Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vrouwen die het alleen nog maar over hun kind kunnen hebben

<<

Anoniem321

Bericht 04 Aug 2014 13:55

Re: Vrouwen die het alleen nog maar over hun kind kunnen heb

Ik herken het wel een beetje bij mjn vriendinnen. Sinds ze kinderen hebben hebben ze niet echt veel interesse meer voor dingen buiten hun gezin. Het is niet zo dat ze altijd over hun kinderen praten, maar het lijkt net alsof hun wereldje nu er een kind (of 2 of 3) is, niet meer zo naar buiten gericht is en ze zich niet meer zoveel interesseren voor de buitenwereld. Dat vind ik jammer.
<<

Anoniem119

Bericht 04 Aug 2014 13:57

Re: Vrouwen die het alleen nog maar over hun kind kunnen heb

Maar alsof je ook alleen maar zou kunnen praten over dingen die je doet. Natuurlijk is dat een grote bron van gespreksstof maar toch niet t enige?
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 04 Aug 2014 15:24

Re: Vrouwen die het alleen nog maar over hun kind kunnen heb

Ilovethe90s schreef:
Chaos schreef:
Ilovethe90s schreef:Als je alleen maar thuis bij je kinderen bent wordt je wereldje natuurlijk ook erg klein maar dat geldt voor alle mensen.


Nou moe. :12: Wat is dat nou weer voor rare conclusie? Ik ben thuisblijfmoeder, ik ben al 5 jaar thuis maar mijn wereldje is echt niet klein hoor. Vind dat zn raar vooroordeel over thuisblijfmoeders. Alsof wij geen boeken lezen, geen nieuws kijken/lezen, geen films/series/documentaires kijken, geen interesse hebben in winkelen en het leven van anderen.

Ik heb het eigenlijk alleen over mijn kinderen als ze naar ze vragen.
Ik vind dat mijn wereldje dan erg klein zou worden, misschien is dat een betere formulering :-)

Heel fijn dat jij gewoon de tijd kunt vinden om ook nog andere dingen te doen. De meeste mensen die ik spreek zeggen geen moment rust te hebben en alleen maar met de kinderen bezig te zijn. Zij hebben nooit tijd voor zichzelf zeggen ze.


Tja, ik ben ook altijd knetterdruk geweest met de tweeling en nu ze vakantie hebben weer, maar ook kinderen slapen een keer en dan zijn die van mij echt enorme horrorslapers geweest. De eerste 3,5 jaar konden we ook als ze 's avonds in bed lagen voor elk kind elk uur wel naar boven dus kon ik wel 2 x per uur als man mijn avonddienst had en dat duurde dan ook nog wel 10-15 min en met pech waren we een uur bezig. Maar tussendoor ga je dan niet uit je neus zitten eten, neem ik aan. Dan kun je het nieuws lezen/kijken, een tijdschrift doorbladeren, een appje sturen, een serie/programma kijken, lezen. Of intellectueel bezig zijn even. Als ik op een dag alleen aan 5 minuten bijv het nieuws lezen/kijken toe kom heb ik echt al wel weer een gespreksonderwerp.

Heeft dus weinig te maken met thuisblijfmoeder of werkende/studerende ouders, maar met de interesses van de ouders in andere mensen en onderwerpen behalve hun eigen kroost.
Afbeelding

I & N juni 2010
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers