Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Boeken peuters

<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 03 Aug 2014 16:37

Boeken peuters

Hebben jullie nog leuke, maar vooral leerzame boekentips voor peuters?
Mijn kinderen zijn 2,5 en ik vind het wel leuk om wat meer letters, cijfers ( + tellen ) en kleuren enz. te leren.

Ik kijk wel eens bij de kringloop, maar er moet net wat liggen natuurlijk.
Als iemand wat boekjes kwijt wil ( uiteraard tegen betaling ;) ), hou ik me ook aanbevolen :smile: .
Afbeelding
<<

Anoniem166

Bericht 03 Aug 2014 16:47

Re: Boeken peuters

Wij hebben net een boekje gekocht van Kikker en het alfabet, dat is wel een leuk boekje om de letters wat te leren kennen. Deze:

https://m.bol.com/nl/p/het-abc-van-kikk ... 002517863/
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 03 Aug 2014 16:49

Re: Boeken peuters

Bobbi boekjes vind ik leuk. Daar heb je volgens mij ook een tel boekje van.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem255

Bericht 03 Aug 2014 16:52

Re: Boeken peuters

Bobbi boekjes zijn echt heel leuk!
Boekjes van Kikker ook.
Van Woezel en Pip hebben ze ook leuke boeken. En van Sesamstraat.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 03 Aug 2014 17:13

Re: Boeken peuters

Bumba heeft een boekje met cijfers tm 10, die vindt b heel leuk.
In die zelfde serie is er ook een boekje over vormen.

Woezel en pip hebben een boekje over kleuren (dat woezel gaat verven) en over groot/klein.
Boekjes van Dikkie Dik en Nijntje rijmen (niet allemaal, maar veel wel)

Die zijn hier groot favoriet, die boekjes!
<<

Anoniem162

Bericht 03 Aug 2014 19:48

Re: Boeken peuters

Wij gaan elke 3 a 4 weken naar de bibliotheek. Daar lenen we dan weer een stuk of 5 boekjes gratis.
Misschien kan je een abonnement nemen, het is gratis.
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 03 Aug 2014 19:58

Re: Boeken peuters

Tip de Muis :love:
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Anoniem275

Bericht 03 Aug 2014 19:58

Re: Boeken peuters

Mirthe schreef:Wij gaan elke 3 a 4 weken naar de bibliotheek. Daar lenen we dan weer een stuk of 5 boekjes gratis.
Misschien kan je een abonnement nemen, het is gratis.

+1
hier hebben ze ook loco enzo, ook altijd makkelijk om te lenen :D
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 03 Aug 2014 21:09

Re: Boeken peuters

Die boekjes klinken allemaal leuk! Ik ga ze vanavond eens bekijken, bedankt.
Een abonnement kan ik misschien ook wel doen. Ik werk in hetzelfde gebouw als de bibliotheek, dus ik kan wel makkelijk even wat boekjes halen.
Afbeelding
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 03 Aug 2014 21:18

Re: Boeken peuters

Toen de meiden een paar maanden oud waren kregen we bericht dat we een abbo konden nemen op de bieb dat ging samen met consultatiebureau ofzo, boekstart heette het. Maar volgens mij is het idd tot 17 of 18 gratis.

Ik ga er te weinig heen, kan er binnenkort wel weer een keer heen gaan.
:heart: :heart: 2011
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 03 Aug 2014 21:39

Re: Boeken peuters

Ja, de bibliotheek is tot 18 jaar gratis dus dat zou ik zeker doen! Wij komen er ook bijna elke week. Ze hebben daar ook veel keus in boekjes over getallen, kleuren etc..
Mijn zoon vindt vooral de boekjes van Dribbel, Nijntje, Peppa Big en Dikkie Dik leuk. Maar ook van die boeken met grote platen waarop vanalles te zien is vindt hij geweldig, en leerzaam ook.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 03 Aug 2014 22:30

Re: Boeken peuters

Toch maar even naar de bibliotheek dus. Het is wel heel leuk dat je iedere keer een ander boek hebt om te leren.
Stom dat ik er niet aan gedacht heb!
Afbeelding
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 03 Aug 2014 22:43

Re: Boeken peuters

Wij gaan ook vaak naar de bibliotheek voor boekjes. Ik neem dan altijd een paar kartonnen boekjes die ze zelf kan 'lezen' en een paar voor s avonds voor het slapen die ik voorlees.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem162

Bericht 04 Aug 2014 09:05

Re: Boeken peuters

Dat doe ik ook Jezzie, mijn zoontje wil zodra we thuis zijn direct gaan lezen dus krijgt hij die kartonnen boekjes.
Hij kiest uit een bibliotheek vol boeken wel trouwens dezelfde boeken. Heb nu al een paar keer dezelfde boeken mee naar huis gehad (hij kiest ze echt op plaatjes van vrachtauto's/graafmachines/treinen).
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 04 Aug 2014 09:49

Re: Boeken peuters

Bij onze bieb (en de bieb waar ik met mn oppaskindjes heen ga), staan trouwens ook regelmatig bakken met afgeschreven boekjes. Voor in de bieb zijn ze dan niet meer goed genoeg of ze hebben veel te veel boeken (of verzin maar een reden) en dan kun je die boekjes kopen voor €0,50 per stuk ofzo. Op die manier heb ik laatst een supergroot voorleesboek van Jip&Janneke gekocht en een paar kartonnen boekjes. F bij met z'n nieuwe boekjes, ik in de zevende hemel met mn vondst van Jip&Janneke :wink:
Dat wilde ik ook nog even als tip meegeven.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 04 Aug 2014 21:32

Re: Boeken peuters

Wij vinden vooral de 365 verhalen boeken erg leuk om voor te lezen, al vind ik ze niet allemaal even leuk. Maar zijn echt voorleesboeken. Ik heb op de rommelmarkt een serie kartonnen aanwijsboeken, die heeft ze nu een paar dagen en een aantal dingen herkent ze al en benoemt ze ook.
En tijdje terug heb ik een serie boekjes gekocht over dieren, getallen, vormen en kleuren bij het Kruidvat vandaan. Al zag ik die vandaag nog in een ander (rustiger filiaal liggen.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem74

Bericht 20 Aug 2014 19:01

Re: Boeken peuters

Hier is woezel en pip favoriet. Al word ik er nu wel simpel van...heb het nu al honderd keer voorgelezen.
Soms zeg ik dat het boek kwijt is, even variatie :)
Pluk van de petteflet doet het ook goed.

Hier in de bieb ook afgeschreven boeken. Heb er laatst 6voor 2,50 gekocht...alleen heb ik de keer erop niet goed gekeken, en met de uitgeleende boeken ook 2 afgeschreven (en dus gekochte) boeken teruggebracht :)
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 20 Aug 2014 19:45

Re: Boeken peuters

B is momenteel helemaal gek van 'Jip en Janken' haha
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 20 Aug 2014 19:54

Re: Boeken peuters

mijn dochter leest zelf heel graag in (kartonnen)boekjes,ook boeken met zoekplaten en dan vooral over dieren vind ze erg leuk. woezel en pip,dikkie dik,nijntje, kikker, bumba etc. Ik haal ze van de rommelmarkt,boekenwinkel en de bieb.

boekjes die nog niet genoemd zijn,zijn de boekjes van Gonnie, zeker het grote flapjesboek hiervan leest ze graag samen.

ook prentenboeken als rupsjenooit genoeg,wil jij mn vriendje zijn en het grote voorleesverhaaltjesboek hebben sinds kort haar interesse. Zelf vind ik de kindereter erg leuk!
<<

Anoniem75

Bericht 20 Aug 2014 20:03

Re: Boeken peuters

Hier zijn op dit moment van die Disney boekenclub boekjes een grote hit. Vooral Donald Duck en zijn zwembad heb ik al 20x voorgelezen.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron