Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Juffen; met hoeveel kinderen start je het schooljaar?

<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 18 Aug 2014 05:29

Re: Juffen; met hoeveel kinderen start je het schooljaar?

Succes allemaal vandaag!
En veel plezier natuurlijk.
Ik heb er zin in...
Lekker op tijd weer wakker.
Dat heb ik altijd de eerste dag, wakker voor de wekker.
Al viel het mee vandaag, toch alweer mijn 3e jaar groep 3.
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:43

Bericht 22 Aug 2014 14:36

Re: Juffen; met hoeveel kinderen start je het schooljaar?

Ik wil ook een eigen klas!
Leven en laten leven
<<

Fiene

Bericht 22 Aug 2014 19:36

Re: Juffen; met hoeveel kinderen start je het schooljaar?

Ik ben er helemaal klaar voor, as maandag zie ik mijn 18 lieve kleutertjes weer. Vandaag de puntjes op de i gezet en we kunnen er weer tegenaan.

En anders hou ik mezelf maar voor...............over 8 weken is het herfstvakantie hahaha
<<

Anoniem315

Bericht 22 Aug 2014 19:58

Re: Juffen; met hoeveel kinderen start je het schooljaar?

Ik heb echt een heerlijke eerste week gehad. Voel me zo fijn in de midden-/bovenbouw! Eindelijk kan ik weer sarcastische opmerkingen maken, zonder dat er eentje in huilen uitbarst :banaan:
<<

Fiene

Bericht 22 Aug 2014 19:59

Re: Juffen; met hoeveel kinderen start je het schooljaar?

hahahaha Exo fijn dat je je er zo goed bij voelt!
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 23 Aug 2014 08:19

Re: Juffen; met hoeveel kinderen start je het schooljaar?

Wat heerlijk, Exo!
Ik wil ook wel weer eens wat hoger...
Ben nu in groep 3 gebleven ivm LIO-stagiaire.
Heb de eerste week overleefd, maar wel met een paar huilers.
Maar ook een heleboel schatjes!
Maar ze zijn nog zo onzelfstandig.
Ze vragen de hele dag of ze mogen plassen, water drinken en wat ze moeten doen als ze klaar zijn.
Sommige gaan zitten wachten met hun armen over elkaar als ze klaar zijn.
Daar ben ik zo allergisch voor!!! Zonde van de tijd... wachten....
<<

Anoniem315

Bericht 23 Aug 2014 08:25

Re: Juffen; met hoeveel kinderen start je het schooljaar?

Haha, herkenbaar Gekkie. Groep 3 is natuurlijk ook rete-spannend. Ik vind dat de regels in groep 1/2 vaak toch wel aardig afwijken van de regels in de hogere groepen, dus dat is wel even wennen voor ze. Fijn dat jij de eerste week ook overleefd hebt :)
<<

Anoniem273

Bericht 23 Aug 2014 08:31

Re: Juffen; met hoeveel kinderen start je het schooljaar?

Ik heb de combi 0/1/2/3 en mijn groep 3 is super zelfstandig :) Echt ideaal dat ik ze in groep 2 zelf kan klaarstomen voor groep 3. Ze kunnen ook allemaal al goed hakken/plakken en kennen al heel veel letters. Ik maak met groep 2 vanaf januari vaak al Letterzetter of ik gebruik Veilig Stap voor Stap voor de kinderen die dat al kunnen. Ideaal :)
Oh en ik maak gewoon mijn grapjes hoor en geen één kleuter die erom huilt.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 23 Aug 2014 08:37

Re: Juffen; met hoeveel kinderen start je het schooljaar?

Dat is ideaal, Azi.
Ze zijn nu in onze kleuterbouw een beetje zoekend naar een nieuwe manier van werken.
Ze hebben een nieuwe methode en gaan ook meer werken in niveaugroepen per leerjaar.
Maar dat is nu nog niet te merken.
En er zitten ook aardig wat oude leerkrachten in de kleutergroepen (4 van de 6).
Dat is ook best te merken...
<<

Anoniem315

Bericht 23 Aug 2014 08:48

Re: Juffen; met hoeveel kinderen start je het schooljaar?

Hangt natuurlijk ook van de school en leerkrachten af. Wij hebben ook een erg ouderwetse leerkracht, die echt nog kleuters aflevert. Afgelopen jaar werkte ik bijvoorbeeld met de time-timer en moesten ze leren stil werken. Mijn groep 2 gedeelte is dan ook behoorlijk zelfstandig, maar het gedeelte dat m'n collega aanleverde daarentegen....

Ik maakte ook wel grapjes, aangepast aan de leeftijd, Azi. Maar het echt sarcastische, daar konden ze nog niet zo goed tegen :P
<<

Fiene

Bericht 23 Aug 2014 18:44

Re: Juffen; met hoeveel kinderen start je het schooljaar?

Gekkie; ik denk dat het idd per school scheelt. Mijn kleuters zijn erg zelfstandig vind ik zelf. Ik werk ook met een stoplicht en time-timer en de kinderen weten perfect wat ze dan wel/niet mogen etc. Het scheelt idd wel per juf natuurlijk maar ik vind zelfstandigheid erg belangrijk.
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 26 Aug 2014 13:26

Re: Juffen; met hoeveel kinderen start je het schooljaar?

...
Laatst gewijzigd door Tsjip op 26 Aug 2014 20:24, in totaal 1 keer gewijzigd.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Red rose

Noob

Berichten: 231

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:07

Bericht 26 Aug 2014 19:24

Re: Juffen; met hoeveel kinderen start je het schooljaar?

Even nieuwsgierig, hoe werkt dat stoplicht en de time timer?
februari 2011
april 2013
<<

Fiene

Bericht 26 Aug 2014 19:56

Re: Juffen; met hoeveel kinderen start je het schooljaar?

Zo'n stoplicht ( ik gebruik hem via gynzy.nl) kun je gewoon aanduwen op een kleur. Rood betekent; juf niet storen, je mag geen ander werkje pakken en wanneer je een vraag hebt eerst aan je buurman vragen daarna aan je maatje. Zachtjes met elkaar fluisteren etc.

Oranje; zachtjes praten, wanneer de juf samen met je het werkje heeft nagekeken mag je een ander werkje pakken, bij een vraag eerst aan je buurman vragen,

Groen; je mag samen kletsen maar met je 'tafelgroep-stem' een ander mag er geen last van hebben, je mag de juf om hulp vragen. Alle hoeken zijn open.

De time-timer is een klokje dat afloopt, de tijd die nog moet is rood gekleurd en met een wijzer loopt de tijd af naar 0. De kinderen kunnen zo zien hoelang ze de juf niet mogen storen.

Natuurlijk is het bij kleuters, vooral in eht begin, niet meteen heel streng en strikt natuurlijk. Maar mijn streven is wel om kinderen die het aan kunnen ook zo zelfstandig mogelijk te maken.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 26 Aug 2014 20:24

Re: Juffen; met hoeveel kinderen start je het schooljaar?

Is er eigenlijk een max aan het aantal kinderen per juf?

Omdat ik voor mijn werk iets op moest zoeken over een nieuw te bouwen gebouw waar ook een school uit onze gemeente in komt kwam ik op de site van die school het aantal kinderen voor 2014/2015 tegen. Op die school zijn aanstaande maandag bij de start van het schooljaar 5 groepen 1/2 en deze groepen starten a.s. maandag allemaal met 24 of 25 kindjes en 1 juf. Het aantal kindjes wordt natuurlijk groter in de loop van het jaar, maar hoe groot mag zo'n groep max zijn?

Y. gaat in januari naar een andere school en daar zijn de klassen veel kleiner, vandaar dat ik vanmorgen een beetje schrok van de start aantallen.
Afbeelding
<<

Anoniem273

Bericht 26 Aug 2014 20:28

Re: Juffen; met hoeveel kinderen start je het schooljaar?

Tjip, heel veel sterkte! Ik heb er geen ervaring mee als juf maar mijn vader is overleden toen ik op de basisschool zat. Ik had achteraf gezien heel graag meer hulp willen krijgen op school. Er werd nooit over gepraat.
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 27 Aug 2014 09:12

Re: Juffen; met hoeveel kinderen start je het schooljaar?

Dankje Azi. Wat erg dat er nooit over gepraat werd! Nee, dat gaat bij ons niet gebeuren. We hebben al een beetje afgesproken hoe we het volgende week gaan doen en ook wat we doen als die leerling weer op school komt. Verder is het afwachten waar de kinderen mee komen. In dit soort gevallen weet je niet hoe het allemaal gaat lopen dus we zien het wel.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 27 Aug 2014 09:13

Re: Juffen; met hoeveel kinderen start je het schooljaar?

@ Annie: Er is geen maximum aantal kinderen per leerkracht. Ik krijg er bijvoorbeeld 40 aankomend jaar. We hadden geen andere keus helaas.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Anoniem315

Bericht 27 Aug 2014 11:54

Re: Juffen; met hoeveel kinderen start je het schooljaar?

Tsjip, je hebt je bericht weggehaald, dus ik heb het niet kunnen lezen, maar ik begrijp dat er een ouder overleden is?

Voor de vakantie is bij ons een jonge vader overleden. De kinderen zaten toen in groep 2 en 3. Wij hebben een hoekje ingericht (met een foto en een kaarsje) waar ouders en kinderen hun condoleances konden opschrijven. Daar is een boek van gemaakt. De kinderen in groep 2 en 3 hebben allemaal een klein kaartje gemaakt, die we aan rozen hebben bevestigd.

In alle klassen hebben we er over gesproken. We hadden afgesproken dat het verdere schoolse programma zo normaal mogelijk moest verlopen. De betreffende leerlingen mochten ten alle tijde bij de juf komen of even een stil plekje opzoeken. We hadden diverse boeken in de klas gelegd voor geïnteresseerde leerlingen. Wij leerkrachten zijn bijna allemaal op de crematie geweest. Dat vonden de kinderen zichtbaar heel prettig. Maar wat was het heftig zeg...
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 29 Aug 2014 15:41

Re: Juffen; met hoeveel kinderen start je het schooljaar?

En toen gingen we gisteren in een uur van 26 naar 29 leerlingen door nieuwe aanmeldingen :nerd:
<<

Anoniem315

Bericht 30 Aug 2014 13:29

Re: Juffen; met hoeveel kinderen start je het schooljaar?

Whoops! Jay of nay? Bij ons op school is het credo: hoe meer, hoe beter! (voor de school dan).


Mijn tweede week zit er alweer op.
In de eerste week zei een leerling: 'Juf, je bent nog helemaal niet boos op ons geweest'. Dus ik zei: 'Klopt! Maar dat is ook nog niet nodig geweest en ik hoop dat dat zo blijft'. Echter deze week.... Grrrrr! Ik moest een paar keer flink optreden bij brutaal en praterig gedrag. En nu ben ik ineens de strenge juf. Ze moesten in het verhaaltjes/stelschrift een blaadje volschrijven over hoe ze het in groep 5 vinden. Daar kwamen interessante dingen uit, haha!

Gister heb ik voor het eerst dit semester gym gegeven en dat was echt heerlijk! Fijne les gehad, blije kinderen, top!
<<

Fiene

Bericht 30 Aug 2014 19:02

Re: Juffen; met hoeveel kinderen start je het schooljaar?

Jeetje Lejow, das een ' fijne' verrassing.

Wij hebben een groeibeheersend beleid en dat maakt dat we vrijwel altijd eindigen met 25-26 kinderen. Er worden ieder jaar 50 nieuwe kleuters aangenomen en daar blijft het bij, uitzonderingen nagelaten natuurlijk.

Ow jee Exo, de 'strenge' juf. Wat fijn dat het gymmen zo leuk was.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 31 Aug 2014 08:50

Re: Juffen; met hoeveel kinderen start je het schooljaar?

Ik heb het eerste half jaar een LIO-stagiaire die haar eind stage loopt.
Ze staat donderdag en vrijdag alleen voor de klas.
De eerste week deden we nog samen, maar afgelopen week was ik uit de klas.
Heerlijk om aan ICT zaken te werken, maar ik vond het zo gek.
Op vrijdagmiddag miste ik de kinderen echt, heb gewoon weer zin in morgen.
Heb ook een hele leuke klas.
Voor de kinderen was het ook wennen, er waren een paar huilers en als ik ze tegenkwam in school gingen ze mij heel hard roepen.
Zij is ook een stuk strenger nog en ze moeten heel lang stil werken.
Ik kan zelf ook niet lang stil zitten en laat ze dus ook vaak wat sneller beetje kletsen ofzo.

Hoe is jullie ervaring met LIO-stagiaires?
<<

Anoniem156

Bericht 31 Aug 2014 09:21

Re: Juffen; met hoeveel kinderen start je het schooljaar?

Ik heb een slechte ervaring met een LIO-stagiaire.
Ze durfde niks te vragen aan mij en mijn duo waardoor ze dingen niet goed deed of maar half. Ze deed niks met onze tips, adviezen en opmerkingen. Ze wilde liever het vriendinnetje van de kinderen zijn waardoor de kinderen bij haar erg raar gedrag vertoonden.
Wij wilden eigenlijk niet meer dat zij de klas zelfstandig deed na een paar maanden maar de directeur vond niet dat we het konden maken naar de ouders om dat terug te draaien.
Ze heeft haar stage dan ook niet gehaald.

Als jij deze dingen meteen bij haar opmerkt, bespreek het met haar. Ik weet niet welke groep je hebt maar als ze nog moeten leren om langer zelfstandig te werken dan zou ik het tegen haar zeggen.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 31 Aug 2014 09:35

Re: Juffen; met hoeveel kinderen start je het schooljaar?

Exogenesis schreef:Whoops! Jay of nay? Bij ons op school is het credo: hoe meer, hoe beter! (voor de school dan).


Mijn tweede week zit er alweer op.
In de eerste week zei een leerling: 'Juf, je bent nog helemaal niet boos op ons geweest'. Dus ik zei: 'Klopt! Maar dat is ook nog niet nodig geweest en ik hoop dat dat zo blijft'. Echter deze week.... Grrrrr! Ik moest een paar keer flink optreden bij brutaal en praterig gedrag. En nu ben ik ineens de strenge juf. Ze moesten in het verhaaltjes/stelschrift een blaadje volschrijven over hoe ze het in groep 5 vinden. Daar kwamen interessante dingen uit, haha!

Gister heb ik voor het eerst dit semester gym gegeven en dat was echt heerlijk! Fijne les gehad, blije kinderen, top!



Voor de school een dikke JAAAAAYYY
Voor de klas denk ik een Naaaaaaaaay.. het is echt een heeeeel zwak groepje..

Whaha, oh fijn, laat gelijk maar even duidelijk zijn wat ze van je vinden :P
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers