Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Woonvoorzieningen patienten NAH

<<

Anoniem114

Bericht 04 Aug 2014 20:08

Woonvoorzieningen patienten NAH

Ik ben even de weg kwijt! Er komen zoveel namen, instanties en stichtingen voorbij, ik weet even niet meer waar ik 't zoeken moet.

Weet iemand een woonvoorziening (samen wonen, eigen slaapkamer maar gezamenlijke woonkamer/keuken) voor een volwassen man met een niet aangeboren hersenafwijking? Oh, in Noord Holland.. Liefst Kennemerland of IJmond. Voor langere tijd, iig niet tijdelijk!
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5678

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 04 Aug 2014 20:26

Re: Woonvoorzieningen patienten NAH

Is hij nu al bekend bij een instantie?
Ik kom niet uit deze regio, dus het zoekt voor mij nu niet handig, maar ik zal mee zoeken
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5678

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 04 Aug 2014 20:30

Re: Woonvoorzieningen patienten NAH

http://www.zorgbalans.nl/woonzorglocati ... zorgcentra
Alleen kan ik zo niet 1,2,3 duidelijk vinden welke voor NAH is, maar mss een mailtje of belletje kan al heel wat opleveren.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5678

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 04 Aug 2014 20:33

Re: Woonvoorzieningen patienten NAH

Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem114

Bericht 04 Aug 2014 20:41

Re: Woonvoorzieningen patienten NAH

Bedankt, Dora! Een hoop is ouderenzorg, dus moet even goed filteren.. Volgende week wordt mijn vader ontslagen uit het revalidatiecentrum, dan gaat-ie tijdelijk naar een verpleeghuis. Ik probeer mezelf nu al in te lezen om die volgende stap zo snel mogelijk al te kunnen gaan zetten.

Dank voor het meedenken!!
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5678

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 04 Aug 2014 20:50

Re: Woonvoorzieningen patienten NAH

Hebben ze bij het revalidatie-centrum geen adressen?
Die zitten er bovenop

Ik weet dat Thebe (vooral Brabant) een verpleeghuis heeft met een afdeling NAH, dus dat kan natuurlijk ook nog.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem114

Bericht 04 Aug 2014 20:57

Re: Woonvoorzieningen patienten NAH

Ja maar omdat we daar weggaan, krijgen we alleen pakketje info mee. We mogen ons weer melden bij maatschappelijk werk bij 't verpleeghuis en vanuit daar weer verder kijken. Ik wil alleen zelf gewoon ook iets weten, i.p.v. moeten afwachten waar anderen meekomen..
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5678

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 04 Aug 2014 21:01

Re: Woonvoorzieningen patienten NAH

Dat vind ik raar en heel erg slecht.
Ik kan me voorstellen dat een afdeling vol is dat je moet wachten tijdelijk in een ander verpleeghuis, maar je zou je vader nu al kunnen aanmelden op de juiste plek, of die locatie kunnen bekijken.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:49

Bericht 04 Aug 2014 21:33

Re: Woonvoorzieningen patienten NAH

Al contact met stichting MEE?
Afbeelding
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:26

Bericht 04 Aug 2014 21:34

Re: Woonvoorzieningen patienten NAH

Ik kom niet uit die regio dus weet zo ook geen namen. Je zou kunnen kijken of er een zorgmakelaar is in jullie buurt, die zou je kunnen helpen denk ik. En maatschappelijk werk als het goed is ook. Oh en er bestaan ook zorggidsen met alle zorgvoorzieningen in de buurt, hier althans.

De organisatie waar ik voor werk heeft overigens een huis voor volwassenen met NAH dus dat bestaat wel. Hopelijk vinden jullie ook iets passends voor je vader! Sterkte!
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:26

Bericht 04 Aug 2014 21:35

Re: Woonvoorzieningen patienten NAH

Zwilling schreef:Al contact met stichting MEE?


Ja daar dacht ik ook al aan maar wist niet dat die kandelijk werkte. Goede optie!
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Verde

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Bericht 05 Aug 2014 09:06

Re: Woonvoorzieningen patienten NAH

Misschien http://www.sheerenloo.nl/home ? Daar zou je eens mee kunnen bellen om te horen waar ze precies zitten met de doelgroep NAH. Ik kon dat op de website namelijk niet goed vinden.
En stichting MEE inderdaad.
<<

Nosa

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 885

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:47

Bericht 05 Aug 2014 22:02

Re: Woonvoorzieningen patienten NAH

Jammer dat je in Noord Holland zoekt. Organisatie waar ik werk richt zich nu helemaal op mensen met NAH, maar zit niet in Noord-Holland. Er zijn volgens mij nog niet veel woonlokaties gericht op mensen met NAH, komt wel steeds meer.
2010 2012 2015 2017
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 05 Aug 2014 22:21

Re: Woonvoorzieningen patienten NAH

In Santpoort zit volgens mij ook zoiets, mijn oom heeft ook een NAH en logeert daar regelmatig. Ik weet niet of je er ook een langdurige plek kan krijgen hoor, maar je kan het altijd vragen. Volgens mij heet het NIeuw Vredelust, zoiets in ieder geval. Sterkte in ieder geval!
Afbeelding

Afbeelding
<<

Tiana

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 132

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:14

Bericht 05 Aug 2014 22:24

Re: Woonvoorzieningen patienten NAH

De zorgverzekeraar heeft hier ook inzicht in, dus die zou je even kunnen bellen.
You're gonna hear me roar
<<

Liz

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 436

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:52

Bericht 05 Aug 2014 22:38

Re: Woonvoorzieningen patienten NAH

Ik kan morgen op m'n werk wel voor je kijken. Ik ga het proberen te onthouden, anders stuur me maar even een pm!
Afbeelding
<<

Anoniem114

Bericht 06 Aug 2014 13:32

Re: Woonvoorzieningen patienten NAH

We moeten dus eerst een indicatie afwachten.. Kan zo'n 6 weken duren, zucht.. We gaan eerst een afspraak maken met maatschappelijk werk, zij schijnen ons erin te begeleiden :)

Bedankt voor alle reacties!
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:26

Bericht 06 Aug 2014 17:28

Re: Woonvoorzieningen patienten NAH

Fijn dat maatschappelijk werk jullie gaat begeleiden, het is toch veel papier- en uitzoekwerk.

Een indicatie is inderdaad nodig en kan lang duren. Ik geloof dat inmiddels het streven is om het max. 6 weken te laten duren, "vroeger" duurde het meestal minimaal 6 weken :eyes:

Succes!
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers