Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


(Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

<<

Anoniem273

Bericht 03 Aug 2014 16:46

(Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

Ik heb een nieuwe fiets nodig en aangezien ik nu op 25 minuten fietsen van m'n werk woon in plaats van 5 minuten fietsen, lijkt een elektrische fiets me ook wel wat. Of een gewone fiets die lekker licht fietst. Welke fiets heb jij en kun je me aanraden?
<<

Anoniem238

Bericht 03 Aug 2014 17:21

Re: (Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

Sinds begin juni heb ik een nieuwe baan waar ik enkele reis ook 20/25 minuten moet fietsen, eerst door de stad en dan door de weilanden. Ik werk 4 dagen per week.
Mijn vorige fiets was na 5 jaar echt een stationsfiets geworden, dus vond ik het tijd voor een nieuwe fiets.
Persoonlijk vind ik het niet nodig om daar een elektrische fiets voor te kopen en heb gekozen voor een Gazelle met 7 versnellingen. Hij fietst heerlijk, een goede keuze geweest!
<<

Anoniem273

Bericht 03 Aug 2014 17:38

Re: (Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

Boekenwurm, welke Gazelle heb je?
<<

Anoniem238

Bericht 03 Aug 2014 17:48

Re: (Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

@ Aziraphale, niet uit mijn hoofd, kan straks nog wel even voor je kijken!
Maar 20/25 minuten op een gewone fiets is goed te doen :smile:.
<<

Anoniem273

Bericht 03 Aug 2014 17:50

Re: (Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

Ja weet ik, daarom twijfel ik nog. Maar als ik naar het centrum wil of grotere fietstochten ga maken lijkt een elektrische fiets me wel heel fijn. Op dit moment heb ik een stadsfiets die echt heel zwaar fietst, verschrikkelijk. Waarschijnlijk is een goede, lichte fiets voor mij al voldoende. Boekenwurm, als je wilt kijken, graag :)

Beetje raar dat dit topic in Huisje, boompje, beestje staat trouwens...heeft er toch niks mee te maken?
<<

Anoniem238

Bericht 03 Aug 2014 17:53

Re: (Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

We maken een aparte fietspijler :).
Mijn man en ik maken weinig lange fietstochten en wonen midden in het centrum van onze woonplaats, dus voor die zaken hebben we geen elektrische fiets nodig.
Het is natuurlijk je eigen keuze, ik vind elektrische fietsen nogal prijzig...
<<

Anoniem273

Bericht 03 Aug 2014 17:56

Re: (Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

Ze zijn ook wel erg prijzig. Ik vind de Sparta Pick Up Xtra Electric wel leuk en die kost €999. Maar ik vraag me af hoe die is qua kwaliteit enzo. Dinsdag wil ik wat proefritten maken bij de fietsenwinkel, ben benieuwd.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 03 Aug 2014 17:57

Re: (Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

Ik zou gewoon naar een fietsenwinkel gaan om te kijken welke fiets je bevalt :)
Zelf heb ik een tweedehands Batavus en die bevalt echt super. 8 versnellingen en dat is ook echt genoeg.
Voor het stuk dat jij moet fietsen, zou ik zelf een gewone fiets aanschaffen (met meerdere versnellingen). Mijn moeder heeft wel een elektrische fiets voor naar het werk, maar die is anders ook een uur onderweg, haha. Volgens mij heb jij best een goede conditie, dus dan is een elektrische fiets voor dat stuk denk ik niet nodig hoor. Gewoon een fiets die goed fietst :)
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem273

Bericht 03 Aug 2014 18:00

Re: (Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

Haha ja, 25 minuten is niet zo veel natuurlijk. Ik heb veel gesport maar momenteel te weinig, zo veel mogelijk op de fiets naar m'n werk lijkt me meteen een mooie manier van bewegen.
<<

Anoniem88

Bericht 03 Aug 2014 18:03

Re: (Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

Oh, ik moet 20 minuten fietsen en doe dat gewoon op m'n stadsfiets. Maar bij een volgende fiets ga ik me wel wagen aan eentje met versnellingen. Dan moet ik ook maar meteen aan de handrem gaan geloven :redface:
<<

Anoniem273

Bericht 03 Aug 2014 18:08

Re: (Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

Ik wil wel weer een stadsfiets maar ik heb er eentje van de eerste lichting en het is echt een hele zware, lompe fiets. Zelfs m'n man wordt moe van mijn fiets, haha. En die kan heeeel hard fietsen :) Ik heb 'm toen gekocht puur voor de looks en niet eens een testritje gemaakt, dom :)
<<

Anoniem73

Bericht 03 Aug 2014 18:55

Re: (Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

Ik heb de gazelle bloom innergy met een gouden accu. Het was een prijzige fiets (rond de 1200 euro) maar ik ben echt zo blij met m'n fiets! Ik heb werkelijk geen minpunten.
<<

Anoniem304

Bericht 03 Aug 2014 19:06

Re: (Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

Ik heb een Batavus Mambo 5 en die fietst echt super licht! Oh en 700 was die ongeveer!
<<

Anoniem86

Bericht 03 Aug 2014 19:42

Re: (Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

Ik heb een heerlijke fiets, gazelle, met drie versnellingen. Hij rijdt soepel en ik kan er rustig 20 km op fietsen zonder problemen. Het is een duty NL uit m'n hoofd.
<<

Anoniem273

Bericht 03 Aug 2014 19:56

Re: (Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

Pippa schreef:Ik heb een heerlijke fiets, gazelle, met drie versnellingen. Hij rijdt soepel en ik kan er rustig 20 km op fietsen zonder problemen. Het is een duty NL uit m'n hoofd.


Die ziet er ook echt heel mooi uit, goede kanshebber :)
<<

Anoniem273

Bericht 03 Aug 2014 19:59

Re: (Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

Cotton schreef:Ik heb een Batavus Mambo 5 en die fietst echt super licht! Oh en 700 was die ongeveer!


Die is ook tof :)

Ik maak even een lijstje voor de proefritten dinsdag.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 03 Aug 2014 20:11

Re: (Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

Joh geen elektrische kopen hoor! Gewoon inderdaad eentje uitzoeken met goede versnellingen en het is een heerlijk tochtje! Lijkt me een prima afstand, hoef je ook niet altijd nog te sporten :) Ik heb gewoon een simpele HEMA-fiets, met wel 3 versnellingen en ik ben elke ochtend weer blij om lekker te fietsen. Ik moet ongeveer 20 minuten.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Burgemeester Johanna

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 384

Geregistreerd: 01 Feb 2014 09:40

Bericht 03 Aug 2014 20:55

Re: (Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

Aziraphale schreef:Beetje raar dat dit topic in Huisje, boompje, beestje staat trouwens...heeft er toch niks mee te maken?


Ik verwijs even naar deze link want burgemeester saar legt het hier heel duidelijk uit moderatortopic-t61.html#p373163. Maar soms is het dus lastig om te bedenken in welke pijler een topic het beste past. Omdat een fiets toch om huis, tuin en keuken dingen gaat staat het nu in deze pijler, net zoals de topics over auto's dat ook vaak staan.
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 03 Aug 2014 21:29

Re: (Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

Ik wil ook een elektrische fiets, voor een afstand van 30 minuten. Het is dat het te duur is... Als ik budget zou hebben zou ik het zeker wel doen! Gewoon gemak. Is er een fietsplan waar je gebruik van kunt maken?
<<

Anoniem273

Bericht 03 Aug 2014 21:30

Re: (Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

Pleun, ja ik kan gebruik maken van het NFP!
<<

Nigella

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 113

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:37

Bericht 04 Aug 2014 10:16

Re: (Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

Ik heb toen ik bij mijn vorige werkgever ging werken een elektrische fiets (Sparta) aangeschaft. De OV-verbinding was verre van ideaal, vandaar de keuze voor een elektrische fiets zodat ik het hele jaar op de fiets naar werk kon, door regen en (tegen)wind. Mijn route (ca. 35 min fietsen) was hele stukken rechtdoor, dus kans op een paar km tegenwind.

Daarnaast vond ik het niet prettig om bezweet aan te komen op werk om vervolgens de hele dag te moeten werken. Als je de mogelijkheid hebt om je op te frissen, is het natuurlijk anders.

Ik had destijds alleen een barrel, en moest dus toch een fiets kopen. Kon via het fietsenplan, dus dat scheelde ook enorm.
<<

Anoniem273

Bericht 04 Aug 2014 10:27

Re: (Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

Nigella, welke heb jij? Ik heb niet echt een opfris mogelijkheid maar ik heb wel een auto. Dus als het bar en boos is pak ik die. Maar het is een oldtimer (Kever) en daarbij wil ik gewoon meer bewegen/fietsen :)
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 04 Aug 2014 15:24

Re: (Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

Ik heb een tweedehands Gazelle Chamonix met 7 versnellingen gekocht, een paar jaar terug.
Super lichte, maar degelijke en fijne fiets.
Leven en laten leven
<<

Anoniem205

Bericht 04 Aug 2014 18:54

Re: (Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

ik had voor mijn huidige fiets en voor mijn fiets daarvoor (2x binnen 3 jaar een fiets gejat... :cry: ) een Puch. Was een lichtgewicht stadsfiets, met 27 versnellingen. Ding fietste als een zonnetje en kon je ook makkelijk optillen en dergelijke. Fijne vering erin (bij zadel en bij stuur). Die ik had is allang niet meer te krijgen, maar het is wel een merk om te overwegen. Ook iets goedkoper dan Gazelle, Batavus, etc. Had er niet meer onderhoud aan dan normaal.
<<

Fiene

Bericht 04 Aug 2014 22:54

Re: (Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

Ik heb een elektrische fiets, en ik zweer bij dat ding, had hem veel en veel eerder moeten kopen. Een Gazelle ( type nummer zou ik moeten nakijken) maar wat enorm ideaal. Vooral met twee kinderen erbij heb je helemaal niet het idee dat je kinderen op de fiets hebt zitten, zo licht fietst hij.

Ik koop hem ook met het fietsplan overigens en heb mijn oude fiets erop ingeruild, hij was nog vrij duur maar ik heb zelf geen auto en fiets veel.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers