Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Als jij en je kindje thuis zijn..

<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 03 Aug 2014 15:46

Re: Als jij en je kindje thuis zijn..

We laten samen de hond uit en verder speelt ze veel zelf terwijl ik wat in het huishouden doe. Al wil ze mij daar vaak ook even bij helpen. Zo geeft ze de wasknijpers aan of pakt ze ook een doekje om af te stoffen.
Ook als ze speelt vraagt ze mij om hulp of wil ze dat ik er bij kom zitten in de zandbak. We lezen ook samen boekjes en daarna zeg ik dat ze zelf nog even mag lezen als ik geen zin meer heb om voor te lezen. Als het aan haar ligt lezen we bijna de hele dag boekjes!
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem97

Bericht 03 Aug 2014 16:10

Re: Als jij en je kindje thuis zijn..

Ik wissel samen spelen af met dingen voor mezelf en het huishouden.
Gelukkig kunnen ze zich zelf goed vermaken en ook samen kunnen ze goed spelen, dat is erg fijn vooral nu ik door de zwangerschap erg moe en misselijk ben.
<<

Anoniem123

Bericht 03 Aug 2014 18:09

Re: Als jij en je kindje thuis zijn..

Siem kan heel goed alleen zijn en spelen. Als baby zijnde al. Wel bleef/blijf ik altijd in de buurt natuurlijk. Er zijn wel dagen dat hij zich verveelt maar dat is meer omdat het dan al dagen regent of als hij ziekjes is.
Ik heb hem er ook wel in gestimuleerd vanaf dat hij een maand of 3/4 is.
Maar de laatste maanden kan hij ook echt uren spelen met hetzelfde speelgoed. Voorheen was het meer rommel maken (maar dat was ook spelen op zijn manier)
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 03 Aug 2014 18:54

Re: Als jij en je kindje thuis zijn..

Op vrijdags ben ik alleen met onze zoon. Door de zomervakantie is het nu niet, maar ik ben daarvoor net begonnen met babyzwemmen, zo leuk! Verder werk ik met hem afspraken af, of ik begin met het weekendhuishouden. Ik ben graag en veel met hem bezig, maar probeer hem ook te stimuleren om alleen te spelen/zich te vermaken. Alleen heeft een beetje een fase dat als hij me niet ziet of hoort, dat hij begint te jengelen. Soms zing ik dan, of ik praat met hem. Als hij zijn bui niet heeft dan duurt een dag wel lang, vind ik. Maar ik heb nog maar 1x gehad dat ik hem in de armen van mijn man heb gekieperd toen hij thuis kwam. Over het algemeen geniet ik intens van hem en kan ik ook veel hebben.
L2014 & H2017
<<

Anoniem73

Bericht 03 Aug 2014 19:00

Re: Als jij en je kindje thuis zijn..

Mijn dochter is nu 4 jaar. Zij kan prima voor haarzelf spelen en ik kan het huishouden doen, of de was etc. De ene keer zijn we samen aan het puzzelen of knutselen. Maar op het moment zit ik een hele moeilijke periode waarbij ik al blij als ik überhaupt m'n bed uitkom. Ik ben dan ook blij als ze naar school gaat. Zowel voor mijzelf en voor haar ook, op het moment ben ik niet zo'n leuke moeder.
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 03 Aug 2014 19:48

Re: Als jij en je kindje thuis zijn..

Ik ben alle dagen met de kinderen (alleen) thuis. Ik doe van alles met ze. We gaan naar de winkel, een stuk fietsen, kleien, knutselen of ik druk de oudste op de bank met de iPad. Kan ze haar filmpjes bekijken die ze wil kijken. Op dat moment ligt de jongste dan in bed en doe ik wat voor mezelf. Soaps kijken of ik duik achter de iMac, of indien nodig doe ik wat huishoudelijke dingen, maar die doe ik het liefst als de kids slapen (op dinsdag- & donderdagavond) dan werkt mijn man. Dan kan er niemand (behalve onze huisdieren) mij voor de voeten lopen :smile: en kan ik ongestoord even knallen.

Ook kan de oudste zichzelf goed vermaken. Zij is 3,5. Van knutselen tot met haar Mickey Mousse Club huis spelen (en wat een fantasie er dan bij!). De jongste 1,5 moet je echt nog mee "samen" spelen of in ieder geval erbij blijven zitten.
Samen spelen gaat op zekere hoogte goed, zolang ze elkaar niks van elkaar afpakken en een strijd ergens over gaan maken. De slaapkamer van de oudste is tevens de speelkamer, dus als het soms echt een but dag (je weet wel zo'n strijddag dat ze elkaar alleen maar in de haren vliegen en janken om van alles en nog wat) speelt zij boven en de jongste beneden.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Anoniem74

Bericht 03 Aug 2014 20:14

Re: Als jij en je kindje thuis zijn..

De oudste kon nooit goed alleen spelen, nu gelukkig wel. Hij speelt tijdens het middagslaapje van de jongste vaak alleen....duplo, lego of playmobil.

Samen spelen is vaak geen succes....dus dan ga ik er liever op uit. Soms gaat het goed, dan zitten ze een half u bij elkaar in de zandbak...maar vaak is het na 5 minuten gedaan met de pret.

De jongste is een wervelwind en kan max 2 minuten met iets spelen...dan zoekt hij alweer naar een andere uitdaging. Erg vermoeiend...
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 03 Aug 2014 20:39

Re: Als jij en je kindje thuis zijn..

L. kan zichzelf prima vermaken, wil gewoon af en toe even wat aandacht maar verder speelt hij zelf. Klinkt ideaal, maar hij blijft echt nérgens vanaf, trekt alles uit de kasten, klimt op de vensterbank, zit aan knipjes etc. Etc. Dus in feite hol ik momenteel continue achter hem aan. Héél erg vermoeiend!
Ik ben dus hard bezig om te proberen mijn huis wat kindvriendelijker te krijgen want anders is het echt geen doen!
<<

Le Chat Noir

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:54

Bericht 03 Aug 2014 20:59

Re: Als jij en je kindje thuis zijn..

Mijn meisjes zijn nu 6 maand. Ze slapen nog wel redelijk veel. Als ze wakker zijn leg ik ze na fles e.d. vaak op de grond te spelen. Ga er ook wel bij zitten en ze entertainen/oefeningen doen/knuffelen. Ze vermaken zich best wel even alleen. Ik doe eigenlijk nooit nog iets in het huishouden als ze wakker zijn, behalve even wat afwassen ofzo. Wel dat ik even op de bank zit wat lezen. Blijf er altijd nog bij. Verder gaan we er regelmatig even op uit, blokje om met de hond of paar boodschapjes halen.
Afbeelding
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 03 Aug 2014 21:34

Re: Als jij en je kindje thuis zijn..

H (2,5) kan zichzelf wel goed vermaken, hij speelt dan met de duplo, het keukentje, maakt een puzzeltje of leest een boekje. Af en toe komt hij naar me toe om iets te laten zien of om even te knuffelen of om iets te vertellen. Ik wissel het alleen spelen af met dingen samen zoals een verhaaltje voorlezen, samen muziek maken/zingen of samen knutselen/tekenen.
Hij vraagt ook af en toe of de tv aan mag, ik geef er ook wel aan toe soms maar meestal kijkt hij dan 10 minuten en gaat dan weer spelen en dan zet ik de tv ook weer uit.
Meestal ben ik wel gewoon in dezelfde ruimte (maar heb niet altijd direct zicht op hem omdat ons woonkamer en keuken in een U-vorm lopen) dus dan hoor ik wel ongeveer wat hij doet als ik het niet zie. Hij speelt ook regelmatig buiten in onze afgesloten tuin, soms ben ik ook buiten maar ook weleens binnen. Dan doe ik meestal wel iets waarbij ik hem wel een beetje in het zicht kan houden zoals was opvouwen, strijken of een boekje lezen.
En wat ik doe als hij zich vermaakt: toekijken, huishouden of een boekje lezen (maar dat laatste komt vaak niet veel van terecht omdat hij toch wel regelmatig even bij me komt). Huishouden doe ik ook liever en sneller als hij er niet bij is, maar ook regelmatig met hem erbij. Hij vindt het ook geweldig om met alles te helpen (het schiet dan totaal niet op, hij loopt ook vaak in de weg, maar ik laat hem toch meestal wel helpen omdat hij het zo leuk vindt).

Olivia, een jaar geleden was het hier net als bij jou: ik moest mijn zoontje steeds in de gaten houden, bij heel veel dingen nog helpen, hij zat overal aan.. maar we zijn een jaar verder en hij redt zichzelf steeds beter (logisch ook wel..) dus wat ik maar zeggen wil: het wordt beter!
<<

Anoniem127

Bericht 03 Aug 2014 22:13

Re: Als jij en je kindje thuis zijn..

Mijn oudste dochter kan zichzelf niet goed vermaken. Als ze thuis is en er is geen vriendje of vriendinnetje spelen dan wil ze steeds iets met mij samen doen. Was opvouwen en afwas afdrogen doen we samen maar ook wel kleuren of knutselen.

De andere twee kunnen (gelukkig!!) wel lekker zelf spelen. Vooral mijn derde dochter gaat echt haar eigen gang. Met de middelste speel ik elke dag even met de poppen en het keukentje of de blokken of iets dergelijks.
<<

Anoniem181

Bericht 03 Aug 2014 22:29

Re: Als jij en je kindje thuis zijn..

-
Laatst gewijzigd door Anoniem181 op 09 Feb 2016 16:09, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem75

Bericht 03 Aug 2014 23:20

Re: Als jij en je kindje thuis zijn..

Magenta schreef:Mijn dochter is nu 4 jaar. Zij kan prima voor haarzelf spelen en ik kan het huishouden doen, of de was etc. De ene keer zijn we samen aan het puzzelen of knutselen. Maar op het moment zit ik een hele moeilijke periode waarbij ik al blij als ik überhaupt m'n bed uitkom. Ik ben dan ook blij als ze naar school gaat. Zowel voor mijzelf en voor haar ook, op het moment ben ik niet zo'n leuke moeder.


:hug:
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 03 Aug 2014 23:39

Re: Als jij en je kindje thuis zijn..

Hij speelt redelijk goed zelf. Meestal ga ik er smorgens even met hem op uit (boodschappen doen/kinderboerderij/haring eten/pierebadje in vondelpark/koffiedrinken met vrienden) en dan is het al zo weer tijd voor z'n boterham en z'n slaapje. Als ik niets doe smorgens vind ik zo'n ochtend wel lang duren hoor, met een peuter, ook al redt hij zichzelf steeds beter. Als ik iets met m'n iPhone of de laptop doe, is hij er als de kippen bij en wil hij ook. Snap ik ook wel, maar dan blijft er voor mij voornamelijk lezen, het huishouden en spelen met de treinbaan over :(
#teammaple🍁
<<

Anoniem 146

Bericht 04 Aug 2014 08:42

Re: Als jij en je kindje thuis zijn..

Wij doen veel samen als we thuis zijn en gaan er altijd op uit. Maar hij kan ook prima zelf spelen.
<<

Anoniem331

Bericht 04 Aug 2014 09:04

Re: Als jij en je kindje thuis zijn..

Marin schreef:.. Wat doe je dan zoal de hele dag? Ben je echt de hele tijd met je kindje bezig met hem/haar spelen en vermaken? Kan je kindje ook rustig even in z'n eentje of met broertje/zusje spelen? Zit je er echt altijd naast en houd je hem/haar in de gaten, of ga je gerust ergens anders in de kamer (bank/tafel) zitten, of naar een andere kamer? Doe je ook dingen voor jezelf, zo ja, wat? Zo nee, komt dat omdatje kindje steeds aandacht vraagt, of omdat je dat zelf niet wilt?

Ben ik even benieuwd naar hoe jullie omgang daar in is en wat gebruikelijk is. Hangt ook van leeftijd kindje af natuurlijk.



Hier zijn de kinderen nu 5.5 en zo goed als 4. Ik heb ze eigenlijk altijd al overal wel vrij in gelaten. Ik zit nergens met mijn neus bovenop. Ze weten wat ze alleen kunnen en mogen doen, en dat gaat nagenoeg ook altijd goed.
Ik doe de hele dag door de dingen die me voor handen komen, als er was ik doe ik de was, als ik de stofzuiger voorbij kom dan ga ik stofzuigen. Als er boven wat moet gebeuren dan doe ik dat. Ook wanneer de kinderen beneden zijn, of andersom. Ze kunnen prima alleen boven spelen.
Dingen voor jezelf, wat versta je daar onder? Ik ga best wel eens op de bank zitten om te lezen, terwijl de kinderen spelen, binnen buiten of boven. Maar zoveel is er niet te doen echt voor jezelf als je toch thuis 'moet' blijven.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 04 Aug 2014 09:15

Re: Als jij en je kindje thuis zijn..

N. kan heel moeilijk zelf spelen. Het verschilt heel erg. De ene dag speelt ze geen 5 minuten alleen, de andere dag is ze een uur in de weer met haar Littlest Pet Shop en Little Pony's. Die dagen zijn helaas wel schaars. De momenten dat ze het moeilijk vind ben ik veel met haar bezig, ik help haar elke keer weer op weg met iets nieuws. De momenten dat ze even lekker speelt doe ik iets voor mezelf. Tijdschrift, laptop, naaien, etc. N. vind het vaak wel gezellig om samen aan de eettafel te zitten. Zij met klei of tekenspullen, ik ernaast met mijn eigen ding.

Huishouden doe ik overigens 's avonds of op momenten dat zij er niet is overdag.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 04 Aug 2014 09:33

Re: Als jij en je kindje thuis zijn..

Toen de jongste er nog niet was trok ik ook wel redelijk mijn eigen plan. Ze kunnen allebei goed zelf spelen en ook met elkaar en doen over het algemeen geen gekke dingen. In de tuin kan ook niets gebeuren dus ik let ook niet continu op ze. Uiteraard spelen we ook samen, watergevechten zijn op dit moment favoriet. Maar ik kan rustig de badkamer poetsen oid als ze er zijn. Nu met de jongste erbij is dat natuurlijk wel wat anders geworden maar als hij slaapt geldt bovenstaande nog steeds.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 04 Aug 2014 20:12

Re: Als jij en je kindje thuis zijn..

S. kon zich als kleine baby al goed vermaken en nu nog steeds. Het is zelfs zo erg dat ik mezelf er af en toe op betrap dat ik echt ff wat met 'm moet doen... Daarentegen is ie ook niet van het samen spelen, want als ik erbij kom zitten kruipt ie weg haha. Samen boekje lezen wil ie ook niks van weten.
Hij vindt het geweldig om mee boodschappen te doen/te shoppen, we kunnen zo een paar uur door de stad heen dwalen en je hoort hem niet in de wandelwagen.

Op m'n vrije dag is onze planning:
-9.30u eruit, samen ontbijten
-S. gaat ff spelen, ik ruim op/duik ff de badkamer in (tandenpoetsen/mascara)
-op visite, rondje supermarkt en/of stad
-12.00u samen lunchen
-13.00-16.00u S. naar bed en dan heb ik tijd voor het huishouden/bezoek/op de bank hangen/soms slapen nu ik zwanger ben
-16.00u samen fruit eten, daarna gaat S. zelf spelen tot etenstijd en na het eten nog ff spelen en/of douchen met papa en tussen 19/19.30u naar bed

Op het moment dus weinig op pad, aangezien hij nog maar 1 (maar wel lang) slaapje heeft op de middag en we dan dus niet weg kunnen...
<<

Anoniem272

Bericht 04 Aug 2014 20:18

Re: Als jij en je kindje thuis zijn..

T. praat vrijwel constant tegen me.
I. kan goed zelf spelen (en praat nog niet - dat scheelt, haha), maar ben met haar toch ook wel druk door alle eet- drink- verschoon- en slaapmomenten. Ze komt erg moeilijk in slaap.

Mijn man draait op zijn 'papadag' makkelijk twee wasjes en kookt een fantastische maaltijd. Geen idee hoe. Mij lukt dat niet.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers