Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Chanel (parfum)

<<

Anoniem65

Bericht 04 Aug 2014 09:29

Chanel (parfum)

Ik heb bijna alleen Chanel parfums. Op de een of andere manier zit daar een bepaald geurtje aan wat in alle geuren terugkomt en wat voor mij echt vertrouwd ruikt. Ik probeer wel eens wat anders (zo heb ik Chloé, Miss Dior en Bvlgari Mon Jasmin Noir) maar die gebruik ik nauwelijks. Elke keer als ik een Chanel geurtje opdoe ruikt het weer naar mij. Ik gebruik nu Coco Mademoiselle, Coco Noir, No. 19 Poudré en heel af en toe Chance maar die vind ik het minst lekker en daar zit dat specifieke geurtje niet aan. Straks wil ik nog even aan Coco Chanel gaan snuffelen en aan No. 5 Eau Premiere.
Hebben jullie dat ook? En met welk merk dan?
<<

Anoniem301

Bericht 05 Aug 2014 10:12

Re: Chanel (parfum)

Grappig, ik heb dat met Chloé. Weet niet of er een bepaald type geurnoot in zit, maar ze zijn allemaal een beetje poederig en dat vind ik echt heerlijk.
<<

Anoniem147

Bericht 05 Aug 2014 11:40

Re: Chanel (parfum)

Ik hou ook van poederig parfum al ben ik een beetje aan het verschuiven.

Dat komt door Harrison hahaha. Zij vertelde mij een keer dat sommige luchtjes voor brunettes zijn en sommige voor blondies. Nu ben ik het allebei en ben ik compleet de weg kwijt :eyes:

Heb laatst een luchtje van Jo Malone gekocht, totaal iets anders dan ik normaal draag. Maar ik vind het zo lekker (Blackberry & Bay). Ruikt echt heel erg naar zwartebessen en bramen. Ik hou eigenlijk veel meer van sensueel en donker, maar niet dat het voor een rijpere vrouw is. (Zoals met patchoeli, anijs of zware vanille).

Mijn blonde kant schreeuwt echter om Sensuous Nude van Estee Lauder, Chloe, Coco Mademoiselle en Flowerbomb. Daisy van Marc Jacobs vind ik trouwens ook heel lekker.
<<

Anoniem147

Bericht 05 Aug 2014 11:43

Re: Chanel (parfum)

@ Carrie, als je in de Bijenkorf ben in Amsterdam moet je bij de Jo Malone corner eens ruiken aan 'Peony & Blush Suede' die is ook echt heel lekker zacht en fijntjes.

Ik vond verrassend genoeg English Pear & Fresia ook heel lekker. Maar dat vind ik dus met mijn bruine uitgroei een te frissig luchtje.
<<

Anoniem65

Bericht 05 Aug 2014 12:03

Re: Chanel (parfum)

Oh Marni dan hebben we wel veel gemeen qua geurtjes! Ik vind Flowerbomb en Daisy ook zo lekker. En Chloe had ik dus laatst op gedaan en ik bleef er maar aan ruiken, zo lekker. Volgende dag naar Ici Paris, geurtje gekocht en meteen even daar opgespoten. Maar toen rook hij opeens niet meer zo lekker. Ineens heel scherp ofzo, en dat bleef de uren daarna ook nog zo. Misschien was het toch een andere dan die ik had getest. Ik heb de verpakking nog niet open gemaakt dus ik ga hem ruilen. Ik twijfel tussen Daisy en Coco Chanel en No. 5 eau Premiere.

Jo Malone wil ik ook eens gaan testen, die suede geur klinkt heel lekker. Ik hou ook van poederige geuren, liefst fris en warm tegelijk en volgens mij zit er in veel geurtjes die ik lekker vind musk en iris. Op beautylab stond ooit een overzicht, van alle geurtjes die je lekker vind noteer je de top-, midden- en eindnoten (ik weet de juiste namen daarvoor even niet) en als je dat dan allemaal onder elkaar zet, zie je welke geurnoten vaak voorkomen en kun je daarop nieuwe geurtjes testen. Ik ga het een keer proberen!

Hebben jullie dat ook dat je een geurtje op iemand anders lekker vind ruiken maar op jezelf niet? Ik vind Chloe Love heerlijk op mijn oud collega, maar op mezelf ruik ik dan echt een soort wc verfrisser geur. Heel raar. Laatst had ik een tester van die nieuwe Calvin Klein geur in het vierkante flesje, die vond ik ook echt niet lekker op mezelf. Soms word ik misselijk van een geur (dan kan hij evengoed lekker ruiken) en dat had ik bij deze.
<<

Anoniem301

Bericht 06 Aug 2014 13:27

Re: Chanel (parfum)

Tnx voor de tip Marni! Moet sowieso naar de Bijenkorf in Amsterdam omdat ik de Armani foundation wil testen, qua kleur. Mijn vriend ging shoppen in Amsterdam en heeft toen een proefje voor me gevraagd, maar dat wilden ze niet mee geven. Zo achterlijk vond ik dat.

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers