Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dat valt zwaar, kat overleden

<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 03 Aug 2014 07:48

Dat valt zwaar, kat overleden

Vannacht is onze lieve D overleden. Zo noemden we haar vaak, de eerste letter van haar naam.
Nog nooit eerder ben ik een huisdier verloren. Maar ow, wat valt het me zwaar.

Geheel onverwachts is ze vannacht op haar lievelingsplekje op het derde kussen tussen ons in gestorven. Ze heeft maar ongeveer zeven jaar mogen worden.

Het was zo'n lieverd. Ze zou nooit iemand kwaad doen, zelfs als je haar pijn zou doen niet. Het was een arme goedzak. Ze was zo graag bij ons. Soms werden we er moe van. Ze liep maar achter ons aan. Waren we in de keuken, dan was zij daar ook. Zat mijn vriend in de werkkamer achter zijn computer, dan lag D op de stoel naast hem. Je kon je niet omdraaien in bed of ze had alweer de helft van je kussen ingepikt.

En nu? Leegte. Heel wel leegte. Maar o zoveel mooie herinneringen. Ze heeft maar een kleine vijf jaar van haar leven bij ons mogen zijn, samen met haar dochter die nu alleen verder moet. Onze grootste nachtmerrie. Wat D met ons had heeft de andere kat met haar moeder. Naar ons toe is ze best wel schuw, maar ze is verliefd op haar moeder. Arm beest. Ze heeft het aangevoeld dat haar moeder overleed, want ze kwam kijken. Alleen mijn vriend werd wakker dus ze durfde niet naar haar moeder te gaan.

Ze ligt nu op de badkamervloer, de kleine gaat er veel naar toe en huilt voor de badkamerdeur en daarbinnen. Arm beestje. Zonder haar lieve moeder..
<<

Anoniem88

Bericht 03 Aug 2014 07:51

Re: Dat valt zwaar, kat overleden

Ahgos, ik krijg er gewoon tranen van in m'n ogen... Sterkte!
<<

Penélope

Noob

Berichten: 143

Geregistreerd: 04 Jun 2014 21:00

Bericht 03 Aug 2014 07:53

Re: Dat valt zwaar, kat overleden

Ik krijg tranen in mijn ogen van dat laatste stukje. Veel sterkte!
Afbeelding
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 03 Aug 2014 07:54

Re: Dat valt zwaar, kat overleden

Ohhhhwww wat verdrietig. Je hoeft het niet te bagatelliseren hoor. Het verlies van zo'n beestje kan soms gewoon net zoveel verdriet opleveren als het verlies van ieder ander. Het is ook niet niks. Zoveel jaar bij jullie samen, en dan is het inderdaad opeens zo leeg, en misschien ook stiller de komende dagen. Wat verdrietig ook dat het zo onverwachts was.. gaan jullie haar op een mooi plekje begraven?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 03 Aug 2014 07:56

Re: Dat valt zwaar, kat overleden

Oh meis, wat verdrietig :(
Het verliezen van een huisdier is gewoon niet leuk, je bent zo lang met ze samen geweest...
Heel veel sterkte, ook voor de andere kat. Wat zielig :(
<<

Anoniem234

Bericht 03 Aug 2014 07:57

Re: Dat valt zwaar, kat overleden

Sterkte! Wat sneu zeg.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 03 Aug 2014 08:01

Re: Dat valt zwaar, kat overleden

Dankjewel dames. Ik moest het gewoon van me afschrijven. Dat lucht soms op. Anders krop ik het alleen maar op.
Het zal vooral heel stil zijn, Zora. Mijn vriend zei vannacht nog; als ze niet bij ons lag en ze hoorde dat we wakker waren dan kwam ze van achter het gordijn vandaan waar ze ook vaak lag en kwam ze bij ons liggen. Ze ging altijd op mijn plek liggen als ik 's ochtends opstond om te werken en mijn vriend nog ruim een uur in bed kon liggen. Als we thuiskomen zat ze vaak op de hoek van de bank naar ons te kijken. Zulke typische dingen die gewoon worden na al die jaren. Dat is er nu niet meer.

Wij hebben helaas geen tuin, anders had ik haar daar graag willen begraven. We willen haar daarom gaan cremeren. Zij hoort namelijk bij ons thuis, ook al is ze er niet meer. Op die manier kunnen we haar urn thuis neerzetten en is ze toch nog bij ons.
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 03 Aug 2014 08:06

Re: Dat valt zwaar, kat overleden

Aah wat naar Winegum :( Het is ook een deel van je familie geworden na zoveel jaar vind ik. Zo voelde dat voor mij iig. Moeilijk om er dan 1 te moeten verliezen.
Heel veel sterkte :hug:
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 03 Aug 2014 08:53

Re: Dat valt zwaar, kat overleden

Oh als jullie geen tuin hebben lijkt me dat ook een superfijne oplossing. Dan is ze er toch nog :) Heel veel sterkte de komende tijd.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 03 Aug 2014 08:57

Re: Dat valt zwaar, kat overleden

Wat verdrietig Winegum! Het verliezen van een dier doet zo'n pijn! Het laat echt een leegte achter! Heel veel sterkte!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem122

Bericht 03 Aug 2014 09:03

Re: Dat valt zwaar, kat overleden

Awhh wat zielig :( Heel veel sterkte! Wat sneu ook dat het zo onverwachts gebeurde en jullie het totaal niet hebben kunnen zien aankomen :(.
<<

Jip

Bericht 03 Aug 2014 09:14

Re: Dat valt zwaar, kat overleden

Sterkte!
<<

Anoniem152

Bericht 03 Aug 2014 09:16

Re: Dat valt zwaar, kat overleden

Veel sterkte!
<<

Anoniem168

Bericht 03 Aug 2014 09:25

Re: Dat valt zwaar, kat overleden

Veel sterkte! Zo jong ook nog eigenlijk en dus geheel onverwacht. Wat sneu voor de andere poes die achter blijft.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 03 Aug 2014 09:33

Re: Dat valt zwaar, kat overleden

Zoveel stomme dingen. Ik trek een schone broek aan, heeft D daar een week of twee terug in gehangen toen ze op mijn schoot zat gevolg, twee kleine lusjes uit mijn broek. Ik stroom weer vol natuurlijk.
Het is zo ontzettend stil in huis, zo leeg. Die kleine zagen we overdag sowieso toch eigenlijk amper. Ze leefde echt in haar eigen wereldje. 'S avonds ging ze vaak pas los. Maar D was er altijd, zorgde voor leven in huis.

Om 13 uur brengen we haar weg om te cremeren. Hoe dat precies allemaal in zijn werk zal gaan daar weet ik niet. Zullen we daar wel horen.

Misschien dat iemand ervaring heeft, maar is er nog iets wat we kunnen doen met de andere kat? Ze ligt nu onder het bed in de slaapkamer. We hadden zelf het idee om D in de open doos te leggen waar we haar in willen vervoeren en haar dan midden in de kamer te leggen. Zorgen dat de kleine in dezelfde ruimte kan komen zodat ze afscheid kan nemen van haar moeder. Dat we dan even een ommetje gaan maken (wonen in een appartement dus weinig privacy zeg maar) en dat we D daarna meenemen.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 03 Aug 2014 09:44

Re: Dat valt zwaar, kat overleden

Wat naar Winegum, veel sterkte. Ik weet niet wat 'goed' is, ik vind het in elk geval bewonderenswaardig hoe jullie de kleine kat willen betrekken en privacy gunnen. Als dat voor jullie goed voelt, moet je dat zeker doen. Nogmaals sterkte.
L2014 & H2017
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 03 Aug 2014 09:54

Re: Dat valt zwaar, kat overleden

Gecondoleerd, het verlies van je geliefde huisdier is heel verdrietig. Daar kost een hoop tranen en gemis.

Voor de andere kat, zou ik de kat laten liggen in de badkamer, zo ruikt ze het nog het meest 'natuurlijk'. En voor de andere kat maakt een doosje of locatie niet veel uit. Geef haar die ruimte om te kijken en te snuffelen.
Afbeelding
<<

Anoniem255

Bericht 03 Aug 2014 09:56

Re: Dat valt zwaar, kat overleden

Ach wat enorm verdrietig :(
Ik ben er ook steeds zo bang voor.

Ik wens je heel veel sterkte!
<<

oasis

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1040

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:03

Bericht 03 Aug 2014 10:03

Re: Dat valt zwaar, kat overleden

Wat verdrietig, heel veel sterkte!
Waiting for a change to set us free
Waiting for the day when you can be you and I can be me
Waiting for hope to come around
Waiting for the day when hate is lost and love is found
Waiting for a change - Christina Aguilera
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 19:05

Bericht 03 Aug 2014 10:31

Re: Dat valt zwaar, kat overleden

Dat valt inderdaad zwaar.. veel sterkte! :hug:
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Chocoholic

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 290

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Bericht 03 Aug 2014 10:59

Re: Dat valt zwaar, kat overleden

Awwww, ik vind het echt heel erg voor je, en voor de kleine die nu overblijft. :'( Heel veel sterkte gewenst. En onthoud, het verlies van een huisdier kan net zo zwaar vallen als het verlies van een mens.
Look past the end
It's a dream, as it's always been
All life lives on if we've ever loved it
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 03 Aug 2014 11:02

Re: Dat valt zwaar, kat overleden

Wat sneu, heel veel sterkte!
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem75

Bericht 03 Aug 2014 13:25

Re: Dat valt zwaar, kat overleden

Ahw wat zielig. Ik was de eerste dagen ook echt ontroostbaar toen onze kat van 5,5 was overleden. Onze andere kat is ook weken uit zijn doen geweest maar dat is uiteindelijk gelukkig goed gekomen. Ik hoop dat ook voor jullie andere kat. Sterkte.
<<

Anoniem97

Bericht 03 Aug 2014 14:57

Re: Dat valt zwaar, kat overleden

Wat ontzettend verdrietig, sterkte!
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 03 Aug 2014 15:10

Re: Dat valt zwaar, kat overleden

Wat verdrietig ook voor de kleine die overblijft. Heel veel sterkte
Afbeelding
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers