Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


(Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

<<

Anoniem99

Bericht 04 Aug 2014 23:03

Re: (Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

Ik ook Zoethout. Super fijne fiets!
<<

Anoniem147

Bericht 05 Aug 2014 12:15

Re: (Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

Ik denk echt dat als overgaat op een goede, nieuwe lichte fiets een elektrische echt niet nodig is hoor Azi.

Ik had een oude rag oma fiets en heb daarna een tweedehands Gazelle Orange gekocht met 7 versnellingen. My god! Dat fiets echt zo heerlijk. Ik haal iedereen in en hij is niet eens elektrisch :P (Okee, behalve mensen op een elektrische fiets haha)

Nu lijkt een elektrische fiets mij trouwens wel fijn hoor, maar het hele idee van ik heb 'gezond' en rondje gefietst zou voor mij compleet weg zijn als ik wel eens oudjes of personen die flink wat extra kg's bij zich dragen voorbij zie scheuren op zo'n ding.
<<

Anoniem65

Bericht 05 Aug 2014 12:41

Re: (Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

Ik heb een Gazelle waarvan ik de modelnaam niet weet (hij is een jaar of 4 oud geloof ik). Met 7 versnellingen en hij fietst heerliijk. ik zou wel 7 versnellingen aanraden, ik heb aan 3 niet genoeg. Als het hard waait heb je geen heel lichte versnelling voor als je de wind van voren hebt en ook geen zware voor als je de wind van achteren hebt.

Ik heb een paar elektrische fietsen geprobeerd en daar zit ook wel echt verschil in. Eentje met 3 versnellingen is niks voor mij. Als je een beetje doortrapt houdt de motor ermee op omdat je dan zelf harder trapt dan die motor aan kan. Uiteindelijk kwam ik uit op een Batavus Genova E-Go. Maar ik heb er nog geen gekocht omdat ik ze erg duur vind (1699 is deze maar ben je echt wel kwijt voor een met een goede accu en 7 versnellingen).
Ik heb in ieder geval echt wat gehad aan de tips van de verkopers.
<<

Anoniem273

Bericht 06 Aug 2014 21:04

Re: (Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

Ik heb vanmiddag heel eventjes gefietst op een Gazelle Miss Grace Innergy (ouder model) en dat fietste echt heel lekker. Maar die fiets was daar van een klant voor een onderhoudsbeurt en ik mocht heel eventjes een mini rondje op de parkeerplaats, dus ik kan nog niet echt zeggen hoe dat fietst voor een langere afstand enzo. Maar ik ben echt verliefd op de zwarte versie van die fiets... Nu twijfel ik dus. Heb ook op een Gazelle Orange gefietst zonder elektrische ondersteuning en dat vond ik wel erg wennen omdat ik dus mijn pick-up gewend ben. Dat voelde allemaal ineens heel zwabberig en instabiel, maar trapte inderdaad lekker licht met 7 versnellingen.
De Miss Grace die ik dan wil heeft ook 7 versnellingen en dus elektrische ondersteuning maar je kunt ook zonder elektrische ondersteuning fietsen natuurlijk. Hmm...twijfels! Enige reden om geen elektrische fiets te doen is om wat Marni ook al zegt...dan beweeg ik toch minder en ben ik minder 'trots' haha, maar aan de andere kant zal ik een elektrische fiets wel véél vaker pakken dan een gewone. Ik ken mezelf, ben best lui :palm:.
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 06 Aug 2014 21:23

Re: (Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

Azi, ik ben ook aan het kijken voor een elektrische fiets. Gewoon fietsen doe ik zelden en als ik fiets kleine stukjes. Ik vind het fijn met een elektrische ciets dat je lekker kan fietsen en mocht je echt moe zijn heb je de optie om de trapondersteuning aan te zetten. Als je een elektrische fiets hebt wil dat niet zeggen dat je de trapondersteuning ook steeds moet gebruiken.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 06 Aug 2014 23:37

Re: (Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

Ik wil heel graag deze fiets:

Afbeelding

Ik heb nu een moederfiets, die echt verschrikkelijk fietst.
Wij fietsen best veel en als ik een elektrische fiets heb, weet ik heel zeker dat ik nog veel vaker op de fiets ga.
Gisteren ook 3,5 uur gefietst op de elektrische fiets van mijn moeder en ik was nog niet uit gefietst ;).
En ik had 'm op een klein beetje ondersteuning staan, dus het ging evengoed niet vanzelf ;).
Afbeelding
<<

Anoniem238

Bericht 07 Aug 2014 18:28

Re: (Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

Aziraphale schreef:Boekenwurm, welke Gazelle heb je?


Heb een plaatje van de fiets opgezocht, ik heb de Gazelle Cadiz gekocht:

Afbeelding
<<

Anoniem273

Bericht 02 Sep 2014 22:58

Re: (Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

Ik heb m'n fiets! Wauw, echt geweldig :) Ik ben voor de Gazelle Miss Grace Hybrid F gegaan met 7 versnellingen en elektrische ondersteuning. Net een proefritje gemaakt in het donker en echt heerlijk. Ook zonder ondersteuning fietst -ie erg fijn :)

Afbeelding
<<

Anoniem88

Bericht 02 Sep 2014 23:50

Re: (Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

Oh, die vind ik ook zo mooi he. Maar ik kan niet met handremmen fietsen. Nouja, ik moet het leren en ik vind dat doodeng. Ik heb ooit op,de fiets (met handremmen) van een vriendinnetje gezeten en omdat ik de handremmen vergat reed ik bijna een enorm drukke weg op, door rood. Sindsdien ben ik heel erg bang voor alles wat niet vertrouwd is. Gewoon kwestie van wennen waarschijnlijk, maar toch. Ik vind hem wel heel gaaf! Veel plezier ermee!
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 03 Sep 2014 13:52

Re: (Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

Ik red het helaas niet om te kunnen fietsen naar mijn werk, anders had ik ook willen investeren in een elektrische fiets. In de vakantie toen het wel kon qua tijd heb ik wel gefietst, maar kom dan steeds bezweet aan. Vind het wel heerlijk om te fietsen, lekker wakker worden in de buitenlucht!
Fiets er 25 minuten over, 20 min naar gastouder en dan nog 5 naar mijn werk.

Ben ook al een paar jaar verliefd op de Miss Grace :love:
December 2009
juli 2012
<<

Anoniem273

Bericht 03 Sep 2014 15:38

Re: (Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

Vandaag naar m'n werk gefietst ermee. Ben super blij dat ik voor een e-bike ben gegaan! Was binnen 15 minuten op m'n werk i.p.v. 25 en inderdaad niet zo bezweet en buiten adem. En de fiets is inderdaad prachtig :heart:
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 03 Sep 2014 17:37

Re: (Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

Aziraphale schreef:Vandaag naar m'n werk gefietst ermee. Ben super blij dat ik voor een e-bike ben gegaan! Was binnen 15 minuten op m'n werk i.p.v. 25 en inderdaad niet zo bezweet en buiten adem. En de fiets is inderdaad prachtig :heart:


Dat is toch dezelfde als die ik hierboven al heb geplaatst?
Fijn om te weten, want ik ga 'm een deze dagen ook bestellen :).
Afbeelding
<<

Anoniem273

Bericht 03 Sep 2014 19:08

Re: (Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

Lana, klopt! Voorheen de Miss Grace Innergy. Ik heb een zilveren accu erbij. Ik kan 'm echt aanraden :)
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 03 Sep 2014 19:12

Re: (Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

Aziraphale schreef:Ik wil wel weer een stadsfiets maar ik heb er eentje van de eerste lichting en het is echt een hele zware, lompe fiets. Zelfs m'n man wordt moe van mijn fiets, haha. En die kan heeeel hard fietsen :) Ik heb 'm toen gekocht puur voor de looks en niet eens een testritje gemaakt, dom :)


Je weet dat electrische fietsen ook héél zwaar zijn? Reed vorige week op die van mn moeder, fietst heerlijk maar even bij mij de (hoge) stoep op en de berging in was een ramp. :nopompom:



EDIT: LOL, spuit 11 zie ik.... :laughcry:
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Anoniem315

Bericht 03 Sep 2014 19:24

Re: (Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

Ik vind het een heel toffe fiets Azi!
Voor mij zou zo'n voordrager niet echt iets zijn, maar kan me indenken dat het handig is.
Ik zoek er eentje waarop mijn dochter mee kan, aangezien ze 2 dagen per week met me meegaat naar het KDV op mijn werk. Ik moet 12 km fietsen. In m'n uppie doe ik er 20-30 minuten over, maar met kind waarschijnlijk langer. Welke raden jullie mij aan? Cotton, is zo'n Mambo ook geschikt voor mét kind, denk je?
<<

Anoniem273

Bericht 03 Sep 2014 19:27

Re: (Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

Beachgirl schreef:
Aziraphale schreef:Ik wil wel weer een stadsfiets maar ik heb er eentje van de eerste lichting en het is echt een hele zware, lompe fiets. Zelfs m'n man wordt moe van mijn fiets, haha. En die kan heeeel hard fietsen :) Ik heb 'm toen gekocht puur voor de looks en niet eens een testritje gemaakt, dom :)


Je weet dat electrische fietsen ook héél zwaar zijn? Reed vorige week op die van mn moeder, fietst heerlijk maar even bij mij de (hoge) stoep op en de berging in was een ramp. :nopompom:



EDIT: LOL, spuit 11 zie ik.... :laughcry:


Haha :) En met zwaar en lomp bedoelde ik qua fietsen. Deze nieuwe fiets is inderdaad vrij zwaar als je 'm vast houdt maar dat vind ik geen probleem. Hij fietst heerlijk licht.
<<

Anoniem147

Bericht 04 Sep 2014 12:13

Re: (Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

Hij is echt heel erg mooi! Snap dat je er blij mee bent. Veel rij plezier haha.
<<

Anoniem304

Bericht 04 Sep 2014 12:36

Re: (Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

Exogenesis schreef:Welke raden jullie mij aan? Cotton, is zo'n Mambo ook geschikt voor mét kind, denk je?

Ik denk dat mijn fiets met een kinderzitje voorop niet kan. Dan raak ik met m`n knieën het zitje denk ik.

@Azi, prachtige fiets en wat fijn dat je er zo blij mee bent!
<<

Anoniem273

Bericht 04 Sep 2014 17:26

Re: (Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

Bedankt! :D
Komt ook echt door de route denk ik. Fietsen is nu dubbel zo leuk. Ik rijd door een miniscuul dorpje vol prachtige woonboerderijen en langs paarden, schapen en koeien en amper tegenliggers. Vanochtend scheen de zon volop en dat is echt genieten. Van de week was het ook zo prachtig met al die mist :heart:. Dan fiets ik echt met een grote glimlach op m'n gezicht haha.
Laatst gewijzigd door Anoniem273 op 04 Sep 2014 17:31, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem173

Bericht 04 Sep 2014 17:29

Re: (Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

Dat klinkt heerlijk azi veel fietsplezier! Ik fiets ook met een big Smile op m'n nieuwe fiets!
<<

Anoniem65

Bericht 08 Sep 2014 12:39

Re: (Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

Exogenesis schreef:Ik vind het een heel toffe fiets Azi!
Voor mij zou zo'n voordrager niet echt iets zijn, maar kan me indenken dat het handig is.
Ik zoek er eentje waarop mijn dochter mee kan, aangezien ze 2 dagen per week met me meegaat naar het KDV op mijn werk. Ik moet 12 km fietsen. In m'n uppie doe ik er 20-30 minuten over, maar met kind waarschijnlijk langer. Welke raden jullie mij aan? Cotton, is zo'n Mambo ook geschikt voor mét kind, denk je?


20 min over 12 km? Dan fiets je 36 km per uur, of reken ik nou verkeerd? Leer ons hoe je dat doet!
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 08 Sep 2014 20:50

Re: (Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

Ik heb dezelfde vanmiddag besteld Aziraphale, maar dan de witte, die ik hierboven al geplaatst heb.

Deze:

Afbeelding

Ik vind het ook echt een pluspunt dat hij dus ook een stuurslot heeft en een dubbel standaard.
Helaas komt de fiets pas over 1,5 á 2 weken.

Ik ben er nu al zoooooo blij mee!! :D
Afbeelding
<<

Anoniem88

Bericht 08 Sep 2014 20:53

Re: (Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

Ik vind hem in het lichtblauwe mooi :love:
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 08 Sep 2014 21:02

Re: (Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

Dundas schreef:Ik vind hem in het lichtblauwe mooi :love:


Ja die is ook heel erg mooi!
Afbeelding
<<

Anoniem273

Bericht 08 Sep 2014 21:04

Re: (Elektrische) fiets kopen - ervaringen gezocht

Lana, tof! Waar heb je 'm besteld? Ik bij fietsenwinkel.nl maar die heeft alleen de zwarte in de hybrid f versie (2015).
Ik ben inmiddels 4x heen en weer naar m'n werk gefietst en heb de accu (zilver) compleet leeg gereden. Fiets staat nu aan de lader voor morgen. Vind het echt heerlijk om te fietsen nu!
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron