Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote meisjesnamen topic.

<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 14 Feb 2021 16:09

Re: Het grote meisjesnamen topic.

Doen we dat gewoon June!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 25 Mrt 2021 10:05

Re: Het grote meisjesnamen topic.

Voor de mensen met Sophie’s, hebben jullie er ‘last’ van dat het een vrij populaire naam is?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Mrt 2021 10:31

Re: Het grote meisjesnamen topic.

Ik ben een Sophie en destijds was 't niet zo populair natuurlijk dus niet echt een relevant antwoord. Maar ik ben echt blij met m'n naam. Vind het een fijne, klassieke, internationale naam. Dus dat wilde ik je even meegeven.
Let's discover the world together.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 25 Mrt 2021 10:33

Re: Het grote meisjesnamen topic.

Thanks, dacht ook aan jou idd :).
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 25 Mrt 2021 10:33

Re: Het grote meisjesnamen topic.

Hangt er ook vanaf waar je woont denk ik. Dochter van vriendin heeft die naam en haar andere dochter ook een top 10 naam. Toch hoor je ze hier helemaal niet zo vaak. Ik vind het een prachtige naam overigens.

Wij hadden voor dochter ook een top 10 naam en achteraf ben ik toch wel blij dat we nog zijn geswitcht.
<<

Anoniem326

Bericht 25 Mrt 2021 10:35

Re: Het grote meisjesnamen topic.

Mijn oudste dochter heet Sofia. Ik vind het een prachtige naam. Maar soms vind ik het wel jammer dat het een veel voorkomende naam is. Ze kent zelf geen andere Sofia's. En in de regio hier valt het wel mee. Maar ik heb een heel veel voorkomende naam (jaren 70 en 80) en overal waar ik kom heb je minimaal nog iemand met mijn naam. In mijn werk heb ik regelmatig overleggen waar soms wel drie naamgenoten in zitten. Daardoor vind ik mijn naam vrij nietszeggend. Ik hoop voor mijn dochter dat ze dat later niet heeft. Ik heb een mooie naam. Met een mooie betekenis, maar doordat hij zoveel voorkomt zegt het niks meer over mij. En zeker in combinatie met mijn top 3 achternaam, is mijn naam nietszeggend en voel ik me er ook niet verbonden mee.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 25 Mrt 2021 11:14

Re: Het grote meisjesnamen topic.

Ik vind het een mooie naam, en de varianten erop ook. Behalve Marin ken ik 1 andere variant maar verder in mijn omgeving niemand, ook geen kindjes op school of opvang!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Mrt 2021 11:26

Re: Het grote meisjesnamen topic.

Nee je hoort het hier toch ook echt niet veel eigenlijk. Een enkele keer hoor ik in een speeltuin wel mijn naam maar op de peuterspeelzaal nog niet gehoord eigenlijk. Op school straks vast wel. Terwijl het toch al jaren een top 3 naam is.
Let's discover the world together.
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 07:13

Bericht 25 Mrt 2021 11:30

Re: Het grote meisjesnamen topic.

Ik vind het een mooie naam, was hier een kanshebber geweest als de dochter van goede vrienden van ons niet zo zou heten.
Verder hoor ik hem niet zo heel veel. In mijn dochter haar klas zit er een en in de andere kleuterklas zit ook een Sophie. Maar op het kinderdagverblijf bij de jongste niet.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 25 Mrt 2021 11:31

Re: Het grote meisjesnamen topic.

Lot schreef:Voor de mensen met Sophie’s, hebben jullie er ‘last’ van dat het een vrij populaire naam is?


Helemaal niet. Bij mijn dochter in 3 kleuterklassen (met elk 25-30 kinderen) zit maar 1 andere Sophie, deze zit bij mijn zoon in de klas.
De naam van mijn zoon komt maar liefst 6x voor in de kleuterklassen en is veel minder bekend. Dusja..

Edit: Grappig is wel dat wij in mijn appartement aan weerszijden buurmeisjes hebben die ook Sophie heten. 1 van 12 en 1 van ook 4 jaar.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1307

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 25 Mrt 2021 11:40

Re: Het grote meisjesnamen topic.

Ik hoor Sophie hier wel heel veel. Bij dochter en zoon zitten er 2 in de klas en in de andere klassen zitten er ook veel. Desalniettemin vind ik het wel een mooie naam.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 25 Mrt 2021 11:41

Re: Het grote meisjesnamen topic.

Wij hebben één Sophie in de straat, verder komt de naam in de omgeving van mijn kinderen nauwelijks voor. Dus hier is niet zoveel te merken van de populariteit. Wel ken ik een aantal volwassen Sophies.

Mijn eigen voornaam komt wel heel veel voor en dat heb ik soms best storend gevonden. Ik heb en had altijd wel één of meerdere vriendinnen, klasgenoten, studiegenootjes, mensen in de studentenvereniging met dezelfde naam. En dan ontstaat er snel een nr 1 en nr 2 benaming, word je meer met elkaar vergeleken omdat ze iets onderscheidend zoals dik of dun of haarkleur zoeken om jou of je naamgenoot aan te duiden, of word je met je achternaam aangesproken.

Ondanks dat vind ik het een leuke naam, maar soms baalde ik er wel van. Voor mijn kinderen heb ik daarom iets minder populaire namen gekozen, al hoor ik die van mijn oudste dochter en die van mijn zoon ook wel regelmatig terug.
Laatst gewijzigd door Teun op 25 Mrt 2021 12:13, in totaal 1 keer gewijzigd.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9422

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 25 Mrt 2021 12:09

Re: Het grote meisjesnamen topic.

Mijn dochter heeft een Sophie in de klas, verder op de hele school geen één. Op de school waar ik lesgeef ook geen Sophie.

De naam van mijn oudste dochter komt ineens heel veel voor. Ze zit zelf in groep 2 en nu zitten er al 2 in groep 1. Die naam was helemaal niet zo populair.

Teun, mijn ouders hadden ook die voornaam voor mij, tot mn nichtje geboren werd. Later zei mn moeder wel dat ze "blij" was want er zijn er zoveel van. Mijn schoonzusje heet ook zo, was leuk geweest voor mn schoonouders 2, 2 schoondochters met dezelfde naam:)
⁠♡♡♡
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 25 Mrt 2021 13:00

Re: Het grote meisjesnamen topic.

Ik denk dat het gewoon een kwestie van geluk hebben is. Je kunt een top-10 naam kiezen voor je kind en nooit een kind met dezelfde naam tegenkomen, en tegelijkertijd kun je een naam die per jaar drie keer wordt gegeven kiezen, en met twee naamgenootjes in de klas terecht komen. Zo zitten er in de groep van mijn dochters op de opvang 3 kindjes die No.vi heten, terwijl die naam op nummer 167 staat qua populariteit. Ik zou me daar dus zelf niet door laten tegenhouden, als het DE naam is. Want hoewel ik me echt wel kan voorstellen dat het niet leuk is om continu Sophie 1 of 'lange Sophie' ofzo te worden genoemd, blijft het gewoon willekeurig.

♥♥
<<

Anoniem313

Bericht 25 Mrt 2021 13:27

Re: Het grote meisjesnamen topic.s

Vroeger was er minder variatie aan namen, waardoor je de populaire namen veel vaker tegenkwam. Nu worden er zoveel verschillende namen gegeven dat zelfs de top10 namen helemaal niet zo heel veel voorkomen.
Ik ben omgeven door kinderen en ken geen 1 Sophie, en maar 1 Sofie. Oh wacht 1 Sophie maar die is dan weer 26. In alle klassen en KDV groepen van mijn jongens de afgelopen jaren geen eentje.
Het is een persoonlijke keuze, maar ik zou me er niet druk om maken.
<<

ChiQ

Bericht 25 Mrt 2021 14:07

Re: Het grote meisjesnamen topic.

Ik vind de klank het zelfde en Sophie echt een leuke naam (niemand in J's klas trouwens, wel vroeger 1 in mijne) maar ik vind Charlie nóg leuker, stoerder!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 25 Mrt 2021 14:59

Re: Het grote meisjesnamen topic.

Vind ik ook leuk ChiQ maar mijn vriend niet.

Ja, jullie hebben gelijk. Er is geen peil op te trekken 😜.

Sofia vind ik ook erg mooi. Wij hebben wel een niet veel voorkomende achternaam dus dat zou dan niet opgaan HG. Wel vervelend dat je het zo voelt.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 25 Mrt 2021 15:07

Re: Het grote meisjesnamen topic.

Bij Sophie lijkt het mij irritant dat de klemtoon in het Nederlands ergens anders ligt dan in het Engels. Ik zou zelf dan eerder voor een naam gaan die je in beide landen zo goed als hetzelfde uitspreekt.
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Mrt 2021 15:10

Re: Het grote meisjesnamen topic.

Bliss schreef:Bij Sophie lijkt het mij irritant dat de klemtoon in het Nederlands ergens anders ligt dan in het Engels. Ik zou zelf dan eerder voor een naam gaan die je in beide landen zo goed als hetzelfde uitspreekt.


Ik vind het niet irritant! Best prima leuk zelfs en luister goed naar beide.
Let's discover the world together.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 25 Mrt 2021 15:45

Re: Het grote meisjesnamen topic.

Mijn dochter noemt ons buurmeisje altijd Sôffie. Met de klemtoon op de o maar dan maakt ze er een korte o van. Klinkt heel schattig, haha.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 25 Mrt 2021 15:54

Re: Het grote meisjesnamen topic.

Bij mijn dochter in de klas zaten er vorig jaar 2. De ene schreef je met ph en de ander met f. De kinderen noemden die eerste allemaal Soppie. Vreselijk echt! Dat zou ik wel heel rot vinden.
Ik vind Sophie wel een heel mooie en leuke naam!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Mrt 2021 16:05

Re: Het grote meisjesnamen topic.

Wat is er zo erg aan Soppie? Of bedoel je dat ze dst echt altijd als naam gebruikten omdat er twee meisjes met die naam zijn? Dat is wel jammer ja maar ik werd ook vaak Soppie genoemd als bijnaam en vond ik echt niet erg. Mijn opa noemde me altijd liefkozend SopSop.
Let's discover the world together.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 25 Mrt 2021 16:57

Re: Het grote meisjesnamen topic.

Bij ons op school zijn er onwijs veel Sophie's. J. haar beste vriendinnetje heet ook zo, een vriendin van mij ook en het pasgeboren baby'tje van N. haar juf ook :thumbup:

Voordeel is dat het een tijdloze naam is, du hij verveelt niet snel vind ik.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 25 Mrt 2021 17:59

Re: Het grote meisjesnamen topic.

Hier ook veel Sophie's in de omgeving inderdaad ( zelfs een nichtje met die naam). Ik vind het inderdaad een tijdloze naam en voor alle leeftijden maar ik zou er persoonlijk niet voor kiezen omdat hij zo vaak gegeven wordt. Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 25 Mrt 2021 18:57

Re: Het grote meisjesnamen topic.

Marin schreef:Wat is er zo erg aan Soppie? Of bedoel je dat ze dst echt altijd als naam gebruikten omdat er twee meisjes met die naam zijn? Dat is wel jammer ja maar ik werd ook vaak Soppie genoemd als bijnaam en vond ik echt niet erg. Mijn opa noemde me altijd liefkozend SopSop.


Ja echt altijd Soppie. Ja, ik vind dat zo zonde van een mooie naam. Dat jouw opa je zo noemde is dan wel leuk ja, maar standaard iedereen op school omdat er 2 soph(f)ies zijn vind ik dan toch jammer. Maar natuurlijk niet erg. Wel als het mijn Sophie zou zijn trouwens 😁
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron