Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


(Opvoed)verschillen tussen ouders.. ergernissen/lachwekkend?

<<

Anoniem286

Bericht 03 Aug 2014 12:27

(Opvoed)verschillen tussen ouders.. ergernissen/lachwekkend?

Ook al zijn man en ik het over heel veel dingen eens qua opvoeding. Soms ben ik ineens verbaasd over wat hij nu weer doet. Zo kan hij heel hard terug gaan huilen als S huilt. Ze moet er dan vanzelf om lachen en dan is de hele boosheid weg. Ik zou zelf niet zo snel zo iets doen.
Iets wat ik minder grappig vind is dat ze vanochtend met zijn tweetjes hebben ontbeten met: de pizza die over was (wel zelfgemaakt en met groente, maar toch) van gisteravond. Als ik dan verbaasd reageer zegt hij: ja maar ik heb haar stuk wel opgewarmd. :palm:
Later kan hij wel toegeven dat het misschien niet zo verantwoord was...

Jullie weleens zulke dingen?
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 03 Aug 2014 12:36

Re: (Opvoed)verschillen tussen ouders.. ergernissen/lachwekk

JA!
Haha... ooh soms is het vreselijk hier... mijn vriend kan gewoon gaan zitten lachen als ze tijdens het eten iets doen wat niet mag. Ik roep dan ook ja lekker dan ga jij lachen dan komen we lekker geloofwaardig over dat het niet mag.

Hij is zelf echt een enorme snoepkont en de meiden krijgen dus van hem ook wel snoepjes ik vind dat echt niet nodig. Grappig is dat ze er bij hem ook om vragen bij mij niet :-)
:heart: :heart: 2011
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 03 Aug 2014 12:46

Re: (Opvoed)verschillen tussen ouders.. ergernissen/lachwekk

Ja, wij hebben dat regelmatig.

Soms vind mijn vriend speelgoed van Luuk zo leuk dat hij het lastig vind om samen met hem te spelen. Dan heeft mijn vriend in zijn hoofd dat hij de houten treinbaan op een bepaalde manier neer wil leggen, en kan hij echt geïrriteerd raken als Luuk het dan anders doet (haha dit klinkt echt nog stommer dan hoe het in het echt is, ze kunnen ook echt ruzie maken samen dat ik denk *zucht* )

En mijn vriend is niet echt het toonbeeld van een verantwoorde eter. Hij kan ook rustig gewoon een pak koek eten als ontbijt, en geeft dan Luuk ook. Ik wil dat niet hebben. Een koekje op zijn tijd prima, maar wel naast de normale gezonde maaltijden.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem85

Bericht 03 Aug 2014 12:47

Re: (Opvoed)verschillen tussen ouders.. ergernissen/lachwekk

Haha dat terug huilen of gillen doet mijn man ook, ik vind het wel best, t werkt wel. Als ik het doe dan werkt het averechts ;)

Wat ik niet zo tof vind van hem is dat als hij iets doet war niet mag mijn man dam steeds zijn voornaam zegt op een vervelende manier. Pietje, niet doen Pietje, Pietje!! Pietje afblijven, nee Pietje, dan zeg ik hou eens op met dat gepietje
<<

Fiene

Bericht 03 Aug 2014 12:48

Re: (Opvoed)verschillen tussen ouders.. ergernissen/lachwekk

hahaha Highway, ow als de pizza opgewarmd was haha dan maakt het toch niet uit;)
<<

Anoniem286

Bericht 03 Aug 2014 12:57

Re: (Opvoed)verschillen tussen ouders.. ergernissen/lachwekk

haha Gijs, dat met die trein is wel erg :D

Ja, Fiene, lekker simpel weer hè
<<

Fiene

Bericht 03 Aug 2014 13:05

Re: (Opvoed)verschillen tussen ouders.. ergernissen/lachwekk

Hahaha echt zo'n mannenreactie. Hier zou ik precies hetzelfde antwoord kunnen krijgen.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 03 Aug 2014 14:45

Re: (Opvoed)verschillen tussen ouders.. ergernissen/lachwekk

Haha Gijs, dat met die trein zou ook zo mijn vriend kunnen zijn :-D
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 03 Aug 2014 16:53

Re: (Opvoed)verschillen tussen ouders.. ergernissen/lachwekk

Mijn vriend is heel voorzichtig. De hele dag is het kijk uit, pas op, voorzichtig! Mijn schoonouders zijn net zo.

Als ik alleen ben met R dan eet hij wel eens op een gewone tuinstoel. Gister wilde hij bij mijn schoonouders op een gaan zitten, er stond 3 man om heen om te roepen dat hij voorzichtig moet zijn. En ik lijk dan net de ontaarde moeder die lekker blijft zitten.
R. 2013
D. 2016
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 03 Aug 2014 17:01

Re: (Opvoed)verschillen tussen ouders.. ergernissen/lachwekk

Hier houdt mijn vriend zoveel van koekjes soms dat I wat meer zoetigheid binnen krijg dan ik zou willen.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem123

Bericht 03 Aug 2014 18:13

Re: (Opvoed)verschillen tussen ouders.. ergernissen/lachwekk

Wat mij als eerste te binnen schiet zijn manieren. Mijn man laat gerust een boer of scheet aan tafel en dat vind ik echt heel ranzig. Maar Siem doet dat dus ook al en een lol wat ze vervolgens samen hebben. :palm:
Mijn man zag de 'ernst' er niet van in tot we paar weken geleden eens uit eten waren en Siem daar ook gerust een scheet liet en zelf het hardst aan het lachen was erom. Dus sinds die tijd doet hij het niet meer en is het bij Siem ook voorbij.

Verder snoept mijn man ook meer dan ik als Siem erbij is. En zich dan afvragen waarom Siem geen druiven wil eten maar wel van zijn chips mee wil eten... :palm:
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 03 Aug 2014 19:06

Re: (Opvoed)verschillen tussen ouders.. ergernissen/lachwekk

Mijn vriend wil ook niet dat mijn zoon scheten laat in het openbaar/waar mensen bij zijn. Van mij mag hij dat gewoon.omdat het ook nog een kind is en ik ook niet wil dat hij buikpijn krijgt. Ik weet dat het raar is als een volwassene dat wel zou doen, maar ik weet eigenlijk niet wat normaal is bij een kind of dat dat dan ook een beetje ongepast is.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 03 Aug 2014 19:12

Re: (Opvoed)verschillen tussen ouders.. ergernissen/lachwekk

Ik merk nog niet echt verschillend. Vriend is wel wat voorzichtiger dan dat ik ben.
<<

Amaryllis

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 519

Geregistreerd: 16 Okt 2013 14:10

Bericht 03 Aug 2014 19:43

Re: (Opvoed)verschillen tussen ouders.. ergernissen/lachwekk

Ow ja!

Mijn man is zo enorm lomp als hij onze dochters terecht wijst.
Voorbeeld: we zitten met zijn allen aan tafel en oudste likt haar mes af wat niet mag.
Dan zegt hij bijvoorbeeld:' geef je mes maar aan mij dan snij ik je tong eraf. ' :palm: vervolgens begint zij te huilen.
Pff en nu ik t zo opschrijf klinkt het nog stommer. Gewoon een 'niet je mes af likken dan kun je je tong snijden' is echt wel genoeg. Als ik vervolgens als ze op bed liggend of weer spelen er dan wat van zeg: ze luisterde daarna toch.. :thumbdown:
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 03 Aug 2014 22:01

Re: (Opvoed)verschillen tussen ouders.. ergernissen/lachwekk

Haha Gijs dat met die trein is hier ook herkenbaar, het gaat nu niet alleen met de treinbaan zo maar ook met de lego :palm:
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem127

Bericht 03 Aug 2014 22:08

Re: (Opvoed)verschillen tussen ouders.. ergernissen/lachwekk

@ Annemie: aan de oudste twee vraag ik altijd of ze dat even op de wc willen doen als die dichtbij is.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 03 Aug 2014 22:12

Re: (Opvoed)verschillen tussen ouders.. ergernissen/lachwekk

Je kunt toch ook gewoon even weglopen, even naar de gang of zo?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem331

Bericht 03 Aug 2014 22:54

Re: (Opvoed)verschillen tussen ouders.. ergernissen/lachwekk

Amaryllis schreef:Ow ja!

Mijn man is zo enorm lomp als hij onze dochters terecht wijst.
Voorbeeld: we zitten met zijn allen aan tafel en oudste likt haar mes af wat niet mag.
Dan zegt hij bijvoorbeeld:' geef je mes maar aan mij dan snij ik je tong eraf. ' :palm: vervolgens begint zij te huilen.
Pff en nu ik t zo opschrijf klinkt het nog stommer. Gewoon een 'niet je mes af likken dan kun je je tong snijden' is echt wel genoeg. Als ik vervolgens als ze op bed liggend of weer spelen er dan wat van zeg: ze luisterde daarna toch.. :thumbdown:



Ik vraag me wel eens af of er ooit een kind is geweest dat zijn tong ook daadwerkelijk afgesneden heeft.

Mijn nichtjes mogen het ook niet, en ik doe het zelf (thuis) wel. Toen zeiden ze ook dat het niet mocht. Ik heb gezegd dat het hier in huis wel mag, dus dat is hier een feestje als ze hier eten :)
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 04 Aug 2014 00:30

Re: (Opvoed)verschillen tussen ouders.. ergernissen/lachwekk

Annemie schreef:Mijn vriend wil ook niet dat mijn zoon scheten laat in het openbaar/waar mensen bij zijn. Van mij mag hij dat gewoon.omdat het ook nog een kind is en ik ook niet wil dat hij buikpijn krijgt. Ik weet dat het raar is als een volwassene dat wel zou doen, maar ik weet eigenlijk niet wat normaal is bij een kind of dat dat dan ook een beetje ongepast is.


Een scheetje laten in het openbaar ok, dat kan gebeuren. Maar het is denk ik wel wenselijker dat een kind leert om dan pardon te zeggen in plaats van er ok te lachen, dus ik snap Sarah daarin wel.
<<

Anoniem113

Bericht 04 Aug 2014 07:23

Re: (Opvoed)verschillen tussen ouders.. ergernissen/lachwekk

Dat van die treinbaan is heel herkenbaar! Hier gaat het precies zo!

Ook stoeit mijn vriend harder dan dat ik zou willen, ties komt nu af en toe ook keihard op mij afgestormd :nopompom:
<<

Anoniem123

Bericht 04 Aug 2014 08:09

Re: (Opvoed)verschillen tussen ouders.. ergernissen/lachwekk

Jorja schreef:
Annemie schreef:Mijn vriend wil ook niet dat mijn zoon scheten laat in het openbaar/waar mensen bij zijn. Van mij mag hij dat gewoon.omdat het ook nog een kind is en ik ook niet wil dat hij buikpijn krijgt. Ik weet dat het raar is als een volwassene dat wel zou doen, maar ik weet eigenlijk niet wat normaal is bij een kind of dat dat dan ook een beetje ongepast is.


Een scheetje laten in het openbaar ok, dat kan gebeuren. Maar het is denk ik wel wenselijker dat een kind leert om dan pardon te zeggen in plaats van er ok te lachen, dus ik snap Sarah daarin wel.


Dit idd, als het per ongeluk gaat dan kan ik daar ook niet over in zitten. Kan gebeuren, hij leert dan vanzelf wel om sorry te zeggen. Maar express, nee dat vind ik niet netjes. En dat deed hij wel want hij begon voor het scheetje al te lachen. Als hij wat ouder is leert hij zichzelf wel te beheersen, hoop ik haha.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers