Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Samenwonen

<<

Anoniem280

Bericht 06 Aug 2014 11:11

Re: Samenwonen

mii_joyce schreef:Mijn vriend en ik zijn aan het rondkijken.. (vandaag precies half jaar samen)... sommige mensen zullen het snel vinden, maar het voelt allemaal zo goed dat dit als een heel goede stap voelt :)

Geen idee hoe lang het gaat duren, maar hoop voor einde van het jaar..


Wat is snel? Zoals ik al zei, wij gingen 3 weken samen en woonden toen eigenlijk ook al samen. Na 3 maand definitief.
Als het goed voelt, waarom niet? En hoe de toekomst eruit ziet, weet niemand.
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2364

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:13

Bericht 06 Aug 2014 11:12

Re: Samenwonen

@Tabbie ik woon in een studentenhuis waar ik me niet thuis voel en ben uitgestudeerd dus wilde al graag anders wonen. Mijn vriend is ook bijna uitgestudeerd en woont met zijn broer en zus in een huis. Ook hij wilde een ander plekje. Allebei zien we er tegenop ergens alleen te wonen, waardoor de stap extra logisch leek. Vanaf het begin van onze relatie zijn de gevoelens al erg intens geweest, beide gevoelsmens. Hierdoor ben ik niet bang dat het te snel zal zijn en dat het wel goed gaat :)
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2364

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:13

Bericht 06 Aug 2014 11:15

Re: Samenwonen

Caramba schreef:
mii_joyce schreef:Mijn vriend en ik zijn aan het rondkijken.. (vandaag precies half jaar samen)... sommige mensen zullen het snel vinden, maar het voelt allemaal zo goed dat dit als een heel goede stap voelt :)

Geen idee hoe lang het gaat duren, maar hoop voor einde van het jaar..


Wat is snel? Zoals ik al zei, wij gingen 3 weken samen en woonden toen eigenlijk ook al samen. Na 3 maand definitief.
Als het goed voelt, waarom niet? En hoe de toekomst eruit ziet, weet niemand.


Precies heb ook zoiets je weet nooit hoe het loopt... maar waarom wachten als het goed voelt...
Nu zijn we allebei niet blij met huidige woonsituatie en we zien het niet zitten om ergens alleen te wonen (beetje angst voor eenzaamheid).. Dus waarom niet :D
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 06 Aug 2014 11:19

Re: Samenwonen

Je doet 't toch nooit goed in de ogen van een ander. Toen ik (weer) wat kreeg met mijn vriend (oh nee, verloofde) zijn wij vrij snel het traject ingegaan van het kopen van een (nieuwbouw) huis. We zijn in oktober bij elkaar gekomen en in april hadden we de eerste kijkdag. Een collega van mij zei toen zoiets als: 'Ik weet niet zo goed of ik je nu moet feliciteren met de aankoop van jullie huis, want het gaat allemaal zo snel. Ik snap niks van deze keuze'.
Ik vond dat toen zo flauw en raar. Het is MIJN leven en MIJN keuze, prima als een ander een andere keuze had gemaakt, maar zo'n opmerking vond ik echt ongepast.
Ze was nu trouwens wel één van de eerste om ons te feliciteren met onze verloving en zei toen ook nog dat ze altijd al had gedacht dat wij bij elkaar hoorden. Haha. Gek mens.

♥♥
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9785

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 06 Aug 2014 13:14

Re: Samenwonen

Ik zou ook iedereen steunen en feliciteren in hun keuze. Het is alleen niet iets wat ik zelf zou doen. Toen een vriendin van mij binnen een half jaar ging samenwonen, ben ik oprecht blij voor haar geweest en verder nuchter met haar besproken over de afspraken die ze erover gingen maken en dat ze ook een contract zouden moeten opstellen etc. Zij waardeerde dit ook gewoon, want door een roze bril kan je die dingen weleens over het hoofd zien. Ze is er nu overgens al lang en breed mee getrouwd. Super leuk! Maar ik zou dat niet zo snel doen, hoe sterk mijn gevoelens ook zijn. Misschien gewoon bindingsangst :ja:

Verder lekker doen hoor meiden, en jij ook Joyce. En Rizzoli ook! (maar dat weet ze al :ja:)
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 06 Aug 2014 14:26

Re: Samenwonen

Wij hebben na een half jaar samen ook de keuze gemaakt samen te willen wonen. Echter laat een huis op zich wachten. Staan nu een jaar en een maand ingeschreven. Denken nu evt aan koop. Tsja dan zit je idd aan elkaar vast.
Maar ik heb me nog nooit zo op me gemak gevoelt bij een man als bij hem dus de keuze voel reuze goed.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 07 Aug 2014 16:05

Re: Samenwonen

Na 6 jaar. We waren 15 toen we wat kregen en 21 toen we samen gingen wonen.
Afbeelding
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9475

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 07 Aug 2014 18:30

Re: Samenwonen

Leuk om alle verschillen te lezen!

Ik weet 't Tabbie! :heart:
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem125

Bericht 07 Aug 2014 18:38

Re: Samenwonen

Tabbie, het ligt ook aan de levensfase waarin je zit. Wij gingen na 4 maanden samenwonen, maar ik woonde destijds in een studentenkamertje en ik kon via een vriendin een huis huren, dat goedkoop was, maar wel te duur voor mij alleen. De beslissing om samen te gaan wonen was toen snel gemaakt. Maar dat kwam ook wel omdat als het niet zou werken tussen ons, ik super makkelijk weer een vergelijkbare kamer zou kunnen betrekken en hij alleen de huur van het huurhuis kon opbrengen.

Op die manier konden we het uitproberen, zonder dat er direct veel druk op lag. Als je al wat ouder bent en bijvoorbeeld allebei al een huis hebt gekocht, of je woont in een mooi, goedkoop huurhuis, waar je helemaal lekker je eigen plekje hebt gemaakt, dan begrijp ik dat de stap veel groter is.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9785

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 07 Aug 2014 18:45

Re: Samenwonen

Dan vind ik geld nog steeds geen goede reden om te gaan samenwonen. Maar dat ben ik.

Oh en trouwens ik zou in mijn studententijd ook echt niet willen samenwonen ofzo. Eerst maar eens levenservaring opdoen en leren en zelfstandig worden. Nee, als ik terugkijk zou ik niet rond mijn 20ste al serieus samen willen wonen.

Wel heb je gelijk hoor, het ligt ook zeker aan de levensfase waarin je zit.
<<

Anoniem125

Bericht 07 Aug 2014 19:36

Re: Samenwonen

@Tabbie: De voornaamste reden was dat we graag wilden samenwonen, omdat we elkaar ontzettend leuk vonden. Toevallig kwam er ook net een heel mooie en goedkope woning op ons pad en zo vielen de puzzelstukjes ineen. Ik was 23 jaar destijds en woonde al 5 jaar op mezelf. Mijn studententijd zat in een afrondende fase, ik was al een stuk serieuzer geworden, werkte parttime en daarnaast ontzettend druk met mijn MA. Mijn man werkte toen al 8 jaar fulltime. Wij hadden dus beide genoeg levenservaring opgedaan en ook genoten van onze studententijd voor we gingen samenwonen.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9785

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 07 Aug 2014 20:23

Re: Samenwonen

Je hoeft het echt niet uit te leggen hoor nougat. Ik bedoel het vooral algemeen hoe ik erover denk. Ik geef verder iedereen groot gelijk dat ze moeten doen wat goed voelt. Geef enkel de kanttekening dat dat voor mij niet goed zou voelen.
<<

Anoniem125

Bericht 07 Aug 2014 21:03

Re: Samenwonen

Ik snap wel dat je het voor jezelf een hele stap vindt, maar ik denk toch dat je dan nooit de goede persoon bent tegen gekomen. Mijn man heeft voor onze relatie een serieuze relatie gehad van 3 jaar, met haar heeft hij nooit willen samenwonen. Hij had zelfs last van bindingsangst in die relatie.

Maar toen hij met mij was, toen vielen al die blokkades ineens weg en wilde hij er gewoon helemaal voor gaan! Je moet ook maar net de persoon treffen met wie het zo goed klikt dat je het aandurft. Dat doe je inderdaad niet zomaar. Maar als je voelt dat het echt, echt goed zit, dan kunnen de dingen soms ineens best snel gaan. En als je dan eerst nog een huis huurt (met een opzegtermijn van een maand) en je hebt beide geen koopwoning, of iets dergelijks, dan vallen de verplichtingen en het vastzitten ook reuze mee.
<<

Anoniem273

Bericht 08 Aug 2014 23:13

Re: Samenwonen

Wij woonden binnen 10 maanden samen. De voornaamste reden was dat we samen wilden wonen :smile:
Laatst gewijzigd door Anoniem273 op 08 Aug 2014 23:34, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Pancake

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 151

Geregistreerd: 05 Sep 2013 08:17

Bericht 08 Aug 2014 23:33

Re: Samenwonen

Wij zijn na 4 jaar gaan samenwonen.
We zijn gaan samenwonen omdat ik anders geen recht had op de huurwoning die ik kreeg toegewezen. Ik had me ingeschreven voor een bepaalde woning, maar omdat ik teveel verdiende had ik er eigenlijk geen recht op. Mijn vriend studeerde nog en had geen inkomen en op deze manier konden wel het huis krijgen.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 09 Aug 2014 01:16

Re: Samenwonen

Ik ben destijds vrijwel meteen ingetrokken bij mijn exvriend, die had een kamer met aparte slaapkamer, verder wel alles delen met huisgenoten. Ik ben thuis soort van gevlucht destijds, mijn vader was depressief, mijn ouders zouden gaan scheiden en ik speelde alleen maar scheidsrechtertje daar. En mijn ex wilde ook graag dat ik bij hem kwam wonen, we hadden het leuk samen. Ik was toen 21 en had al eens eerder op kamers gewoond. Na 2,5 jaar zijn we samen gaan wonen in een appartement en 2 jaar daarna was de relatie helaas over. Nu woon ik alleen en ik vind het heerlijk. Ik weet niet of ik het in de toekomst weer zo zou aanpakken, ik denk het niet. Maar goed, nu is de situatie natuurlijk ook anders, nu heb ik mijn eigen (huur)huis en 2 honden. Er kan hier makkelijk nog iemand bij en zelfs een kind past er nog bij, dus wie weet.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem 63

Bericht 09 Aug 2014 13:51

Re: Samenwonen

Wij waren vier jaar samen toen we samen gingen wonen. Allebei woonden we daarvoor nog thuis en ik wilde eigenlijk eerst op mezelf wonen en later pas samenwonen. Maar omdat de huizenzoektocht wel erg lang (en uiteindelijk onmogelijk) bleek te worden was het praktischer om toch meteen samen te gaan wonen.
De reden was dus voornamelijk praktisch van mijn kant, en 'gewoon omdat ie het wilde' van zijn kant. Overigens zag ik het natuurlijk uiteindelijk wel zitten om te gaan samenwonen anders had ik het niet gedaan.
<<

Anoniem216

Bericht 09 Aug 2014 17:29

Re: Samenwonen

...
Laatst gewijzigd door Anoniem216 op 11 Okt 2017 16:49, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Kat

Noob

Berichten: 119

Geregistreerd: 12 Jun 2014 13:02

Bericht 13 Aug 2014 21:44

Re: Samenwonen

Officieel wonen we nu 2,5 week samen. Officieus woon ik hier ongeveer vanaf mei. Toen waren we 9 mnd samen. Mijn vriend heeft altijd geroepen ik wil pas weer samenwonen als jij zwanger bent. Daar was ik het niet helemaal mee eens maar onze volgorde is officieel gezien dus niet helemaal logisch.
28-33-34-33- zwanger

Afbeelding
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 18 Aug 2014 11:06

Re: Samenwonen

Wij gingen samenwonen toen we 2,5 jaar samen waren. We waren al een tijdje aan het kijken naar een bouwgrond/koophuis, maar omdat we niets konden vinden zijn we eerst een jaartje gaan huren (totdat we ons droomhuis tegen kwamen). De voornaamste reden was eigenlijk gewoon omdat we graag wilden samenwonen. We hadden het allebei goed thuis, maar we wilden gewoon meer samen zijn.
2012 & 2016
<<

Anoniem123

Bericht 18 Aug 2014 11:32

Re: Samenwonen

Na 11 maanden zijn we gaan samen wonen. We woonden 100 km van elkaar af en we zagen elkaar te weinig. (wel elk weekend maja haha) Toen was ik klaar met mijn diploma en kon ik meteen werk gaan zoeken hier.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 18 Aug 2014 12:24

Re: Samenwonen

Wij na 2 jaar. Wij woonden een uur uit elkaar en dit maakte alles zo makkelijker
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9475

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 21 Aug 2014 19:14

Re: Samenwonen

Jiehoeee! We gaan waarschijnlijk rond 18 september samenwonen! :banaan:
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 21 Aug 2014 19:25

Re: Samenwonen

Woop, wat leuk!
Gefeliciteerd jullie beiden! :D
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 21 Aug 2014 20:11

Re: Samenwonen

Dat is over een maand al! Leuk, Rizzoli!
2012 & 2016
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers