Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Statiegeldtas Zeeman

<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 10 Aug 2014 08:29

Re: Statiegeldtas Zeeman

En elke tas minder is er toch weer 1.
Als je een prijs voor een tasje minder maakt, onder de 40 cent denk ik, dan zullen mensen eerder geneigd zijn om toch maar dat tasje te nemen. Terwijl je bij een euro nog wel even extra nadenkt of je het product/producten niet beter op een andere manier op kunt bergen.
<<

Anoniem88

Bericht 10 Aug 2014 09:07

Re: Statiegeldtas Zeeman

Ik moet zeggen dat ik maar heel zelden pedaalemmerzakjes koop, met al die tasjes die ik overal krijg. Hier worden ze voor afval gebruikt. Ik vind het wel een goed initiatief, zo'n statiegeldtas, maar ik vind op zich dat ik het ook al wel goed deed met mijn tasjes recyclen.

Ik vind de Zeeman trouwens nog niet zo scheutig met het geven van tasjes, hier vragen ze het altijd (net als de meeste andere winkels overigens), en meestal zeg ik nee.
Maar dan de Hema... Nog terwijl ik sta te pinnen, proppen ze alles al standaard, zonder vragen, in een tasje. Sterker nog, op elke kassadesk bij de hema staat zo'n sponsje waar de caissières hun vingers wat vochtig kunnen maken zodat ze die tasjes sneller kunnen pakken en open kunnen krijgen. En als ik dan aangeef geen tasje te hoeven, zitten zij met een opengefrommeld tasje beteuterd te kijken. Want dat staat natuurlijk niet netjes om dat tasje dan weer voor een volgende klant te gebruiken. Daar valt echt nog een hoop te halen, qua milieubewust werken.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 10 Aug 2014 09:12

Re: Statiegeldtas Zeeman

Hier in Nederland vind ik het nog wel mee allen eigenlijk, bij winkels in de Verenigde Staten is het helemaal erg, alles gaat bijna per stuk in een plastic zakje en zelfs grote bakken worden nog in een grote plastic zak gedaan.

Op zich zou je zeggen 1€ is veel maar zoals boven al wordt gezegd, je gaat wel beter nadenken of je een tasje wilt/nodig hebt.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 10 Aug 2014 09:44

Re: Statiegeldtas Zeeman

Hier doen ze dat al zeker een half jaar. Ik vind het wel een goed initiatief, je ben die euro niet kwijt, het is een statiegeld tas en je krijgt die euro gewoon terug, ook als de tas vies of kapot is.
Ik heb eigenlijk altijd wel een plastic tas in mijn handtas, ook voor de onverwachte supermarkt bezoekjes.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem216

Bericht 10 Aug 2014 09:46

Re: Statiegeldtas Zeeman

...
Laatst gewijzigd door Anoniem216 op 11 Okt 2017 16:49, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem123

Bericht 10 Aug 2014 11:20

Re: Statiegeldtas Zeeman

Dundas schreef:Ik moet zeggen dat ik maar heel zelden pedaalemmerzakjes koop, met al die tasjes die ik overal krijg. Hier worden ze voor afval gebruikt. Ik vind het wel een goed initiatief, zo'n statiegeldtas, maar ik vind op zich dat ik het ook al wel goed deed met mijn tasjes recyclen.

Ik vind de Zeeman trouwens nog niet zo scheutig met het geven van tasjes, hier vragen ze het altijd (net als de meeste andere winkels overigens), en meestal zeg ik nee.
Maar dan de Hema... Nog terwijl ik sta te pinnen, proppen ze alles al standaard, zonder vragen, in een tasje. Sterker nog, op elke kassadesk bij de hema staat zo'n sponsje waar de caissières hun vingers wat vochtig kunnen maken zodat ze die tasjes sneller kunnen pakken en open kunnen krijgen. En als ik dan aangeef geen tasje te hoeven, zitten zij met een opengefrommeld tasje beteuterd te kijken. Want dat staat natuurlijk niet netjes om dat tasje dan weer voor een volgende klant te gebruiken. Daar valt echt nog een hoop te halen, qua milieubewust werken.

Dit gebeurd bij de action ook. Ik zeg daar ook meteen als ik het mandje op de balie zet dat ik geen tasje wil.
<<

Anoniem88

Bericht 10 Aug 2014 12:01

Re: Statiegeldtas Zeeman

Oh, bij onze Action niet! Ze hebben de tasjes wel achter de kassa, maar ik moet er meestal zelf om vragen als ik er eentje wil.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 12 Aug 2014 17:38

Re: Statiegeldtas Zeeman

Pippa schreef:Ik heb tegenwoordig altijd zo'n opvouwbaar tasje bij me om te gebruiken, veel fijner ook!


Deze heb ik ook altijd in mijn tas zitten, erg handig! Voor boodschappen neem ik altijd een shopper mee.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers