Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wie weet wat dit is? (foto)

<<

Anoniem124

Bericht 13 Sep 2013 22:10

Re: Wie weet wat dit is? (foto)

Hij is 8 maanden en jullie proberen al 2 maanden iets bij m binnen te krijgen?

Zo gaat ie er zeker geen plezier aan bekeven.

Waarom niet gewoon nog even de fles aanhouden en t laten rusten? Bijvoeding is nog geen must, zeker niet met zon raar ding.

En ja, t is toevallig m'n vakgebied dus ik vind deze aanpak opvallend.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 13 Sep 2013 22:22

Re: Wie weet wat dit is? (foto)

Eens met cheese.
Groeit hij gewoon goed? Zoja dan zou ik het op zijn beloop laten de komende tijd en als hij wat ouder is het opnieuw proberen.
Het is ook mijn vakgebied.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Artemis

Bericht 13 Sep 2013 22:27

Re: Wie weet wat dit is? (foto)

Cheese schreef:Hij is 8 maanden en jullie proberen al 2 maanden iets bij m binnen te krijgen?

Zo gaat ie er zeker geen plezier aan bekeven.

Waarom niet gewoon nog even de fles aanhouden en t laten rusten? Bijvoeding is nog geen must, zeker niet met zon raar ding.

En ja, t is toevallig m'n vakgebied dus ik vind deze aanpak opvallend.

Idd. Mijn zoon at door sondevoeding ook pas erg laat vast voedsel. En toen hij met 7 maanden nog niets wilde zei het wkz 'nou, dan wacht je nog een paar maanden'.
En flessen dronk hij ook slecht, dus het was niet alsof hij het compenseerde. Sondevoeding en vast voedsel gaan eten is niet de beste combi. En dat er dan wél een diëtiste en geen logopediste bij betrokken is, dat vind ik raar.

Het wkz deed in ons geval echt niet zo moeilijk over zijn niet eten ( en braken als hij het wel deed/moest hoesten/zich verslikte/boerde), geduld hebben en rustig proberen was het advies. En een logopedist voor het drinken.
<<

Kruidkoek

Noob

Berichten: 82

Geregistreerd: 03 Sep 2013 00:25

Bericht 13 Sep 2013 22:36

Re: Wie weet wat dit is? (foto)

Ja, hij groeit nog goed. (beetje te goed, spek zat )
Wij hadden ook al overwogen om te stoppen met bijvoeding omdat het dus zo'n drama is. Maar de diëtiste gaf advies om het te blijven proberen, herhalen herhalen herhalen was de sleutel tot succes aldus haar.
Want, zo zei ze, een baby moet soms wel 10x iets proeven voordat hij het lekker gaat vinden, dus vooral niet na 3 pogingen stoppen.
Eergisteren hebben we nog wel overleg gehad de kinderarts en hij gaat de logopedist vragen om mee te kijken/denken om te zien of K misschien een mond technisch een probleem heeft en daarom niet/zo slecht eet.
Afbeelding
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 13 Sep 2013 22:43

Re: Wie weet wat dit is? (foto)

Robin schreef:Ik vraag me af waarom je daar aan zou beginnen? Ik vind het een vreemde manier van (leren) eten. Lijkt me moeilijk om weer af te bouwen en 'goed' leren eten aan te leren wanneer je dit veel gebruikt.


+1, het is tot 1 jaar bijvoeding.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem124

Bericht 13 Sep 2013 22:45

Re: Wie weet wat dit is? (foto)

Kruidkoek, ik heb nog nooit op je gereageerd maar wat zit je nou toch allemaal te zwetsen joh? Zoals gezegd, t is mijn vakgebied en ik ken geen enkele professional die op zo'n manier zou argumenteren laat staan handelen.

T kind is 8 maanden, geen mens gaat dan al zo problematiseren over iets dat (nog) niet urgent is en...ach weet je,zit ik me hier ook nog uit te sloven het je uit te leggen. Krijg hier een vervelend gevoel bij!
<<

Anoniem91

Bericht 13 Sep 2013 22:48

Re: Wie weet wat dit is? (foto)

Cheese schreef:Kruidkoek, ik heb nog nooit op je gereageerd maar wat zit je nou toch allemaal te zwetsen joh? Zoals gezegd, t is mijn vakgebied en ik ken geen enkele professional die op zo'n manier zou argumenteren laat staan handelen.

T kind is 8 maanden, geen mens gaat dan al zo problematiseren over iets dat (nog) niet urgent is en...ach weet je,zit ik me hier ook nog uit te sloven het je uit te leggen. Krijg hier een vervelend gevoel bij!


Amen!
<<

Reva

Bericht 13 Sep 2013 22:51

Re: Wie weet wat dit is? (foto)

Ik snap sowieso niet dat je je hier nog durft te vertonen. Schaamteloos.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 13 Sep 2013 22:51

Re: Wie weet wat dit is? (foto)

Ik ben dietist maar zou echt nooit het advies geven om maar te blijven proberen. Het gaat hier ja om een baby van 8 maanden. Die bijvoeding komt wel.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 13 Sep 2013 22:54

Re: Wie weet wat dit is? (foto)

Reva schreef:Ik snap sowieso niet dat je je hier nog durft te vertonen. Schaamteloos.



Tja, dat denk ik van wel meer mensen :laughcry:

(en om de hand in eigen boezem te steken, dat denken er vast ook genoeg van mij haha)
<<

Anoniem121

Bericht 13 Sep 2013 22:59

Re: Wie weet wat dit is? (foto)

Met je post zit je ook nog niet helemaal op een lijn... Gaat je kindje nu naar een kinderdagverblijf? In een ander topic vertel je weer dat je zó blij bent met de gastouder want die is zo flexibel...
<<

Anoniem16

Bericht 13 Sep 2013 23:01

Re: Wie weet wat dit is? (foto)

Lejow schreef:
Reva schreef:Ik snap sowieso niet dat je je hier nog durft te vertonen. Schaamteloos.



Tja, dat denk ik van wel meer mensen :laughcry:

(en om de hand in eigen boezem te steken, dat denken er vast ook genoeg van mij haha)



Ik zit even heel te diep na te denken wat jullie nu ook alweer bedoelen. Ik weet dat er een tijd terug iets niet waar was maar wat?
<<

Anoniem166

Bericht 13 Sep 2013 23:07

Re: Wie weet wat dit is? (foto)

Pluis schreef:Met je post zit je ook nog niet helemaal op een lijn... Gaat je kindje nu naar een kinderdagverblijf? In een ander topic vertel je weer dat je zó blij bent met de gastouder want die is zo flexibel...



In de OP heeft ze het over opvang, dat kan zowel kdv als gastouder zijn.

Wat er verder waar is van het verhaal weet ik niet. Maar voor het geval dat het waar is: mijn gezonde verstand zegt dat je een kindje van 8 maanden nog prima kunt voeden met borst- of flesvoeding. Niet ieder kind is op hetzelfde tijdstip aan vast voedsel toe. Ik vind het maar raar dat een deskundige jou dit soort adviezen geeft, terwijl een beetje logisch nadenken je eigenlijk op een ander spoor zet.
<<

Anoniem91

Bericht 13 Sep 2013 23:10

Re: Wie weet wat dit is? (foto)

Als je kindje zo ziek zou zijn zou een medisch kdv meer op zijn plaats zijn...
<<

Anoniem12

Bericht 13 Sep 2013 23:11

Re: Wie weet wat dit is? (foto)

:popcorn:
<<

Anoniem16

Bericht 13 Sep 2013 23:12

Re: Wie weet wat dit is? (foto)

Weetjewel schreef:Als je kindje zo ziek zou zijn zou een medisch kdv meer op zijn plaats zijn...



Ja idd, vooral als er mogelijke ontwikkelingsachterstanden kunnen optreden is mij vorige toevallig nog verteld van een mevrouw die kwam vertellen over verwijzen naar een mkd vanuit school.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 13 Sep 2013 23:13

Re: Wie weet wat dit is? (foto)

Artemis schreef:Je moet me ook even uitleggen dat hij dus volgens jou een chromosoomafwijking heeft, maar niet de bijbehorende klachten.
Het klopt gewoon niet.


Omdat? Mijn zoon heeft ook een chromosoomafwijking en niet (alle) bijbehorende klachten.

Gezien de voorgeschiedenis snap ik wel waar je op doelt hoor, daar niet van.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 13 Sep 2013 23:18

Re: Wie weet wat dit is? (foto)

Printje schreef:
Weetjewel schreef:Als je kindje zo ziek zou zijn zou een medisch kdv meer op zijn plaats zijn...



Ja idd, vooral als er mogelijke ontwikkelingsachterstanden kunnen optreden is mij vorige toevallig nog verteld van een mevrouw die kwam vertellen over verwijzen naar een mkd vanuit school.

Kan, maar is niet persé noodzakelijk. Dat ligt er maar net aan. Ondanks dat hier ook een verwijzing voor een mkdv lag is hij er bewust niet heen gegaan.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem16

Bericht 13 Sep 2013 23:22

Re: Wie weet wat dit is? (foto)

Thunder schreef:
Printje schreef:
Weetjewel schreef:Als je kindje zo ziek zou zijn zou een medisch kdv meer op zijn plaats zijn...



Ja idd, vooral als er mogelijke ontwikkelingsachterstanden kunnen optreden is mij vorige toevallig nog verteld van een mevrouw die kwam vertellen over verwijzen naar een mkd vanuit school.

Kan, maar is niet persé noodzakelijk. Dat ligt er maar net aan. Ondanks dat hier ook een verwijzing voor een mkdv lag is hij er bewust niet heen gegaan.


Ow maar dat wil ik ook niet zeggen maar ze vertelde dus over situaties waarin kinderen naar een mkd zouden kunnen gaan. Het ging er ok vooral om dat het eigenlijk vroeg moet gebeuren omdat na de kleuterperiode ze daar niets meer kunnen zeg maar omdat ze die stof van groep 3 niet hebben. Kinderen gaan dan naar een sbo school.
<<

Anoniem7

Bericht 13 Sep 2013 23:27

Re: Wie weet wat dit is? (foto)

Wij hebben ook een kindje met down op het kdv, een kindje met een stofwisselingsziekte, kindjes met epilepsie etc etc. Mijn collega haar zoontje die een open gehemelte heeft en de nodige gebruiksaanwijzingen qua voeding, zit ook op een gewoon kdv binnen onze organisatie. In principe kan het best, zolang er geen verpleegkundige handelingen nodig zijn en de groepsdruk het toelaat.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 13 Sep 2013 23:27

Re: Wie weet wat dit is? (foto)

Dat klopt ook wel Printje. Mkdv kan tot 5 jaar, gezien leerplichtigheid. Daarna is het idd meestal speciaal onderwijs. Hier (nog) niet van toepassing. Hij is op regulier gestart nu, we zien wel hoe het loopt. Ondanks zijn afwijking zag de orthopedagoog hier geen reden om direct op speciaal te beginnen.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem16

Bericht 13 Sep 2013 23:29

Re: Wie weet wat dit is? (foto)

Wat super dat hij op regulier onderwijs zit! Het was idd een voorlichting voor ons gewoon om te weten hoe of wat.
<<

Anoniem7

Bericht 13 Sep 2013 23:30

Re: Wie weet wat dit is? (foto)

En zelfs als er verpleegkundige handelingen nodig zijn dan kunnen kinderen nog best op een regulier kdv terecht. Op mijn oude werk hadden we een kindje met een open ruggetje die vanaf onder de borst verlamd was, en daar kwam 1x per dag thuiszorg voor langs. Waarvoor weet ik niet meer precies, iets met de blaas/urine.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 13 Sep 2013 23:32

Re: Wie weet wat dit is? (foto)

Printje schreef:Ow maar dat wil ik ook niet zeggen maar ze vertelde dus over situaties waarin kinderen naar een mkd zouden kunnen gaan. Het ging er ok vooral om dat het eigenlijk vroeg moet gebeuren omdat na de kleuterperiode ze daar niets meer kunnen zeg maar omdat ze die stof van groep 3 niet hebben. Kinderen gaan dan naar een sbo school.


Dat hoeft niet, er zijn nog wel meer mogelijkheden voor kinderen ouder dan vijf.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem16

Bericht 13 Sep 2013 23:33

Re: Wie weet wat dit is? (foto)

Susan schreef:
Printje schreef:Ow maar dat wil ik ook niet zeggen maar ze vertelde dus over situaties waarin kinderen naar een mkd zouden kunnen gaan. Het ging er ok vooral om dat het eigenlijk vroeg moet gebeuren omdat na de kleuterperiode ze daar niets meer kunnen zeg maar omdat ze die stof van groep 3 niet hebben. Kinderen gaan dan naar een sbo school.


Dat hoeft niet, er zijn nog wel meer mogelijkheden voor kinderen ouder dan vijf.


Klopt maar het ving er vooral om dat er vaak geen doorstroom is naar het regulier onderwijs, zeer zelden zei ze.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers