Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


(Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 08 Sep 2014 21:17

Re: (Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

Ja zo gaaf! Hij fietste ook héérlijk.

Weet je zeker dat je versie 2015 hebt? Die schijnt nog niet uit te zijn en ik kan 'm ook nog niet vinden op websites.
Ik heb dus model 2014 en heb 'm hier in de buurt bij de fietsenwinkel gekocht. Ik wilde eerst ook bestellen op fietsenwinkel.nl, maar ik vind het wel fijn dat als er iets is, ik zo naar de winkel kan gaan.

Wat goed om te lezen dat hij zo goed bevalt. En je kan er dus nog wel een heel stuk mee rijden. Er wordt ook geadviseerd om de accu 3x helemaal leeg te rijden.

Ik heb zo'n zin om ermee te fietsen en ik denk dat ik alleen maar meer ga fietsen.
Afbeelding
<<

Anoniem273

Bericht 08 Sep 2014 21:21

Re: (Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

Ja, ik heb de Hybrid (staat ook op m'n fiets), de nieuwste versie is dat t.o.v. de Innergy.

http://www.fietsenwinkel.nl/gazelle-mis ... sqr=Grace&

Ik heb wel gekozen voor online kopen, scheelt zoveel geld. Heb ook fietsbonnen t.w.v. €240 via m'n werkgever en de verzekering ook, volledig fiscaal aftrekbaar :) Ga over 3 maanden zo'n eerste check laten doen door fietsenwinkel.nl, dan komt de fietsenmaker gewoon langs je huis of werk. Ideaal!
Laatst gewijzigd door Anoniem273 op 08 Sep 2014 21:45, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 08 Sep 2014 21:40

Re: (Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

Oh wat geweldig dat ze dan langskomen zeg! Wat een service. Maar de witte was er sowieso niet meer.
Online is zeker wel goedkoper.
Die van mij was 100 euro duurder, maar ik heb er wel een mand bijgekregen.
Hij stond er voor 1750, maar ik heb 'm dus voor 1500 euro ( haal ik zo weer weg ).

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik 'm gekregen heb van mijn ouders, haha.
Afbeelding
<<

Anoniem273

Bericht 08 Sep 2014 21:46

Re: (Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

Fijn dat je wel korting hebt gekregen! Komt ook omdat de nieuwe versie er nu net is, denk ik. Maar die zie ik nog nergens in het wit. Ik wilde wel graag zwart :)
Ben benieuwd wanneer je 'm krijgt! Ik kijk nu elke dag op weeronline en ben helemaal blij dat het voorlopig lekker droog blijft, haha.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 08 Sep 2014 21:56

Re: (Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

De nieuwe versie komt in oktober zei hij. Hij stond er gewoon voor 1750 euro. Dus ik heb er zelf wat vanaf moeten praten. Maar misschien verschilt het wel per kleur, of heb je net een ander model, want ik zie die hybrid ook nergens nog in het wit.

Ja ik heb ook echt heel veel zin om te fietsen. De fiets die ik nu heb, is echt een hele zware fiets, vreselijk.
Dus ik kan niet wachten :).
Afbeelding
<<

Anoniem273

Bericht 08 Sep 2014 22:08

Re: (Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

Mijn fiets komt rechtstreeks van de fabriek, was leverbaar vanaf 1 september. Eigenlijk vanaf 18 augustus al maar het werd steeds uitgesteld bij Gazelle. Er staat 2015 bij overal op de papieren en ook op de fiets zelf staat Hybrid (dat wordt vanaf 2015 de nieuwe benaming). Misschien komt de witte inderdaad pas in oktober, geen idee.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 08 Sep 2014 22:10

Re: (Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

Hmm, dan had ik er nog wel wat meer korting willen krijgen, haha.
Mag ik vragen wat jij ervoor betaald heb? Of is dat heel brutaal? ;)
Afbeelding
<<

Anoniem273

Bericht 08 Sep 2014 22:13

Re: (Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

Ik heb €1499 betaald met een zilveren accu. Is niet brutaal hoor, staat ook bij mijn linkje :)
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 08 Sep 2014 22:19

Re: (Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

Aziraphale schreef:Ik heb €1499 betaald met een zilveren accu. Is niet brutaal hoor, staat ook bij mijn linkje :)


Je hebt volgens mij echt een koopje gescoord :).
Ik wist niet of dat linkje ook echt jouw fiets was. Want ik vind het echt een mooie prijs.

Nou ja, ik ga morgen wel nog even bellen naar de fietsenwinkel en daarna vind ik het wel prima ;).

We kunnen in ieder geval door weer en wind en hebben altijd vóór de wind, hoe fijn is dat, haha.
Afbeelding
<<

Anoniem73

Bericht 08 Sep 2014 22:30

Re: (Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

Mooie fiets! Ik vond alleen de vorige kleur wel mooier (ben niet zo zwart fan haha)
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5491

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 08 Sep 2014 22:53

Re: (Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

Ik vind hem echt heel mooi en je ziet helemaal niet dat hij elektrisch ondersteund is, de accu is goed verstopt. Ik kan er niks aan doen maar bij mij is het nog wel een beetje taboe om een elektrische fiets te kopen op mijn leeftijd, ik vind dat nu nog echt voor oudere dames haha. Veel plezier ervan!
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 13 Sep 2014 12:05

Re: (Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

Aziraphale, nu weet ik waarom ik de witte Gazelle model 2015 niet kon vinden. Hij wordt even niet meer in het wit gemaakt. En ik werd net gebeld door de fietsenwinkel waar ik 'm besteld heb, maar ze kunnen model 2014 ook niet meer leveren. Dus het gaat niet door :(. Ik baal er echt onwijs van!! Dus het wordt waarschijnlijk toch een zwarte. Ik ga sowieso wel even kijken in de buurt of een andere winkel 'm toevallig nog heeft staan. Maar denk dat het niets wordt.
Afbeelding
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 13 Sep 2014 12:11

Re: (Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

Ja Lot het was bij mij ook een beetje taboe hoor. Maar ik weet zeker dat ik nu juist nog veel vaker de fiets pak. En het voordeel van deze fiets vind ik ook dat het gewoon wel een wat stoerder model is voor een elektrische fiets.
Afbeelding
<<

Anoniem273

Bericht 13 Sep 2014 12:41

Re: (Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

Ahh wat balen, Lana! Zwart is ook heel mooi :)

Lot, ik vind het totaal geen taboe. Bij mij was het kiezen tussen een goedkope auto, scooter of een e-bike om vlot op m'n werk te komen en het is het laatste geworden :) Het beste voor het milieu, voor mezelf (beweging en frisse lucht) en voor m'n portemonnee.
<<

Kiek

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 562

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:21

Bericht 13 Sep 2014 13:08

Re: (Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

Haha! Ik dacht dat elektrische fietsen alleen voor oudjes waren, of als je een slechte gezondheid had. Ik fiets zelf dagelijks 35 minuten naar het station en ik irriteer me mateloos als ik in tegenwind zit te zwoegen en vervolgens ingehaald wordt door een bejaarde op een elektrische fiets. Dan wil ik ook zo'n ding, maar eenmaal thuis ben ik wel weer trots op mezelf :-D.

Misschien moet ik er nog eens over nadenken, scheelt wel in tijd namelijk! En er zijn dus blijkbaar ook mooie elektrische fietsen te vinden :-). Veel plezier ermee!
<<

Fiene

Bericht 13 Sep 2014 14:03

Re: (Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

Kiek; ik vind het echt zo ideaal een elektrische fiets, ik had het echt veel eerder moeten doen. Ik kan het iedereen aanraden.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 13 Sep 2014 14:44

Re: (Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

Fiene schreef:Kiek; ik vind het echt zo ideaal een elektrische fiets, ik had het echt veel eerder moeten doen. Ik kan het iedereen aanraden.


Welke heb jij ook alweer?
Afbeelding
<<

Anoniem73

Bericht 13 Sep 2014 16:53

Re: (Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

Nou ik heb hem ook al weer 2 jaar en wat een feest elke keer weer! En ben geen oudje ;)
<<

Fiene

Bericht 13 Sep 2014 20:34

Re: (Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

_Lana_ schreef:
Fiene schreef:Kiek; ik vind het echt zo ideaal een elektrische fiets, ik had het echt veel eerder moeten doen. Ik kan het iedereen aanraden.


Welke heb jij ook alweer?


Ik ga het zo ff nakijken op de bon, sowieso een Gazelle maar er komt nog van alles achteraan.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 15 Sep 2014 11:23

Re: (Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

Exogenesis schreef:Ik vind het een heel toffe fiets Azi!
Voor mij zou zo'n voordrager niet echt iets zijn, maar kan me indenken dat het handig is.
Ik zoek er eentje waarop mijn dochter mee kan, aangezien ze 2 dagen per week met me meegaat naar het KDV op mijn werk. Ik moet 12 km fietsen. In m'n uppie doe ik er 20-30 minuten over, maar met kind waarschijnlijk langer. Welke raden jullie mij aan? Cotton, is zo'n Mambo ook geschikt voor mét kind, denk je?


Ik heb sinds donderdag een batavus mambo 7 en vlgs de fietsenwinkel een prima fiets om kinderen mee te vervoeren, hij heeft vering in het stuur en zadel en 7 versnellingen. Het frame is verstevigd en het achterzitje van yepp past gewoon op het achterrekje. Het voorzitje heb ik nog niet geprobeerd omdat de jongste nog te jong is.

Deze is het.

Afbeelding
M:21072011
J :08012014
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 11 Okt 2014 23:08

Re: (Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

Aziraphale, ik heb sinds een paar weken de zwarte Gazelle en hij bevalt echt heel erg goed. Ik doe nu echt alles op de fiets.
Maar even een vraagje, hoe lang doe jij met een opgeladen accu? Of doe je 'm elke avond op de oplader?
En in welke snelheid heb jij de fiets meestal staan?

Op lange stukken doe ik 'm meestal in versnelling 7 op volle kracht, dan ga ik echt heel hard en als ik bijvoorbeeld naar mijn werk fiets, heb ik 'm in versnelling 5 op eco of de 2e stand.
Maar bij het eerste heb ik het idee dat mijn accu echt heel snel leeg gaat.
Misschien doe ik 'm voortaan wel iedere avond op de oplader.

Verder is het echt een geweldige fiets! Bevalt hij jou ook nog zo goed?
Afbeelding
<<

Anoniem273

Bericht 11 Okt 2014 23:13

Re: (Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

Ik was al benieuwd of je inmiddels de zwarte had, Lana :)

De eerste drie keer heb ik de accu volledig leeg gereden. Ik heb de zilveren accu trouwens, en jij? Op de boost stand kan ik met normale wind zo'n 35 kilometer fietsen. Ik fiets eigenlijk altijd in de boost stand en versnelling 7 naar m'n werk. Ik heb veel rechte stukken en weinig tegenliggers, ideaal! Ik laad 'm niet elke avond maar ik fiets zo'n 14 kilometer per dag dus laad 'm om de dag ongeveer. Ben er echt heel blij mee!
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 12 Okt 2014 10:29

Re: (Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

Ja ik heb de zwarte hoor en ik vind 'm echt supermooi! Misschien zelfs wel mooier dan de witte, haha.

Ik heb ook een zilveren accu. Ik heb wel veel gefietst en ook regelmatig met echt herfstweer en heel veel wind.
Dus het is op zich wel logisch dat de accu sneller leeg is.
Ik kan soms nog wel moeilijk inschatten hoeveel ik nog kan rijden met de accu.

De boost stand in de 7e versnelling vind ik ook echt het lekkerst rijden. Dan vlieg ik over de weg, zelfs met 23 kilo aan kinderen erop, haha.

Hoeveel strepen heb je dan nog als je 'm op de oplader doet?

De fiets bevalt in ieder geval echt heel erg goed, eigenlijk doe ik nu alles op de fiets.
Afbeelding
<<

Anoniem273

Bericht 12 Okt 2014 10:30

Re: (Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

Meestal laad ik 'm op als ik weet dat ik er geen retourtje werk meer mee haal (op de boost stand). Ik rijd ongeveer 1,5 streepje per retourtje, ik houd het goed in de gaten. Als ik nog twee streepjes heb waarvan ik weet dat de tweede bijna leeg is, dan laad ik 'm sowieso op. Wanneer het laatste streepje knippert, gaat -ie best snel leeg!
<<

Anoniem148

Bericht 11 Jul 2015 23:45

Re: (Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

Vraagje voor azi of lana. Bij de miss grace, past daar ook een voorzitje op of is daar te weinig ruimte voor om op en af te stappen?
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Thunder