de HIB daar te krijgen is, die hebben wij niet gegeven.
Maar je zou daar eens kunnen informeren. Wij hebben dat via 'GGD reizigerszorg' gedaan.
<<

Anoniem205

Bericht 20 Jan 2015 22:38

Re: Voor de mama's die uitgesteld vaccineren...

Moesten jullie daar voor betalen, RiLuJu? Maar hier gaan we sowieso DKTP geven, dus weet niet of de GGD die heeft. Maar ik ga idd even bellen! Thx
<<

RiLiJu

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 121

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Bericht 20 Jan 2015 22:44

Re: Voor de mama's die uitgesteld vaccineren...

Ja, wij moesten daar wel voor betalen inderdaad. We hebben de rekeningen gedeclareerd bij de zorgverzekeraar en een groot deel teruggekregen. Ik weet alleen niet of dat wel klopt, omdat vaccinaties die onder het RVP vallen, normaal gesproken volgens mij niet vergoed worden. Ik had er dus rekening mee gehouden niets terug te krijgen.
Volgens mij hebben ze de DKTP niet, misschien dat je via internet ook wel een lijst kan vinden hoor.
<<

Anoniem205

Bericht 20 Jan 2015 22:46

Re: Voor de mama's die uitgesteld vaccineren...

De apotheek zei in eerste instantie dat we de vaccinatie gewoon vergoed zouden krijgen. Maar dat ze even uit moest zoeken wanneer de vaccins er zouden zijn dus ze zouden me bellen. Toen dus dit bericht op mijn voicemail. Ben echt flink nijdig….
<<

RiLiJu

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 121

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Bericht 20 Jan 2015 23:13

Re: Voor de mama's die uitgesteld vaccineren...

Ja, dat kan ik me voorstellen.
Wat ik me nog even zit te bedenken. Kinderen van vier jaar krijgen alleen de dktp toegediend volgens mij.
Misschien dat je die nog via het cb kan krijgen. Dan gaat het alleen nog om de hib, die je nog ergens moet zien los te peuteren ;)
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 20 Jan 2015 23:18

Re: Voor de mama's die uitgesteld vaccineren...

RiLiJu schreef:Ja, dat kan ik me voorstellen.
Wat ik me nog even zit te bedenken. Kinderen van vier jaar krijgen alleen de dktp toegediend volgens mij.
Misschien dat je die nog via het cb kan krijgen. Dan gaat het alleen nog om de hib, die je nog ergens moet zien los te peuteren ;)


Met 4 krijgen ze volgens mij de vaccinatie tegen kinkhoest niet meer, dus dat is alleen de DTP.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem205

Bericht 21 Jan 2015 13:08

Re: Voor de mama's die uitgesteld vaccineren...

Eerst maar een email naar de huisarts. Heb ook het CB maar gemaild met de vraag of ze een alternatief weten wanneer de huisarts niet mee wil werken. Desnoods bel ik de kinderarts voor tips...
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron