Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tips vliegtuig?

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 04 Aug 2014 17:48

Tips vliegtuig?

Ik begin hem nu toch wel te stressen, over 3 weken vliegen we naar Turkije en R kan echt niet stil zitten. Filmpjes vindt hij niks aan helaas.

Ik had al bedacht:

Paar kleine cadeautjes uit laten pakken (tips hier voor?)
Spelletjes op de tablet zetten (tips?)
Eten mee wat hij heel graag eet


Jullie verder nog tips? Mijn schoonzus zegt dat we hem in de draagzak moeten doen maar ik heb alleen een mei tai en dat lijkt mij ook niet zo fijn zitten. Iemand ervaring daarmee?

Hij is dan anderhalf.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem113

Bericht 04 Aug 2014 17:53

Re: Tips vliegtuig?

De spelletjes van dr panda en lego zijn hier een succes. Ook simpele puzzel spelletjes of spelletjes met geluiden en dat je het juiste plaatje moet kiezen.

Ik had ook een tekenbord mee, auto'tjes en nieuwe koekjes en knijpfruit.

Wij hadden een vliegreis van 12 uur maar hij heeft amper naar de ipad en tekenbord gekeken. We zijn stukjes gaan lopen, vaak naar de wc geweest (was zwanger en alleen dus nam hem steeds mee) en de tijd vloog voorbij. Zo'n vliegtuig maakte al veel indruk en er waren meerdere kindjes aanboord. Op een gegeven moment gingen ze achter in het vliegtuig samen even spelen en gek doen.

Ties was toen wel iets ouder, net geen 2.
<<

Anoniem97

Bericht 04 Aug 2014 17:55

Re: Tips vliegtuig?

Ik zou idd spelletjes op de ipad zetten.
Spelletjes waar ze kunnen kunnen kleuren en dierengeluiden zijn hier favoriet.

Cadeautjes doen wij ook altijd, een boekje, een auto, little people poppetjes, dat soort dingen, waar ze in t vliegtuig meteen wat aan hebben en later op t strand ook mee kunnen spelen :)

Verder gewoon regelmatig heen en weer lopen met hem in t vliegtuig als hij onrustig wordt.

Hier sliep meneer gewoon bijna de hele reis :)

Oh en koekjes enzo natuurlijk niet vergeten! Dingen als een zakje met mini koekjes of rozijntjes zijn handig, daar zijn ze even mee zoet :)
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 04 Aug 2014 18:04

Re: Tips vliegtuig?

Een stickerboek waar hij stickers op bepaalde plaatsen moet plakken. De omlijning van de voorwerpen (bed, klok etc) staan dan al voorgedrukt op de plek waar ze moeten. Zo ben je samen en langer bezig dan wanneer hij random stickers op een leeg vel papier gaat plakken.
Action heeft zn geel boekje ervan voor de jongsten. Mijn eerste woordjes heet het geloof ik.

Duplo trein en duplo dierentuin als app wellicht. Tekenapps, vooral de neonkleuren vonden ze leuk. En spelletjes waarbij je ballonnen moet lekprikken. Verder spelletjes van dr.panda maar weet niet of dat al echt wat voor zijn leeftijd is.
Filmpjes op tablet zetten (eventueel downloaden vanaf youtube).
Koekjes/snoepjes waar hij lang over doet.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 04 Aug 2014 18:10

Re: Tips vliegtuig?

Je hebt van die teken apps, kunnen ze lekker tekenen op de tablet
Verder misschien dingen met geluidjes ofzo?
En toch maar wat filmpjes, voor de zekerheid, als is het maar voor 5 minuten :D

Verder knijpfruitjes mee, en koekjes enzo, kan hij zich ook weer even mee vermaken :P

Wij hadden verder nog een kleurboek mee, en een kindertablet (zon ding van bumba/nijntje waarbij ze plaatjes enzo moeten zoeken)

Tips voor kleine cadeautjes: langs action! Autootjes, boerderij dieren, zandspeel figuurtjes, potloodjes, enz
Laatst gewijzigd door Lejow op 04 Aug 2014 18:12, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem85

Bericht 04 Aug 2014 18:10

Re: Tips vliegtuig?

Ik lees mee, zoals je weet vliegen wij ook over 3 weken naar Turkije.
M. kan ook niet stil zitten. Hij kan thuis met de iPad wel even stil zitten, maar dat zijn dan you tube filmpjes en juist het steeds op een ander filmpje drukken is de lol bij hem en dat kan in het vliegtuig niet.

Zelf doe ik ook cadeautjes meenemen voor onderweg. Autootjes, magisch tekenbord, raamstickers zoiets dacht ik aan.

Knijpfruit mee en wat yoghurt snoepjes voor het stijgen en landen, misschien zakje chips daar is hij ook even zoet mee.
Misschien een drinkbekers mee met een leuk speciaal rietje?

Hopelijk gaat het meevallen ik zie enorm op tegen de heenreis (terug vliegen we s avonds laat, ga ervanuit dat hij dan slaapt)
<<

Anoniem122

Bericht 04 Aug 2014 18:11

Re: Tips vliegtuig?

Lejow schreef:Je hebt van die teken apps, kunnen ze lekker tekenen op de app
Verder misschien dingen met geluidjes ofzo?
En toch maar wat filmpjes, voor de zekerheid, als is het maar voor 5 minuten :D

Verder knijpfruitjes mee, en koekjes enzo, kan hij zich ook weer even mee vermaken :P

Wij hadden verder nog een kleurboek mee, en een kindertablet (zon ding van bumba/nijntje waarbij ze plaatjes enzo moeten zoeken)

Tips voor kleine cadeautjes: langs action! Autootjes, boerderij dieren, zandspeel figuurtjes, potloodjes, enz


Lekker irritant voor de mensen voor/achter/naast je :P
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 04 Aug 2014 18:16

Re: Tips vliegtuig?

TukTuk schreef:
Lejow schreef:Je hebt van die teken apps, kunnen ze lekker tekenen op de app
Verder misschien dingen met geluidjes ofzo?
En toch maar wat filmpjes, voor de zekerheid, als is het maar voor 5 minuten :D

Verder knijpfruitjes mee, en koekjes enzo, kan hij zich ook weer even mee vermaken :P

Wij hadden verder nog een kleurboek mee, en een kindertablet (zon ding van bumba/nijntje waarbij ze plaatjes enzo moeten zoeken)

Tips voor kleine cadeautjes: langs action! Autootjes, boerderij dieren, zandspeel figuurtjes, potloodjes, enz


Lekker irritant voor de mensen voor/achter/naast je :P


Als het alternatief 3 uur lang gillen is vinden ze dat vast niet erg :smile:

We vliegen met arke en ik hoop dat er een stoel bij te boeken is (een duoseat ofzo?) zodat we hem niet de hele rit op schoot hoeven te houden.

Bedankt voor de tips al! Daar kan ik zeker wat mee!
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem122

Bericht 04 Aug 2014 18:19

Re: Tips vliegtuig?

Carool schreef:
TukTuk schreef:
Lejow schreef:Je hebt van die teken apps, kunnen ze lekker tekenen op de app
Verder misschien dingen met geluidjes ofzo?
En toch maar wat filmpjes, voor de zekerheid, als is het maar voor 5 minuten :D

Verder knijpfruitjes mee, en koekjes enzo, kan hij zich ook weer even mee vermaken :P

Wij hadden verder nog een kleurboek mee, en een kindertablet (zon ding van bumba/nijntje waarbij ze plaatjes enzo moeten zoeken)

Tips voor kleine cadeautjes: langs action! Autootjes, boerderij dieren, zandspeel figuurtjes, potloodjes, enz


Lekker irritant voor de mensen voor/achter/naast je :P


Als het alternatief 3 uur lang gillen is vinden ze dat vast niet erg :smile:

We vliegen met arke en ik hoop dat er een stoel bij te boeken is (een duoseat ofzo?) zodat we hem niet de hele rit op schoot hoeven te houden.

Bedankt voor de tips al! Daar kan ik zeker wat mee!


Mijn ouders hebben dat laatst ook gedaan. Kostte 25 euro voor een enkele reis. Betaal je vooraf, en 24 uur van te horen hoor je ook of die stoel daadwerkelijk vrij is gebleven. Mocht dat niet zo zijn, dan krijg je die 25 euro weer terug.
Ze hadden bij zowel de heen als de terug reis die stoel vrij. Beviel ze erg goed!
http://www.arkefly.nl/services/duoseat/
Moet je dus wel van te voren al regelen.
<<

Anoniem171

Bericht 04 Aug 2014 19:27

Re: Tips vliegtuig?

Ontspan! Hoe relaxter jij bent hoe relaxter R. zal zijn.

Wij hebben twee keer gevlogen met de kinderen (keer 9 uur, keer 12 uur enkele reis) en dat ging beide keren prima. Er is zo veel te zien in het vliegtuig (stewardessen die eten en drinken langs brengen, 200 andere mensen, raampjes die open en dicht kunnen, tafeltjes op en neer, on board entertainment systeem). Als ze het zitten zat waren liepen we even een rondje.

Verder hadden we rozijntjes mee zodat ze met stijgen en landen regelmatig zouden slikken (en met zo'n doosje leeg pulken zijn zij algauw weer een halfuur zoet) en geen last van hun oren zouden hebben. Kan ook met drinken maar daar zitten ze zo gauw vol mee.

Fijne vakantie!
<<

Anoniem74

Bericht 04 Aug 2014 19:37

Re: Tips vliegtuig?

De jongste kan ook niet stilzitten, en is in mei naar Amerika gevlogen (en weer terug uiteraard :) )
Bij de gate kun je vragen of er nog wat te regelen valt mbt stoelen. Wij hebben vaak nog geluk gehad, en extra stoel gekregen. Behalve op de Intercontinentale vluchten helaas :thumbdown:
Dus ga een beetje op tijd, gezien er vaak meer mensen zijn die last minute nog wat proberen te regelen.

Hier sliep hij toch nog best veel, en heeft hij veel in het gangpad gespeeld met medereizigers. Kiekeboe en weet ik het...
En op en neer naar de stewards en stewardessen (uiteraard alleen wanneer ze niet druk waren).

Knijpfruitjes zijn ideaal qua inhoud (ivm max toegestane)
<<

Anoniem255

Bericht 04 Aug 2014 19:56

Re: Tips vliegtuig?

Onze dochter had ook die leeftijd toen we naar Turkije gingen.
Er zat een jongetje achter ons van twee en half ongeveer en ze hebben bijna de hele weg samen zitten keten.
Van kiekeboe tot "tikkertje" en van overgooien met zijn teletubbie tot aan gekke bekken trekken.
Op de terugweg kregen we een extra stoel en heeft ze zelfs even geslapen.

Waarschijnlijk maak je je drukker dan nodig is en loopt het allemaal wel los.
Veel plezier alvast!
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 04 Aug 2014 19:57

Re: Tips vliegtuig?

Ik heb verder geen tips, maar wilde toch even reageren op het feit dat er meerdere keren wordt genoemd 'rozijntjes, zijn ze ff zoet mee'.
Ik heb vast een schrokop dan (van net 14 maanden), maar hier is het doosje binnen 5 min. leeg hoor :laughcry: :D
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 04 Aug 2014 20:11

Re: Tips vliegtuig?

Ik denk idd dat jij gewoon relaxed moet blijven... hoe lastig soms ook maar denk wel dat het het beste is. Mijn vriend vliegt bijv heel vaak voor zijn werk, en mijn dochter die het makkelijkst slaapt hebben we nu twee keer bij hem neer gezet hebben ze zo een uur samen geslapen op een vlucht van 2,5 uur. Ik kom zelf niet in slaap dus haar bij mij neer zetten had echt niet gewerkt.

Mijn andere dochter heeft filmpjes op de ipad gekeken en spelletjes daar op gedaan, ik had ook een stickerboek zodat ze wat stickers kon plakken. Als je een beetje leuke mensen voor je of achter je hebt zitten kunnen zij nog even met hem kiekeboe-en :-)
:heart: :heart: 2011
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 04 Aug 2014 20:15

Re: Tips vliegtuig?

Inderdaad, vooral zelf relaxed blijven.

Wij zijn afgelopen juni naar Turkije geweest en moesten na het vliegen ook nog 3 uur met de bus.
Ik had filmpjes op mijn tablet en ik had voor ieder een cadeautje mee en ook nog een cadeautje van opa en oma.
Zelf had ik een kleurblokje met wasco en stickertjes voor ieder en van oma een auto en een popje.
Verder hadden we veel rozijnen mee, voor bij het stijgen en landen.

We hebben dus uiteindelijk echt helemaal niets nodig gehad. Mijn dochter heeft heel even met haar kleurblokje gespeeld en zoon helemaal niet. Op de heenweg hebben ze alleen maar rond gekeken en op de terugweg hebben ze allebei de hele weg geslapen. Ook de hele busreis ging perfect, alleen maar om zich heen gekeken.

En wij hebben ook hele ondernemende kinderen, dus zo kan het ook gaan. Ze waren wel wat ouder, bijna 2,5. Vorig jaar zijn we bewust niet gaan vliegen ;).
Ik zou wel als tip willen geven: Ga aan het gangpad zitten, want dan kan hij er in ieder geval uit zonder iemand te storen. Alleen is het niet de bedoeling dat er kinderen in het gangpad lopen, maar als de stewardess komt, gewoon snel weer pakken ;).
Ach joh en jullie zijn met z'n tweeën met 1 kind, dan kun je in ieder geval even afwisselen.
Afbeelding
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 04 Aug 2014 20:18

Re: Tips vliegtuig?

_Lana_ schreef:Inderdaad, vooral zelf relaxed blijven.

Wij zijn afgelopen juni naar Turkije geweest en moesten na het vliegen ook nog 3 uur met de bus.
Ik had filmpjes op mijn tablet en ik had voor ieder een cadeautje mee en ook nog een cadeautje van opa en oma.
Zelf had ik een kleurblokje met wasco en stickertjes voor ieder en van oma een auto en een popje.
Verder hadden we veel rozijnen mee, voor bij het stijgen en landen.

We hebben dus uiteindelijk echt helemaal niets nodig gehad. Mijn dochter heeft heel even met haar kleurblokje gespeeld en zoon helemaal niet. Op de heenweg hebben ze alleen maar rond gekeken en op de terugweg hebben ze allebei de hele weg geslapen. Ook de hele busreis ging perfect, alleen maar om zich heen gekeken.

En wij hebben ook hele ondernemende kinderen, dus zo kan het ook gaan. Ze waren wel wat ouder, bijna 2,5. Vorig jaar zijn we bewust niet gaan vliegen ;).
Ik zou wel als tip willen geven: Ga aan het gangpad zitten, want dan kan hij er in ieder geval uit zonder iemand te storen. Alleen is het niet de bedoeling dat er kinderen in het gangpad lopen, maar als de stewardess komt, gewoon snel weer pakken ;).
Ach joh en jullie zijn met z'n tweeën met 1 kind, dan kun je in ieder geval even afwisselen.


Haha dat dacht ik ook :-) :-)
Wat ik verder niet lullig bedoel hoor snap best dat Carool er tegen op ziet.
:heart: :heart: 2011
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 04 Aug 2014 20:24

Re: Tips vliegtuig?

Haha, ja dat denk ik altijd, er kan er altijd eentje lekker lezen ofzo ;).
Ik bedoel het trouwens ook echt niet lullig, want met 1 kind is het ook al een hele reis. Maar het is wel fijn dat je kunt afwisselen.

Ik vond de reis trouwens ook zo lekker snel gaan, je bent toch met de kinderen bezig en de tijd vliegt.
Afbeelding
<<

Anoniem113

Bericht 04 Aug 2014 21:21

Re: Tips vliegtuig?

_Lana_ schreef:Haha, ja dat denk ik altijd, er kan er altijd eentje lekker lezen ofzo ;).
Ik bedoel het trouwens ook echt niet lullig, want met 1 kind is het ook al een hele reis. Maar het is wel fijn dat je kunt afwisselen.

Ik vond de reis trouwens ook zo lekker snel gaan, je bent toch met de kinderen bezig en de tijd vliegt.


Dit vond ik ook toen ik begin dit jaar alleen met Ties op vakantie ben gegaan. Het was 12 uur vliegen maar het is echt voorbij gevlogen. Zonder kind duurt de reis voor mijn gevoel veel langer.
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 04 Aug 2014 21:44

Re: Tips vliegtuig?

MissBitchy schreef:Ik heb verder geen tips, maar wilde toch even reageren op het feit dat er meerdere keren wordt genoemd 'rozijntjes, zijn ze ff zoet mee'.
Ik heb vast een schrokop dan (van net 14 maanden), maar hier is het doosje binnen 5 min. leeg hoor :laughcry: :D


Hier precies hetzelfde, een doosje rozijntjes is hier zo leeg gegeten hoor! Vaak krijgt ze de laatste paar er niet uit en geeft ze aan 1 van ons het doosje en zegt dan helpuh? Dus dan halen wij ze er voor haar uit, al is het wel leuk om haar af en toe te zien prutsen om ze eruit te krijgen! :smile: Soms wordt ze zo pissig dat het niet lukt, dat ze het doosje gewoon weggooit.
Afbeelding

Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Zora