Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Opmerkingen over dure auto

<<

Anoniem125

Bericht 06 Aug 2014 09:31

Re: Opmerkingen over dure auto

Als het regent of sneeuwt ga ik echt niet met open dak rijden, zonde van de bekleding.
<<

Anoniem280

Bericht 06 Aug 2014 09:32

Re: Opmerkingen over dure auto

Er zijn mensen die dat wel doen.
<<

Anoniem125

Bericht 06 Aug 2014 09:35

Re: Opmerkingen over dure auto

Ja, dom vind ik dat. Er zit gewoon een dak bij hoor, echt belachelijk om dan zonder te rijden. Gelukkig blijft het voorlopig nog even mooi weer.
<<

Anoniem280

Bericht 06 Aug 2014 09:39

Re: Opmerkingen over dure auto

Vandaar dat ik dan zo'n opmerking plaats.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1430

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 06 Aug 2014 09:44

Re: Opmerkingen over dure auto

Nee, als het regent is het niet zo slim, maar als het droog is kan je het hele jaar gewoon open rijden hoor ;) niks mis mee:P maar dan trek je wel weer meer bekijks in de winter.
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 06 Aug 2014 10:51

Re: Opmerkingen over dure auto

Geef mij maar een BMW :p

Ik zou sowieso geen cabrio willen met zo'n stoffen dak. Er staan er bij ons twee op de oprit.. nee dan pak ik gewoon mijn Eigen kleine goedkope stadsauto. Kan ik tenminste fatsoenlijk overal fileparkeren op de kleine plekjes aan de gracht.
<<

Anoniem147

Bericht 06 Aug 2014 11:11

Re: Opmerkingen over dure auto

Ik heb echt niets met auto's.

Toen ik een BMW reed voor mijn werk peerde ik hem overal tussen als ik wilde inhalen en met de ragbak van mijn ouders (een Mazda van 16 jaar oud) doe ik het ook. Sommige mensen vroegen dan of ik het niet merkte dat ik meer voorrang kreeg. Euh nee, is dat zo met een duurdere auto?

Mijn vriend zegt ook wel eens als we in de stad lopen. Nou die mannen moeten naar het ziekenhuis met nekklachten (Blijkbaar draaide ze hun hoofd zo ver om, dat ze niet meer terug konden haha).Weer iets wat ik gewoon echt niet zie.

Het feit dat ik er geen aandacht aan besteed bevalt mij zeer goed trouwens :ja:
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 06 Aug 2014 12:44

Re: Opmerkingen over dure auto

Tsja ik denk dat mijn auto zo in de prijsklasse van een Lexus valt, maar ik denk vaak zelf dat mensen wel zullen denken dat ie van mijn vader is haha.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem112

Bericht 06 Aug 2014 17:35

Re: Opmerkingen over dure auto

Ik heb alleen de op gelezen maar het is herkenbaar...
Wij hebben sinds twee jaar ook een nieuwe auto en krijgen regelmatig opmerkingen erover..
Het is geen lease auto of op afbetaling of wat dan ook het had een andere reden dat we om zo'n auto konden.
Maar dat gaan we niet iedereen aan hun neus hangen dus ik ga ook nooit op de opmerkingen in
<<

Anoniem65

Bericht 07 Aug 2014 14:04

Re: Opmerkingen over dure auto

Mijn vriend heeft enorm hard gewerkt en heel hard gespaard voor zijn auto. Maar ook wij krijgen regelmatig rare blikken als we uit de auto komen (BMW X6). We wonen ook gewoon in een klein rijtjeshuis (mijn huis, hij is bij me ingetrokken) en zijn spaargeld is nagenoeg op. Als daar zijn prioriteit ligt dan is dat toch prima? Ik ben helemaal happy met mijn Toyota Yaris. Een van zijn vrienden doet er altijd heel negatief over. En toen hij een keer met mijn auto was, kreeg hij meteen de opmerking of hij zijn auto niet meer kon betalen en een kleintje heeft gekocht, vergezeld van een geamuseerde blik. Heel flauw.

Mijn ex had overigens zijn auto op afbetaling gekocht. Dat vind ik heel dom en zou ik nooit doen. Toen reed hij hem ook nog in elkaar en kon hij een paar 100 euro schade gaan betalen, terwijl hij ook nog 300 euro per maand aan die auto afloste.

Waarom zou je nog niet veel geld gespaard kunnen hebben als je jong bent? Een oud collega woonde nog thuis op zijn 28ste (tja), maar werkte al 6 jaar en had die 6 jaar elke maand 1000 euro gespaard. Dan heb je dus gewoon 72000 euro (zonder rente) en dan kun je best een auto kopen als daar je prioriteit ligt.
<<

Anoniem74

Bericht 07 Aug 2014 14:12

Re: Opmerkingen over dure auto

Op mijn 21e ben ik uitgekocht uit het huis waar mijn toenmalige vriend en ik samen woonden. Ik heb toen besloten een nieuwe auto te kopen en bij mijn moeder en haar man in te trekken. De nieuwe auto was een Ford Ka. De eerste vraag die mijn moeder kreeg in de nieuwe buurt waar wij kwamen te wonen:"Waarom koop je je dochter een nieuwe auto als jezelf ook wel een nieuwe kunt gebruiken". Mijn moeder was echt heel erg verbaasd en het enige wat ze kon zeggen was:"Ze heeft hem zelf betaald". Conclusie, ik moest wel een erg goede baan hebben. Ik snap niet dat mensen zo kunnen oordelen zonder iets te weten van een gezin op zichzelf.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 07 Aug 2014 15:42

Re: Opmerkingen over dure auto

Ik herken het niet. Wij hebben een tijdje een BMW M3 gehad, maar nooit rare of vervelende opmerkingen gehad, integendeel zelfs. Wel dat mannen mij nakeken, maar dat deden ze evengoed als mijn vriend reed. Nu hebben we weer een BMW maar geen sportmodel meer, en ik krijg wederom alleen maar leuke opmerkingen.
2012 & 2016
<<

Anoniem125

Bericht 07 Aug 2014 17:24

Re: Opmerkingen over dure auto

Feniks schreef:Op mijn 21e ben ik uitgekocht uit het huis waar mijn toenmalige vriend en ik samen woonden. Ik heb toen besloten een nieuwe auto te kopen en bij mijn moeder en haar man in te trekken. De nieuwe auto was een Ford Ka. De eerste vraag die mijn moeder kreeg in de nieuwe buurt waar wij kwamen te wonen:"Waarom koop je je dochter een nieuwe auto als jezelf ook wel een nieuwe kunt gebruiken". Mijn moeder was echt heel erg verbaasd en het enige wat ze kon zeggen was:"Ze heeft hem zelf betaald". Conclusie, ik moest wel een erg goede baan hebben. Ik snap niet dat mensen zo kunnen oordelen zonder iets te weten van een gezin op zichzelf.

Het is natuurlijk niet aan hen om jou of je moeder hierop aan te spreken, maar op zich begrijp ik de verwarring wel. Je had destijds geen heel goede baan (of helemaal geen baan?) en je gaat weer bij je moeder wonen. Dus de vraag is dan wel, 1: waar komt het geld vandaan voor die nieuwe auto en 2: als je dan blijkbaar geld hebt waarom ga je dan terug bij je moeder wonen op je 21e. Ik zou me die dingen wel afvragen, maar ik ben wel zo beleefd dat ik daarover geen opmerkingen maak.
<<

Anoniem125

Bericht 07 Aug 2014 17:28

Re: Opmerkingen over dure auto

Op mijn 18e had ik trouwens een rijk vriendje en die reed in de sportauto's van zijn moeder (ik had helaas mijn rijbewijs nog niet destijds). Die blikken als we uitstapten, haha! Nu had mijn vriendje ook nog een donkere huidskleur, dus dat zal ook hebben bijgedragen aan de beeldvorming.

Ik stelde me altijd voor dat ze dachten dat het mijn loverboy was, of dat we een soort Bonny & Clyde waren, ofzo. In tegenstelling tot nu, hield toen iedereen mooi zijn mond dicht :P
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 07 Aug 2014 20:37

Re: Opmerkingen over dure auto

Nougat schreef:Op mijn 18e had ik trouwens een rijk vriendje en die reed in de sportauto's van zijn moeder (ik had helaas mijn rijbewijs nog niet destijds). Die blikken als we uitstapten, haha! Nu had mijn vriendje ook nog een donkere huidskleur, dus dat zal ook hebben bijgedragen aan de beeldvorming.

Ik stelde me altijd voor dat ze dachten dat het mijn loverboy was, of dat we een soort Bonny & Clyde waren, ofzo. In tegenstelling tot nu, hield toen iedereen mooi zijn mond dicht :P


Dus! Gewoon altijd een neger meenemen, dan ben je er vanaf.

Ik herken de blikken wel maar de opmerkingen zijn eigenlijk nooit negatief. Al rij ik nooit zelf in onze BMW.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 07 Aug 2014 20:37

Re: Opmerkingen over dure auto

Mamsie schreef:
Nougat schreef:Op mijn 18e had ik trouwens een rijk vriendje en die reed in de sportauto's van zijn moeder (ik had helaas mijn rijbewijs nog niet destijds). Die blikken als we uitstapten, haha! Nu had mijn vriendje ook nog een donkere huidskleur, dus dat zal ook hebben bijgedragen aan de beeldvorming.

Ik stelde me altijd voor dat ze dachten dat het mijn loverboy was, of dat we een soort Bonny & Clyde waren, ofzo. In tegenstelling tot nu, hield toen iedereen mooi zijn mond dicht :P


Dus! Gewoon altijd een neger meenemen, dan ben je er vanaf.

Ik herken de blikken wel maar de opmerkingen zijn eigenlijk nooit negatief. Al rij ik nooit zelf in onze BMW.


:lol:
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:38

Bericht 07 Aug 2014 20:47

Re: Opmerkingen over dure auto

Ik herken t niet. Ik rij al sinds mn 18e regelmatig in auto's die ik nooit zelf zou kunnen betalen, maar het is me nog nooit opgevallen dat mensen me raar aankijken. Misschien let ik er ook wel gewoon niet op.
<<

Anoniem125

Bericht 07 Aug 2014 20:51

Re: Opmerkingen over dure auto

Haha, Bacio, misschien kom je afstandelijk over waardoor mensen je niet aanspreken? Ik hoor altijd dat ik zo benaderbaar ben, mensen komen sowieso altijd naar mij toe. Om de weg te vragen bijvoorbeeld, of gewoon een praatje te maken, of als ze iets niet weten, of hulp nodig hebben. Kennelijk heb ik een open uitstraling, ofzo. Ik kan me best voorstellen dat bepaalde blikken je niet opvallen, maar als er iedere dag wel iemand een opmerking plaatst, dan kun je dit moeilijk niet opmerken.
<<

Anoniem131

Bericht 07 Aug 2014 21:06

Re: Opmerkingen over dure auto

Ik ga wel eens mee met van tourritjes met bijzondere auto's met m'n vader en echt iedereen denkt dan dat ik zijn minnares ben. Vinden we ook wel grappig.
<<

Chickster

Noob

Berichten: 208

Geregistreerd: 26 Okt 2013 15:29

Bericht 09 Aug 2014 12:49

Re: Opmerkingen over dure auto

Wel bijzonder dat je zo'n aankoop doet, gezien je topic over 'hunkeren naar een eenvoudig leven' waarin je zegt dat je er niet van houdt geld uit te geven aan zaken die je niet echt nodig hebt'.
<<

Anoniem125

Bericht 09 Aug 2014 12:54

Re: Opmerkingen over dure auto

Haha, Chickster, ik zat erop te wachten tot iemand die opmerking zou maken! Het duurde me al erg lang. Laat ik het erop houden dat het een buitenkansje was en dat je in een huwelijk niet alleen de beslissingen maakt. :P!
<<

Chickster

Noob

Berichten: 208

Geregistreerd: 26 Okt 2013 15:29

Bericht 09 Aug 2014 13:32

Re: Opmerkingen over dure auto

Nougat schreef:Haha, Chickster, ik zat erop te wachten tot iemand die opmerking zou maken! Het duurde me al erg lang. Laat ik het erop houden dat het een buitenkansje was en dat je in een huwelijk niet alleen de beslissingen maakt. :P!


Wat jammer dat jullie over dit thema niet hetzelfde denken, lijkt me ingewikkeld als jij wilt minderen met spullen en hij juist wel dit soort aankopen wil doen.
<<

Anoniem125

Bericht 09 Aug 2014 13:34

Re: Opmerkingen over dure auto

Nee hoor, zo zit het niet. Ik geniet erg van luxe als ik het eenmaal heb, alleen ik haal het niet zo snel in mijn hoofd om iets duurs te kopen. Zo zit ik gewoon niet in elkaar. Maar nu die auto eenmaal voor de deur staat vind ik het heerlijk om erin te rijden. Mijn man kent mij en weet dit ook van mij. Zo komen we alsnog gemakkelijk tot overeenstemming.
<<

Anoniem140

Bericht 09 Aug 2014 13:36

Re: Opmerkingen over dure auto

Dus eigenlijk heb je niets in te brengen, lijkt me erg frustrerend.
<<

Anoniem125

Bericht 09 Aug 2014 13:40

Re: Opmerkingen over dure auto

Hahahaha, hoezo overtrokken reacties! Nee, sorry ik ga er niet eens op in. Vandaag niet jongens, ik ben een beetje moe van alle discussies. Neem maar gewoon van mij aan dat alles hier volgens het hamoniemodel verloopt en dat we over geld al helemaal geen frustraties hebben.

Niks in te brengen... het idee alleen al, gna!
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers