Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voor de mama's die uitgesteld vaccineren...

<<

Tweeling

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 292

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:27

Bericht 07 Aug 2014 13:40

Re: Voor de mama's die uitgesteld vaccineren...

On topic; ik heb mijn dochter vanaf 6 maanden laten inenten hierdoor is er 1 prik komen te vervallen. De bmr krijgt ze niet. Bij ons tweede kindje begin ik nog later of helemaal niet. Heb het boek vaccinaties doorgeprikt besteld, ik wil mecer nog beter in verdiepen. Neig ook naar homeopatisch enten.
Afbeelding


Afbeelding
<<

Anoniem122

Bericht 07 Aug 2014 13:46

Re: Voor de mama's die uitgesteld vaccineren...

maia schreef:Tuktuk hep-b zit sinds 2010 standaard in het RVP.

wat ik mij afvraag is waarom mensen zo bang zijn voor ongevaccineerde kinderen. De meeste vaccins doen ongeveer een jaar of 15 hun werk (ook dan kan je kind overigens evengoed die ziekte oplopen), maar dat betekent dat wij als volwassenen waar de vaccins al lang zijn uitgewerkt, toch net zo eng en gevaarlijk zijn?


Ah dat eerste wist ik niet.

En de reden waarom ik bang ben voor ongevaccineerde kinderen, is dat heel veel ziektes nu bijna niet voorkomen en je dus als volwassene ook minder risico loopt. Door kinderen niet te vaccineren, zit je straks met een veel grotere groep die risico loopt. En is de kans dat ziektes op een grotere schaal terug komen dus ook een stuk groter.

Daarnaast vind ik het nog iets anders om jezelf bloot te stellen aan een ziekte, dan een kind.
<<

Anoniem122

Bericht 07 Aug 2014 13:52

Re: Voor de mama's die uitgesteld vaccineren...

Tweeling schreef:
TukTuk schreef:
Jans schreef:Tuktuk, waar haal je al die informatie vandaan? Want het gros wat je zegt slaat kant nog wal. (Ik doel op je eerste reactie, ik zie nu dat je nog een reactie geplaatst hebt)

Ik wil er, op een rustiger moment, best verder op reageren. Ik zit nu met een kind tegen me aangeplakt op m'n telefoon te internetten.


Wat klopt er niet aan wat ik zeg? Ik geef volgens mij gewoon mijn mening dat ik het echt onverantwoord vind. En ik ben serieus bang dat we terug de tijd in gaan en het risico met het jaar groter wordt omdat zoveel mensen de vaccinaties weigeren.

ik heb overigens de bijwerkingen opgezocht, maar die vind ik persoonlijk niet opwegen tegen het risico wat je loopt. Als je het niet erg vind dat een kind ziek wordt van een ziekte, waarom zou je het wel erg vinden dat het zich even niet lekker voelt na een vaccinatie ?
En nee vaccinatie geeft geen 100% zekerheid, maar het feit blijft wel dat het grotendeel van de ziektegevallen voorkomt bij mensen die niet of te weinig gevaccineerd zijn.
Geloof dat ik las dat het om 93% ging van de ziektegevallen. De overige 7% waren wel gevaccineerd.


Omdat je kind zich dan niet lekker voelt door een natuurlijk proces, het doormaken van een ziekte. En bij het niet lekker voelen na een enting doordat ze van allerlei in mijn ogen schadelijke stoffen ingespoten hebben gekregen.


Hmm kan me daar dus echt niks bij voorstellen dat je je kind liever een, naar mijn mening, groot risico laat lopen en dat natuurlijker vind dan een vaccinatie.
Maar ik zie een vaccinatie ook niet als schadelijke stof, iig niet schadelijker dan de ziekte zelf. Maarja ieder zijn mening natuurlijk :)
<<

Tweeling

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 292

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:27

Bericht 07 Aug 2014 13:58

Re: Voor de mama's die uitgesteld vaccineren...

Ik denk dat je je er (niet vervelend bedoeld) wat beter in moet verdiepen om je mening goed te kunnen vormen. Mensen zijn snel geneigd zich te laten leiden door angst. Ook omdat dit oa door het rivm zo wordt voorgespiegeld, deze informatie wordt al snel als waarheid aangenomen.
Afbeelding


Afbeelding
<<

Anoniem122

Bericht 07 Aug 2014 13:59

Re: Voor de mama's die uitgesteld vaccineren...

Maar laten jullie (als in, moeders die niet vaccineren) je ook niet leiden door angst? Je hebt het zelf over schadelijke stoffen.
Waarom zou wat de RIVM zegt niet kloppen, maar die FB pagina's, websites en boeken die jullie lezen wel? Wie zegt dat dat wel betrouwbare informatie is?
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 07 Aug 2014 14:10

Re: Voor de mama's die uitgesteld vaccineren...

TukTuk schreef:Maar laten jullie (als in, moeders die niet vaccineren) je ook niet leiden door angst? Je hebt het zelf over schadelijke stoffen.
Waarom zou wat de RIVM zegt niet kloppen, maar die FB pagina's, websites en boeken die jullie lezen wel? Wie zegt dat dat wel betrouwbare informatie is?


Maar laten de moeders die WEL vaccineren zich ook niet leiden door angst?

Wij vaccineren onze dochter gewoon via het rijksvaccinatieprogramma.. wel wat twijfels. Ik heb besloten wel te vaccineren uit ANGST.

Want wat als mijn dochter wel mazelen krijgt en daar aan dood gaat? Kan ik mijzelf dat dan vergeven? Mijn antwoord is daarop heel duidelijk; NEE. Kan ik het mijzelf vergeven als ze door een enting komt te overlijden? Lastig, maar waarschijnlijk beter, omdat ik deze keuze uit de beste overweging voor haar heb gemaakt.

Wat een ouder van een niet-gevaccineerd kind zal denken. Wat als mijn kind komt te overlijden doordat ik een vaccinatie laat zetten, kan ik mijzelf dat dan vergeven? Antwoord; NEE. Kan ik het mijzelf vergeven als mijn kind toch mazelen krijgt en daaraan komt te overlijden? Lastig, maar keuze uit de beste overweging.

Eigenlijk hetzelfde dus, maar een andere denkwijze. De één is bang voor het vaccin, de ander voor de ziekte. Ik verwoord het misschien wat lastig, maar ik denk dat elke ouder een weloverwogen en doordachte beslissing neemt over het wel/niet vaccineren.

De kans is hééél groot dat wij bij een 2de toch uitgesteld gaan vaccineren.
<<

Tweeling

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 292

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:27

Bericht 07 Aug 2014 14:13

Re: Voor de mama's die uitgesteld vaccineren...

http://nvkp.nl/informatie/ziekten-en-vaccins/

Het is inderdaad een onwijs lastige keuze, kiezen tussen 2 kwaden zo voelt het voor mij in elk geval wel. Ik vind het ook zo moeilijk dat er weinig bekend is over de bijwerkingen van vaccinaties op de langere termijn.
Afbeelding


Afbeelding
<<

Anoniem122

Bericht 07 Aug 2014 14:18

Re: Voor de mama's die uitgesteld vaccineren...

Oh ik geloof ook wel dat (de meesten) een weloverwogen keuze maken, maar ik krijg wel het idee dat er dan alleen naar het eigen kind gekeken wordt en niet naar de eventuele gevolgen voor andere kindjes in de omgeving, of op langere termijn zelfs voor de gehele bevolking. Nu zal 1 kind niet vaccineren geen verschil maken, maar als deze trend zich doorzet kan het dus wel een risico zijn. Dat zie je nu al in de biblebelt.
En dát is waar ik wel moeite mee heb en dat is ook het hele lastige. Natuurlijk mag je als ouder zijnde er zelf over beslissen, maar indirect wordt het gevaar voor anderen vergroot.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 07 Aug 2014 14:30

Re: Voor de mama's die uitgesteld vaccineren...

TukTuk schreef:Oh ik geloof ook wel dat (de meesten) een weloverwogen keuze maken, maar ik krijg wel het idee dat er dan alleen naar het eigen kind gekeken wordt en niet naar de eventuele gevolgen voor andere kindjes in de omgeving, of op langere termijn zelfs voor de gehele bevolking. Nu zal 1 kind niet vaccineren geen verschil maken, maar als deze trend zich doorzet kan het dus wel een risico zijn. Dat zie je nu al in de biblebelt.
En dát is waar ik wel moeite mee heb en dat is ook het hele lastige. Natuurlijk mag je als ouder zijnde er zelf over beslissen, maar indirect wordt het gevaar voor anderen vergroot.


Maar het is toch logisch dat je kiest voor de gezondheid van je eigen kind? En als jij je kind volgens het vaccinatieprogramma laat vaccineren is er niet zo'n grote kans dat jouw kind ziek wordt van kinderen die niet gevaccineerd zijn/ziek zijn.
<<

Tweeling

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 292

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:27

Bericht 07 Aug 2014 14:33

Re: Voor de mama's die uitgesteld vaccineren...

Het is voor gevaccineerde kinderen juist goed om in aanraking te komen met de mazelen zodat het immuunsysteem weer een boost krijgt. Het vaccin heeft namelijk een beperkte duur. In tijden voor bijv het mazelen vaccin werden baby's via hun moeder beschermd tegen de ziekte door moederlijke antistoffen. Op jonge kinderleeftijd werden ze geconfronteerd met de mazelen, de kans op complicaties is ook het grootst vanaf 10 jaar. Er was toen kudde immuniteit. De sterftecijfers van mensen die aan de mazelen overleden waren overigens ook al ver gedaald voordat het vaccin er was (1976)
Afbeelding


Afbeelding
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 07 Aug 2014 14:50

Re: Voor de mama's die uitgesteld vaccineren...

Maar wat is er dan uiteindelijk gebeurt in de biblebelt? Ja veel kinderen hebben de mazelen gehad en van al die mazelen gevallen is er 1 meisje overleden. Ontzettend verdrietig natuurlijk, maar dat meisje had al een verminderde weerstand door haar handicap. Als mijn kind een zwakkere weerstand zou hebben, en dan doel ik op bijv een hartafwijking, stofwisselingsziekte oid, dan zou mijn keuze waarschijnlijk ook anders zijn.
maar al die kinderen die de mazelen door hebben gemaakt hebben nu een levenslange immuniteit, in tegenstelling tot de gevaccineerde kinderen. Ik zie de hele ophef dus niet.
Mother of 3 adorable children
<<

Anoniem122

Bericht 07 Aug 2014 15:26

Re: Voor de mama's die uitgesteld vaccineren...

Het feit dat er al zoveel gevallen daar geconstateerd werden vond ik zorgwekkend. Nu was er "maar" 1 dode gevallen, maar hoe meer kinderen niet gevaccineerd, hoe meer kinderen het op zullen lopen en hoe meer er uiteindelijk overlijden. Maarja we verschillen gewoon van mening er over :)
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 07 Aug 2014 20:24

Re: Voor de mama's die uitgesteld vaccineren...

Ik was vandaag op het cb en ze is gevaccineerd voor dktp en pneu en ik vroeg naar vaccinvrij. Volgens de arts is het een hype aan het worden door sociale media. Iedereen maakt elkaar bang.
Ik heb me even kort aangemeld op de Facebookpagina Vaccinvrij maar was er al heel snel weg. Kreeg er een beetje een Amish gevoel van (een sekte). Stond ook een hoop onzin op over "kindjes moeten op blote voeten lopen zodat ze contact maken met de aarde" en dat er in de vaccins stukjes apennieren zitten. Gaat mij veel te ver. Wijzelf zijn ook gevaccineerd en hebben nu nergens last van.

Ik twijfel wel of mijn dochter over 12 jaar het HPV-vaccin gaat krijgen tegen baarmoederhalskanker. Er is niets bekend over de langetermijn gevolgen van die vaccinatie en dat doet me een beetje denken aan de DES-moeders uit de jaren 70.

Ook word je dan maar tegen 1 soort ingeënt terwijl je van een heleboel andere bacteriën/virussen een andere variant bmhkanker kan krijgen.Het sluit dus niet uit dat je na een vaccinatie geen bmhkanker krijgt.

Tot zover mijn mening. Dan nog een vraagje: wat is laten ontstoren precies? ken dus een meisje van 14 die chronisch buikpijn had en die is voor honderden euro's door een homeopaat ontstoord met korrels en ze heeft nu geen klachten meer. Ik ben erg nuchter en zie dit als kwakzalverij om op makkelijke manier honderden euro's te verdienen. Misschien denk ik wel te slecht, maar wat doet dat ontstoren dan?
04-2014
10-2015
<<

Fiene

Bericht 07 Aug 2014 20:29

Re: Voor de mama's die uitgesteld vaccineren...

Ik heb door het forum en de verhalen hier ook enorm getwijfeld bij N hoe en wat ik haar wilde vaccineren. Uiteindelijk wel gewoon op de normale manier gedaan omdat ik me daar toch beter bij voelde. Ik vind het idd eigenlijk kiezen tussen 'twee kwaden' niet vaccineren vind ik niet goed maar wel je bij ze inspuit sta ik ook niet helemaal achter. Maar voor mij gaf de doorslag dat als ze wel een van die ziekten zouden krijgen ik het me nooit zou vergeven. Ik vond het wel erg lastig omdat de informatie toch altijd enorm gekleurd is, zowel de voor- als tegenstanders.

Dat vaccin voor meisjes zie ik tegen die tijd wel,dan zijn we zoveel jaren verder.
<<

Anoniem148

Bericht 07 Aug 2014 21:00

Re: Voor de mama's die uitgesteld vaccineren...

Wist niet dat het een discussie ging worden maar iig bedankt voor de reacties. Ik snap beide kanten en denk dat ik mijn kinderen wel gewoon laat inenten en ja, misschien wel uit angst.
<<

Fiene

Bericht 07 Aug 2014 21:06

Re: Voor de mama's die uitgesteld vaccineren...

Dandelion; mijn reden was, deels dus ook angst, het is ook zo jammer dat er geen goede informatie te vinden is. Het is of van een voorstander of van een tegenstander en die meningen zijn allebei veel te gekleurd naar mijn mening. Succes met het maken van je keuze.

Overigens vonden mijn man en mijn moeder het idioot dat ik er ook maar over aan het twijfelen was om ze te vaccineren. Gewoon doen is hun mening. Dit soort 'gedachten' komen zeker van dat forum van jou was de reactie.
<<

Anoniem180

Bericht 27 Aug 2014 20:15

Re: Voor de mama's die uitgesteld vaccineren...

Nana en maia; zijn jullie er al uit hoe/of jullie gaan vaccineren?

Zijn er nog andere moeders die uitgesteld hebben gevaccineerd? Of ervaringen hebben met ontstoren of homeopathisch vaccineren?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 27 Aug 2014 20:25

Re: Voor de mama's die uitgesteld vaccineren...

Olivia schreef:
TukTuk schreef:Maar laten jullie (als in, moeders die niet vaccineren) je ook niet leiden door angst?


Maar laten de moeders die WEL vaccineren zich ook niet leiden door angst?



Uh, ja, dat is toch waar Tuktuk op reageert, dus dat is toch dubbelop? Tweeling zei al dat mensen zich laten leiden door angst door onder andere het RIVM, dat slaat dus al op mensen die het Rijksvaccinatieprogramma volgen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 27 Aug 2014 22:04

Re: Voor de mama's die uitgesteld vaccineren...

Robin schreef:Nana en maia; zijn jullie er al uit hoe/of jullie gaan vaccineren?

Zijn er nog andere moeders die uitgesteld hebben gevaccineerd? Of ervaringen hebben met ontstoren of homeopathisch vaccineren?



Zoals ik er nu in sta beginnen we na zijn tweede jaar. Volgens de lijst van het rivm vervalt hib dan. Dan wordt het alleen de dktp op misschien dtp. In het kinkhoest vaccin zitten nare hulpstoffen namelijk. BMR weet ik nog niet, al neig ik nu vooral op deze helemaal laten vallen. Bof uitbraken zijn er namelijk sowieso, ook onder gevaccineerden. En de bof doormaken lijdt tot levenslange immuniteit. En ik ben van mening dat de mazelen een ziekte is die je als gezond kind prima kunt hebben.

Maar ik blijf lezen en nadenken en overwegen. Maar dit is in grote lijnen mijn standpunt nu.
Mother of 3 adorable children
<<

Anoniem186

Bericht 27 Aug 2014 23:08

Re: Voor de mama's die uitgesteld vaccineren...

Mijn schema is inmiddels veranderd. Dat wat ik hier eerder plaatste klopt niet meer.
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 27 Aug 2014 23:21

Re: Voor de mama's die uitgesteld vaccineren...

Wat heb je veranderd jans?
Mother of 3 adorable children
<<

Anoniem205

Bericht 13 Dec 2014 18:14

Re: Voor de mama's die uitgesteld vaccineren...

Ik up dit oudere topic even, want ik kreeg vandaag de informatie van het rijks vaccinatie programma. Weet iemand waarom Hep B is opgenomen in het programma? Hep B en Tetanus zijn wat me momenteel het meeste tegenstaat. Ja, ik heb katten in huis maar laat onze zoon niet alleen met hen in 1 ruimte. Straatvuil staat hij voorlopig nog niet bloot aan...

Hep B is oa door bloedcontact overdraagbaar, maar de kans dat hij dat in de eerste maanden van zijn leven zal doen is nihil. Waarom dat dan geven?

Ik wil dus eerst goed inlezen voordat ik vaccineer, maar er is vrij weinig wetenschappelijk onderbouwde informatie volgens mij.
<<

Anoniem122

Bericht 13 Dec 2014 18:30

Re: Voor de mama's die uitgesteld vaccineren...

Hier staat er meer info over Oreo, waarom het is opgenomen in het programma:

http://www.rivm.nl/dsresource?type=pdf& ... bjectname=
<<

Anoniem205

Bericht 13 Dec 2014 19:00

Re: Voor de mama's die uitgesteld vaccineren...

Thx Mai pen rai!
Hmm, dat overtuigt mij nou niet bepaald...
Gelukkig staat het CB hier open voor dialoog/overleg/aangepast vaccinatieprogramma! Wij gaan de 22e dus met het CB in overleg en bespreken hoe/wat :)
<<

Anoniem180

Bericht 13 Dec 2014 19:46

Re: Voor de mama's die uitgesteld vaccineren...

Oreo, het cb zal je nooit complete info geven en altijd aanraden om te vaccineren. Ze zijn verplicht om een vaccinatiegraad van minimaal 90% te halen. Wanneer je meer (complete) info wil over vaccineren, kun je beter kijken en advies vragen op www.nvkp.nl of de facebookgroep van vaccin vrij.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers