Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nieuw leven opbouwen in een andere stad

<<

Anoniem78

Bericht 04 Aug 2014 11:23

Nieuw leven opbouwen in een andere stad

He hoi,

Ik ben bij mijn vriend ingetrokken afgelopen weekend na 1,5 jaar een weekendrelatie gehad te hebben i.v.m. de afstand tussen ons. Ik ga 1 september aan mijn nieuwe baan beginnen, heb ik onwijs veel zin in! Nu heb ik in deze woonplaats natuurlijk nog geen vrienden/vriendinnen. De vrienden van mijn vriend zijn leuk, hun vriendinnen niet echt mijn types. Ik zit me wel eens te bedenken hoe ik zelf hier contacten ga op doen, ik zit al bij de sportschool, maar verder zie ik het nog niet echt gebeuren. Ik ben wel toe aan positieve verhalen:-) Dus kom maar op....hoe is het jullie vergaan?
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 04 Aug 2014 11:37

Re: Nieuw leven opbouwen in een andere stad

Kijken of er hier meiden bij je in de buurt wonen.
Ik heb in een ver verleden hier een oproepje geplaatst. En een paar jaar geleden op viva. Ui de laatste zijn 2 vriendschappen ontstaan.
Verder heb ik via m'n vriend nieuwe mensen (zijn vrienden) leren kennen. De meiden uit deze groep zijn inmiddels ook echte vriendinnen geworden. Jammer dat er bij de vrienden van jouw vriend geen klik is.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 04 Aug 2014 11:39

Re: Nieuw leven opbouwen in een andere stad

Ik lees mee! Ik zou dit ook willen weten!

Sporten is voor mij helaas niet echt een optie, maar verder zoek ik ook leuke tips!
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 04 Aug 2014 11:45

Re: Nieuw leven opbouwen in een andere stad

Sportschool heb ik ook geprobeerd, maar iedereen is vooral met zichzelf bezig.

Misschien kun je kijken of er in je nieuwe woonplaats workshops ofzo gegeven worden die je aanspreken.
Of straks je nieuwe collega's mee vragen naar een vrijdagmiddag borrel om ze zo wat beter te leren kennen.

Toen ik verhuisde kende ik echt niemand (ook m'n vriend niet) en had alleen mijn collega's.
Die waren heel erg leuk en wilden me ook altijd wel mee op sleeptouw nemen naar feestjes, borrels of creatieve dingen als tentoonstellingen of presentaties.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 04 Aug 2014 11:46

Re: Nieuw leven opbouwen in een andere stad

Ik blijf de eerste 2 jaar nog werken in de plaats waar ik nu ook werk, dat is een uur verderop.
Dus ook met collega's lukt dat niet, maar ik zal hier t.z.t. wel eens een oproepje doen!
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem78

Bericht 04 Aug 2014 11:56

Re: Nieuw leven opbouwen in een andere stad

Ooh lala, dat dacht ik zelf ook al wel een beetje ja, dat de sportschool niet echt een plek is om nieuwe vrienden te maken, haha. Ben al eens naar een andere sportschool verhuisd en dat was toen ook niet echt een succes.
Verder goede tips...ben benieuwd!
<<

Anoniem87

Bericht 04 Aug 2014 11:58

Re: Nieuw leven opbouwen in een andere stad

Ik zou hier een oproepje plaatsen. Heb ik op het oude forum ook gedaan, daar heb ik echt een leuk groepje vriendinnen aan over gehouden.
<<

Pancake

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 151

Geregistreerd: 05 Sep 2013 08:17

Bericht 04 Aug 2014 12:15

Re: Nieuw leven opbouwen in een andere stad

Ik lees hier ook even mee voor tips.
Ik ben 3 maanden geleden samen met mijn vriend verhuisd naar een nieuwe plaats. Wij zijn verhuisd voor ons werk. Nu wonen we dan dichtbij collega's, dus die nemen ons regelmatig mee op sleeptouw. Ik ga denk ik ook nog op zoek naar een nieuw hardloopgroepje (ik trainde altijd met een groep in mijn oude woonplaats). Verder heb ik geen idee hoe ik nog nieuwe contacten op kan doen. Mijn buren zijn flink wat ouder, dus daar heb ik niet echt een band mee.
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 04 Aug 2014 12:46

Re: Nieuw leven opbouwen in een andere stad

Ik ben in de nieuwe woonplaats vrijwilligerswerk bij een politieke partij gaan doen. Daar heb ik vriendinnen leren kennen. Wij zijn een jaar later aan katten begonnen en via een forum daarvan heb ik mijn beste vriendin leren kennen. Wij wonen echt drie minuten van elkaar af. Gelukkig klikt het ook goed met de vrienden en vriendinnen van mijn vriend. Maar die wonen door het hele land en zien wij dus niet zo heel veel.
10-08-2017 ♥
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 04 Aug 2014 20:42

Re: Nieuw leven opbouwen in een andere stad

Ik heb het ook gedaan, een oproep via het forum geplaatst toen ik een paar jaar geleden anderhalf uur verderop ben gaan wonen. Daarnaast heb ik contacten opgedaan via mijn werk. Heb hier nog steeds geen mega groot netwerk, maar het begint langzaamaan te komen.

Een teamsport of een verenging is ook leuk. Zo ben je en bezig en je doet nieuwe contacten op.
<<

Anoniem88

Bericht 04 Aug 2014 20:47

Re: Nieuw leven opbouwen in een andere stad

Mijn vriend is hier ook nieuw komen wonen, hij heeft hier nu inmiddels een grotere vriendenkring opgebouwd dan ik (al is dat niet zo moeilijk), en hij kent hier haast nog meer mensen ook dan mij :redface: Sowieso is hij wel iemand die snel contact legt. Hij heeft vooral via de voetbalvereniging veel contacten opgedaan. Nog niet eens zozeer door zelf te voetballen, maar vooral door diverse vrijwillige functies te doen binnen de club, waardoor hij met veel mensen te maken krijgt en hij nauw met mensen moest samenwerken. Ook heeft hij aan z'n vorige baan (hier in onze woonplaats) een aantal leuke contacten over gehouden.
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:49

Bericht 04 Aug 2014 21:31

Re: Nieuw leven opbouwen in een andere stad

Ik heb nieuwe mensen leren kennen door mij actief in te zetten in de buurt, zo ken ik 2 stellen uit de straat goed. Ook via het viva forum heb ik mensen leren kennen.
Zelf hou ik liever werk en privé gescheiden, dus daar heb ik wel contacten opgebouwd maar met hen spreek ik niet vaak buiten het werk mee af, eens per half jaar ongeveer.

En verder natuurlijk je 'oude' vrienden aanhouden, zo groot is Nederland ook weer niet!
Afbeelding
<<

Anoniem85

Bericht 06 Aug 2014 10:40

Re: Nieuw leven opbouwen in een andere stad

Dat is mij nog niet echt gelukt, enige vriendin is sinds kort verhuisd, mensen via het forum woonde toch net iets te ver om gewoon spontaan mee af te spreken, sportschool houd ik niet van, tijdens het zwemmen voornamelijk oudere vrouwen.

Dus zodra we de kans krijgen komt er een bord in de tuin.
<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:28

Bericht 06 Aug 2014 11:25

Re: Nieuw leven opbouwen in een andere stad

Na een weekend relatie ook bij mijn man gaan wonen 35 km verderop. Zijn vrienden hadden ook zo goed als allemaal vriendinnen en ben daarmee opgetrokken. Zagen elkaar eerst alleen op verjaardagen ,oud en nieuw etc. Maar ik ben een regelneef en heb daarna een tapasavondje met z'n alle voorgesteld en sinds die tijd doen we veel met z'n alle ( 14 meiden).
en toen.....verhuisde we als gezin naar een hele andere provincie 125 km verderop!
Nog steeds hebben we contact met de vriendengroep. In ons nieuwe plaatsje heb ik nog niet echt vrienden. Ik moet zeggen dat ik daar ook echt nog geen tijd voor heb gehad en heerlijk in ons nieuwe huisje zit en er nog veel visite over de vloer komt. Wel heb ik met 2 meiden die daar wonen mailcontact.
Ook heb ik een facebook pagina gevonden van moeders uit die plaats. En er worden regelmatig dingen gepland. Met en zonder kids.

Geef het even de tijd!
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
<<

Anoniem78

Bericht 06 Aug 2014 21:40

Re: Nieuw leven opbouwen in een andere stad

Ik ga het ook de tijd geven hoor. Eerst maar eens wennen aan het werkende leven hier samen met mijn vriend. Gaat genoeg energie kosten in het begin denk ik;-)
<<

Anoniem273

Bericht 06 Aug 2014 21:50

Re: Nieuw leven opbouwen in een andere stad

Ik ben 216 km verderop gaan wonen 7 jaar geleden, om samen te wonen met m'n man (toen vriend). In het begin vond ik het heel moeilijk omdat ik ook moeilijk aan een baan in het onderwijs kon komen en ik dus nog bijna niemand kende behalve de familie en vrienden van m'n man. Toen ik tijdens het invallen jarenlang op dezelfde school kon blijven heb ik een leuk groepje met collega's gekregen waar ik nu nog goed bevriend mee ben. We werken inmiddels bijna allemaal op een andere school en spreken nog regelmatig af. Dankzij m'n werk heb ik nu zelf ook veel leuke vrienden :) Oh en nog twee vriendinnen via vrienden van m'n man. En verder kan ik het ook goed vinden met de vrienden van m'n man, maar daar spreek ik niet alleen mee af ;) Ik heb sowieso altijd meer vrienden dan vriendinnen gehad, kan ik het op de één of andere manier vaak beter mee vinden.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6681

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 12 Aug 2014 08:12

Re: Nieuw leven opbouwen in een andere stad

Ik kan heel goed overweg met al mijn vriend zijn vrienden, met name de mannen. Maar mijn vriendinnen heb ik echt leren kennen via mijn werk, eigenlijk is dat tot nu toe altijd zo geweest (en ik ben vaak verhuisd).
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers